Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Απαράδεκτες φθορές στη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου-Κρυονερίου

Η ανακατασκευασμένη εδώ και τέσσερα χρόνια ιστορική σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Κρυονερίου ως γνωστό έχει αφεθεί εγκατελειμένη στην τύχη της από τους αρμόδιους φορείς. Παρότι έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σε βαθμό 90% και παρά τις δοκιμές με σύγχρονο τροχαίο υλικό που πραγματοποιήθηκαν επάνω της, χωρίς καμία αιτία, δεν έχει λειτουργήσει ακόμη. Φυσικό είναι χωρίς καμία συντήρηση από τον ΕΔΙΣΥ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) και τις τοπικές αρχές να έχει υποστεί ήδη κάποιες φθορές οφειλόμενες κυρίως στα φυσικά φαινόμενα. Αυτού του τύπου οι φθορές είναι αναμενόμενες και φυσικά υφίστανται λόγω της παντελούς απουσίας της πολιτείας. Το ανησυχητικό είναι όταν φθορές και μάλιστα μεγάλου μεγέθους προκαλούνται από την ίδια την πολιτεία ή με την ανοχή της. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν αποτελούν απόδειξη των μεγάλου μεγέθους φθορών που έχουν προκληθεί από την εργολαβία που κατασκευάζει την «παράκαμψη Αγρινίου» στο σημείο που η γραμμή τέμνετε με την «Ιωνία οδό» νοτιοδυτικά του Αγγελόκαστρου. Επίσης σε πολλά σημεία που δρόμος διασχίζει την γραμμή, σε ισόπεδες διαβάσεις δηλαδή, η γραμμή έχει καλυφθεί εντελώς από άσφαλτο και θάβετε κάνοντας αδύνατη την κυκλοφορία επάνω της. Γενικά παρατηρούμε μια εγκληματική αδιαφορία από όλους τους εμπλεκόμενους και μια καταπάτηση της γραμμής που εμποδίζει οποιαδήποτε κυκλοφορία κάθε συρμού. Νομίζω είναι περιττό να αναφέρουμε στο Άρθρο 292 του ποινικού κώδικα περί παρακώλυσης συγκοινωνιών, μιας και ελπίζουμε πως αυτές οι φθορές προκλήθηκαν από αμέλεια και πολύ σύντομα θα αποκατασταθούν ώστε να είναι δυνατή η κίνηση τροχαίου υλικού επί της γραμμής. Αυτή η γραμμή όπως και κάθε σιδηροδρομική υποδομή στην χώρα είναι περιουσία των πολιτών, χρηματοδοτημένη από τους ίδιους και δεν έχει κανείς δικαίωμα να την καταστρέφει. Ίσως η μέχρι τώρα εγκατάλειψη την κάνει να φαντάζει εύκολος και ανώδυνος στόχος αλλά αυτό αποτελεί μια πολύ λανθασμένη εντύπωση.

Βαγγέλης Π.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

kalos tone to melonta stathmarxh, to vagelh P.

Ανώνυμος είπε...

Βαγγέλη αυτό το έργο ήταν καταδικασμένο πριν αρχίσει μη το ψάχνεις.Έδωσε κάποια λεφτά ο Βερελής νομίζω χωρίς να ρωτήσει κανέναν(τον ΟΣΕ) αν συμφέρει χωρίς μελέτες χωρίς τίποτα.Εδώ ο ΟΣΕ σταματάει άλλες γραμμές περιμένεις να δουλέψει αυτή?Ξέρεις τι έξοδα έχεις να λειτουργήσεις και να συντηρήσεις μια γραμμή και ιδιαίτερα μια "κολοβή" γραμμή όπως είναι αυτή?Βλέπεις όταν φτιάξανε τη γέφυρα δεν πρόβλεψαν να έχει και γραμμές τραίνου.

Ανώνυμος είπε...

vasili p,
εσύ το ξέρεις ή αναπαράγεις αυτή την καραμέλα; θα έχουμε γραμμή κατά 90% έτοιμη και δεν θα διεκδικήσουμε την άμεση επαναλειτουργία της; η επαναλειτουργία, έστω αυτής της γραμμής είναι μονόδρομος αν καποια στιγμή προσδοκούμε να μπούμε στο σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας, αν θέλουμε το Πλατυγιάλι να δουλέψει όπως μπορεί... Αλλά με τέτοιες λογικές, απαξιώνεται το τρένο στο μυαλό μας, δεν υπάρχει καν στη σκέψη μας, επιβεβαιώνοντας και έτσι την υπανάπτυξή μας... Νομίζω καμία κριτική και μιζέρια δεν χωρά εδώ, παρά μόνο διεκδίκηση δυναμική, την οποία όμως να πιστεύουμε...
bill77

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ bill77 δεν αναπαράγω καμία καραμέλα ούτε συμφέρον έχω να μη λειτουργήσει η γραμμή(το αντίθετο θάλεγα)απλώς είπα μερικά πράγματα που έτυχε να γνωρίζω και όχι τώρα τελευταία αλλά όταν άρχισε η κατασκευή της γραμμής.Δεν νομίζω ότι απαξίωσα το τραίνο ούτε επιβεβαίωσα την "υπανάπτυξή μας..."
Νάσαι καλά.

Ανώνυμος είπε...

Είναι γνωστό πώς η συγκεκριμένη μετρική γραμμή είναι απομονωμένη από το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ίσως θα ήταν καλύτερα όταν το 1970 την έκλισαν ως ελλειμματική να δοκίμαζαν την επέκτασή της μέχρι Ναύπακτο και Αμφιλοχία ή ακόμα καλλίτερα την επέκτασή της προς Ναύπακτο – Ιτέα – Τιθορέα όπου και θα συναντούσε τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας. Η λύση της γέφυρας προς Πάτρα ούτε τότε ήταν νομίζω εφικτή. Έτσι θα δημιουργούταν μια υποδομή εξαιρετικά βιώσιμη και θα μας εξυπηρετούσε τόσα χρόνια τώρα. Αλλά αυτά μάλλον στη Ελλάδα φαντάζουν σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Είναι γνωστή η απαξίωση του σιδηροδρόμου από όλες τις κυβερνήσεις που έχουν περάσει ανεξαιρέτως. Εμάς εδώ μας έχουν καταδικάσει σε συγκοινωνιακό αποκλεισμό (μαζί με όλα τα άλλα) και δεν διαμαρτύρεται κανένας. Κάποια στιγμή ανακαινίστηκε η συγκεκριμένη γραμμή, άσχετα από ποιόν και για ποιο λόγο και δεν είμαστε ικανοί να την θέσουμε σε λειτουργία και έστω να την δοκιμάσουμε. Το έχω ξαναπεί το παράδειγμα του προαστιακού Μεσσηνίας στη γραμμή Καλαμάτα – Μεσσήνη, μια γραμμή παρόμοια χαρακτηριστικά και ιστορία. Εκεί παρέμενε για χρόνια κλειστή η γραμμή ως ελλειμματική. Εδώ και δυο χρόνια ξαναλειτουργεί με τεράστια επιτυχία. Γιατί εκεί και όχι και εδώ; Εδώ μήπως έχουμε καλό οδικό δίκτυο έστω και μεταξύ των πόλεων μας; Η καλύτερη λύση όμως και αυτή την οποία πρέπει να διεκδικήσουμε όλοι οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας είναι ο Δυτικός σιδηροδρομικός άξονας. Μετά η μετρική γραμμή Αγρινίου – Κρυονερίου μπορεί να λειτουργήσει σαν βοηθητική και μουσειακή. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε μια νέα νοοτροπία και κουλτούρα σε σχέση με τις συγκοινωνίες, παρόμοια με αυτή των πολιτών των ανεπτυγμένων χορών. Δηλαδή εσείς είστε ευχαριστημένοι με την σημερινή κατάσταση και την υποσχόμενη Ιωνία «οδό»;

Ανώνυμος είπε...

Ποιός είναι αυτός που περιμένει να λειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή;
Νομίζω κανείς...μόνο οι αιθεροβάμονες!!

Ανώνυμος είπε...

vassili p,
δεν ήταν επί προσωπικού ότι έγραψα και συγγνώμη αν υπήρξα λίγο παραπάνω επιθετικός... Δεν πιστεύω πως δεν θα ήθελες και συ τρένο στην περιοχή μας, κάθε άλλο...Μιας που μας έφτιαξε τη γραμμή ο αγαπητός πρωην υπουργός, ας διεκδικήσουμε δυναμικά την επαναλειτουργία της και να δούμε εν τοις πράγμασιν αν είναι βιώσιμη, κερδοφόρα, ελλειματική κ.λπ. Απλά είναι κρίμα ολόκληρες γενιές στην περιοχή μας να έχουμε μεγαλώσει χωρίς καμία κουλτούρα τρένου, να αγνοούμε τα τρομερά προτερήματα του, να περιμένουμε "υπομονετικά" την Ιονία Οδό, να τσακωνόμαστε με το Μεσολόγγι για το εφετείο και να βλέπουμε τα τρένα τς ανάπτυξης να πάνε ανατολικά...
bill77