Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

2ος επίσημος εορτασμός της "Ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης


ΒΥΡΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

«Διεθνές Κέντρο Έρευνας & Μελέτης για τον Λόρδο Βύρωνα και τον Φιλελληνισμό»

Πρόσκληση


Η Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου
συμμετέχοντας στον 2ο επίσημο εορτασμό της
«Ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης»
διοργανώνει εκδήλωση
υπό την Αιγίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας,
του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου
και της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας
την Κυριακή 18 Απριλίου 2010 και ώρα 11:30 το πρωί
στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας.

Ομιλία με θέμα: «Τα Φιλελληνικά Έντυπα κατά την διάρκεια

του Απελευθερωτικού Αγώνα 1821»

από την κα Λουκία Δρούλια, Ιστορικό, Ομότιμο Διευθύντρια Ερευνών, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Ερευνών, Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Μετά την Ομιλία θα υπάρχει λεωφορείο που θα μεταφέρει τους ακροατές που επιθυμούν στο Βυρώνειο, για να ξεναγηθούν στις εκθέσεις,

«Ελληνική Επανάσταση και Ευρωπαϊκός Φιλελληνισμός», Φιλελληνικά χαρακτικά τον 19ου Αιώνα

«Φιλελληνικά Έντυπα του Απελευθερωτικού Αγώνα 1821-1829»

Το υλικό των εκθέσεων είναι δωρεά του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου της Ελλάδος .

Πως θα καλύπτονται τα δρομολόγια εσωτερικού από Άκτιο.


Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας έδωσε στη δημοσιότητα τις αεροπορικές εταιρίες που επιλέχθηκαν, ύστερα από ανοικτό διαγωνισμό, για την κάλυψη των 24 γραμμών προς νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές της επικράτειας.
όσον αφορά το αεροδρόμιο του Ακτίου το δρομολόγιο Άκτιο – Σητεία θα εκτελει η Athens airways , ενώ το δρομολόγιο Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλλονιά – Ζάκυνθος αναλαμβάνει η Sky Express. Το ποσό της επιδότησης σε αυτή τη περίπτωση φτάνει τα 1.449.868 €.
Τα δρομολόγια εκτελούνται από πρώτη Απριλίου 3 φορές την εβδομάδα από 30θέσια αεροπλάνα αγγλικού τύπου.Συνολικά το ταξίδι από Ζάκυνθο γέως Κέρκυρα κοστίζει 120,67 ευρώ,
Συνολικά πάντως 12,5 εκατ. € λιγότερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές θα καταβάλει το Ελληνικό δημόσιο για το σύνολο των δρομολογίων.

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Πολυήμερες εκδρομές: Οι μαθητές "ψηφίζουν" εξωτερικό


Το 2ο Λύκειο Αγρινίου είναι ένα από τα σχολεία που επέλεξε φέτος να πραγματοποιήσει πολυήμερη εκδρομή στο εξωτερικό στα πλαίσια των Πολιτιστικών του Δραστηριοτήτων .Συγκεκριμένα επέλεξε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα :
« Η εξέλιξη των θετικών επιστημών την περίοδο της Αναγέννησης »
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τετραήμερη επίσκεψη - εκδρομή μαθητών και εκπαιδευτικών στο Παρίσι , όπου συμμετείχαν 54 μαθητές της Β΄ Λυκείου και 6 συνοδοί καθηγητές .
Στο Παρίσι δόθηκε η ευκαιρία σε όλους να επισκεφτούν τα σημαντικά Μνημεία και Μουσεία της Γαλλικής πρωτεύουσας , όπως το Λούβρο , το Ανάκτορο των Βερσαλλιών και το μουσείο των θετικών επιστημών La – Villete . H εκδρομή ολοκληρώθηκε με διασκέδαση στον μαγικό κόσμο της Disneyland την τελευταία μέρα παραμονής στη Γαλλία .

Το εν λόγω σχολείο βέβαια δεν είναι το μόνο. Πλέον αγαπημένος προορισμός των μαθητών είναι το εξωτερικό καθώς το κόστος δεν διαφέρει και πολύ από μια "εγχώρια" εκδρομή. Βέβαια πολλές από τις εκδρομές αυτές γίνονται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Comenius. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Υπουργείο Παιδείας που αφορούν τις πολυήμερες εκδρομές:


· Οι πολυήμερες εκδρομές της Γ΄ Λυκείου πραγματοποιούνται κατά 52% σε προορισμούς του εσωτερικού (με δημοφιλέστερους τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και την Κέρκυρα) και κατά 48% σε προορισμούς του εξωτερικού (με δημοφιλέστερους την Ιταλία, την Ισπανία και την Τσεχία).

· Συγκεντρωτικά, οι πολυήμερες εκδρομές όλων των τάξεων της Δ.Ε. (διήμερες, τριήμερες και πολυήμερες) πραγματοποιούνται κατά 76% σε προορισμούς του εσωτερικού (με δημοφιλέστερους τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και τα Χανιά) και κατά 24% σε προορισμούς του εξωτερικού (με δημοφιλέστερους την Ιταλία και την Ισπανία).

· Οι μετακινήσεις των μαθητών της Δ.Ε. εκτελούνται στην πλειοψηφία τους με λεωφορείο (131.623 μαθητές) και ακολουθούν οι μετακινήσεις με αεροπλάνο (27.935 μαθητές), με πλοίο (27.721 μαθητές) και με τρένο (6.159 μαθητές).

( Το αεροδρόμιο πάντως του Ακτίου δεν έχει χρησιμοποιηθεί για πολυήμερες εκδρομές.)

· Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο λαμβάνουν χώρα οι μετακινήσεις των μαθητών της Δ.Ε. είναι από τις 22 Φεβρουαρίου 2010 έως τις 31 Μαρτίου 2010. Οι περισσότερες μετακινήσεις πραγματοποιούνται στα μέσα Μαρτίου 2010 και συγκεκριμένα από τις 11 Μαρτίου 2010 έως τις 23 Μαρτίου 2010.


1. Στοιχεία που αφορούν στην προτίμηση μαθητών και σχολείων ως προς το μέσο μετακίνησης στον τόπο προορισμού τους .

Α. Σχολεία ανά μέσο μετακίνησης.

Μέσο

μετακίνησης

Αεροπλάνο

Λεωφορείο

Πλοίο

Τρένο

Σύνολο

σχολείων

665

2750

649

104

2. Στοιχεία αναφορικά με τους δημοφιλέστερους προορισμούς των μαθητών που πραγματοποιούν πολυήμερες εκδρομές.

ΠΟΛΗ/ΧΩΡΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

23%

ΙΤΑΛΙΑ

17%

ΙΣΠΑΝΙΑ

14%

ΤΣΕΧΙΑ

9%

ΡΟΔΟΣ

9%

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

7%

ΚΕΡΚΥΡΑ

7%

ΓΑΛΛΙΑ

5%

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

2%

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

2%

ΠΑΤΡΑ

1%

ΡΕΘΥΜΝΟ

1%

ΑΘΗΝΑ

1%

ΒΟΛΟΣ

1%

ΤΟΥΡΚΙΑ

1%

3. Στοιχεία που αφορούν στους δημοφιλέστερους προορισμούς των μαθητών που πραγματοποιούν διήμερες, τριήμερες και πολυήμερες εκδρομές.

ΠΟΛΗ/ΧΩΡΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

17%

ΑΘΗΝΑ

15%

ΧΑΝΙΑ

9%

ΙΤΑΛΙΑ

9%

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

7%

ΙΣΠΑΝΙΑ

7%

ΒΟΛΟΣ

6%

ΤΣΕΧΙΑ

5%

ΡΟΔΟΣ

5%

ΚΕΡΚΥΡΑ

5%

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

4%

ΝΑΥΠΛΙΟ

4%

ΓΑΛΛΙΑ

3%

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

2%

ΣΥΡΟΣ

1%

ΚΑΛΑΜΑΤΑ

1%

Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Ένα βήμα πριν την ίδρυση Εφετείου στο Αγρίνιο;


Θετικές φαίνεται ότι είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση ίδρυσης Eφετείου στο Αγρίνιο. Συγκεκριμένα, σήμερα εστάλη το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ίδρυση Εφετείων στο Αγρίνιο, τη Μυτιλήνη, το Ηράκλειο και τη Χαλκίδα. Το εν λόγω σχέδιο, σύμφωνα με τη εφημερίδα ''Τόλμη'' της Κρήτης, θα συζητηθεί στις 5 Μαΐου και εφόσον η απόφαση είναι θετική τότε απομένει τυπικά η υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας. Εμείς βέβαια είμαστε λίγο επιφυλακτικοί διότι όλα αυτά τα χρόνια πολλά έχουν δει τα μάτια μας γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο τείνει να καταντήσει σαν το γιοφύρι της Άρτας. Το πρόβλημα δημιουργείται κυρίως στην Κρήτη μεταξύ Χανίων και Ηρακλείου, με αποτέλεσμα οι εκάστοτε κυβερνήσεις να αναβάλλουν κάθε φορά το όλο ζήτημα αόριστα στο μέλλον. Όσον αφορά το Μεσολόγγι και εδώ κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξουν αντιδράσεις. Όμως πλέον τα δεδομένα και τα επιχειρήματα έχουν αλλάξει. Πολύ απλά τόσο καιρό το βασικό σύνθημα των πολιτών και των φορέων της Ιεράς Πόλης ήταν ότι «Τα εφετεία ιδρύονται στις πρωτεύουσες των νομών». Τώρα όμως με τον Καλλικράτη τι ακριβώς θα γίνει; Ποιο θα είναι το βασικό αίτημα των διεκδικήσεων; Μήπως ότι «Τα Εφετεία ιδρύονται στις πρώην πρωτεύουσες των πρώην νομαρχιών»;;;!!! Οψόμεθα…

Ονοματολογία δίχως τελειωμό...


Εφτά μήνες πριν τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές τα σενάρια και η ονοματολογία έχουν την τιμητική τους. Ο Καλλικράτης αλλάζει τα σχέδια για πολλούς εκ των πολιτικών μας ταγών ανοίγοντας παράλληλα νέους ορίζοντες στην πολιτική τους σταδιοδρομία, αφού ως γνωστό η θέση του περιφερειάρχη, επί παραδείγματι, λέγεται ότι ισοδυναμεί με την αντίστοιχη ενός μικρού πρωθυπουργού.

Όπως είναι λογικό έντονο είναι το ενδιαφέρον αρκετών προσώπων για την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στην οποία τελικά ανήκει και ο δικός μας νομός, γεγονός το οποίο δεν αφήνει ικανοποιημένους τους Αιτωλοακαρνάνες στην συντριπτική τους πλειοψηφεία. Αλήθεια όσοι καταρτίζουν το νέο χωροταξικό χάρτη δεν αναρωτήθηκαν ποτέ για ποιο λόγο Αιτωλοί και Ακαρνάνες περιμένουν ακόμη το τρένο της ανάπτυξης; Όμως ας αφήσουμε τους ανωτέρω προβληματισμούς και ας δούμε ποιοι είναι οι επίδοξοι μνηστήρες…

Ως γνωστό οι τρεις νομοί (Αχαϊα, Αιτωλοκαρνανία, Ηλεία) ανήκουν παραδοσιακά στα κάστρα του κυβερνώντος κόμματος, γι αυτό το λόγο και είναι πιο έντονο το ενδιαφέρον των πράσινων στελεχών, τα οποία και επιδιώκουν το χρίσμα από την Ιπποκράτους. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για τη συγκεκριμένη θέση φέρονται ως επικρατέστεροι οι νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας και Αχαϊας Θύμιος Σώκος και Δημήτρης Κατσικόπουλος αντίστοιχα. Τις τελευταίες όμως μέρες αθηναϊκά δημοσιεύματα ήρθαν να προσθέσουν στο παζλ της ονοματολογίας και αυτά των υφυπουργών Περιβάλλοντος και Δικαιοσύνης Θάνου Μωραϊτη και Απόστολου Κατσιφάρα. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι ο αιτωλοακαρνάνας πολιτικός τη συγκεκριμένη περίοδο έχει αφοσιωθεί στο κυβερνητικό του έργο και δεν μπαίνει στη διαδικασία να σχολιάσει τα περί ονοματολογίας σενάρια.

Από την άλλη στο χώρο της ΝΔ έχουν ακουστεί προ πολλού τα ονόματα των βουλευτών Γιώργου Κοντογιάννη και Νίκου Νικολόπουλου. Τις τελευταίες ημέρες όμως, ήρθε να προστεθεί και μια ακόμη υποψηφιότητα εξ Αιτωλοακαρνίας ορμώμενη. Πρόκειται για το βουλευτή και τομεάρχη Υγείας της ΝΔ Μάριο Σαλμά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το parapolitika.gr ''περιμένει στο ακουστικό του τηλεφώνημα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θεωρώντας εαυτόν σίγουρο''. Ο ίδιος όμως διαψεύδει το εν λόγω δημοσίευμα τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν τον ενδιαφέρει η θέση του Περιφερειάρχη.

Όπως αντιλαμβάνεστε από εδώ και στο εξής καθημερινά θα έρχονται στο προσκήνιο πολλά και διάφορα σενάρια. Σε κάποιες περιπτώσεις θα έχουν μια λογική βάση ενώ σε κάποιες άλλες θα εξυπηρετούν επικοινωνιακά παιχνίδια ενδιαφερομένων και μη. Εμείς απλά το επισημαίνουμε για να μην γίνονται όλα αυτά τα σενάρια εύπεπτη βορρά στα ανυποψίαστα χείλη και μάτια των αναγνωστών…

Πράσινη λύση για τους ημιυπαίθριους.


Ένα σημαντικό νομοσχέδιο που αφορά τους ημιυπαίθριους χώρους ανακοινώνει αυτή την ώρα στο υπουργικό συμβούλιο ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Θάνος Μωραΐτης. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, πρόκειται για ένα καλά μελετημένο και καταρτισμένο νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει ότι τα χρήματα από τις εισφορές για τους ημιυπαίθριους θα πηγαίνουν στα ταμεία των δήμων προκειμένου αυτά να χρησιμοποιηθούν για έργα που αφορούν την ποιότητα ζωής των πολιτών σε συνάρτηση με την προστασία του περιβάλλοντος (αστικές αναπλάσεις, δημιουργία χώρων πρασίνου κλπ). Αναμφισβήτητα και για την πόλη μας θα έχει θετική επίδραση το εν λόγω μέτρο. Μένει να το δούμε να εφαρμόζεται και στην πράξη για να μπορέσουμε να το κρίνουμε…

Και επίσημα η αλλαγή της Διοικούσας



Δημοσιεύτηκε και επίσημα η αλλαγή της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος στην εφημερίδα της κυβερνήσεως .
Απαραίτητη προυπόθεση ήταν να παραιτηθεί η προηγούμενη διοικούσα επιτροπή κάτι που έγινε και έτσι ξεπεράστηκε το γραφει0κρατικό αυτό πρόβλημα.
Από δω και πέρα πρέπει να στηριχθεί η νέα Διοικούσα επιτροπή, η οποία μπορεί να αναλάβει πλέον και επίσημα δράση και κατ επέκταση το νεοσύστατο πανεπιστήμιο, καθώς δεν χωρούν πια άλλες δικαιολογίες με προφάσεις γραφειοκρατικές.

Πρόγραμμα Κινηματογραφικής Λέσχης Μεσολογγίου


ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

www.cinemes.gr

ΚΥΡΙΑΚΗ 11-04-2010 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 12-04-2010 ΩΡΕΣ: 7-9 & 9-11 μ.μ.

Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

UP IN THE AIR

Διάρκεια: 110′

Σκηνοθεσία: Τζέισον Ράιτμαν

Ηθοποιοί: Τζορτζ Κλούνεϊ, Βέρα Φαρμίγκα, Άννα Κέντρικ, Τζέισον Μπέιτμαν, Σαμ Έλιοτ, Μέλανι Λίσνκεϊ, Ζακ Γαλιφιανάκης

Ένας γκουρού σύμβουλος “επαγγελματικής μετάβασης”, με άλλα λόγια ένας ειδήμων στις απολύσεις στέλεχος, ο Ράιαν, προσπαθεί μανιωδώς να συγκεντρώσει πάνω από ένα εκατομμύριο μίλια πτήσεων, καθώς αυτό συνιστά το ανομολόγητο πάθος του! Άλλωστε η ζωή του, λόγω επαγγέλματος, είναι σύμφυτη με συνεχείς μετακινήσεις, ξενοδοχεία, αεροδρόμια κι ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ όλα του τα υπάρχοντα χωράνε σε μια και μόνη τροχήλατη βαλίτσα, οπότε η συγκέντρωση μιλίων είναι ένα παιχνίδι που γεμίζει την άδεια συναισθηματικά ζωή του, που παρουσιάζει επικίνδυνα πτωτικές τάσεις, καθώς δεν έχει κάτι σταθερό στη ζωή του! Όταν συναντά μια όμορφη γυναίκα που ταξιδεύει εξίσου πολύ με εκείνον, οι ισορροπίες της ζωής του ανατρέπονται, καθώς αρχίζει να αρέσκεται στη σταθερότητα και την έννοια του ανήκειν κάπου, ενώ, συμπτωματικά, ακόμα και το επαγγελματικό του μέλλον μοιάζει επισφαλές…

Κριτική ταινίας

Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης μέσα από μια έξυπνα γραμμένη δραματική κομεντί (υποψήφια για 6 Όσκαρ, ανάμεσά τους τα καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας), με εξαιρετικές, οσκαρικές ερμηνείες.

Ποιος αναλαμβάνει να κάνει το χάπι της απόλυσης γλυκό, όταν ο εργοδότης αποφασίζει να απολύσει υπαλλήλους του, ενώ ο ίδιος δεν τολμά να τους το πει; Ενα ειδικό, άσχετο με την εταιρεία, πρόσωπο που αναλαμβάνει την άχαρη αυτή δουλειά. Τέτοιος είναι ο Ράιαν Μπίνκαμ, «εκτελεστής δολοφόνος», που αντί για πιστόλι χρησιμοποιεί ωραίες, ανακουφιστικές λέξεις για να βοηθήσει τους απολυόμενους στη «μετάβασή» τους, όπως την αποκαλεί, σ’ ένα άλλο στάδιο.

Μόνο που για μια τέτοια δουλειά χρειάζεται να ταξιδεύει διαρκώς -σχεδόν 300 από τις 365 μέρες του χρόνου! Αποτέλεσμα, ο Ράιαν είναι άνθρωπος μοναχικός, με περιστασιακές ερωτικές σχέσεις, με πραγματικό σπίτι τη βαλίτσα του, όπως τονίζει σε τακτά διαστήματα, και μ’ ένα γρήγορο μοντάζ, ο σκηνοθέτης Τζέισον Ράιτμαν στην έξυπνη αυτή δραματική κομεντί. Τα πράγματα, όμως, για τον Ράιαν δυσκολεύουν όταν η Αλεξ Γκόραν (δυναμική ερμηνεία της Βέρα Φαρμίγκα), το νεαρό, με δίπλωμα ψυχολογίας, στέλεχος της εταιρείας, προτείνει έναν πολύ πιο οικονομικό τρόπο απόλυσης, χωρίς την ανάγκη ταξιδιών: μέσω του Ιντερνετ, στοιχείο που κάνει ακόμη πιο σκληρή και απάνθρωπη την απόλυση.

Ο Τζέισον Ράιτμαν (γιος του γνωστού σκηνοθέτη Ιβαν Ράιτμαν), που είχε δείξει το ταλέντο του στις ταινίες «Juno» και «Thank You for Smoking», καταφέρνει εδώ να συνδυάσει τη ρομαντική κωμωδία (αν και με δυσκολία μπορείς να την πεις κωμωδία) με το δράμα, για να μας δώσει την εικόνα μιας άλλης Αμερικής, που εκμεταλλεύεται τον πόνο και την τραγωδία των άλλων για δικό της οικονομικό όφελος -πολιτική που εκφράζει με τον πιο γλαφυρό τρόπο ο κυνικός προϊστάμενος (Τζέισον Μπέιτμαν) του Ράιαν. Η σκηνοθεσία έχει νεύρο και ρυθμό και αποφεύγει να πέσει στο μελοδραματισμό. Εκείνο που ξεχωρίζει πάνω απ’ όλα είναι το έξυπνο, με ωραίες ανατροπές (όπως εκείνη στο φινάλε), σενάριο, στο οποίο συμμετείχε και ο Ράιτμαν, καθώς και οι πολύ καλές ερμηνείες, που θυμίζουν τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ: η Βέρα Φαρμίγκα και η Αννα Κέντρικ (ο περιστασιακός έρωτας του Ράιαν), όσο και ο Τζορτζ Κλούνι (από τα φαβορί για τα Οσκαρ), στο ρόλο του Ράιαν. Κυνικός, κάτω από ένα ευχάριστο, χαμογελαστό πρόσωπο, αν και ξέρει να μανιπουλάρει ακόμη και το πιο απελπισμένο «θύμα» του, έχει, όπως σταδιακά ανακαλύπτουμε, και μια άλλη σκοτεινή, άγνωστη πλευρά.

ΝΙΝΟΣ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Θερινό ωράριο λειτουργίας καταστημάτων


Ανεμογεννήτριες σε αναμονή..


Οι εικόνες που βλέπετε είναι κομμάτια από ανεμογεννήτριες, οι οποίες εδώ και πολλά χρόνια φυλάσσονται στο λιμάνι του Μεσολογγίου.
Αυτές προορίζονταν να τοποθετηθούν στο ορεινό όγκο της Ναυπάκτου, εκεί δηλαδή που υπάρχουν και άλλες..
Τα χρόνια όμως περνάνε και αυτές παραμένουν εκεί..
Η ανάπτυξη του τόπου μας μπορεί να περιμένει..Συνηθήσαμε άλλωστε σε τέτοιου είδους αργοπορείες..

Ο Γολγοθάς της επιστροφής..


Ουρά ενός χιλιομέτρου υπήρχε χθες τόσο στην εθνική οδό Αγρινίου-Ιωαννίνων ( στο ύψος της Αμφιλοχίας) όσο και μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, στα διόδια του Ρίου στη Πάτρα. Πολλοί εκδρομείς χρειάστηκαν 4 σχεδόν ώρες να επιστρέψουν στην Αθήνα.
Σαν να μην υπήρχε Γέφυρα δηλαδή..
Ως πότε την Δυτική Ελλάδα θα την συνδέοουν με την υπόλοιπη χώρα τριτοκοσμικοί δρόμοι;

Αιτ/νία, Αχαΐα: Μια ασύμβατη Περιφερειακή πραγματικότητα


Αναδημοσιεύουμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από την εφημερίδα Πολιτεία, στο οποίο ο αθρογράφος Π.Κ. εκθέτει τα επιχειρήματα του για την ασυμβατότητα Αιτωλοακαρνανίας και Αχαίας στο Περιφερειακό χάρτη:
O N. 2503/1997 «Διοίκηση, Οργάνωση, Στελέχωση της Περιφέρειας, Ρύθμιση θεμάτων για Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» προσδίδει στην οργανωτική οντότητα της Περιφέρειας το χαρακτήρα μιας ενιαίας αποκεντρωμένης μονάδας αναπτυξιακής πολιτικής του κράτους. Οι μελέτες της ΕΝΑΕ, του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ΚΕΔΚΕ, τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Επιτροπής Περιφερειών, τα διεθνή επιτυχώς δοκιμασμένα πρότυπα Αυτοδιοίκησης, αλλά και –ίσως το σημαντικότερο- η έλλογη βιωματική κοινωνική επιταγή προβάλλουν την αναγκαιότητα για τη δημιουργία μιας Περιφέρειας που θα ενσωματώνει νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις που διαθέτουν ένα βιώσιμο κοινό αναπτυξιακό υπόβαθρο. Κοινά στοιχεία για τις δράσεις των δομών τοπικής αυτοδιοίκησης είναι οι έννοιες της «επικουρικότητας» και της «διοικητικής ολοκλήρωσης». Κοινός τόπος τόσο των επιστημονικών οργάνων αλλά και της ζώσας πραγματικότητας στην αυτοδιοίκηση είναι η άμεση θέσπιση κριτηρίων με αντικειμενικούς δείκτες και μεταβλητές (κριτήρια πληθυσμιακά, κοινωνικά, οικονομικά - αναπτυξιακά, γεωγραφικά, πολιτιστικά και ιστορικά).

Μέσα από αυτό το πρίσμα και μόνο δύναται η Περιφέρεια να αφουγκράζεται τις τοπικές ανάγκες και να υλοποιεί στοχευμένα, συμπληρωματικά και με συνέργιες οικονομιών κλίμακας το αναπτυξιακό της πρόγραμμα το οποίο επανεπενδύεται ως προστιθέμενη αξία υποδομών και υπηρεσιών διασφαλίζοντας την Περιφερειακή αειφορία.
Είναι απαιτητό λοιπόν η Περιφέρεια σε επίπεδο αυτοδιοίκησης να έχει πρωτίστως αναπτυξιακό και δευτερευόντως διοικητικό προσανατολισμό. Η κατάληψη της τελευταίας θέσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με ανάπτυξη μόλις στο 59% επί του κατά κεφαλήν Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος του μέσου κοινοτικού όρου, η αντίστοιχη χαμηλότερη απόδοση της Αιτωλοακαρνανίας στο 57% και η μηδενική απορρόφηση του ΕΣΠΑ 2007-2013 αποδεικνύουν πως ο όποιος μέχρι τούδε αναπτυξιακός προσανατολισμός απέτυχε παταγωδώς.
Στην απάντηση του ερωτήματος «ποιά είναι και πού προσανατολίζεται η δυναμική της Αιτωλοακαρνανίας» βρίσκεται ακριβώς και η απάντηση στο ποιά πρέπει να είναι η θέση της Αιτωλοακαρνανίας στο νέο αναπτυξιακό σχήμα.

Διαχείριση του Υδατικού Πλούτου

Ο υδατικός πλούτος κάθε περιοχής είναι αποφασιστικός παράγοντας για την πρωτογενή παραγωγή. Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2000/60/ΕΚ τίθεται ως υποχρέωση η Περιφερειακή οργάνωση των υδάτων μέσω της δημιουργίας περιοχών λεκανών απορροής ποταμού με σκοπό την προστασία και βιώσιμη διαχείριση των υδάτων. Τα υδροηλεκτρικά έργα Κρεμαστών, Καστρακίου και Στράτου επί του μήκους του ποταμού Αχελώου, το Δέλτα των εκβολών του, το λιμναίο υδατικό δυναμικό, ο Αμβρακικός κόλπος είναι παραγωγικοί συντελεστές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας που η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση καλείται να αξιοποιήσει.
Για μια ακόμη φορά διαφαίνεται αβίαστα και εξόφθαλμα το άτοπο της κρατούσας Περιφερειακής διοικητικής πραγματικότητας στη διαχείριση των υδάτων: ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας αναθέτει την οργάνωση των υδατικών πόρων σε μια Περιφέρεια με την οποία εκ της γεωμορφολογίας δεν έχει καμία δυνατότητα συμπληρωματικότητας και καμία κοινή πηγή άρδευσης ή υδροδότησης.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, πού ήταν και πού είναι η στήριξη της Αχαΐας ως έδρα Περιφέρειας -υπεύθυνης για την οργάνωση του υδατικού πλούτου- για την αποτροπή της εκτροπής του Αχελώου;
Σε ποια φόρα απευθύνθηκε η Αχαΐα για να υπεραμυνθεί το θεσμικό της δικαίωμα αλλά και να εκπληρώσει την υποχρέωσή της για αντίλογο καθ όλη τη διάρκεια των, δικαιωμένων πια από το ΣτΕ, αγώνων και της Αιτωλοακαρνανίας ενάντια στο έργο- τροχοπέδη για την ανάπτυξη μια ευρύτατης γεωγραφικής ενότητας;
Οι ποταμοί Αχελώος, Εύηνος και Μόρνος αποτελούν τους βασικούς και εγγύς παροχείς νερού για την άρδευση και την υδροδότηση μιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής. Αποτελούν με άλλα λόγια πρόσφορο έδαφος εκπόνησης αναπτυξιακής πολιτικής διαχείρισης των υδάτων.
Μιας αναπτυξιακής πολιτικής που «εκ κατασκευής» δεν μπορεί να δράσει συμπληρωματικά με την Αχαΐα.

Περιφερειακή πολιτική ανάπτυξης Ορεινών Όγκων

Οι ορεινοί όγκοι που διατρέχουν το Νομό της Αιτωλοακαρνανίας αποτελούν κατά μεγάλο ποσοστό τομείς, απολήξεις και μορφολογικές συνδέσεις της ευρύτερης οροσειράς της Πίνδου.
Είναι σαφές ότι ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας βρίσκεται υπό έναν κοινό παρονομαστή, σε ένα ενιαίο εν πολλοίς συσσωμάτωμα ορεινού όγκου με την Ήπειρο και τη Στερεά Ελλάδα. Αυτό είναι λοιπόν το γεωγραφικό πεδίο που δίνει ρεαλιστικές δυνατότητες ανάπτυξης κοινών δράσεων για την προστασία και τουριστική ανάπτυξη των ορεινών όγκων και για την ενίσχυση της προσπελασιμότητας μέσω δρόμων πρόσβασης στους ορεινούς οικισμούς.
Τί κοινές συνέργιες οικονομιών κλίμακας μπορούν να προκύψουν από την ανάπτυξη της Ορεινής Αιτωλοακαρνανίας και της Ορεινής Αχαΐας; Ουδεμία.
Με δεδομένη την ανυπαρξία κοινών ορεινών όγκων του Νομού Αιτωλοακαρνανίας με το Νομό Αχαΐας, είναι εξ ορισμού αδύνατη η εκπόνηση και εφαρμογή κοινών δράσεων προστασίας και τουριστικής ανάπτυξης των ορεινών όγκων που να προσδίδουν λειτουργική αλληλεπίδραση και αναπτυξιακή αποτελεσματικότητα.
Είναι συνεπώς διοικητικά ακατάλληλη, αναπτυξιακά έωλη αλλά και κοινωνικά ελεγκτέα η αναζήτηση κοινών δράσεων ανάπτυξης και προστασίας των ορεινών όγκων των νομών Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας ως μια Περιφέρεια κατά τη στιγμή που η Αιτωλοακαρνανία έχει μόνο θαλάσσια σύνορα και κανενός άλλου είδους γεωγραφικό δεσμό με την Αχαΐα.

Δίκτυα μεταφορών και υποδομών στην Αιτωλοακαρνανία και Περιφερειακή Ανάπτυξη

Ένα από τα θεμελιώδη ζητήματα του κλάδου της Οικονομικής των Μεταφορών σε ένα διοικητικό πλέγμα είναι η εξυπηρέτηση των υποδομών εκείνων που θα αμβλύνουν τους χρόνους παραγωγής και μεταφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, θα μειώσουν τα μεσοσταθμικά λειτουργικά κόστη και θα δημιουργήσουν αναπτυξιακές συνέργιες κατά το μήκος των διόδων πρόσβασης και σύνδεσης και πέριξ αυτών.
Τί διαθέτουμε λοιπόν ως Νομός Αιτωλοακαρνανίας και πού βαίνουμε αναπτυξιακά; Η αλήθεια είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, τα 2/3 του συνολικού μήκους της οποίας διασχίζουν τη γεωγραφική ενότητα της Αιτωλοακαρνανίας, είναι το έργο- καταλύτης που τοποθετεί την Αιτωλοακαρνανία σε ένα κομβικό σημείο αναπτυξιακής δυναμικής. Διασφαλίζεται η υψηλού επιπέδου σύνδεση με την Κέρκυρα, την Ήπειρο και τη Λευκάδα και επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα απευθείας σύνδεσης με την Αλβανία και μέσω της Εγνατίας με τις λοιπές χώρες των Βαλκανίων αποτελώντας έναν πολλά υποσχόμενο οικονομικό και πολιτισμικό δίαυλο συνεργιών με τις αγορές της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.
Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο Αγρίνιο- Καρπενήσι- Λαμία, που θα πλαισιώσει την Ιόνια Οδό, καθώς και η «διαγώνια» οδός Ναύπακτος- Άμφισσα- Λαμία, θα συνδέσουν άμεσα τα κέντρα οικιστικής ανάπτυξης και τους διαθέσιμους αναπτυξιακούς πόρους του Νομού Αιτωλοακαρνανίας με αυτούς της Στερεάς, Κεντρικής και Βορείου Ελλάδας δημιουργώντας ένα πλήρως διαλειτουργικό και αξιοποιήσιμο πλέγμα. Η κατασκευή του οδικού άξονα Λευκάδα – Άκτιο θα ενεργοποιήσει και θα ενισχύσει την οικονομική προοπτική του πολιτικού αεροδρομίου του Ακτίου (ενός σημαντικότατου σε υποδομές και γεωγραφική θέση αερολιμένα) και της υποθαλάσσιας ζεύξης προς Πρέβεζα. Πρόκειται για υποδομές που θα ενισχύσουν δράσεις, λειτουργίες και συνέργιες κατά μήκος της Παραϊόνιας οδού για την Αιτωλοακαρνανία και την Ήπειρο, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη σύνδεση Ηγουμενίτσας- Πρέβεζας-Παλαίρου- Αστακού- Μύτικα.
Η σύνδεση Αστακού- Δυτικού Άξονα (Κεφαλόβρυσο) αποτελεί ένα αναπτυξιακό δίκτυο υψηλής προστιθέμενης αξίας σε ακτίνα πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων που δύναται να ανοίξει το δρόμο για την ανάδειξη του αεροδρόμιο Αγρινίου ως στρατηγικού κόμβου για cargo μεταφορές, συνδυαζόμενο με το τεράστιας αναπτυξιακής δυναμικής λιμάνι Πλατυγιαλίου Αστακού. Η ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού είναι μια εθνικής αξίας επένδυση άνω των 800.000.000 ευρώ. Ένα λιμάνι το οποίο έχει 700 στρέμματα λιμενική ζώνη και είναι το μεγαλύτερο στη χώρα. Σ’ αυτό το λιμάνι υπάρχει χαρακτηρισμένη βιομηχανική περιοχή 2.500 στρεμμάτων. Πρόκειται για έναν παραγωγικό συντελεστή η πλήρης ενεργοποίηση του οποίου θέτει την Αιτωλοακαρνανία στο επίκεντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου στη Μεσόγειο και εξασφαλίζει πρωτόγνωρες οικονομικές συνέργιες στην επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό με τη ζεύξη της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου και των περί των ακτών της Αιτωλοακαρνανίας νησιών της Λευκάδας, Καλάμου και Μεγανησίου με την Εγνατία, διευρύνοντας τον επενδυτικό ορίζοντα. Δυστυχώς η προοπτική αυτή ήδη δυσχεραίνεται οικονομοτεχνικά από τις επενδύσεις επέκτασης του Λιμανιού της Πάτρας και δυναμιτίζεται στρατηγικά από το αχαϊκό λόμπι. Η αρχή έχει ήδη γίνει με τις καταφανείς πρακτικές αντιπαραγωγικής αντίδρασης και υπονόμευσης της λειτουργίας της ΝΑΒΙΠΕ Αστακού για την εισαγωγή αιγυπτιακής πατάτας. Το επιστημονικά και διοικητικά ορθό είναι να συνειδητοποιηθεί πως η συγκατοίκηση υπό την ίδια διοικητική και αναπτυξιακή σκέπη της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού με το Λιμάνι της Πάτρας δημιουργεί αντίρροπες δυνάμεις που απαξιώνουν το τεράστιο επενδεδυμένο κεφάλαιο και δεν προάγουν την ανάπτυξη. Είναι εξάλλου κατασκευαστικά εφικτή και πολλαπλασιαστικά ωφέλιμη η σιδηροδρομική σύνδεση από το Πλατυγιάλι μέσω Προυσσού Ευρυτανίας ως το Λιανοκλάδι βαίνοντας στον κεντρικό σιδηροδρομικό ιστό της Ελλάδας. Και είναι εξίσου φανερή η αντικειμενική αδυναμία εύρεσης συνεργιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο τις Αχαΐας. Η υλοποίηση του τριπόλου Αγρίνιο- Μεσολόγγι- Πλατυγιάλι που προβλέπεται από το Περιφερειακό Πλαίσιο Σχεδιασμού για την ανάπτυξη και επιβάλλεται λόγω της εξαιρετικά μεγάλης δυνατότητας διασύνδεσης οικιστικών και αναπτυξιακών υποδομών, έχει γίνει αντικείμενο πολεμικής και ανταγωνισμού από την Αχαΐα. Είναι φανερό και στον πλέον -καλόπιστα- δύσπιστο πως η γεωγραφική θέση, ο προσανατολισμός των δικτύων υποδομών (Παραϊόνια, Σύνδεση Ακτίου-Πρέβεζας, ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου, αεροδρόμια Ακτίου και Αγρινίου, έξοδος προς Εγνατία) και η οριζόμενη εξ αυτών «αναπτυξιακή δυναμική» του Νομού Αιτωλοακαρνανίας δεν αφήνει περιθώρια για ψευδοδιλλήματα για το «πού ανήκουμε».
Η οικονομική, κοινωνική και εντέλει αναπτυξιακή πορεία του Νομού Αιτωλοακαρνανίας προσανατολίζεται, βαίνει και διακλαδώνεται σε μια διαφορετική και εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτή των Νομών της Πελοποννήσου.

Η Δικαιοσύνη στην Αιτωλοακαρνανία
Η ίδρυση Εφετείου στην Αιτωλοακαρνανία καλύπτει τις πολλαπλασιαζόμενες οικείες ανάγκες μιας ευρύτερης περιοχής , μειώνει τις διανυόμενες αποστάσεις, εξοικονομεί πόρους, αποφορτίζει έτερες περιοχές και συμβάλλει αποφασιστικά στην επιτάχυνση απονομής της δικαιοσύνης.
Παρά την αναντίρρητη χρησιμότητα για ένα αποδοτικότερο δικανικό σύστημα, το αίτημα ίδρυσης Εφετείου στην Αιτωλοακαρνανία, προσκρούει σε μια θεωρητική, άνευ ρεαλιστικών επιχειρημάτων πολεμική από την Αχαΐα με μοναδικούς χαμένους τους πολίτες μιας ευρύτερης περιοχής που απαιτούν το συνταγματικά αυτονόητο δικαίωμά τους για ταχεία απόδοση της δικαιοσύνης και ευκολότερη πρόσβαση σ’ αυτή.
Είναι προφανές πως τέτοιες πρακτικές αντιβαίνουν στις αρχές του σεβασμού της Διοίκησης προς τον πολίτη όπως αυτές εύστοχα κωδικοποιήθηκαν από τον ακαδημαϊκό και Πρόεδρο του ΙΤΑ Δ. Τσάτσο στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στη Ρόδο το 2005: «Ο πολίτης δεν έχει πια μία και μόνο ιδιότητα, δεν τελεί υπό ένα και μόνο καθεστώς, την ιδιότητα του υπηκόου όπως στη μοναρχία, την ιδιότητα του πολίτη της δημοκρατικής πολιτείας. Ταυτοχρόνως έχει και την ιδιότητα του μέλους της τοπικής κοινωνίας. Η ζωή του, τα συμφέροντά του, η οικογένειά του, η εκπαίδευση των παιδιών του, η υγεία του, δεν υπηρετούνται ούτε κυρίως ούτε μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά και στη θεσμικά οργανωμένη τοπική κοινωνία. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι ο εκδημοκρατισμός πρέπει να λάβει χώρα και ως προς τις δυο ιδιότητες που έχει ο πολίτης: Του Πολίτη στην Πολιτεία και του Πολίτη στην Τοπική Κοινωνία .Αν λοιπόν δεν οδηγήσουμε τους θεσμούς μας στον πλήρη εκδημοκρατισμό της τοπικής κοινωνίας ,που σημαίνει ανανέωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έχω σε επίπεδο ελληνικής πολιτείας, μειωμένη Δημοκρατία. Αυτό, πρέπει να το καταλάβουμε».

Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Αιτωλοακαρνανία


Το ιστορικό αλλά και η ζώσα πραγματικότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας συνοψίζεται κωδικοποιημένα από την παντοιοτρόπως δεδηλωμένη προσπάθεια ενσωμάτωσης των ΑΕΙ και ΤΕΙ της Αιτωλοακαρνανίας στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Πατρών αντίστοιχα.
Είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από την βίαιη και αυταρχική απόσπαση και πραξικοπηματική μεταφορά του τμήματος Οικονομικών Επιστημών από το Αγρίνιο στην Πάτρα. Επρόκειτο για μια κατάφωρη και σκανδαλώδη αποψίλωση των υποδομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αιτωλοακαρνανίας για την οποία η Αχαΐα όχι μόνο δεν όρθωσε ανάστημα συμπαράστασης αλλά αντίθετα μεθόδευσε επ’ ωφελεία της την όλη αρπαγή. Επί του παρόντος είναι παγκοίνως διαπιστωμένη η μεθόδευση για την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ναυπάκτου στην Πάτρα, συνεπώς είναι βέβαιο πως πρακτικές ακαδημαϊκού συγκεντρωτισμού και κανιβαλισμού θα συνεχιστούν και στο μέλλον .
Είναι σαφές λοιπόν πως το μέλλον μια ανθούσας, υγιούς και παραγωγικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία είναι από δυσοίωνο έως ανύπαρκτο υπό την παρούσα περιφερειακή δομή μιας και έχει αποδειχθεί περίτρανα πως ο Νομός μας θεωρείται ένα διαχειριστικό εξάρτημα, μια δεξαμενή υφαρπαγής και τίποτε παραπάνω, ακυρώνοντας επί του πρακτέου οποιαδήποτε έννοια συμπληρωματικής Περιφερειακής πολιτικής εκπαίδευσης με την Αχαΐα.

Η επιταγή για αστική ολοκλήρωση

Από την απελευθέρωση του Έθνους και εντεύθεν ο διοικητικός χάρτης της Χώρας διαμορφώθηκε σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις κοινές καταβολές των κατοίκων και τους κοινούς στόχους για την ανάπτυξη των οικείων τους γεωγραφικών ενοτήτων. Οι Ηπειρώτες με έδρα το μεγάλο αστικό κέντρο των Ιωαννίνων, οι Θεσσαλοί με το δίπολο Βόλου- Λάρισας, οι Μακεδόνες, οι Πελοποννήσιοι, οι Μωραΐτες με τα ανάλογα μεγάλα αστικά τους κέντρα.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται για το Νομό Αιτωλοακαρνανίας, ιδίως από το 1986 και εντεύθεν, είναι «τί είμαστε». Το βέβαιο είναι πως δεν είμαστε Πελοποννήσιοι. Η Ναύπακτος, την οποία εν κρυπτώ μεθοδεύει για αστικό και αναπτυξιακό της συμπλήρωμα η Πάτρα, δεν είναι παρά η γεωγραφική απόληξη μιας τεράστιας ενδοχώρας που ξεκινά την καρδιά της Ρούμελης. Παράλληλα, οι ορεινοί πληθυσμοί διατηρούν σαφείς γενεαλογικούς, γεωγραφικούς, πολιτισμικούς και συναλλακτικούς δεσμούς με το σύνολο της Δωρίδας και της Φωκίδας.
Ο νομός Αιτωλοακαρνανίας παρουσιάζει σοβαρές υστερήσεις, μείωση και γήρανση πληθυσμού, καθίζηση του πρωτογενούς τομέα, πραγματική ανεργία άνω του 17%. Επίσης συγκεντρώνει ποσοστό 2,2% του πληθυσμού της χώρας (223.000 περίπου κατοίκους) και έχει σταθερά μειούμενη συμμετοχή στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, μόλις στο 1,6%. Η εσωτερική μετανάστευση κυρίως προς την Πάτρα στερεί το πιο παραγωγικό κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού από τη γη που το γέννησε. Οι δείκτες ανάπτυξης από το 1986 και έπειτα υπολείπονται δίνοντας στην Αιτωλοακαρνανία το ρόλο του «φτωχού συγγενή» παρότι είναι ο πλουσιότερος σε πλουτοπαραγωγικούς πόρους Νομός. Με κατά κεφαλήν εισόδημα επί του κοινοτικού ΑΕΠ στο 57%, τα δύο μεγάλα αιτούμενα είναι η αστική ολοκλήρωση και ο μετασχηματισμός της οικονομίας του Νομού.
Τα αστικά κέντρα της Αιτωλοακαρνανίας δεν δύνανται υπό το παρόν διοικητικό καθεστώς να επιτύχουν οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Το Αγρίνιο που εξυπηρετεί τις ανάγκες περί των 150.000 κατοίκων της ευρύτερης περιοχής δεν αναπτύσσεται επ’ ωφελεία των κατοίκων του όντας όμηρο ανταγωνιστικών πρακτικών, αντιπαραγωγικών μεθοδεύσεων και ενός επιβαλλόμενου όσο και εσφαλμένου τύποις αναπτυξιακού Περιφερειακού προσανατολισμού κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ετεροβαρούς αστικής ανάπτυξης προς όφελος της Πάτρας και μόνον.
Η αστική ολοκλήρωση και ο συνακόλουθος μετασχηματισμός της οικονομίας του Νομού Αιτωλοακαρνανίας είναι ζητούμενα που μπορούν και πρέπει να ικανοποιηθούν με την συνετή παραγωγική ενεργοποίηση των άφθονων πλουτοπαραγωγικών πόρων, τις εναλλακτικές καλλιέργειες, την αναπτυξιακή πολιτική υποδομών και υπηρεσιών και την ανάληψη δράσεων με γεωγραφικές ενότητες και αστικά κέντρα που έχουν κοινό αναπτυξιακό υπόβαθρο μέσου ενός αποδοτικού δικτύου υποδομών και μεταφορών .
Τα αιτήματα για αναμόρφωση των αστικών και οικονομικών δομών του Νομού Αιτωλοακαρνανίας κινδυνεύουν να παραμείνουν ατέρμονες φιλολογικές αναζητήσεις αν κάποιοι συνεχίσουν να εθελοτυφλούν δολίως μπροστά στα αντικειμενικά οικονομικά και κοινωνικά αιτήματα για την αλλαγή του Αυτοδιοικητικού Χάρτη.

Ανάπτυξη για την Αιτωλοακαρνανία, ανάπτυξη για την νέα Αυτοδιοίκηση

Ας είμαστε ρεαλιστές. Η Αιτωλοακαρνανία δεν μπορεί να βρίσκεται δέσμια μιας αντιπαραγωγικής, εντέχνως υποβολιμαίας και εν πολλοίς επίπλαστης κρατούσας θεώρησης περί γεωγραφικής και αναπτυξιακής ουτοπίας. Και φυσικά δεν μπορεί άλλο να αποδίδει κεφαλικό φόρο στην Αχαΐα παραμένοντας στο περιθώριο της ανάπτυξης και των υποδομών για να διαιωνίζεται «εθιμικώ δικαίω» ένα in vivo αποτυχημένο πείραμα, ένα Περιφερειακό κατασκεύασμα της Χούντας και του αείμνηστου Κουτσόγιωργα – με σαφή χρονική και πολιτική διαφορικότητα- για να εξυπηρετήσει αναχρονιστικές, αυστηρά τοπικές και υπερ-συγκεντρωτικές θεωρήσεις περί ενός και μοναδικού κυρίαρχου αστικού κέντρου, εν προκειμένω της πόλης των Πατρών. Αντίθετα, η Αιτωλοακαρνανία δύναται αντικειμενικά να αποτελέσει τον παραγωγό, διακομιστή, εγγυητή και καταλύτη ανάπτυξης μιας ευρύτερης περιοχής η οποία ορίζεται σαφώς από τη γεωγραφία, τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές, τις υποδομές και τον σχεδιασμό των δικτύων μεταφορών. Μιας ανάπτυξης που θα γίνει πραγματικότητα με την εφαρμογή ολοκληρωμένων πολιτικών κοινών δράσεων. Kοινών δράσεων Περιφερειακής ανάπτυξης που δεν έχουν, ούτε στον πρωτογενή, ούτε στο δευτερογενή, ούτε στους τομείς υπηρεσιών, τουρισμού, μεταφορών και υποδομών, κανένα κοινό σημείο επαφής και καμία προοπτική αναπτυξιακής συμπόρευσης με την Αχαΐα.

Π.Κ.

Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Πάσχα 2010: Ένας μικρός απολογισμός..


Οι μέρες των διακοπών του Πάσχα πλησιάζουν προς το τέλος τους.
Φέτος το Πάσχα είχε αναμενόμενες στιγμές αλλά επεφύλασσε και εκπλήξεις δυσάρεστες..
Κρατάμε το γεγονός ότι συγκριτικά με άλλες χρονιές υπήρχε ελαφρώς λιγότερη κίνηση. Επίσης διστακτικός ήταν ο κόσμος και με τις πασχαλινές αγορές.
Το καινούργιο ήταν η κατανυκτική ατμόσφαιρα της Μ.Παρασκευής με τη συνάντηση των επιταφίων που είδατε σε προηγούμενη ανάρτηση, την οποία ζήσαν για πρώτοι φορά αρκετοί αγρινιώτες νεότερης γενιάς.
Και βέβαια το καθιερωμένο έθιμο των Χαλκουνιών..
Ειδικά τα δύο παραπάνω άφησαν έκπληκτους πολλούς ξένους που φιλοξενούνταν στην πόλη μας, οι οποίοι-όπως και οι ίδιοι τους ακούσαμε- έχουν να μεταφέρουν θετικές εμπειρίες και να πούν έναν "καλό λόγο" για το Αγρίνιο.
Από την άλλη η αιτωλοακαρνάνικη ύπαιθρος έσφιζε από ζωή έστω και για λίγες μέρες, καθώς πέραν των ετεροδημοτών, πολλοί συντοπίτες μας επιλέγουν να περάσουν αυτές τις ημέρες στα όμορφα χωριά της Αιτωλοακαρνανίας.
Δυστυχώς δεν έλειψαν δυσάρεστα και άσχημα συμβάντα, όπως ο τραυματισμός δωδεκάχρονης στο πρόσωπο από ρίψη βεγγαλικών στον Ι.Ν Αγίας Βαρβάρας. Επιτέλους πότε θα ληφθούν μέτρα, ώστε να αποτρέπουν τέτοια γεγονότα;
Στην ημερήσια διάταξη η κίνηση και το μποτιλιάρισμα στους δρόμους μας, οι οποίοι επιεικώς είναι αφιλέξονοι και επικίνδυνοι να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό εκδρομέων.
Η πόλη ζούσε ( και ζεί) αυτές στις μέρες στους δικούς της ρυθμούς. Καιρός αρκετά καλός, με τα σύννεφα όμως της επικαιρότητας να είναι έστω και πρόσκαιρα μακριά. Χαρακτηριστικά, απαρατήρητη πέρασε η στάσιμα αρνητική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας ( το επιτόκιο δανεισμού παραμένει απαγορευτικά υψηλό).
Η δική της "ανάσταση" μάλλον αργεί να έρθει..
Μέχρι τότε όμως ας ζούμε εμείς τη δικιά μας. Και αυτή δεν είναι άλλη από το να ατενίζουμε το κάθε τι προπάντων με αισιοδοξία..

Κυριακή 4 Απριλίου 2010

Χριστός Ανέστη...



Ανέστη Χριστός και Ζωή πολιτεύεται! Ανέστη Χριστός και νεκρός ουδείς επί μνήματος. Χριστός γαρ εγερθείς εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο.

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Μεγάλη Παρασκευή στο Αγρίνιο







Μια πραγματικά κατανυκτική ατμόσφαιρα έζησε το Αγρίνιο τη Μεγάλη Παρασκευή. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια οι επιτάφιοι πέντε ενοριών συναντήθηκαν στην πλατεία Δημοκρατίας ενώ στη πλατεία Δημάδη τελέστηκε το καθιερωμένο έθιμο των χαλκουνιών. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους..

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Δημοπρατείται επιτέλους το Κλέιστό Γυμναστήριο στην Αερογέφυρα


Προχωράει η διακήρυξη του έργου «Κατασκευή Κλειστού Γυμναστηρίου» με προϋπολογισμό 1.241.460 ευρώ, η οποία δημοσιεύτηκε ήδη στις εφημερίδες και η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στις 20 Απριλίου 2010.

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, προβλέπεται η κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού γυμναστηρίου, χωρητικότητας 500 ατόμων, με ξύλινο δάπεδο και αποδυτήρια για την φιλοξενία αθλητών.

Η υλοποίηση αυτού του έργου αναβαθμίζει τις αθλητικές υποδομές στο Αγρίνιο αποκαθιστώντας την αδικία σε βάρος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Από τις 15-04-2003, ημέρα που έγινε οριστική διάλυση της εργολαβίας, η κεντρική εξουσία δεν ανέλαβε καμία πρωτοβουλία για να ολοκληρωθεί το έργο.

Η εξέλιξη αυτή είναι προιόν συντονισμένων ενεργειών του Δήμου Αγρινίου

Πράγματι όπως βλέπετε και στην εικόνα ήταν μια πραγματική ντροπή για τη πόλη μας , σύμβολο της κρατικής αδιαφορίας και κοροιδίας. Επιτέλους ανοίγει ο δρόμος η πόλη μας να αποκτήσει ένα κλειστό γήπεδο, καθώς ήταν η μόνη ίσως πόλη στην Ελλάδα με πληθυσμό 100 περίπου χιλιάδων, που δεν διέθετε ανάλογο γήπεδο.


Επαναφέρεται το ζήτημα της κατάργησης του Ιχθυοκαλλιεργητικού κέντρου Αχελώου


Το «Ιχθυοκαλλιεργητικό κέντρο Αχελώου Α.Ε.» είναιμεταξύ άλλων ένας από τους δημόσιους οργανισμούς, ο οποίος έχει μπεί στο "στόχαστρο" της κατάργησης ή της συγχώνευσης στην καλύτερη περίπτωση από την αντιπροεδρία της κυβέρνησης.
Ο Θεόδωρος Πάγκαλος επανήλθε "δρυμήτερος" ξαναεπαναφέροντας το ζήτημα της κατάργησης για περισσότερους από 1500 οργανισμούς, οι οποίοι επιχορηγούνται από το κράτος, αναφέροντας μεταξύ άλλων και το ιχθυοκαλλιεργητικό κέντρο Αχελώου ΑΕ, το οποίο εδρεύει στο Νεοχώρι.
Δραστηριοποιήθηκε ερευνητικά συμμετέχοντας σε έργα έρευνας και τεχνολογίας προϋπολογισμού της τάξης των 70 εκ. δρχ. καλύπτοντας την προβλεπόμενη ιδία συμμετοχή (50%) εξ ιδίων πόρων. Το αντικείμενο των έργων αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών διενέργειας εμπλουτισμών την ελεγχόμενη αναπαραγωγή του χταποδιού και των κεφαλοειδών.
Από την άλλη οι εργαζόμενοι έχουν αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα στην μισθοδοσία τους και βρίσκονται κυριολεκτικά σε απόγνωση. Πάντως με επίσημη ανακοίνωση τους θεωρούν ότι το ΙΧΘΥΚΑ μπορεί να προσφέρει ακόμη πολλά στο τόπο μας με όποια μορφή και αν αυτό θα λειτουργήσει.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας το ΙΧΘΥΚΑ:
Υλοποίησε τρία προγράμματα μεταφοράς και διάδοσης τεχνολογίας (ΕΠΕΤ-ΙΙ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΘΥΡΕΣ, INNOVATION, CRAFT), με αντικείμενο τις τεχνολογίες διαχείρισης της παράκτιας ζώνης και κυρίως των λιμνοθαλασσών.
Οι προσφερόμενες από το ΙΧΘΥΚΑ υπηρεσίες προς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς είναι οι ακόλουθες:

1. Υπηρεσίες συμβούλου για την ανάπτυξη, βελτίωση και διαχείριση εγκαταστάσεων και τεχνικών έργων στις λιμνοθάλασσες.
2. Μεταφορά τεχνογνωσίας, σχεδιασμός, εκπαίδευση στις μεθόδους συλλογής, εγκλιματισμού και προανάπτυξης άγριου γόνουευρύαλων ψαριών (κυρίως κεφαλοειδών).
3. Εμπλουτισμό λιμνοθαλασσών και λιμνών με φυσικό γόνο.
4. Τεχνική υποστήριξη στο σχεδιασμό και τη λειτουργία ερευνητικών έργων για τη βελτίωση της παραγωγικότητας εκτατικών, ημιεντατικών και εντατικών συστημάτων εκτροφής.
5. Τεχνική βοήθεια και συμβουλές σε παραγωγικές επιχειρήσεις.
6. Κατάρτιση και εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες διαχείρισης της παράκτιας ζώνης και των υδατοκαλλιεργειών.


7. Περιβαλλοντικές έρευνες και μελέτες

ΥΓ. Όντως πολλοί οργανισμοί βαρύνουν τον προυπολογισμό του κράτους σε τέτοιο σημείο που να την πληρώνουν άδικα μισθωτοί και συνταξιούχοι. Τα χρήματα που μπορούν να εξοικονομηθούν είναι πολύ περισσότερα από την μείωση αποδοχών.
Μήπως όμως ισχύει η παροιμία ότι "μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά"..
Ας επιληφθούν όμως οι αρμόδιοι και ας γίνει ένας διαχωρισμός ποιοι από αυτούς τους οργανισμούς τονώνουν πραγματικά την οικονομία και ποιοί ( που δυστυχώς είναι οι περισσότεροι) επιβαρύνουν χωρίς όφελος τον κρατικό προυπολογισμό.
Για να μην αναζητούνται εύκολα θύματα ως υποψήφιες "Ιφιγένειες" για θυσία στο βωμό του προγράμματος σταθερότητας της οικονομίας.