Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2009

Συζήτηση για τα εμπόδια στη κατασκευή της Ιονίας Οδού


Τα εμπόδια που υπάρχουν στην κατασκευή της Ιόνιας οδού και πώς αυτά θα ξεπεραστούν με την αρωγή των τοπικών κοινωνιών, συζητήθηκαν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στην Άρτα, στο ξενοδοχείο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΝ, με πρωτοβουλία των περιφερειακών τμημάτων Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας του ΤΕΕ. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος οι Νομάρχες Ιωαννίνων κ. Αλέκος Καχριμάνης,Αιτωλοακαρνανίας κ. Θύμιος Σώκος,Πρέβεζας κ. Βασίλης Ιωάννου και Άρτας κ. Γιώργος Παπαβασιλείου και Δήμαρχοι της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας απ’ όπου διέρχεται η Ιόνια οδός, ο κ. Καρβούνης από το τμήμα Υποδομών του Υπουργείου που εκπροσώπησε τον υφυπουργό κ. Μαγκριώτη, ο κ. Λαμπρόπουλος εκπρόσωπος της παραχωρησιούχου εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», ο Γενικός Διευθυντής Περιφέρειας Ηπείρου κ. Μπαλτογιάννης και φορείς της περιοχής. Σκοπός της συνάντησης ήταν η συνεργασία των τοπικών φορέων με την πολιτεία και με την παραχωρησιούχο για να ξεπεραστούν τα μικρά ή μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην κατασκευή της Ιόνιας οδού. Διαπιστώθηκε έλλειμμα ενημέρωσης, κυρίως στους Δημάρχους ενώ στις 4 ώρες περίπου που διήρκησε η συζήτηση ακούστηκε η φωνή της τοπικής κοινωνίας είτε σε επίπεδο διαμαρτυρίας, είτε σε επίπεδο παρατηρήσεων και διεκδικήσεων, είτε σε επίπεδο συνεργασίας ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια. Την πρωτοβουλία της συνάντησης πήραν τα δύο τμήματα του ΤΕΕ βλέποντας ότι το έργο κινδυνεύει λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων που υπάρχουν στην έναρξη κατασκευής.

Καθυστερούν οι απαλλοτριώσεις
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τα θέματα που θα δώσουν τη δυνατότητα επιτάχυνσης των διαδικασιών που αφορούν τις απαλλοτριώσεις των χώρων που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου ώστε να παραδοθούν το ταχύτερο δυνατό στον παραχωρησιούχο και την έγκριση των κάθε είδους περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων σε όλο το μήκους του άξονα της Ιόνιας Οδού, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το συντομότερο δυνατό. Οι απαλλοτριώσεις έχουν φτάσει μόλις στις 35% του συνόλου ενώ ήδη έχει ξεκινήσει και η διαδικασία των επιτάξεων. Από πλευράς παραχωρησιούχου διατυπώθηκαν ορισμένες προτάσεις επίλυσης των προβλημάτων, όπως να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση επιτάχυνσης των διαδικασιών αντίστοιχη μ’ αυτή για τα Ολυμπιακά έργα, υπογραφή μνημόνιου συνεργασίας Υπηρεσιών Αρχαιολογίας και Δημοσίων Έργων και να περιοριστεί (η Αρχαιολογία) μόνο σε σωστικές και όχι σε ερευνητικές ανασκαφές κ.ά. «Πριν δυο χρόνια ήμουν αρκετά αισιόδοξος. Αυτή τη στιγμή αρχίζουν τα δύσκολα διότι ο χρόνος παρέρχεται. Θα πρέπει να υπάρξει μια ενημέρωση των κατοίκων, των Δήμων κ.τ.λ. για το τι πρέπει να κάνουν και πώς πρέπει να βοηθηθούν, κατ’ αρχήν να ενημερωθούν πάνω στο έργο γιατί αποδείχτηκε ότι δεν υπάρχει ενημέρωση» τόνισε ο Γιώργος Ρεκατσίνας, πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ. Τελευταία από το υπουργείο στέλνονται ενημερωτικά σημειώματα στους Δήμους προκειμένου να συμβάλλουν και να βοηθήσουν στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα το έργο κανονικά θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε όλο του τον άξονα μέχρι τα τέλη του 2013. «Πλέον τα χρονοδιαγράμματα αλλού έχουν ξεφύγει κι αλλού είναι οριακά. Αυτό όμως για μας που είμαστε τεχνικοί και γνωρίζουμε πώς δουλεύουν σήμερα οι τεχνικές εταιρίες δεν σημαίνει τίποτε απολύτως γιατί αν πραγματικά σκύψουμε όλοι πάνω στο πρόβλημα και το αντιμετωπίσουμε στην ουσία του θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες γιατί αυτά που συζητάμε δεν έχουν σχέση με την κατασκευή του έργου αλλά με όλες τις πρόδρομες εργασίες οι οποίες έπρεπε να έχουν γίνει. Αν λοιπόν ολοκληρωθούν αυτές οι πρόδρομες εργασίες όσο το δυνατόν συντομότερα θα προχωρήσει το έργο πραγματικά γιατί το έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες. Αυτό είναι το ζητούμενο κι εμείς θα κάνουμε το κάθε τι γι’ αυτό. Κάναμε πάλι συνάντηση στο ΥΠΕΧΩΔΕ και θα ξανακάνουμε στις επόμενες μέρες και πάντα θα προσπαθούμε να λειτουργούμε ως υπομόχλιο στην κοινωνία να πιέζει προς τους διοικούντες αυτόν τον τόπο ότι έχουμε ανάγκη κάποια πράγματα κι ένα απ’ αυτά είναι η Ιόνια οδός» τόνισε ο πρόεδρος του Τμήματος Αιτωλοακαρνανίας του ΤΕΕ Γιώργος Παπαναστασίου. Το εκτιμώμενο κόστος των απαλλοτριώσεων για την Ιόνια οδό ανέρχεται περίπου στα 180 εκατομ. Ωστόσο σύμφωνα με τις δηλώσεις των δύο προέδρων των περιφερειακών τμημάτων του ΤΕΕ δεν τίθεται θέμα έλλειψης χρημάτων. «Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Το θέμα της συμμετοχής του Δημοσίου με 150 εκατομ. ή 200 εκατομ. εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι ποσό το οποίο υπάρχει έλλειμμα στο Υπουργείο» είπε ο κ. Ρεκατσίνας. «Μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί μόνο 8-10εκατομ. αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι δεν είναι θέμα χρημάτων του Υπουργείου. Δεύτερον, τα κεφάλαια για την κατασκευή του έργου υπάρχουν από τις εταιρίες, από τις τράπεζες κλπ. Είναι δεσμευμένα τα χρήματα, υπάρχουν και οι τεχνικές εταιρίες εισπράττουν και τα διόδια. Οι κατασκευαστές σήμερα θέλουν να ξεκινήσουν το έργο και να το ολοκληρώσουν» τόνισε.


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Oικογενειακή υπόθεση για το Μ.Σαλμά η πολιτική

Από ότι φαίνεται για κάποιους βουλευτές στη ΝΔ η στελέχωση των πολιτικών τους γραφείων είναι καθαρά οικογενειακή υπόθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Μάριου Σαλμά, τέως υφυπουργού και νυν βουλευτή Αιτωλοακαρνίας, ο οποίος λίγους μήνες πριν τις εκλογές διόρισε ως επιστημονικό συνεργάτη στη Βουλή τη σύζυγό του (δικηγόρο στο επάγγελμα)Ειρήνη Καρούνου. Αλήθεια κ. Σαλμά τώρα που στηρίζετε τον Αντώνη Σαμαρά θα επικαλεστείτε ως επιχείρημά σας και την οικογενειοκρατία; Γιατί στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί λέει μια λαϊκή παροιμία. Βέβαια, υπάρχει και μια άλλη που λέει ότι "ουδείς ασφαλέστερος εχθρός από τον ευεργετηθέντα αχάριστο" γιατί οι κακές γλώσσες στο νομό σας λένε ότι μπήκατε στην κυβέρνηση ύστερα από πρόταση της Ντόρας Μπακογιάννη...

Ανώνυμος είπε...

o επιστημονικος συνεργατης δεν ειναι διορισμενος και εχει ημερομηνια ληξης ίδια με του βουλευτη.ξερετε καποιον που σε αυτή τη θεση να μπορει και να μην εχει ΄΄δικό ΄΄του?????

Ανώνυμος είπε...

δηλαδη συνεδριασαν οι ''φορεις'', για να κανουν πλατες στην εταιρεια, που αργοτερα θα επιβαλει τσουχτερα διοδια ,με σκοπο να λειτουγρησουν ως ''υπομοχλιο'' για τα συμφεροντα της εταιρειας στο ονομα της κοινωνιας και παρακαμπτωντας τα συνφεροντα της ιδιας της κοινωνιας (απαλοτριωσεις με σεβασμο στην περιουσια που υφαρπαζεται,αρχαιολογικη ερευνα και οχι θαψιμο των ευρηματων ,και περιβαλοντικα ορθα εργα και οχι πλυμμηρες απο τα προχειρα χωμματα στις περιοχες διπλα απο τα εργα...)

αντι να κανουν πλατες οι φορεις ας κοιταξουν πρωτον πως θα γινει η συνδεση της ιονιας οδου με την περιοχη αγρινιου(που δεν εχει προβλεπτει) και δευτερον ας γινουν και λιγο αργοτερα αν ειναι να γινουν εργα με καταστρεπτικες επιπτωσεις στο περιβαλλον, στην περιουσια διπλα απο το δρομο και στην ιστορια του τοπου που θα θαφτει οριστικα.