Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Σχετικά με την αυτονόμηση του Πανεπιστημίου..

1)Ο Υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος για το θέμα της αυτονόμησης του Πανεπιστήμιου Δυτικής Ελλάδας και της έδρας του στην εφημερίδα Πολιτεία δηλώνει ότι

«παραμένει στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινότητα»

2) Ο Πρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γεροθανάσης αναφέρει ότι δε γνωρίζει τίποτα στον Αχελώο ΤV

3) Το έγγραφο της απόφασης του Υπουργού αναφέρεται απλά στην σύσταση-συγκρότηση της άτυπης αυτής Επιτροπής που έχει ως έργο της « την επεξεργασία των δεδομένων, για να προωθηθούν απρόσκοπτα οι διαδικασίες και να ολοκληρωθεί η ίδρυση του πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας». Eρώτηση: Και άμα τα δεδομένα "κριθούν" ότι δεν μπορούν να προωθηθούν απρόσκοπτα οι διαδικασίες;

Και ενώ η αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης πέρασε τελευταία στο δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου, εύλογα τίθονται πολλές σκέψεις για το εαν και πότε θα υλοποιηθεί η αυτονόμηση...Δε λέμε πρόκειται για ένα πρώτο θετικό βήμα, όμως τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι πολλά και περιμένουν απαντήσεις...

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

sto dimotiko symvoylio agrinioy arxisan pali tis paparies kai ta koufa..peri kontoy klp kai den yparxei agriniotis klp..exo epanalavei polles fores alla den me akoute..mipos to provlima sto agrinio einai i taktiki kapoion kai o tropos pou diekdikoyn?mipos i aplistia se sxesi kai me to mesologgi fernei ta antitheta apotelesmata?..artemis

Ανώνυμος είπε...

Ρε Αρτέμη άντε παράτα μας τι σχέση έχει το Μεσολόγγι με το πανεπιστήμιο του Αγρινίου;;; Ανακατεύτηκε ποτέ το Αγρίνιο στο ΤΕΙ Μεσολογγίου; ΑΜΑΝ πια!!!

Ανώνυμος είπε...

Artemi Gousto mas kai kapelo mas na diekdikoume. Tha kanoume kai Dimopsifisma gia tin metafora tis Edras tou Nomou aliws tha ton xwrisoume sta dyo kai sou afierwno kai to tragoudi tou M. Giannouli kai L. Vazaiou "pestou na paei na....)

Ανώνυμος είπε...

πε χαλαει αρτεμακο που φτανει η ωρα για το πανεπιστημιο στο αγρινι;;;περαστικα σου.αλλο ενα βημα μπροστα για το αγρινιο αλλη μια ταφοπλακα στα ονειρα του αρτεμη να παει μπροστα το χωριο του

Ανώνυμος είπε...

ti soy mpainei re artemi ti ginetai sto dimotiko symvoylio... ntava se valame...
tha diekdikoume oti mas anikei kai na sai sigouros oti tha ta paroume...

Ανώνυμος είπε...

ολα στο αγρινιο παει και τελειωσε.ας το βαλουν καλα στο μυαλο του οι χωριατες πρωτευουσιανοι κατα τα αλλ.λιγα τα ψωμια τους πια γιατι αργησε αλλα ηρθε η δικαιοσυνη και μαυρι φιδι που τους εφαγε.παλι καλα θα λενε σε λιγα χρονια πυ εχουν και να ψαρι να φανε(αν δεν την εχουν ξεκανει τελειως και την λιμνοθαλασσα με την βρωμια τους)

Ανώνυμος είπε...

ΒΡΕ ΑΤΡΕΜΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΟΥ ΟΠΩΣ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ, Η ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ 10 ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ, Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΕΙ, ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΗΘΕΝ, ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΩΝ ΚΛΠ;

Ανώνυμος είπε...

9.55 χειροκροτητης του δημαρχου μεσολογγιου εισαι?διοτι αν εσυ βλεπεις θετικα σ αυτον τον ανεκδιηγητο δημαρχο εγω βλεπω μονο αρνητικα..ασε ποθ δεν εκανε απολογισμο αλλα διαφημηστικη καμπανια της θητειας του..επιπλεον νομιζεισ οτι το μεσολογγι λειτουργει φιλοπροοδα?εδω υπαρχει ενα ατελειωτο μπαχαλο στην πολη..δεν λειτουργει τιποτε ,ολα γινονται με απευτειας ανεθεσεις και καποιοι τρωνε εις βαρος της πολης..η καταντια της πολης μασ εχει φτασει πατο..αυτο το μεσολογγι θελουμε?δεν ξερω για το αγρινο αλλα κατα βαση λειτουργουν πολυ καλυτερα απο μας..και με μηδεν προσοντα..απλα κανουν οι ανθρωποι οτι μπορουν..

Ανώνυμος είπε...

μεσολογγιτες κανατε το τραγικο λαθος να τα βαλετε με την πιο ισχυρη πολη του νομου και με το μισο των αιτ/νανων που ζει στο αγρινιο.και οπως ισχυει παντου ετσι και στην περιπτωση σας ο νομος του ισχυρου ειναι αμυλικτος και θα υποστειτε πλεον τις συνεπειες.στο νομο μας κουμαντο κανουμε εμεις γιατι ετσι γινεται παντου και αν σας αρεσει...βαλτε μυαλο αλλιως σας βλεπω να ψωμολυσατε και να ζητιανευετε ομαδικως σε λιγα χρονια.

gino p είπε...

Παραθέτω μία ανακοίνωση πολιτική πρόταση της Αύρας Ελευθερίας-Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Αιτωλοακαρνανίας για το πώς θα μπορούσε να υπάρξει αυτόνομο πανεπιστήμιο στο Αγρίνιο (και αλλού).
Η πρόταση διατυπώθηκε πέρυσι σε εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο. την έκαναν ο σύλλογος αγρινιωτών φοιτητών. ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ...
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

Το αίτημα για αυτόνομο Πανεπιστήμιο Αγρινίου, όπως έχει ως τώρα τεθεί, δεν έχει τίποτε να προσφέρει στην κοινωνία του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής και γι' αυτό έχει αποτύχει να συγκινήσει και να κινήσει πραγματικά τους πολίτες.
Η κοινωνία δεν μπορεί παρά να αδιαφορήσει για μια πρόταση που δεν έχει παρά βραχυπρόθεσμα οφέλη και αυτά περιορισμένα στο οικονομικό πεδίο.
Μια πρόταση που δεν πατάει πουθενά, παρά μόνο σε μυωπικούς τοπικισμούς και τη συναισθηματική αίσθηση κατωτερότητας μιας επαρχιακής πόλης.
Μια πρόταση που κινείται στη λογική της εμπορικής εκμετάλλευσης του προϊόντος, δίχως κανένα προβληματισμό για το περιεχόμενο και την κοινωνική προσφορά ενός τέτοιου ιδρύματος.
Μια πρόταση που δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε ατροφικά, υποβαθμισμένα τμήματα, όπως οι ανάλογης έμπνευσης σχολές των Πλαστικών Τεχνών, Βιολογικών Εφαρμογών, Επιστήμης Υλικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που άνοιξαν τις πόρτες τους χωρίς να διαθέτουν τίποτα (ούτε κτίρια, ούτε εργαστήρια, ούτε καθηγητές, ούτε προγράμματα σπουδών, ούτε βιβλία, ούτε εστίες) παρά μόνο μια υπουργική σφραγίδα. Σχολές που επιβιώνουν μόνο χάρη στα ευρωπαϊκά προγράμματα και κλείνουν μόλις πάψουν τα κονδύλια.
Το Αγρίνιο δεν χρειάζεται ένα πανεπιστήμιο- παγίδα για φοιτητές- τουρίστες. Δεν έχει ανάγκη την υποβάθμιση και την εξάρτηση, οικονομική και πολιτική, που συνεπάγεται μια τέτοια επιχείρηση. Δεν χρειάζεται να πουλάει αέρα κοπανιστό με την ταμπέλα 'παιδεία', για να φουσκώσει σαν μπαλόνι έτοιμο να σκάσει ανά πάσα στιγμή.
Αυτό που μπορεί και χρειάζεται η τοπική κοινωνία είναι ένα πραγματικό Πανεπιστήμιο, που θα γίνει οργανικό κομμάτι της κοινωνικής ζωής, θα δημιουργήσει σχέσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης και όχι εμπορικής εκμετάλλευσης, θα τροφοδοτήσει και θα τροφοδοτηθεί από την εγκλωβισμένη δημιουργικότητα των πολιτών.
Ένα πραγματικά αυτόνομο Πανεπιστήμιο, που θα δημιουργήσει το χώρο για να αναπτυχθεί ελεύθερα η κριτική σκέψη και η επιστημονική έρευνα και θα είναι αυτοδύναμα με την πλήρη έννοια, και οικονομικά και επιστημονικά, διαμορφώνοντας ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους και έναν δημόσιο χώρο όπου η γνώση θα ξεπηδά από την κοινωνία και θα επιστρέφει σ' αυτή.
Ένα Πανεπιστήμιο ικανό να ριζώσει στην πόλη σαν αιωνόβιο δέντρο και όχι σαν διακοσμητική ζαρντινιέρα. Ένα Πανεπιστήμιο που θα έχει ως σκοπό την ανάδειξη των πραγματικών ζητημάτων του τόπου, την δημιουργική κοινωνική διαχείριση του περιβάλλοντος, την σύνθεση και πραγμάτωση προτάσεων από και προς την κοινωνία. Όταν το κέρδος δεν είναι αυτοσκοπός, τότε έρχεται το πραγματικό κέρδος. Και οικονομικό και πολιτισμικό.
Ένα τέτοιο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί παρά να είναι Ελεύθερο και Κοινωνικό.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Η πρότασή μας είναι ένα τέτοιο πανεπιστήμιο να το στηρίξει η ίδια η κοινωνία, μέσα από το Δήμο, τον Παναιτωλικό και τις ανοιχτές συνελεύσεις πολιτών.
Η διαχείριση ενός τέτοιου Πανεπιστημίου γίνεται από:

Τη συνέλευση του Παναιτωλικού Γ.Φ.Σ. : Ο Παναιτωλικός, όπως τον ξέρουμε, ως Γυμναστικό Φιλεκπαιδευτικό Σύλλογο, υπήρξε ο μοναδικός εξωθεσμικός, μη ιδιωτικός εκπαιδευτικός πυρήνας που είχε η πόλη στην ιστορία της. Ιστορικά και ουσιαστικά έχει το δικαίωμα και την ευθύνη μιας τέτοιας προσφοράς και συμμετοχής.
Την ανοιχτή αμεσοδημοκρατική συνέλευση πολιτών : Συνέλευση ανοιχτή σε κάθε πολίτη, ώστε να μπορεί να συμμετέχει ενεργά και άμεσα η κοινωνία στα πανεπιστημιακά δρώμενα, με δικαίωμα απόφασης, εξασφαλίζοντας την οργανική σύνδεση πανεπιστημίου πόλης και την ελεύθερη διάχυση της γνώσης. Να μπορεί να εξασφαλίζεται η ελευθερία της γνώσης και η ανάπτυξη της ερεύνας από το κοινωνικό σύνολο και για το κοινωνικό σύνολο.
Την ανοιχτή συνέλευση Διδασκόντων και Διδασκομένων : Ώστε τα γνωστικά αντικείμενα να γίνονται θέματα κριτικής συζήτησης και όχι άκριτης αποστήθισης. Το πνεύμα τρέφεται με ελευθερία και αμφισβήτηση. Η επιστήμη προχώρησε μέσα από την κριτική των καθιερωμένων θεωριών και όχι από οπαδούς. Η συνδιαμόρφωση και η ισότιμη συμμετοχή καθηγητών και φοιτητών σε δημόσιες συζητήσεις σχετικά με τα ερωτήματα, τα ζητήματα και τους σκοπούς των επιστημονικών αντικειμένων αποτελεί προϋπόθεση της δημιουργικής έρευνας και γονιμοποίησης της σκέψης, προφυλλάσοντάς την και από την ακαδημαϊκή αρτηριοσκλήρωση που οδηγεί σε αδιάφορους καθηγητές και την εξειδικευμένη άγνοια που οδηγεί σε αμόρφωτους πτυχιούχους.
Η ισότητα και η ελευθερία στο λόγο και την πράξη αποτελούν θεμέλια του πολιτισμού.
Η αξιολόγηση μέσα από την επώνυμη κριτική και τον δημόσιο διάλογο υπερβαίνει ουσιαστικά και ποιοτικά κάθε απόπειρα αξιολόγησης μέσα από απρόσωπες βαθμολογήσεις.

ΤΜΗΜΑΤΑ

Ένα Ελεύθερο Κοινωνικό Πανεπιστήμιο δεν μπορεί παρά να τρέφεται και να θρέφει την τοπική κοινωνία, να αναδεικνύει τα ζητήματά της και να αναπλάθει το μέλλον της σε άρρηκτη σύνδεση με τον τόπο. Τον τόπο ως χώρο, ως περιβάλλον και φύση και τον τόπο ως χρόνο, ως ιστορία και μέλλον.
Μια ουσιαστική πρόταση δεν μπορεί παρά να στηρίζεται σε τμήματα και γνωστικά αντικείμενα που έχουν ζωτική οργανική σχέση με την περιοχή και το κοινωνικό γίγνεσθαι.
Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Ενέργειας : Με σκοπό την προώθηση και έρευνα εναλλακτικών τρόπων αρμονικής συνύπαρξης με το περιβάλλον, την εφαρμογή πιλοτικών επιστημονικών προγραμμάτων διαχείρισης των φυσικών πόρων στη λογική της αειφόρου αλληλεπίδρασης κοινωνίας- φύσης και όχι της κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης, την επιστημονική έρευνα νέων μορφών ενέργειας. Που θα στηρίξει τη δημιουργία μίας τοπικής οικονομίας βασισμένης στην ανακύκλωση των φυσικών πόρων και όχι στην εξάντλησή τους, τη διαμόρφωση μιας νέας σχέσης των πολιτών προς το περιβάλλον, μίας σχέσης αμοιβαιότητας και συνειδητής ευθύνης, αντί για την σημερινή ανευθυνότητα της επιθετικής άγνοιας.
Τμήμα Ιστορικών και Κοινωνικών Μελετών : Με σκοπό την ανάδειξη και μελέτη της κοινωνικής ιστορίας του τόπου και των κοινωνικών αγώνων που διαμόρφωσαν το παρόν του, την κριτική έρευνα και μελέτη του καπνεργατικού, εργατικού και κοινωνικού κινήματος της περιοχής. Με σκοπό τη δημιουργική μελέτη της κοινωνικής ιστορίας ώστε να γονιμοποιήσει τον πολιτικό στοχασμό και τον κοινωνικό προβληματισμό του παρόντος.
Με γνωστικά αντικείμενα την κοινωνική ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.
Μπορεί η έρευνα της κοινωνικής ιστορίας του τόπου σε ένα τέτοιο πανεπιστημιακό επίπεδο να συγκριθεί με τις ανάλογες στον υπόλοιπο κόσμο και τα συμπεράσματα να βοηθήσουν στην κατανόηση του εαυτού μας.
Τμήμα Αρχαιολογίας και Λαογραφίας : Με σκοπό την διάσωση της προφορικής παράδοσης και την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από την μελέτη όλων των ιστορικών δημιουργιών (μνημεία, παραδόσεις, λαϊκή κουλτούρα) και του πολιτισμού της περιοχής. Ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων ως τόπων ιστορικών και όχι τουριστικών και την δημιουργία μία νέας σχέσης της κοινωνίας με την αρχαιολογική κληρονομιά, απαλλαγμένης από μυθεύματα και προκαταλήψεις.
Τμήμα Γυμναστικής και Ποδοσφαιρικής Ακαδημίας : Υπό την αιγίδα του Παναιτωλικού Γ.Φ.Σ.
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών : Επανερχόμενοι στην πρώτη δημιουργική περίοδο του θεάτρου στο Αγρίνιο, των αρχών της δεκαετίας του '80.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η κατάργηση του άρθρου 16, όχι η απλή αναθεώρησή του, δηλαδή ο απεγκλωβισμός της παιδείας από την κρατική κηδεμονία.
Έτσι μόνο μπορεί να πραγματωθεί η δυνατότητα της δημιουργίας ενός ιδρύματος ούτε κρατικού ούτε ιδιωτικού, αλλά δημόσιου και κοινωνικού, που θα το διαχειρίζεται η τοπική κοινωνία άμεσα, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, και όχι κάποια απόμακρη, ιδιοτελής κρατική ή ιδιωτική αρχή.
Τη χρηματοδότηση μπορεί να αναλάβει ο Δήμος Αγρινίου (μείωση κεντρικής κρατικής φορολογίας των πολιτών του νομού κατά ποσοστό αποδοτέο στην στήριξη του Πανεπιστημίου), η ΠΑΕ Παναιτωλικός, προσφερόμενες υπηρεσίες του ίδιου του Πανεπιστημίου και πρωτοβουλίες πολιτών.
Απόκτηση από το Δήμο των πρώην αποθηκών Παπαστράτου στο συντριβάνι, όπως έχει ήδη υπάρξει δέσμευση, οι οποίες όμως να δοθούν για στέγαση του Πανεπιστημίου.. Απόκτηση του αρχείου και της οικίας Ζησιμόπουλου, ώστε να στοιχειοθετηθεί και να στεγαστεί διεθνές κέντρο έρευνας και μελέτης της ιστορίας του διεθνιστικού κινήματος.

Η πρόταση αυτή αποτελεί μία πρώτη προσέγγιση του ζητήματος. Μπορεί όμως να σηματοδοτήσει την έναρξη ενός δημόσιου διαλόγου που θα θέσει πραγματικά και παρακτικά το ζήτημα της παιδείας.
Αυτές οι διαδικασίες δημιουργούν πολιτική κοινωνική συνείδηση. Τη συνείδηση της συμμετοχής.

ΑΥΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ- Αντιεξουσιαστική Κίνηση

Η πρόταση για ένα ελεύθερο κοινωνικό πανεπιστήμιο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην εκδήλωση του Συλλόγου Αγρινιωτών Φοιτητών και Νέων Αθήνας. Κανείς από τους παρευρισκόμενους οικονομικούς φορείς και παράγοντες της περιοχής δεν παρατήρησε πως μία τέτοια πρόταση μπορεί να βρει επιπλέον χρηματοδότηση μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα, δίχως την κρατική μεσολάβηση.

Ανώνυμος είπε...

18.000(μεσολογγι) χ 3 = 54.000(αγρινιο).οπως και να το δειτε χωριατες ειμαστε τριπλασιοι και αντε γεια...

Ανώνυμος είπε...

re paidia,eimai foititis sto agrinio.exete erthei pote na deite upo ti proypotheseis spoudazoume,kata poso yparxoun ypodomes.den xorame sta ktiria,ena tmima brisketais tin neapoli kai oi foitites pane ekei i me to leoforeio pou pernaei 2 fores tin imera, i me taxi.oi sxoles epaggelmatika dikaiomata den exoun.ta yparxonta ktiria mono panepistimio den thimizoun.ego den leo na min ginei aneksartito, alla na ginei otan tha iparxoun oi katalliles proipotheseis kai sinthikes,opos kai oi foititkoi sillogoi apofasisan.kserete ti tha ginei an pane na to kanoun me to etsi thelo-tha tethoun kai oi treis sxoles ipo katalipsi,auto pos to krinete.
ANTONIS

Ανώνυμος είπε...

re paidia,eimai foititis sto agrinio.exete erthei pote na deite upo ti proypotheseis spoudazoume,kata poso yparxoun ypodomes.den xorame sta ktiria,ena tmima brisketais tin neapoli kai oi foitites pane ekei i me to leoforeio pou pernaei 2 fores tin imera, i me taxi.oi sxoles epaggelmatika dikaiomata den exoun.ta yparxonta ktiria mono panepistimio den thimizoun.ego den leo na min ginei aneksartito, alla na ginei otan tha iparxoun oi katalliles proipotheseis kai sinthikes,opos kai oi foititkoi sillogoi apofasisan.kserete ti tha ginei an pane na to kanoun me to etsi thelo-tha tethoun kai oi treis sxoles ipo katalipsi,auto pos to krinete.
ANTONIS

Ανώνυμος είπε...

tha thn kanoyme oloi apo to agrinio an den ftiaksei nea tmhmata kai an den piesei gia na feroyn kai alla!!!eimaste xilioi foithtes opoy den exei poythena na pame!!!kai ektos apo ayta exoyme ton fobo mhn mas plakwsei kai kanenas agriniwths poy soy kolaei xwris logo!!!