Εξακολουθεί να προβληματίζει η Ιονία Οδός τόσο σε επίπεδο κοινοβουλευτικό όσο και περιφερειακό.
Συγκεκριμένα ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και Δ. Παπαδημούλης με θέμα::Εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή της Ιόνιας οδού
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι το δυτικό τμήμα της χώρας, υστερεί σε ανάπτυξη σημαντικά έναντι του ανατολικού. Την τελευταία δεκαετία άρχισε η υλοποίηση υποδομών και στο δυτικό τμήμα, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η δημιουργία της Ιόνιας οδού.
Η Ιόνια οδός αποτελεί για την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο έργο σημαντικό, όσο είναι η Εγνατία για τη Μακεδονία και τη Θράκη. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο γι αυτές τις περιοχές, που με την επέκτασή της από τα Ιωάννινα προς Κακκαβιά θα γίνει μελλοντικά τμήμα του υπό προώθηση Βαλκανικού Άξονα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, θα συνδέεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με τα Ιωάννινα σε τρεις ώρες και θα αξιοποιηθεί η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας, το λιμάνι στο Πλατυγιάλι και το αεροδρόμιου Ακτίου, καθώς και όλες οι παραθαλάσσιες δυτικές περιοχές.
Όμως σοβαρές καθυστερήσεις έχουν παρατηρηθεί στα έργα, που συνοψίζονται στα εξής:
· Οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων καθυστερούν λόγω εμπλοκής Υπουργείων αλλά και ιδιωτικών συμφερόντων.
· Προβλήματα υπάρχουν στην έγκριση και οριστικοποίηση των μελετών, και στις αδειοδοτήσεις για λατομεία εργοτάξια κ.λ.π.
· Καθυστερήσεις και προβλήματα υπάρχουν επίσης στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική χάραξη σε συγκεκριμένες θέσεις.
· Σημαντικές καθυστερήσεις επίσης από τον παραχωρησιούχο για την ολοκλήρωση και παράδοση των μελετών.
· Προβλήματα εντοπίζονται στα δίκτυα κοινής ωφελείας, και ειδικά της ΔΕΗ, το κόστος μεταφοράς των οποίων αρνείται να αναλάβει η εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά των δικτύων που βρίσκονται στην υπό χάραξη οδική αρτηρία δεν εμπίπτει στις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να έχουν σταματήσει οι εργασίες στα εργοτάξια και να απομακρύνεται δραματικά το ενδεχόμενο ολοκλήρωσης και παράδοσης της Ιόνιας οδού στους πολίτες.
Τα ερωτήματα που τίθενται, βασίζονται σε πρόσφατο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, της 1-3-2011.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Θα παραμείνουν σε πλήρη λειτουργία και θα αναπτυχθούν περαιτέρω όλα τα εργοτάξια του έργου;
2. Θα υποχρεωθεί η ΔΕΗ να μεταφέρει γρήγορα τα δίκτυά της που επηρεάζουν την πρόοδο των εργασιών;
3. Θα προχωρήσετε σε επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης των διαδικασιών απαλλοτριώσεων;
4. Θα ενεργοποιήσετε την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
5. Με δεδομένη την αναγκαιότητα τροποποίησης της σχετικής μελέτης , θα προχωρήσετε στην επιλογή κατασκευής σήραγγας στη θέση «Κλόκοβα» για λόγους περιβαλλοντικούς και τεχνικούς;
6. Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες κατασκευής όλων των συνοδών έργων (συνδετήριοι άξονες) της Ιόνιας οδού;
Επίσης σε επίπεδο Περιφέρειας ανακοίνωση εξέδωσε η περιφερειακή παράταξη "Ζούμε Δυτικά" όπου αναφέρεται "στην παράσταση των αρμοδίων εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών καθώς και της κατασκευάστριας εταιρείας προκειμένου να δοθούν επαρκείς διευκρινήσεις και πλήρη ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη κατασκευής της Ιόνιας Οδού που ζήτησε κατά τη διάρκεια συζήτησης του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 28/2 στο Μεσολόγγι, ο επικεφαλής της παράταξης «Ζούμε Δυτικά» Γιώργος Παπαναστασίου.
Είναι αδιανόητο -όπως είπε- να συζητείται ένα τόσο σοβαρό ζήτημα χωρίς να παρευρίσκονται στην αίθουσα οι παραπάνω εκπρόσωποι, καθώς επίσης να μην έχει προσκληθεί και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
Ο Γιώργος Παπαναστασίου συμπλήρωσε παράλληλα πως τα ερωτήματα που έχουν ανακύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα είτε από την πορεία των εργασιών, είτε για τις διαδικασίες που μέχρι σήμερα ακολουθήθηκαν από την πλευρά των υπηρεσιών του ελληνικού δημοσίου, είναι αρκετά και επιβάλλουν αποσαφήνιση ως προς το περιεχόμενό τους.
Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των έργων σημείωσε είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που μέχρι στιγμής προκαλεί έντονο προβληματισμό για τους όρους και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται, ενώ ταυτόχρονα η διασφάλιση των συμφερόντων τόσο του ελληνικού δημοσίου όσο και των ίδιων των πολιτών, αποτελούν ζητούμενο προς αποφυγή νέων παλινωδιών.
Η Ιόνια Οδός είναι αδιαπραγμάτευτο αίτημα όχι μόνο της Αιτωλοακαρνανίας αλλά και της Ηπείρου. Ωστόσο η σημερινή πορεία του έργου είναι απογοητευτική. Το Περιφερειακό Συμβούλιο σημείωσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, με την ιδιότητα του ανώτατου θεσμικού οργάνου επιβάλλεται να έχει ενεργό πολιτικό ρόλο σε κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν τις μεγάλες υποδομές της Δυτικής Ελλάδας. Κατά συνέπεια, δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην έκδοση ενός απλού ψηφίσματος, αλλά να επιδιώξει ή ακόμη και να απαιτήσει άμεση συνάντηση ουσίας με τον κ. Ρέππα, όπως άλλωστε είχε συμβεί κατά το παρελθόν με πρώην ομολόγους του. Η πρόταση περί διοργάνωσης σχετικής ημερίδας σημείωσε, δεν αποτελεί ουσιαστική διαχείριση, μιας και οι αντίστοιχου τύπου εκδηλώσεις (επικοινωνιακού χαρακτήρα κυρίως) έχουν πλέον εξαντληθεί.
Το Υπουργείο Υποδομών υποχρεούται τόνισε ο Γ. Παπαναστασίου, να δώσει εξηγήσεις γιατί οι εργασίες σήμερα έχουν ανασταλεί στο μεγαλύτερο τμήμα του έργου, να διευκρινίσει τους όρους με τους οποίους θα συνεχιστούν στο μέλλον και να ξεκαθαρίσει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του."
Συγκεκριμένα ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και Δ. Παπαδημούλης με θέμα::Εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή της Ιόνιας οδού
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι το δυτικό τμήμα της χώρας, υστερεί σε ανάπτυξη σημαντικά έναντι του ανατολικού. Την τελευταία δεκαετία άρχισε η υλοποίηση υποδομών και στο δυτικό τμήμα, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η δημιουργία της Ιόνιας οδού.
Η Ιόνια οδός αποτελεί για την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο έργο σημαντικό, όσο είναι η Εγνατία για τη Μακεδονία και τη Θράκη. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο γι αυτές τις περιοχές, που με την επέκτασή της από τα Ιωάννινα προς Κακκαβιά θα γίνει μελλοντικά τμήμα του υπό προώθηση Βαλκανικού Άξονα.
Με την ολοκλήρωση του έργου, θα συνδέεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με τα Ιωάννινα σε τρεις ώρες και θα αξιοποιηθεί η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας, το λιμάνι στο Πλατυγιάλι και το αεροδρόμιου Ακτίου, καθώς και όλες οι παραθαλάσσιες δυτικές περιοχές.
Όμως σοβαρές καθυστερήσεις έχουν παρατηρηθεί στα έργα, που συνοψίζονται στα εξής:
· Οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων καθυστερούν λόγω εμπλοκής Υπουργείων αλλά και ιδιωτικών συμφερόντων.
· Προβλήματα υπάρχουν στην έγκριση και οριστικοποίηση των μελετών, και στις αδειοδοτήσεις για λατομεία εργοτάξια κ.λ.π.
· Καθυστερήσεις και προβλήματα υπάρχουν επίσης στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική χάραξη σε συγκεκριμένες θέσεις.
· Σημαντικές καθυστερήσεις επίσης από τον παραχωρησιούχο για την ολοκλήρωση και παράδοση των μελετών.
· Προβλήματα εντοπίζονται στα δίκτυα κοινής ωφελείας, και ειδικά της ΔΕΗ, το κόστος μεταφοράς των οποίων αρνείται να αναλάβει η εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά των δικτύων που βρίσκονται στην υπό χάραξη οδική αρτηρία δεν εμπίπτει στις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να έχουν σταματήσει οι εργασίες στα εργοτάξια και να απομακρύνεται δραματικά το ενδεχόμενο ολοκλήρωσης και παράδοσης της Ιόνιας οδού στους πολίτες.
Τα ερωτήματα που τίθενται, βασίζονται σε πρόσφατο ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, της 1-3-2011.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Θα παραμείνουν σε πλήρη λειτουργία και θα αναπτυχθούν περαιτέρω όλα τα εργοτάξια του έργου;
2. Θα υποχρεωθεί η ΔΕΗ να μεταφέρει γρήγορα τα δίκτυά της που επηρεάζουν την πρόοδο των εργασιών;
3. Θα προχωρήσετε σε επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης των διαδικασιών απαλλοτριώσεων;
4. Θα ενεργοποιήσετε την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
5. Με δεδομένη την αναγκαιότητα τροποποίησης της σχετικής μελέτης , θα προχωρήσετε στην επιλογή κατασκευής σήραγγας στη θέση «Κλόκοβα» για λόγους περιβαλλοντικούς και τεχνικούς;
6. Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες κατασκευής όλων των συνοδών έργων (συνδετήριοι άξονες) της Ιόνιας οδού;
Επίσης σε επίπεδο Περιφέρειας ανακοίνωση εξέδωσε η περιφερειακή παράταξη "Ζούμε Δυτικά" όπου αναφέρεται "στην παράσταση των αρμοδίων εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών καθώς και της κατασκευάστριας εταιρείας προκειμένου να δοθούν επαρκείς διευκρινήσεις και πλήρη ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη κατασκευής της Ιόνιας Οδού που ζήτησε κατά τη διάρκεια συζήτησης του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 28/2 στο Μεσολόγγι, ο επικεφαλής της παράταξης «Ζούμε Δυτικά» Γιώργος Παπαναστασίου.
Είναι αδιανόητο -όπως είπε- να συζητείται ένα τόσο σοβαρό ζήτημα χωρίς να παρευρίσκονται στην αίθουσα οι παραπάνω εκπρόσωποι, καθώς επίσης να μην έχει προσκληθεί και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
Ο Γιώργος Παπαναστασίου συμπλήρωσε παράλληλα πως τα ερωτήματα που έχουν ανακύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα είτε από την πορεία των εργασιών, είτε για τις διαδικασίες που μέχρι σήμερα ακολουθήθηκαν από την πλευρά των υπηρεσιών του ελληνικού δημοσίου, είναι αρκετά και επιβάλλουν αποσαφήνιση ως προς το περιεχόμενό τους.
Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των έργων σημείωσε είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που μέχρι στιγμής προκαλεί έντονο προβληματισμό για τους όρους και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται, ενώ ταυτόχρονα η διασφάλιση των συμφερόντων τόσο του ελληνικού δημοσίου όσο και των ίδιων των πολιτών, αποτελούν ζητούμενο προς αποφυγή νέων παλινωδιών.
Η Ιόνια Οδός είναι αδιαπραγμάτευτο αίτημα όχι μόνο της Αιτωλοακαρνανίας αλλά και της Ηπείρου. Ωστόσο η σημερινή πορεία του έργου είναι απογοητευτική. Το Περιφερειακό Συμβούλιο σημείωσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, με την ιδιότητα του ανώτατου θεσμικού οργάνου επιβάλλεται να έχει ενεργό πολιτικό ρόλο σε κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν τις μεγάλες υποδομές της Δυτικής Ελλάδας. Κατά συνέπεια, δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην έκδοση ενός απλού ψηφίσματος, αλλά να επιδιώξει ή ακόμη και να απαιτήσει άμεση συνάντηση ουσίας με τον κ. Ρέππα, όπως άλλωστε είχε συμβεί κατά το παρελθόν με πρώην ομολόγους του. Η πρόταση περί διοργάνωσης σχετικής ημερίδας σημείωσε, δεν αποτελεί ουσιαστική διαχείριση, μιας και οι αντίστοιχου τύπου εκδηλώσεις (επικοινωνιακού χαρακτήρα κυρίως) έχουν πλέον εξαντληθεί.
Το Υπουργείο Υποδομών υποχρεούται τόνισε ο Γ. Παπαναστασίου, να δώσει εξηγήσεις γιατί οι εργασίες σήμερα έχουν ανασταλεί στο μεγαλύτερο τμήμα του έργου, να διευκρινίσει τους όρους με τους οποίους θα συνεχιστούν στο μέλλον και να ξεκαθαρίσει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου