Βρήκαμε ένα πολύ ωραίο άρθρο στο apomesa.info που συγκρινέι τα διόδια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου μετα αντίστοιχα της μεγαλύτερης υπερθαλάσσιας γέφυρας του κόσμου στη Κίνα.Δείτε λοιπον ότι τα 36 χιλιόμετρα στην Κίνα κοστίζουν λιγότερο ( καλά βλέπετε) από τα 2,8 του Ρίου-Αντιρρίου(!)
Πριν από μερικές εβδομάδες εγκαινιάστηκε στην Κίνα η μεγαλύτερη υπερθαλάσσια γέφυρα (Hangzhou Bay Bridge) του κόσμου. Το μήκος της φτάνει τα 36 χιλιόμετρα και η δημιουργία της έσπασε το ρεκόρ των 32,5 χιλιομέτρων της γέφυρας Donghai, που βρίσκεται επίσης στην ευρύτερη περιοχή της Σανγκάης στην Κίνα. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αρκεί να θυμηθούμε ότι η γέφυρα Ρίο-Αντίρριο έχει μήκος 2,8 χιλιόμετρα, δηλαδή είναι σχεδόν 13 φορές μικρότερη. Όσο για το κόστος κατασκευής της; Η γέφυρα της Κίνας κόστισε 890 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο θεωρήθηκε υψηλό αφού ήταν σαφώς μεγαλύτερο από το αρχικά υπολογισθέν. Πόσο είχε κοστίσει η δική μας γέφυρα; 630 εκ. ευρώ. Το αν η χαώδης διαφορά στο κόστος ανα χιλιόμετρο (23,8 εκ. ευρώ στην Κίνα και 225 εκ. ευρώ σε μας) μπορεί να δικαιολογηθεί από τις κατασκευαστικές δυσκολίες του Ρίο-Αντίρριο ή από το υψηλότερο εργατικό κόστος (ανά εργάτη), αφήνεται στην κρίση του καθενός. Για το ποιος πλήρωσε όμως αυτή τη διαφορά, τα πράγματα είναι σαφώς πιο ξεκάθαρα: Το κόστος των διοδίων για να πάει και να γυρίσει κάποιος από την γέφυρα Hangzhou Bay Bridge, καλύπτωντας συνολικά απόσταση 72 χιλιομέτρων φτάνει μετά βίας 14 ευρώ. Αντίστοιχα, για να πάει κάποιος και να έρθει από το Ριο-Αντίρριο, μια απόσταση δηλαδή περίπου 5,6 χιλιομέτρων πληρώνει 22,40 ευρώ.
Πριν από μερικές εβδομάδες εγκαινιάστηκε στην Κίνα η μεγαλύτερη υπερθαλάσσια γέφυρα (Hangzhou Bay Bridge) του κόσμου. Το μήκος της φτάνει τα 36 χιλιόμετρα και η δημιουργία της έσπασε το ρεκόρ των 32,5 χιλιομέτρων της γέφυρας Donghai, που βρίσκεται επίσης στην ευρύτερη περιοχή της Σανγκάης στην Κίνα. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αρκεί να θυμηθούμε ότι η γέφυρα Ρίο-Αντίρριο έχει μήκος 2,8 χιλιόμετρα, δηλαδή είναι σχεδόν 13 φορές μικρότερη. Όσο για το κόστος κατασκευής της; Η γέφυρα της Κίνας κόστισε 890 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο θεωρήθηκε υψηλό αφού ήταν σαφώς μεγαλύτερο από το αρχικά υπολογισθέν. Πόσο είχε κοστίσει η δική μας γέφυρα; 630 εκ. ευρώ. Το αν η χαώδης διαφορά στο κόστος ανα χιλιόμετρο (23,8 εκ. ευρώ στην Κίνα και 225 εκ. ευρώ σε μας) μπορεί να δικαιολογηθεί από τις κατασκευαστικές δυσκολίες του Ρίο-Αντίρριο ή από το υψηλότερο εργατικό κόστος (ανά εργάτη), αφήνεται στην κρίση του καθενός. Για το ποιος πλήρωσε όμως αυτή τη διαφορά, τα πράγματα είναι σαφώς πιο ξεκάθαρα: Το κόστος των διοδίων για να πάει και να γυρίσει κάποιος από την γέφυρα Hangzhou Bay Bridge, καλύπτωντας συνολικά απόσταση 72 χιλιομέτρων φτάνει μετά βίας 14 ευρώ. Αντίστοιχα, για να πάει κάποιος και να έρθει από το Ριο-Αντίρριο, μια απόσταση δηλαδή περίπου 5,6 χιλιομέτρων πληρώνει 22,40 ευρώ.
2 σχόλια:
KAI ΠOY EINAI TO NEO?ETΣI ΔEN ΓINETAI ME OΛA ΣTHN EΛΛAΔA?OΣO ΓIA THN ΓEΦYPA ΣTHN KINA ΠPEΠEI NA THN ΔEIΣ ME TA IΔIA ΣOY TA MATIA ΓIA NA KATAΛABHΣ TO MEΓEΘOΣ TOY EPΓOY AYTOY.(HMOYN EKEI ΠPIN 10 MEPEΣ KAI ΘA ΞANAΠAΩ ΣE 3BΔOMAΔEΣ ΛOΓΩ ΔOYΛEIAΣ) G AΠO CT
Και επειδή κάποιοι μπορεί να πουν "Ελα μωρέ στην κίνα όλα είναι φθηνά", υπάρχει και η μήκους 16 χλμ ζεύξη μεταξύ Δανίας και Σουηδίας.
Αυτή η ζεύξη αποτελείται από ένα τούνελ 3,5 χλμ. που βγαίνει σε ένα τεχνητό νησί μήκους 4 χλμ. απ’ το οποίο ξεκινά η κρεμαστή γέφυρα μήκους 8 χλμ. Σύνολο περίπου 16 χλμ. (!) Όπου και εκεί τα διόδια (αναλογικά) είναι λιγότερα από το Ρίο- Αντίριο. Πληρώνουν 35 ευρώ για 16 χλμ. δηλαδή αναλογικά θα πλήρωναν 7 ευρώ για τη δικιά μας (με μισθούς 4πλάσιους φυσικά εκεί)
Μπορείτε να διαβάσετε τι έχω γράψει γι αυτό ΕΔΩ
Περισσότερες πληροφορίες για τη ζεύξη Δανίας-Σουηδίας στη wikipedia
Δημοσίευση σχολίου