Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2008

Νεκρούς άφησε πίσω της η καταστροφική νεροποντή.











Δυστυχώς η σφοδρή νεροποντή κόστισε τη ζωή δύο συνανθρώπων μας στο χωριό Ποταμούλα του Δήμου Παρακαμπυλίων, ενώ κινδύνευσαν και άλλες ζωές και προκλήθηκαν πολλές καταστροφές.

Σύμφωνα με το parakampylioi.blogspot.com:
Μεγάλοι όγκοι νερού συσσωρεύτηκαν σχηματίζοντας ορμητικούς χειμάρρους, οι οποίοι δυστυχώς υπερχείλισαν ρέμα μπαζωμένο και παρασύροντας υλικά κάλυψαν την επιφάνεια του οδοστρώματος. Ο χείμαρρος αυτός παρέσυρε δύο συγχωριανούς μας, οι οποίοι επιχείρησαν να περάσουν μια από τις έξι γέφυρες της Ποταμούλας, η οποία είχε καλυφθεί από τα ορμητικά νερά. Το άτυχο ζευγάρι δυστυχώς δεν πρόλαβε να απομακρυνθεί σε ασφαλές σημείο και παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά.Το ΙΧ εντοπίστηκε μόλις υποχώρησαν τα νερά σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σημείο. Αντίθετα η σορός του ανδρός εντοπίστηκε πολλά χιλιόμετρα μακριά, κοντά στο χωριό Σαργιάδα, ενώ η γυναίκα έως αυτή τη στιγμή αγνοείται.Επί τόπου από το βράδυ βρίσκεται ομάδα της 6ης ΕΜΑΚ από την Πάτρα, ενώ σήμερα το πρωί πήγαν ενισχύσεις και από την 1η ΕΜΑΚ στην Αθήνα, με δύτες κι άλλο εκπαιδευμένο προσωπικό για το εντοπισμό του ζευγαριού.
Δυστυχώς δεν υπήρχε φυσικό εμπόδιο να συγκρατήσει το χείμαρρο, καθώς το δάσος που βρισκόνταν στο χωριό καταστράφηκε από την πυρκαγιά το καλοκαίρι. Εκτός από το τραγικό αυτό συμβάν, τα ορμητικά νερά κατέστρεψαν ολοσχερώς καλλιέργιες, περιουσίες και εγκαταστάσεις μέσα στο χωριό ενώ πνίγηκαν και πολλά αιγοπρόβατα. Κινδύνεψαν και άλλες ανθρώπινες ζωές ενώ το ύψος του νερού έφτασε ακόμη και τα δύο μέτρα (!)Υπενθυμίζουμε ότι την Ποταμούλα η "εθνική οδός" Αγρινίου-Καρπενησίου( ντροπή σας ρε που την αποκαλείται έτσι) περνάει πάνω από μικρά γεφύρια. Είναι παρατημένη εδώ και δεκαετίες στο έλεος.
Κανένα έργο συντήρησης δεν έχει γίνει έως τώρα, κανένα έργο που να εγγυάται την ασφάλεια μας. Το δε ρέμα που υπερχείλησε είχε τουλάχιστον πέντε χρόνια να καθαριστεί.Την εγκατάλειψη λοιπόν την πλήρωσαν δύο συνάνθρωποι μας που απλά επέστρεφαν σπίτι τους.


Y.Γ. Σύμφωνα με πληροφορίες κάποιοι δεν λένε να βάλουν μυαλό. Σκοπεύουν όχι μόνο να μη φτιάξουν καινούργιο δρόμο Αγρινίου-Καρπενησίου, αλλά να βελτιώσουν ( άκουσον άκουσον) τον ήδη υπάρχοντα ( ο οποίος βρίσκεται σε άθλια κατάσταση και είναι αυτός όπου καλύφθηκε χθες με νερά) εκεί που προορίζονταν τα πρώτα χιλιόμετρα Αγρίνιου-Καρπενησίου να τα διασχίζει κανείς με μέση ταχύτητα 90 χιλιόμετρα την ώρα, τώρα λέει η δυνατότητα πέφτει στα 70(!). Αρχίσαν οι εκπτώσεις τη στιγμή που χάνονται ανθρώπινες ζωές και όλη η περιοχή έχει αποκοπεί οδικά αυτή τη στιγμή(!).

Ας μπεί επιτέλους η ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια σε προτεραιότητα, αν θέλουμε να λεγόμαστε κράτος.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

η εθνικη οδος αγρινιου-καρπενησιου ειναι δρομος ντροπη για το ελληνικο κρατος(δρομος δεκαετιας του 20) και να που τωρα χαθηκαν και νεοι ανθρωποι.
αν κρινουμε οτι το 1/3 του νομου ειναι απο την ευρυτανια ειναι καταντια να μην υπαρχει δρομος που να συνδεει αγρινιο και καρπενησι.
τοσα χρονια εχει ζητησει κανενας απο αυτους που τρεχουν στα υπουργεια να γινουν αυτα τα πραγματα ,τοσοι συλλογοι ευρυτανων που υπαρχουν στο νομο ή δεν τους ενδιαφερει;

Ανώνυμος είπε...

ελεος πια με αυτην την κατασταση του δρομου αγρινιου-καρπενησιου.θα πρεπει δηλαδη να χαθουν ζωες για να γινει επιτελους ο δρομος αυτος ανθρωπινος.πρεπει να παρθουν αμεσα μετρα για τον νεο δρομο που τον κανουν καθημερινα εκατονταδες ανθρωποι και απο τους 2 νομους.

Ανώνυμος είπε...

ελεος πια με αυτην την κατασταση του δρομου αγρινιου-καρπενησιου.θα πρεπει δηλαδη να χαθουν ζωες για να γινει επιτελους ο δρομος αυτος ανθρωπινος.πρεπει να παρθουν αμεσα μετρα για τον νεο δρομο που τον κανουν καθημερινα εκατονταδες ανθρωποι και απο τους 2 νομους.

Ανώνυμος είπε...

Τωρα πρώτη φορα είναι;Ο υπουργός υπεχωδε που το μυαλό του το χει πως να κάνει την έκτροπή με τα λεφτά αυτά δε θα χανε φτιαχτεί τόσοι δρόμοι;
Εγω δε μπορώ να καταλαβω ότι ζητάμε δρόμου και δρόμους απο αυτους που δε πρόκειται να τα κάνουν ποτέ.
Εδώ όλκληρη ιονία οδός έπρεπε να έχε τελειώσει και δω δεν έχει ξεκινήσει.
Ξυπνα κόσμε αλλιώς καλά παθαίνεις και τρω΄ς αγγούρι.Και τώρα έφαγε ο κόσμος αγγούρι όχι απο κάποιο αυτοκινηστικό δυστύχημα αλλά απο χείμμαρο.

Ρε blogerman κάνε τώρα κάποια καταγραφή σε ένα αρθρο τι θα έπρεπε να είχε γίνει στο νομό μας και δεν έχει γίνει και αντί αυτού να γίνονται πράγματα αλλά παραλληλα κατά του νομού μας.
Ετσι για να ξεκαθαρίζουνε κάποια πράγματα και να τα βλέπουνε αυτοί που πρέπει.

Ανώνυμος είπε...

Τα ιδια χαλια εχει ο δρομος στον Αγ.Βλαση.Αν δεν κανουν κατι συντομα θα εχουμε και εκει θυματα!

zeidoron dtsoukas είπε...

Αυτα δυστυχως ειναι τα πραγματικα προβληματα που μαστιζουν το νομο και στοιχιζουν ανθρωπινες ζωες.
Για αυτα πρεπει να γκαριζουμε κι να φωναζουμε μπας και μας ακουσει κανενας απο τους κυβερνωντες,που ισως να μην ασχολειται με τις δικες του επιχερησεις.
Αντ'αυτου εμεις τρωγομαστε με τους Μεσολογγιτες για το που θα γινει το αχρειαστο για τους πολλους εφετειο.

Ανώνυμος είπε...

Στα ίδια όρια πλημμύρας φτάσανε οι δύο χείμαρροι που διασχίζουν το χωριό Ποταμούλα τα έτη 1960 και 1961. Σε ότι αφορά τις καταστροφές στα σπίτια και αποθήκες, όλα τα χτισματα εκτός από τρία Σπίτια χτίστηκαν μετά το 1960. Επομένως οι άνθρωποι αυτοί θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι χτίζουν τα σπίτια τους σε μέρος που μπορεί κάποια μέρα να πλημμυρίσει. Πέραν τούτου, την τελευταία εικοσαετία, έχουν γίνει επανηλειμένα έγγραφες οχλήσεις προς τη Νομαρχία για να κατασκευάσει αντιπλημμυρικά έργα. Όμως, φωνή βοώντος εν τη ερήμω. αφού ακόμη και τις τρείς Γέφυρες που κατασκέυασε η Νομαρχία με μελέτες της περιβόητης ΤΥΔΚ την τελευταία τριακονταετία, δεν έχουν καν τις προδιαγραφές για να δεχθούν τον κανονικό όγκο νερού, ποσό μάλλον τα νερά της προχθεσινής Βροχής που πραγματικά ήταν στα όρια του εξτρέμ αλλά περίπου ίδια με αυτή του 1960 και αυτό σε συνδυασμό με τα 1000 στρέμματα καμένου δάσους του τελευταίου καλοκαιριού που μεγάλωσε το πρόβλημα.
Όμως στο επισφαλές αυτό Σημείο, η αγροτική Τράπεζα έχτισε την Αποθήκη Τροφοδοσίας Λιπασμάτων και Ζωοτροφών και εκτός αυτού και ο ΟΤΕ κατασκεύασε το τηλεφωνικό κέντρο της περιοχής
Τέλος τα γεφύρια της ΕΟ Αγρινίου Καρπενησίου που θέλουν να λέγεται και Ευρωπαϊκή Οδός, Ενταγμένη στα Δυτικοευρωπαϊκά Δίκτυα , έχουν κατασκευασθεί στην Εποχή που Πρωθυπουργός της Ελλάδας ήταν ο Χαρίλαος Τρικούπης, δηλαδή το 1885. Όμως και σήμερα σε υπό εξέλιξη μελέτη για την ΕΟ Αγρινίου Καρπενησίου ο περιβόητος μελετητής κάνει την νέα χάραξη μέσα στην παλιά κοίτη του Χειμάρρου και σε μήκος 300 μέτρων
Επομένως αν κάποιοι πολίτες θέλουν να χτίσουν τα σπίτια τους σε επισφαλές σημείο – ίσως από αφέλεια – θα έπρεπε η Πολεοδομία να μην τους εγκρίνει πολεοδομική Άδεια και πέραν τούτου πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Το ότι η Νομαρχία κατασκέυασε έργα που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις θα πρέπει να ζητηθούν από τους υπεύθυνους των έργων αυτών οι ευθύνες και γιατί όχι να πληρώσουν τις ζημιές με την προσωπική τους περιουσία. Το δε ΥΠΕΧΩΔΕ Πρεπει να σοβαρευτεί και να κάνει σοβαρή μελέτη, δηλαδή για δρόμο Β1 και όχι Β2 δηλαδή μπαλώματα που συνεπαγεται για μία ακόμη φορά σπατάλη χρημάτων. Τέτοια μπαλώματα δεν χρειάζονται.
Τέλος ο ΟΤΕ και η Αγροτική Τράπεζα πρέπει να απαντήσουν γιατί επέλεξαν το συγκεκριμένο Σημείο για να κατασκευάσουν τα παραπάνω χτίσματα, δεν γνώρισαν το πρόβλημα;