Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008

..Αγίου Χριστοφόρου! Επόμενη στάση...Δημοτσελίου!

Η πόλη μας αποκτάει τακτικά δρομολόγια αστικού ΚΤΕΛ μέσα στο κέντρο της! Συγκεκριμένα ο Δήμος Αγρινίου ξεκινάει την εφαρμογή του προγράμματος «Συν-κοινωνία», σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου Α.Ε. Είναι ένα πρόγραμμα που θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων αναβαθμίζοντας την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, με δρομολόγια ανά 30 λεπτά και το ελάχιστο δυνατό κόστος εισητηρίου, ήτοι 0,50 λεπτά. Πρόκειται για συνέχεια της προσπάθειας που είχε ξεκινήσει ο Δήμος Αγρινίου και είχε σχεδιάσει σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ, την λειτουργία γραμμών mini-bus. Από φέτος ξεκινάει η εφαρμογή του προγράμματος «Συν-κοινωνία», με το οποίο δημιουργούνται δύο (2) γραμμές Αστικής Συγκοινωνίας ενώ αυξάνονται τα δρομολόγια στα Τοπικά Διαμερίσματα του Δήμου Αγρινίου. Ειδικότερα: Εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου θα δρομολογηθούν δύο νέες αστικές γραμμές.
ΓΡΑΜΜΗ Μ1 «Πανεπιστήμιο - Άγιος Κωνσταντίνος» (Έναρξη 1η Νοεμβρίου 2008)
Η Αστική Γραμμή mini bus Μ1 «Πανεπιστήμιο - Άγιος Κωνσταντίνος» είναι εν μέρει νέα γραμμή, δεδομένου ότι υποκαθιστά σε έναν βαθμό την υφιστάμενη Γραμμή «Άγιος Κωνσταντίνος - Παναιτώλιο». Συνδέει, στα άκρα της διαδρομής της, τον οικισμό Αγίου Κωνσταντίνου με την ευρύτερη περιοχή του Πανεπιστημίου Αγρινίου - Εργατικών κατοικιών Αγίου Ι. Ριγανά, διερχόμενη από το κέντρο.
Η προτεινόμενη διαδρομή της Αστικής Γραμμής Μ1 είναι η ακόλουθη: Αγίου Κωνσταντίνου - Αμφιλοχίας - Ελ. Βενιζέλου - Βάρναλη - Μπότσαρη - Σουλίου - Ηρ. Πολυτεχνείου - Δαγκλή - Μαβίλη - Κυριαζή - Γληνού - Οινέως - Χαρ. Τρικούπη - Πυλήνης - Σεφέρη - Λαμπέτη - Σικελιανού - Εργατικές Κατοικίες Αγίου Ι. Ριγανά - Σκόπα - Καλύβα - Γοργοποτάμου - Β. Παναγοπούλου - Θεοτοκοπούλου - Αγίου Χριστοφόρου - Δημοτσελίου - Παπαστράτου - Ελ. Βενιζέλου - Ιωνίας - Αγίου Κωνσταντίνου.
Η Γραμμή θα εξυπηρετεί συνολικά τριάντα-τέσσερις (34) στάσεις (πλην της Αφετηρίας).
ΓΡΑΜΜΗ Μ2 «Αστυνομία - πλ. Δημοκρατίας - Άγιος Χριστόφορος» (Έναρξη 1η Μαρτίου 2009)
Η Αστική Γραμμή mini bus Μ2 «Αστυνομία - πλ. Δημοκρατίας - Άγιος Χριστόφορος (Δύο Ρέματα)» θα συνδέει τον υφιστάμενο σταθμό Υπεραστικών ΚΤΕΛ, τον μελλοντικό νέο σταθμό του ΟΣΕ, το ΙΚΑ, το νέο κτίριο της Αστυνομίας και τις γειτονιές δυτικά της Ε.Ο. (Αη Βασιλιώτικα), με τις βορειοανατολικές γειτονιές της πόλης.
Η Αφετηρία της θα είναι επί της οδού Τσιτσιμελή.
Η προτεινόμενη διαδρομή της Αστικής Γραμμής Νο. 2 είναι η ακόλουθη: Τσιτσιμελή - Κυριαζή - Γληνού - Υπόγεια διάβαση Ε.Ο. - Αστυνομία (νέο κτίριο) - προέκταση Κυριαζή - Επισκοπής - Αγγελοκάστρου - Πολυζωίδη - Τερτσέτη - Παπαιωάνου - Αναστασιάδη - Μπαιμπά - Γρίβα - Μακρή - Εθν. Αντίστασης - Καπ. Δία - Πατρ. Καλλίνικου - Παλλάδος - Άγιου Χριστόφορου - Κολοκοτρώνη - Αντύπα - Υψηλάντη - Σταίκου - Σαλάκου - Δαγκλή - Καλλέργη - Τσιτσιμελή.
Η Γραμμή θα εξυπηρετεί είκοσι-εννέα (29) στάσεις (πλην της Αφετηρίας)
· Τέλος σε ότι αφορά τις περιαστικές γραμμές θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση με αύξηση δρομολογίων σε δύο ήδη λειτουργούσες περιαστικές γραμμές που συνδέουν την πόλη του Αγρινίου με τα Τ.Δ. Καλυβίων, Αγίου Γεωργίου καθώς και με το Τ.Δ. Αγίου Νικολάου και Λιαγκέικα. Οι γραμμές αυτές θα λειτουργούν και με την συνδρομή των Δήμων Αγγελοκάστρου και Παρακαμπυλίων αντίστοιχα δεδομένου ότι θα εξυπηρετούν και Τ.Δ. της επικράτειας τους

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και με τη συχνότητα θα ναι τα δρομολόγια;

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

Καλό ακούγεται. Να δούμε πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη και τί αποδοχή θα έχει.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι πρέπει να αναφέρουμε τι είναι και ποιος τελικά δημιούργησε το πρόγραμμα γιατί όπως γράφτηκε φαίνεται ότι ο Μοσχολιός μας έφτιαξε δημοτική συγκοινωνία ενώ τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Το πρόγραμμα είναι της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (ΚΕΔΚΕ) καθώς και 2 συναρμόδιων Υπουργείων. Κατανέμονται σημαντικές χρηματικές ενισχύσεις ΣΕ ΔΗΜΟΥΣ για να επιλέξουν 3 τρόπους υλοποίησης του προγράμματος για το επόμενο 14μηνο για τις μετακινήσεις των δημοτών τους εντός των ορίων του ΚΤΕΛ.
α. ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΔΗΜΟΤΩΝ ΜΕ ΚΤΕΛ
β. ή ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
γ. ή ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Έτσι και οι Δήμοι χρηματοδοτήθηκαν με δεκάδες χιλιάδες ευρώ και αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με το ΚΤΕΛ μέχρι 30 ΣΕΠ 2008, για την εξυπηρέτηση των Δημοτών Το ίδιο κάνει και ο δήμος ΑΡΤΑΣ κλπ


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Το επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ» στοχεύει στην άρση της κοινωνικής, γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης δημοτικών διαμερισμάτων και την προώθηση της προσπελασιμότητας και της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.
Τελικοί δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλοι οι ΟΤΑ της Ελλάδας εκτός των περιοχών εξυπηρέτησης από τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα και τον ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη, όπου η συγκοινωνία επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από 1/9/2007-31/12/2009 και θα χρηματοδοτηθεί από το αναπτυξιακό πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ».

Μετά από συνάντηση της ΚΕΔΚΕ με τα δύο συναρμόδια Υπουργεία (Εσωτερικών και Μεταφορών) και σχετική συμφωνία, εξαγγέλλεται η έναρξη του προγράμματος «Συν-Κοινωνία» με 40 εκ. ευρώ για την πρώτη φάση προγράμματος Νοέμβριος 2008 - Δεκέμβριος 2009. Αναμένεται τα επόμενα χρόνια η ένταξη του προγράμματος στο ΕΣΠΑ με συνέπεια την αύξηση του ποσού χρηματοδότησης, ώστε σταδιακά να ενταχθούν στο πρόγραμμα όσο το δυνατόν περισσότεροι Δήμοι.
Το Υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 3274/2004, συμμετέχει στη χρηματοδότηση του αναπτυξιακού προγράμματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΘΗΣΕΑΣ» με τουλάχιστον 52 εκ. €. Το πρόγραμμα αυτό είναι πενταετούς διάρκειας (2005-2009) και το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει ακόμη προχωρήσει στις σχετικές εκταμιεύσεις.
Το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ» βρίσκεται σε συνάφεια με το ΕΣΠΑ ( 4η Προγραμματική περίοδος 2007-2013) και με το ενοποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ) που υλοποιείται από τα Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών &ι Επικοινωνιών που καλύπτουν τον τομέα των μεταφορών.
Ειδικότερα το «Συν-Κοινωνία» εντάσσεται στον ένα από τους δύο κύριους στρατηγικούς στόχους του ΕΠΕΠ και συγκεκριμένα στον κύριο στρατηγικό στόχο
• Βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης με έμφαση στη μείωση του χρόνου και του κόστους μετακινήσεων, στη βελτίωση της ασφάλειας των μεταφορών και στην αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης.
Επίσης εντάσσεται στους δύο από τους τρεις παράλληλους στρατηγικούς στόχους και ειδικότερα στους στόχους
• Υλοποίηση ειδικών παρεμβάσεων στις μεταφορικές υποδομές με στόχο την μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της λειτουργίας τους στο περιβάλλον.
• Προώθηση της αύξησης των διαθέσιμων οικονομικών πόρων με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και τη προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων, καθώς και με την ανάκτηση μέρους του κόστους παροχής των σχετικών υπηρεσιών από τους χρήστες των υποδομών.
Και, τέλος, εντάσσεται σε δύο από τους έξι γενικούς στόχους που διατυπώνονται στο ΕΠΕΠ ως εξής:
• Ανάπτυξη των αστικών μεταφορικών υποδομών και του συστήματος αστικών συγκοινωνιών των μεγάλων αστικών κέντρων, για την βελτίωση των αστικών μετακινήσεων και της ελκυστικότητας και της ποιότητας των δημοσίων συγκοινωνιών με έμφαση στη μείωση των χρονοαποστάσεων.
• Προώθηση οριζοντίων δράσεων, όπως η βελτίωση της ασφάλειας του συστήματος μεταφορών με έμφαση την οδική ασφάλεια, η βελτίωση της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας, των σιδηροδρομικών λειτουργιών, της θαλάσσιας κυκλοφορίας καθώς και η ενίσχυση των διαδικασιών διαχείρισης των ατυχημάτων και των μέσων έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα.

Υπενθυμίζεται ότι:
Α) το Πρόγραμμα Συν-Κοινωνία είχε προκηρυχθεί τον Μάρτιο του 2007 από την ΚΕΔΚΕ, κατόπιν συμφωνίας με τα συναρμόδια υπουργεία και η κατάθεση των τεχνικών δελτίων έληξε μετά από παράταση την 30η Ιουνίου του 2007.
Β) Στόχος του προγράμματος είναι η άρση της κοινωνικής, γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης των δημοτικών διαμερισμάτων και η προώθηση της προσπελασιμότητας και της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.
Γ) Στο πρόγραμμα τελικά υπέβαλαν προτάσεις 362 ΟΤΑ, διατυπωμένες σε 348 υποψηφιότητες (υπήρξαν ορισμένες προτάσεις διαδημοτικών συνεργασιών).
Η ΚΕΔΚΕ τελικά αποφάσισε:
Να ξεκινήσει η εφαρμογή του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Συν-ΚΟΙΝΩΝΙΑ», στους 348 Δήμους ή Διαδημοτικές Συνεργασίες που υπέβαλαν σχετικές προτάσεις από 1/11/2008 έως 31/12/2009 (14 μήνες).
Η χρηματοδότηση συνολικού ύψους 40.000.000,00 € κατανέμεται ως εξής:
Για το έτος 2008:10.000.000,00 €, από πόρους του Υπουργείου Εσωτερικών.
Για το έτος 2009:
8.000.000,00 €, από πόρους του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών.
12.000.000,00 €, από τις οριζόντιες δράσεις του «ΘΗΣΕΑ».
10.000.000,00 €, από τα τέλη κυκλοφορίας που αποδίδονται στην Τ.Α.
Ειδικά για τα 10.000.000,00 € έτους 2008, ζητά να καλυφθούν από τις οριζόντιες δράσεις του «ΘΗΣΕΑ» και να μη βαρύνουν τους ΚΑΠ.
Εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο της ΚΕΔΚΕ, κ. Νικήτα Κακλαμάνη, Δήμαρχο Αθηναίων, να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους Ο.Τ.Α., ώστε να προσέλθουν σε υπογραφή σχετικών συμβάσεων με τις Αστικές Συγκοινωνίες ή τα ΚΤΕΛ, μέχρι τις 15/9/2008. (τροποιήθηκε μέχρι 30 Σεπ)
Στην ως άνω απόφαση, μειοψήφησε το μέλος του Δ.Σ., κ. Απόστολος Κοιμήσης, Δήμαρχος Αμφιλοχίας, διότι θεωρεί ότι το Πρόγραμμα δεν πρέπει να βαρύνει τους πόρους της Τ.Α.

Διαδικασία
Η ΚΕΔΚΕ κατανέμει το διαθέσιμο ποσό για την πρώτη φάση στους 348 Δήμους (ή διαδημοτικές συνεργασίες), που έχουν υποβάλλει προτάσεις, με αντικειμενικά κριτήρια. Κοινοποιεί στους Δήμους τα ποσά που τους αναλογούν και τους ζητά να στείλουν τις συμβάσεις με τους φορείς εκτέλεσης έως τη 15η Σεπτεμβρίου 2008 (Τροποποιήθηκε μέχρι 30 Σεπ).
Η ΚΕΔΚΕ ανοίγει ειδικό τραπεζικό λογαριασμό για το πρόγραμμα Συν-Κοινωνία.
Οι ΟΤΑ, αφού λάβουν υπόψη το διαθέσιμο γι’ αυτούς ποσό, επαναδιατυπώνουν την αρχική τους πρόταση-συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και συνυπογράφουν σύμβαση ανάθεσης έργου με δεκατετράμηνη διάρκεια (1.11.08-31.12.09), η οποία θα ενεργοποιηθεί όταν ο ΟΤΑ λάβει από την ΚΕΔΚΕ έγγραφη ειδοποίηση ότι η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.
Η ΚΕΔΚΕ αφού τις ελέγξει, στέλνει αντίγραφα των συμβάσεων Δήμων/ΚΤΕΛ στο ΥΠ.ΕΣ. και αυτό εκταμιεύει στον ειδικό λογαριασμό της ΚΕΔΚΕ τα αντίστοιχα ποσά για κάθε Δήμο, για το δεκατετράμηνο της πρώτης φάσης. Η ΚΕΔΚΕ, στέλνει στους ΟΤΑ την έγγραφη ειδοποίηση και οι συμβάσεις Δήμων/ΚΤΕΛ ενεργοποιούνται.

Ανώνυμος είπε...

...τον μελλοντικό νέο σταθμό του ΟΣΕ,...

Pou akrivos xorothetite o "Neos stahmos"????

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ...ΗΔΗ Η ΓΡΑΜΜΗ Μ1 ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ...ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ