Το εικονιζόμενο ανάγλυφο κοσμεί το δημαρχειο του δήμου Νεάπολης εδώ και δύο μήνες περίπου. Σε αυτή την ανάρτηση θα γίνει ένα αφιέρωμα, για το πως το ανάγλυφο αυτό δημιουργήθηκε. Απεικονίζει τον θεό Αχελώο και τις νύμφες που οδηγούσε.
Αναλυτικά τη διαδικασία αυτή τη περιγράφει ο αρχιτέκτονας κ. Χρήστος Κατσιμπίνης:
Μετά την πρόσκληση του Δήμου Νεάπολης για την δημιουργία ενός λογοτύπου για τον Δήμο,άρχισε μια έρευνα γύρω από το θέμα,στα ελληνικά και ξένα μουσεία.
Το θέμα βέβαια δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο εκτός από το "ΑΧΕΛΩΟΣ".
Πολλές ιδέες ως προς την απεικόνιση περνούσαν η μια μετά την άλλη.Κι όμως αυτό
που αποτέλεσε σαν πρότυπο για την τελική σύνθεση της παράστασης ήταν τόσο κοντά μας.
Στην ιδιωτική συλλογή του καθηγητή κ. Αθανασίου Παλιούρα, υπήρχε ένα μικρό ανάγλυφο
μιας σύνθεσης, που απεικόνιζε την κεφαλή του Αχελώου και τον Ερμή στην άλλη άκρη με
αναμμένη δάδα στα χέρια,που οδηγούσε τις Νύμφες προς τον Αχελώο.
Η σύνθεση εντυπωσίασε και μετά τις σχετικές ενέργειες στο Υπουργείο Εσωτερικών
καθιερώθηκε ως έμβλημα και λογότυπο του Δήμου Νεάπολης.
Η δημιουργία του ανατέθηκε στον πατριώτη μας γλύπτη-ζωγράφο, κ. Αντώνη Ναστούλη.
Μικρό ανάγλυφο διαστάσεων 20Χ30 cm και ένα μεγάλο, διαστάσεων 2.00Χ1.20
δημιουργήθηκαν.
Το μεγάλο ανάγλυφο,το οποίο τοποθετήθηκε στο Δημοτικό κατάστημα του Δήμου,
κάνει μεγάλη εντύπωση,για τις επιτυχημένες αναλογίες του,την αρμονικότητα των
κινήσεων,το φως και την σκιά,αλλά και για τις σωστές ανατομικές του αναλογίες.
Η θεική έκφραση του Αχελώου βαρύνει σαν κύριο θέμα την όλη ανάγλυφη σύνθεση,
η δε άφιξη των Νυμφών οδηγούμενες από τον Ερμή,έχει ανάλαφρη και αέρινη έκφραση
σαν σύνολο,αλλά και η επί μέρους φιγούρα κάθε Νύμφης ιδιαίτερα,εντυπωσιάζει.
Η τεχνική του γλύπτη Αντώνη Ναστούλη είναι, θα έλεγε κανείς,τέλεια,παρατηρώντας
μόνο τον Αχελώο στις λεπτομέρειές του. Όπως π.χ. την γενειάδα του με τις δίνες, το
σαρκώδες στόμα και το διαπεραστικό θεικό βλέμμα, ακόμα δε και το θραυσμένο κέρατο
δείχνουν την ρεαλιστική και εντυπωσιακή απεικόνιση που φανερώνει την ικανότητα
του γλύπτη.
Τα αποκαλυπτήρια του ανάγλυφου έγιναν στις 23 Φεβρουαρίου στο δημαρχιακό κατάστημα.
Σύσσωμο το Δημοτικό συμβούλιο,δήμαρχοι γειτονικών δήμων,αντιπρόσωποι της
αδελφοποιημένης πόλης αθηενου της Κύπρου,παρέστησαν στα αποκαλυπτήρια.
Ο επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Αθανάσιος Παλιούρας
παρουσίασε το ιστορικό του λογοτύπου και ο γλύπτης κ. Αντώνης Ναστούλης εξήγησε
τον τρόπο εργασίας του.
Ακολούθησε δεξίωση και παράδοση μικρών ανάγλυφων, σαν ενθύμια, στους επίσημους
προσκεκλημένους.
Ένα ευχάριστο γεγονός για τον Δήμο Νεάπολης που απέκτησε την ταυτότητά του έληξε
εν μέσω ανταλλαγής ευχών,για πρόοδο και ευημερία.
Το θέμα βέβαια δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο εκτός από το "ΑΧΕΛΩΟΣ".
Πολλές ιδέες ως προς την απεικόνιση περνούσαν η μια μετά την άλλη.Κι όμως αυτό
που αποτέλεσε σαν πρότυπο για την τελική σύνθεση της παράστασης ήταν τόσο κοντά μας.
Στην ιδιωτική συλλογή του καθηγητή κ. Αθανασίου Παλιούρα, υπήρχε ένα μικρό ανάγλυφο
μιας σύνθεσης, που απεικόνιζε την κεφαλή του Αχελώου και τον Ερμή στην άλλη άκρη με
αναμμένη δάδα στα χέρια,που οδηγούσε τις Νύμφες προς τον Αχελώο.
Η σύνθεση εντυπωσίασε και μετά τις σχετικές ενέργειες στο Υπουργείο Εσωτερικών
καθιερώθηκε ως έμβλημα και λογότυπο του Δήμου Νεάπολης.
Η δημιουργία του ανατέθηκε στον πατριώτη μας γλύπτη-ζωγράφο, κ. Αντώνη Ναστούλη.
Μικρό ανάγλυφο διαστάσεων 20Χ30 cm και ένα μεγάλο, διαστάσεων 2.00Χ1.20
δημιουργήθηκαν.
Το μεγάλο ανάγλυφο,το οποίο τοποθετήθηκε στο Δημοτικό κατάστημα του Δήμου,
κάνει μεγάλη εντύπωση,για τις επιτυχημένες αναλογίες του,την αρμονικότητα των
κινήσεων,το φως και την σκιά,αλλά και για τις σωστές ανατομικές του αναλογίες.
Η θεική έκφραση του Αχελώου βαρύνει σαν κύριο θέμα την όλη ανάγλυφη σύνθεση,
η δε άφιξη των Νυμφών οδηγούμενες από τον Ερμή,έχει ανάλαφρη και αέρινη έκφραση
σαν σύνολο,αλλά και η επί μέρους φιγούρα κάθε Νύμφης ιδιαίτερα,εντυπωσιάζει.
Η τεχνική του γλύπτη Αντώνη Ναστούλη είναι, θα έλεγε κανείς,τέλεια,παρατηρώντας
μόνο τον Αχελώο στις λεπτομέρειές του. Όπως π.χ. την γενειάδα του με τις δίνες, το
σαρκώδες στόμα και το διαπεραστικό θεικό βλέμμα, ακόμα δε και το θραυσμένο κέρατο
δείχνουν την ρεαλιστική και εντυπωσιακή απεικόνιση που φανερώνει την ικανότητα
του γλύπτη.
Τα αποκαλυπτήρια του ανάγλυφου έγιναν στις 23 Φεβρουαρίου στο δημαρχιακό κατάστημα.
Σύσσωμο το Δημοτικό συμβούλιο,δήμαρχοι γειτονικών δήμων,αντιπρόσωποι της
αδελφοποιημένης πόλης αθηενου της Κύπρου,παρέστησαν στα αποκαλυπτήρια.
Ο επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Αθανάσιος Παλιούρας
παρουσίασε το ιστορικό του λογοτύπου και ο γλύπτης κ. Αντώνης Ναστούλης εξήγησε
τον τρόπο εργασίας του.
Ακολούθησε δεξίωση και παράδοση μικρών ανάγλυφων, σαν ενθύμια, στους επίσημους
προσκεκλημένους.
Ένα ευχάριστο γεγονός για τον Δήμο Νεάπολης που απέκτησε την ταυτότητά του έληξε
εν μέσω ανταλλαγής ευχών,για πρόοδο και ευημερία.
2 σχόλια:
αυτος ο παλιουρας τι ειναι?πρεσβευτης του αγρινιου?ειναι ο μοναδικος εχων αγρινιωτικες καταβολες πανεπιστημιακος δασκαλος?ολοι γι αυτον μιλανε στο αγρινιο λεσ και ειναι ο συνδετικος κρικος με την ακαδημια αθηνων..ελεος πια με αυτον τον παλιουρα
18.000(μεσολογγι) χ 3 = 54.000(αγρινιο).οπως και να το δειτε χωριατες ειμαστε τριπλασιοι και αντε γεια...
Δημοσίευση σχολίου