Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

Kυκλοφόρησε το νέο τεύχος του περιοδικού ''Ρίζα Αγρινιωτών''.


Το περιοδικό «Ρίζα Αγρινιωτών» κυκλοφόρησε ανανεωμένο, με πλούσια ύλη. Πρόκειται για την τριμηνιαία περιοδική έκδοση του Συλλόγου των εν Αθήναις Αγρινιωτών, το περιεχόμενο της οποίας καλύπτει κυρίως ιστορικά και πολιτιστικά γεγονότα που αφορούν το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία.

Το συγκεκριμένο τεύχος, που είναι το 72ο , διακρίνεται για την ποικιλία και την ποιότητα της θεματολογίας του, αφού άνθρωποι με ξεχωριστό γραπτό λόγο και μεράκι μετουσίωσαν την πνευματική τους εργασία σε ένα εξαιρετικό έργο, στο οποίο αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο η παράδοση και ο πολιτισμός της γενέτειράς μας σε διάφορες χρονικές περιόδους. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγονται πρόσωπα του ακαδημαϊκού χώρου, επιστήμονες, αλλά και νεαρά σε ηλικία άτομα γεμάτα όρεξη να προβάλλουν και να αναδείξουν μιαν άλλη όψη της ιδιαίτερής μας πατρίδας.

Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται κείμενα που αφορούν : Tη μεσοπολεμική ναοδομία στο Αγρίνιο, το υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδας, μια προσωπική αφήγηση από τη Μεγάλη Παρασκευή του 1944, την παιδαγωγική της...χειροδικίας στο Αγρίνιο, τη μαρτυρία μιας παλιάς φωτογραφίας του 1902, καθώς επίσης και αφιερώματα στο σιδηρόδρομο της Αιτωλοακαρνανίας και στον οργανισμό προαγωγής υγείας «Άγιος Λουκάς Κριμαίας». Επίσης, στις σελίδες της «Ρίζας» μπορεί να διαβάσει κανείς την τρέχουσα πολιτιστική-και όχι μόνο- επικαιρότητα, κριτική και παρουσιάσεις βιβλίων, ποιήματα αλλά και τις δραστηριότητες των μελών του Συλλόγου των εν Αθήναις Αγρινιωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες και συνεργασία με τη συντακτική ομάδα του περιοδικού, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τα πρόσωπα τα οποία επιμελούνται την έκδοσή του. Πρόκειται για την Πρόεδρο του Συλλόγου κα. Μόλλη Βότση (210-8016123) και το Γεν. Γραμματέα κ. Ανδρέα Μπρέσιακα (6942910571).

Αξίζει να αναφέρουμε, ότι το Σάββατο 9 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί από το Σύλλογο των εν Αθήναις Αγρινιωτών ο εορτασμός του πολιούχου της πόλης μας στο μικρό ναό του Αγίου Χριστοφόρου, παρεκκλήσιο του Ι.Ν. Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Αμαρουσίου. (Βυζαντίου 14 και Μαραθωνομάχων)

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

H ΡΙΖΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

poia istoriki pigi?gia na milate gia istoria prepei na exete..katarxin den yparxei kanena dedomeno oti to agrinio eixe arxaia poli..exei vrethei enas tafos kamias axias kai milisate gia arxaio agrinio..o de agrios einai mythologiko prosoopo kai toy dosate to onoma sto metallagmeno vraxori pou simainei evaraioxori logo ton evraion..to agrinio itan doikitiko kentro ton toyrkon stin dytiki ellada..diladi ypirxe to kentro tis toyrkias kai toy othomanismou..kapoioi edo milagane gia kentro dytikis xersou ellados..oxi sto elliniko kratos alla ston othomaniko zygo..diladi eisai toyrkosporoi..sas poliorkousan xronia oi ellines gia na pesei to vraxori toyrkalades pou lete oti polemisate kai gia to mesologgi..afou den ypirxan ellines mesa..oi mesologgites,oi aitolikiotes kai oi ton gyro perioxon apeleyterosan to agrinio..mia poli pou pote den summeteixe ston agona...toyrkoi agriniotes..oust stin agkyra grigora toyrkosporoi..artemis

Ανώνυμος είπε...

αρτεμη η' αρτεμισια μηπως?
μπας και εισαι λιγο μ@λ@κ@ς?λιγο οχι πολυ,οσο παταει ο ελεφαντας.

Ανώνυμος είπε...

σε τζουζει αρτεμακο ε;ξυδακι ξυδακι και στην μανουλα σου γρηγορα.ρε τι γελια κανουμε με τα χαλια σου καθε φορα που ακους για ιστορια,χαχαχαχαχα...ΟΥΣΤ

Ανώνυμος είπε...

Τουρκοσποροι ειστε πραγματικα.Ο ΑΡΤΕΜΗς αν και σκληρος εχει δικιο.Το βραχωρι κατα πολλους εβραιχωρι που καποιοι ειπαν οτι ωγαινει απο το βραχος και χωριο αλλα οι ιστορικοι λενε αλλα ποτε δεν ειχε ελληνες.Ηταν το οθωμανικο κεντρο της Δυτικης Ελλαδος με τουρκικο πλυθυσμο καθαρα και ελαχιστους ελληνες.Στον αγωνα δεν μπηκε ουσιαστικα ποτε διοτι εγινε το αντιθετο απο οτι στο Μεσολογγι.Οι Ελληνες πολιορκουσαν τους Τουρκους και για μεγαλο χρονικο διαστημα.Τα γεφυρια του Αλιαμπεη που λενε καποιοι εδω στο μπλογκ τα ειχαν φτιαξει οι τουρκοι και ο διοικητης του βραχωριου ο Αλιαμπεης.Κατα επισημα ιστορικα εγγραφα το Αγρινιο ειχε τουρκους και τουρκαλβανους και ειχε εξαρτηση απ ευθειας απο το σουλτανο.Ολοι οι τουρκοι της περιοχης ειχαν μαζευτει εκει και ειδικα οι αξιωματουχοι,εξ και η ονομασια καρλελη..μαλιστα αυτη που το απελευθερωσαν ηταν οι μεσολογγιτεσ με τον ραζηκωτσικα αρχηγο της φρουρας,το μακρη τον οπλαρχηγο του ζυγου,και εβαλε το χερι του ο βλαχοπουλος και ο βαρνακιωτης.Επειδη καποιοι διακινουν καποιους καταλογους για πολεμιστες απο το Αγρινιο στην εξοδο οταν Βραχωριτες Ελληνες δεν υπηρχαν και οι αναφερομενοι αγωνιστες του αγρινιου ηταν απο αλλες περιοχες της Αιτ/νιας οπως ο βαλτος ΠΧ που ηταν πολλοι που βοηθησαν,επειδη η εφημεριδα συνειδηση λεει σε ενα αρθρο της απευθυνομενο προς τον δημαρχο Μεσολογγιου οτι οι Αγρινιωτες εκαψαν τα σπιτια τους και ηρθαν να βοηθησουν στο Μεσολογγι δηλωνω οτι η παρακμη καποιων,η προπαγανδα,οι σκοπιανες αντιληψεις της παραχαραξης της ιστοριας θα σταματησουν συντομα.Εως εδω με την ξεφτιλα καποιων και ειδικα με την εφημεριδα συνειδηση που εχει ξεπερασει καθε οριο απευδεσιας και φανατικου τοπικισμου.Η επισημη διαστρεβλωση τεκμηριωμενων ιστορικων στοιχειων για σκοπους αλλοτριους αποτελει ποινικον αδικημα οπως και η διακινηση καταλογου Ανυπαρκτων Αγρινωτων Αγωνιστων οταν ολοι οι αναφερομενοι ως Αγρινωτες ηταν απο γυρω περιοχες

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΤΕΡΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ "ΚΑΠΝΟΡΡΙΖΑ ΑΓΡΙΝΙΩΤΩΝ"....!

Ανώνυμος είπε...

2.14 symfono apolyta...i kapnoriza kai i founta exei mastoyrosei to agrinio kai vlepoun pantoy istorika mnimeia kai agrioys na periferontai sta karapaneika katha ton mythologiko rou...vraxorokapnizmata kai istorikes diadromes sto rymotomiko thayma toy agrinioy poy paizeis kryfto me to minotayro sto yperoxo lavitynthodes astiko topio tis agrias kapnopolis...artemis

Ανώνυμος είπε...

ερχομαστε και ειμαστε χιλιαδες.....ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ ΜΙΑ ΖΩΗ!!!

Ανώνυμος είπε...

πωσ σου φαινεται αρτεμακο που σε ολα το αγρινιο ειναι μπροστα απο το χωριουδακι σου;σου κακοφαινεται ε;δεν πειραζει,ξυδακι...

Βραχωρίτης είπε...

Διευκρινήσεις στο απόλυτα ανιστόρητο κατεβατό του 10:27:

1. Το Αγρίνιο όντως ήταν η έδρα των οθωμανικών αρχών την περίοδο της τουρκοκρατίας και τόπος διαμονής σημαντικού μουσουλμανικού πληθυσμού, καθώς απλά ήταν το πιο πρόσφορο για κατοίκηση μέρος στην ευρύτερη περιοχή λόγω του πλούσιου κάμπου και του σχετικά καλύτερου κλίματος (η ελονοσία αποτελούσε μείζον πρόβλημα εκείνη την εποχή).
2. Φυσικό ήταν ως οικονομικό κέντρο να προσελκύσει και Εβραίους, όμως ο όρος «Βραχώρι» δεν προέρχεται (ετυμολογικά δεν στέκει κάτι τέτοιο), από Εβραίους, βράχους, βλάχους κτλ κτλ, αλλά από τον τίτλο του Οθωμανού αρχικού οικιστή της πόλης (Imrahor, όποιος θέλει λεπτομέρειες ας ψάξει ή ας επανέλθει με ερώτηση).
3. Η ονομασία «Κάρλελι» στα τουρκικά σημαίνει απλά «χώρα του Καρόλου» και προσδιορίζει όχι το Αγρίνιο αλλά γενικά το δυτικό τμήμα του νομού το οποίο οι Οθωμανοί «αγόρασαν» από τον Κάρολο των Τόκκων τον 15ο αιώνα. Ουδέν μεμπτόν εδώ, λοιπόν, ούτε και στα γεφύρια του Αλάμπέη, φαντάζομαι.
4. Σε περιόδους που δεν υπήρχαν πολεμικές αναταράξεις, όπως την εποχή αμέσως πριν το ’21, στην πόλη ζούσαν και Έλληνες. Σε ειρηνικές περιόδους ανάλογη συμβίωση υπήρχε σε όλες της πόλεις της Ελλάδας.
5. Όταν μιλάμε για οπλαρχηγούς μιας πόλης εννοούμε ότι ζούσαν και δρούσαν στην περιοχή γύρω από αυτή, όχι ότι έμεναν, ψώνιζαν ή έπιναν καφέ στην κεντρική πλατεία της. Αυτό ισχύει για το Αγρίνιο και το Μεσολόγγι όπως και για κάθε άλλη πόλη. Φυσικά είχε και το Αγρίνιο τους δικούς του, που μπήκαν στον αγώνα έχοντας να αντιμετωπίσουν εκτός του τακτικού στρατού και το ντόπιο μουσουλμανικό στοιχείο.
6. Στο «τουρκόσποροι» δεν απαντώ, δείχνει άνθρωπο που φαντασιώνεται γονιδιακές σχέσεις με το Τζαβέλα, το Βουλγαροκτόνο και τον Περικλή. Η τύχη των ντόπιων μουσουλμάνων και των Εβραίων είναι άλλη τραγική ιστορία.
7. Μετά την απελευθέρωση ο τόπος προσείλκυσε ανθρώπους από τα γύρω χωριά, όπως έγινε στο Μεσολόγγι και σε όλες οι κατεστραμμένες πόλεις της χώρας. Ούτε εδώ βλέπω κάτι το επιλήψιμο.

Περιμένω τα ιστορικά στοιχεία που χρησιμοποιεί ο 10:27 και στα οποία στηρίζει τη ματαιοδοξία των «πρωτευουσιάνων».

Ανώνυμος είπε...

4.49 τα ιστορικα στοιχεια αλλα οχι ολα(και αυτο διοτι καποια αποκρυπτονται εσκεμμενως)μπορεις να τα βρεις στην ιστοσελιδα της εφημεριδας του Αγρινιου εποχη.Εσεις τα γραφετε και αν δεν σου αρκουν επανερχομαι με επισημες ιστορικες και επιστημονικα τεκμηριωμενες πηγες.Με ολα αυτα που λες ουσιαστικα επικυρωνεις τα γραφομενα μου, αν και διηγεισαι αγρινιωτικα παραμυθακια αναφεροντας οτι στο Αγρινιο ηταν το οικονομικο κεντρο(των Τουρκων εννοεις?) ,οταν το Μεσολογγι ηταν απο το 1500 απο τα μεγαλυτερα εμπορικα κεντρα της Ελλαδας με στολο 70 πλοιων που ανταγωνιζοταν εμπορικα τους ενετους.Πιθανον δεν εχεις καταλαβει οτι μιλαμε για Ελληνικη ιστορια και οχι για Τουρκικη.Αυτα που λες οπως συνηθιζεται στο Αγρινιο δεν εχουν καμια επιστημονικη βαση, τα δε περι ελονοσιας ειναι φαιδρα διοτι πονηρα προσπαθουν να προλαβουν τα δεδομενα περι Μεσολογγιου μιας και γνωριζεις πολυ καλα ποια ηταν η πολη με τον μεγαλυτερο Ελληνικο πλυθυσμο και ναυτικη παραδοση εκεινη την εποχη και ειναι γνωστο το ηπειρωτικο κλιμα του Αγρινιου καθως και η συσταση του πλυθυσμου του.Εξαλλου δεν μπορεις να μιλας για κλιμα και για συνθηκες αναπτυξης οταν η αναπτυξη εκεινη την εποχη λογω μεταφορων ηταν στις πολεις που βρισκονταν στη θαλασσα.Την ετυμολογικη αναλυση που αναφερεις την εχω ακουσει αλλα ειναι πιθανη και οχι σιγουρη οπως και οι αλλες δυο που ανεφερα εγω και σε καθε περιπτωση παλι μου λες οτι το ονομα εχει οθωμανικη προελευση και επομενως απορω πως ανασυρεις μια ετοιμολογικη πιθανολογηση που δεν ειναι και κολακευτικη για την πολη σου ενω σε αλλα αποκρυπτεις τα πραγματικα στοιχεια.Η ονομασια Καρλελι γιατι λοιπον σε βρισκει να διαφωνεις?Δεν ειναι αποδειξη οθωμανικης κτησης?Απο που προκυπτει ο Ελληνικος πλυθυσμος του Βραχωριου?Πιθανον απο το μυαλο σου και οχι απο καποιο επισημο τεκμηριωμενο στοιχειο.Και σε καλω με τη σειρα μου να πεις απο που αντλεις τα στοιχεια περι ελληνικου πλυθυσμου και ποιοι ηταν οι αγωνιστες Αγρινιωτες που πολεμησαν στο Μεσολογγι,ποιοι ηταν αυτοι που εκαψαν τα σπιτια τους και πως αποδεικνυεται οτι ηταν κατοικοι του Βραχωριου οταν ιστορικα δεν προκυπτει Ελληνικος πλυθυσμος μεχρι την καταληψη απο τους Ελληνες.Εκτος και αν θεωρεις ως Αγρινιωτες του Ελληνες του Βαλτου,του Ξηρομερου,του Μεσολογγιου ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥς που απελευθερωσαν το οθωμανικον Βραχωρι και εδω παλι κανεις πονηρες αναφορες διοτι το Μεσολογγι ειχε παντα Ελληνικο πλυθυσμο ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟς ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1826 ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΥΟ ΠΟΛΙΟΡΚΙΕς ΚΑΙ ΣΥΝΕΒΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΟΥ ΒΡΑΧΩΡΙΟΥ ΟΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΟΡΚΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ.Και ερωτω γιατι οι τουρκοι οχυρωθηκαν στο Βραχωρι αφου ειχε Ελληνες οπως λες?Φυσικα και Ελληνες και Τουρκοι ζουσαν ειρηνικα ε αλλες πολεις της σκλαβωμενης τοτε Ελλαδος αλλα οχι στο Βραχωρι που ειχε εποικιστει απο Τουρκους αξιωματουχους,προυχοντες και Εβραιους και δεν ηταν ανεκτη σε καμια περιπτωση η παρουσια Ελληνων,απλα διοτι ηταν μονο Τουρκοι και κεντρο των Οθωμανων της περιοχης.Πρωτη φορα ειλικρινα βλεπω καποιους να πλασσαρουν ως Ελληνικη ιστορια τα Τουρκικα παθη.Αυτο συμβαινει μονο στο Αγρινιο οπως και πολλα αλλα.Τελος η λεξη τουρκοσποροι ειναι σκληρη αλλα εγω αναφερθηκα στα λεγομενα του Αρτεμη και φυσικα δεν υιοθετω γονιδιακα συνδρομα, απλα απορω για καποιους και το θρασσος τους (βλεπε εφημεριδα συνειδηση και καποιους αλλους ανεκδιηγητους στο Αγρινιο).Διακρινω δε και μια καυχησιολογια περι εμπορικου κεντρου και οικονομικης αναπτυξης του Οθωμανικου Βραχωριου και αναρωτιεμαι αν αυτο και η συγχρονη εκδοχη του ειναι συνεχεια νοοτροπιων που καλλιεργησαν καποιοι απογονοι Τουρκων και Εβραιων που ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ στο ελευθερο Βραχωρι ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Για να τελειώνουμε με κάποιους στο Αγρινιο και την ηλιθιότητά τους ρωτώ ποια ήταν η συνεισφορά του Βραχωρίου και των κατοίκων του στον Ελληνικό Αγώνα και στην απελευθέρωση.Και θεωρώ πολύ σοβαρό ζήτημα την εσκεμμένη ιστορική παραχάραξη κάποιων η οποία αγγίζει τα όρια του ποινικά κολάσιμου.

Βραχωρίτης είπε...

7:07. Μην γράφεις σαν να αμφισβήτησα την προσφορά του Μεσολογγίου στον Αγώνα. Τη γνωρίζω πολύ καλά και τη σέβομαι ακόμα περισσότερο. Διαφωνώ μόνο με τον τρόπο που γίνεται προσπάθεια να εξαργυρωθεί ξανά και ξανά σήμερα. Επίσης δεν ασχολήθηκα με το Μεσολόγγι, συνεπώς ούτε με τον πληθυσμό του, την οικονομική του προσφορά στον τόπο κτλ, ούτε τώρα θα ασχοληθώ.
Ξεκίνησα να γράφω αναφέροντας τον κυρίως οθωμανικό χαρακτήρα του Βραχωρίου, οπότε μην αναλώνεσαι να με πείσεις για το ίδιο πράγμα. Πολύ απλά οι άρχοντες Τούρκοι επέλεγαν ως τόπο διαμονής τους το καταλληλότερο μέρος για τα οικονομικά και στρατιωτικά συμφέροντά τους, και καθώς ήταν γαιοκτήμονες και όχι πλοιοκτήτες επέλεξαν το Αγρίνιο και όχι τη Ναύπακτο (με μεγαλύτερη ναυτική ιστορία από το Μεσολόγγι). Καθαρά οικονομικά κίνητρα, δεν τους κράτησε ούτε ο ελληνικός πληθυσμός του Μεσολογγίου ούτε η λεβεντιά του μακριά από την πόλη σου. Για τον όρο «Κάρλελι», επαναλαμβάνω, αφενός δεν αναφέρεται στο Αγρίνιο, αφετέρου αναλύοντας τα συνθετικά του θα δεις ότι είναι τόσο ελληνικός όσο και ο «ρούμελη». Αλήθεια, όλες οι πιθανές ετυμολογήσεις του «Μεσολόγγι» καταλήγουν σε ελληνική ρίζα;
Επίσης επαναλαμβάνω ότι στο Βραχώρι σε ειρηνικές περιόδους υπήρχε ελληνικός πληθυσμός, ο οποίος βέβαια εκδιώκονταν κατά τις συχνές πολεμικές αναταραχές από τα ισχυρά τουρκικά στρατεύματα της πόλης. Γράφεις ότι Έλληνες και Τούρκοι ζούσαν μαζί σε ειρηνικές περιόδους σε όλες τις πόλεις της σκλαβωμένης Ελλάδας, εκτός από το Βραχώρι. Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι θα αποτελούσε πολύ περίεργη εξαίρεση από τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι και άλλες ελληνικές πόλεις με έντονο μουσουλμανικό στοιχείο και Οθωμανούς άρχοντες (λχ η Τρίπολη) διατηρούσαν Έλληνες κατοίκους; Ούτε εκατό χρόνια δεν πέρασαν από τότε που κάτι ανάλογο ίσχυε και για τις πόλεις της Μακεδονίας. Πόλη (όχι χωριό ή κωμόπολη) με αποκλειστικά οθωμανικό πληθυσμό στον ελλαδικό χώρο δεν υπήρξε και σε προκαλώ να μου αναφέρεις κάποια (εκτός από το Βραχώρι, για το οποίο είσαι φυσικά τόσο σίγουρος).
Επίσης δε χρειάζεται να ζορίζεσαι με το caps ανοικτό για να μας πεις πότε έγινε η έξοδος ή ότι οι Τούρκοι οχυρώθηκαν στο Βραχώρι για να αμυνθούν. «Και ερωτώ γιατί οι Τούρκοι οχυρώθηκαν στο Βραχώρι αφού είχε Έλληνες όπως λες». Πάμε πάλι: οι Έλληνες είχαν εγκαταλείψει την πόλη με την έναρξη της Επανάστασης. Οι ντόπιοι οπλαρχηγοί με ενισχύσεις από τις γύρω περιοχές (και Μεσολογγίτες, αφού σε ικανοποιεί να το ακούς) κατέλαβαν με έφοδο την πόλη.
«Απόγονοι Τούρκων και Εβραίων που ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ στο ελεύθερο Βραχώρι». Το αντιγράφω όχι γιατί το θεωρώ μειωτικό, αλλά γιατί και εδώ έχουμε να κάνουμε με άλλο περίεργο φαινόμενο: εκχριστιανισμός Εβραίων και Οθωμανών (αρχόντων κιόλας!) και ένταξή τους στην κοινωνία του ελεύθερου Βραχωρίου! Τα πράγματα ωστόσο υπήρξαν απλούστερα: Όπως και στην Τρίπολη, μετά την κατάληψη της πόλης και το απαραίτητο πλιάτσικο, όσοι Οθωμανοί μπορούσαν εξαγόρασαν την ελευθερία τους και πέρασαν στις περιοχές τους, οι υπόλοιποι σφαγιάστηκαν. Οι Εβραίοι επίσης εγκατέλειψαν γρήγορα την πόλη γιατί η θέση τους ήταν επισφαλής και η οικονομικές συναλλαγές από τις οποίες επιβίωναν είχαν παύσει λόγω του πολέμου.
Α, και κάτι τελευταίο περί γονιδιακού συνδρόμου: Από τη στιγμή που 200 χρόνια μετά εξακολουθείτε χάρη στην Έξοδο να ονομάζετε τον εαυτό σας κληρονομικώ δικαιώματι «πρωτεύουσα», πρέπει να θεωρείτε εαυτούς περιούσιους Αιτ/νες.. Περαστικά σας.

Ανώνυμος είπε...

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από έδρα του πρώτου δικαστηρίου το Βραχώρι ήταν και η πρώτη πρωτεύουσα της Αιτωλοακαρνανίας. Πράγματι, με το διάταγμα της αντιβασιλείας του Όθωνος της 3-15 Απριλίου 1833 "περί διαιρέσεως του βασιλείου και της διοικήσεώς του", ιδρύεται ο νομός Αιτωλίας και Ακαρνανίας με έδρα το Βραχώρι και με πρώτο νομάρχη τον Αναγνώστη Μοναρχίδη. Λίγους μήνες αργότερα βέβαια, την 22-9-1833, με νεότερο διάταγμα η έδρα του νομού μεταφέρθηκε στο Μεσολόγγι, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.

Και κάτι τελευταίο. Μετά την ηρωϊκή πράγματι έξοδο πόσοι έλληνες έμειναν στην πόλη (χμμ σχεδόν κανένας???). Οι σημερινοί κάτοικοι της πόλης προέρχονται από κατοίκους των γύρω χωριών που μετοίκησαν εκεί μετά την απελευθέρωση όπως και σε όλες τις άλλες πόλεις(φυσικά και στο Αγρίνιο) που γνωρισαν το μένος των τούρκων.

Υ.Γ. Τα βυζαντινά μνημεία που βρέθηκαν στο κέντρο του Αγρινίου πριν από κανα μήνα ήταν των Τούρκων??? Μήπως και η Παναγιά Μαυρίκα που βρέθηκε στις όχθες της λίμνης είναι και αυτή τούρκικη κατασκευή.

Δώστε τέλος σε αυτή την αντιπαράθεση της ιστορίας. Θα κάνει καλό σε όλη την περιοχή μας.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ "ΒΡΑΧΩΡΙΤΗ" : ΑΣ ΜΗΝ ΑΝΑΛΩΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΑΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΒΡΑΧΩΡΙ... (ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ...). ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΑΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΕΙ! ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΟΛΗ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, ΠΟΛΥ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ... (ΔΗΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ)

Βραχωρίτης είπε...

11:14 Λυπάμαι που πρέπει να εξηγούμε τα αυτονόητα ξανά και ξανά. Θα κατάλαβες ότι, αντίθετα με κάποιους Μεσολογγίτες, αποφεύγω να ταυτίσω το Μεσολόγγι και το Βραχώρι των αρχών 19ου αιώνα με τις σημερινές πόλεις. Διάστημα δύο αιώνων σε συνδυασμό με τις αλλεπάλληλες ανακατατάξεις που γνώρισε η ελληνική κοινωνία και ο τόπος μας συγκεκριμένα δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο, άσχετα αν κάποιοι βαυκαλίζονται με την ιδέα της καταγωγής από τσολιάδες – terminator.
Όσο για τη χολή, συνήθως την πετάνε μαζί με τη λάσπη όσοι νιώθουν ότι απειλούνται τα κεκτημένα τους, όπως θα έκρινες διαβάζοντας παραπάνω κείμενα συμπατριωτών σου. Το ποιος ασχολείται με ποιον το φανερώνουν οι τόσοι Μεσολογγίτες που φιλοξενούνται σε αυτό το blog. Μην αγχώνεσαι, δεν γράφω διεκδικώντας ΤΕΙ, νομαρχία και στρατόπεδα, με ή χωρίς αυτά θα ζήσουμε κι εμείς όπως ζήσαμε έως τώρα. Δεν ξέρω όμως αν μπορείς να πεις κι εσύ το ίδιο με άνεση.
Αγκιστρωθείτε λοιπόν από τις πράξεις κάποιων που έζησαν 7 γενιές νωρίτερα, αντιμετωπίστε το αύριο με τη γνωστή φετιχιστική παρελθοντολογία, χτίστε νέα τείχη (του αίσχους αυτή τη φορά) και ταμπουρωθείτε πίσω τους, παρακαλώντας την πολιτεία να μη σας πάρει τους φαντάρους και τους φοιτητές («Ιερό» ξεζούμισμα που τραβάνε κι αυτοί, προσωπική πείρα) και να σας προστατέψει από τους κακούς Αγρινιώτες.

Ανώνυμος είπε...

koita trasos oi toyrkosporoi..o istorikos kai fysiodifis agriniotis me tin dimokratiki syneidisi kai ta kathara gonidia milaei gia proteoysa klhronomiko dikaio..vre trasytate vlaxoistorike pos kaneis anafores istorikes an den sevesai koryfaia istorika gegonota?o papoulias fetos stis giortes exodou eipe oti to mesologgi prootise to elliniko zitima oso kamia alli elliniki niki..kai tetoies diloseis ginontai pagosmios kai se kathe anafora sto mesologgi..tyxaia ginetai se paneyropaiki klimaka akadamia eleyterias sto mesologgi?ou na mou xatheis provatari poy den mporeis na katanoiseis gia poio logo eisai eleyteros kai kanei trelitses sto mantri sou,kynigas ti gida sou kai exeis kai eromeni ti gelada..tha ta kanes ayta vre praito an den itan to mesologgi?to xo xanapei tha se legane ali kai tha se pairnane koloferatza oloi oi axiomatoyxoi toy vraxorioy pou esy toys les kai istoria tou agrinioy..yparxoun poleis kai poleis,istories kai istories,thusies kai gegonota..kai eiste anyparktoi vre tgoglanotoyrkoi..sas xerei i ellada mono gia ta arnitika sas..gia tin asximi poli,gia to ayti toy ramou pou dagasate,gia tin vlaxia sas,gia ta provata pou ektrefete kai gia to trassos sas..oust gioysoufakia..artemis

Ανώνυμος είπε...

Προς τους γραφοντες Αγρινιώτες εχω να πω στον φιλο πρωτα πως δεν ειπα σε ολες τις Ελληνικες πολεις αλλα σε Αλλες Ελληνικες πολεις.Το Μεσολογγι δεν αμφισβητησε την προελευση απο τα ιταλικα της ονομασιας του ουτε οτι εμφανιστηκε στην νεοτερη μορφη του ως ψαραδικο ψαροχωρι που το εφτιαξαν δαλματοι πειρατες και κατοπιν εξελιχτηκε σε ελληνικη δυναμη.Το 1700 αποτελουσε το μεγαλυτερο ναυτικο κομματι της Ελλαδος και απο τις μεγαλυτερες ναυτικες δυναμεις της Μεσογειου και δεν ετιθετο θεμα για το λεπαντο που ηταν καθαρα ενετικο προπυργιο και το συγχεεις με την ναυμαχια που εγινε στις εχιναδες και ηταν καραβια ευρωπαικα και τουρκικα.Οποτε δεν ειναι μονο γνωστο απο την εξοδο αλλα και απο την αρχαια ιστορια που λογω ονοματος καποιοι την προσπερνανε.Υπενθυμιζω για την Πλευρωνα απο τις σημαντικοτατες πολεις της ΑΙΤΩΛΙΑς ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Η ΑΡΧΑΙΑ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΔΙΟΤΙ ΤΟΤΕ ΥΠΗΡΧΕ ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ.Απορω λοιπον που λες για κληρονομικα δικαιωματα κλπ.Μια πολη οταν εχει σημαντικη ιστορια ειναι περηφανη,την προβαλει και κανει συχνες αναφορες ενω αντιθετως μια πολη χωρις ιστορια κανει το αντιθετο.Ασεβει σε καθε ιστορικη αναφορα και σε προνομια που εχουν δοθει για λογους προσφορας.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΙΤ/ΝΙΑς ΑΛΛΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΝΤΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΣΑΕΙ ΜΕΝΟΥΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΜΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.Και δυστυχως το Μεσολογγι αμυνομενο αναπαραγαγει ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΕς αναφορες που η πολιτεια θα επρεπε να μην ανεχοταν σε καμια περιπτωση να λεγονται ανακριβειες απο το Αγρινιο ποσο μαλλον να παιρνουν και το στιγμα των επισημων διεκδικησεων.Υπενθυμιζω οτι το Αγρινιο στο Ελευθερο Ελληνικο ΚΡΑΤΟς ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΝΟΜΙΖΩ ΠΕΡΙ ΤΟ 1870 ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΡΙ ΤΟ 1934..ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟ ΤΗΣ ΣΥΣΤΑΣΕΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥς ΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΥΣΗς ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕς..ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΑΝ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ..ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ ΒΓΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ,ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΓΕΡ ΚΑΙ ΩΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΕΠΕΙΔΗ ΣΩΘΗΚΑΝ ΜΟΛΙΣ 3.500 ΑΠΟ ΤΟΥς ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕς ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΘΕΙ Η ΠΟΛΗ ,ΑΠΛΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΥΠΗΡΞΕ ΓΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΤΟ ΒΡΑΧΩΡΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΗΡΘΕ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΦΥΣΙΚΟ..Επισειω την προσοχη στον φιλο να μην ξανοιγεται πολυ ουτε να προσπαθει να κανει συγκρισεις διοτι αν αρχισω και λεω τι ειχε το Μεσολογγι και τι το Αγρινιο δεν θα ξαναγραψει εδω μεσα.

Βραχωρίτης είπε...

3:42 Για το Μεσολόγγι και την προσφορά του ξαναδιάβασε την πρώτη μου παράγραφο στο κείμενο 1:50, αντίθετα με σένα βρίσκω το copy-paste βαρετό.
«Οι πόλεις-σύμβολα ανταμείβονται και εσαεί μένουν πρωτεύουσες» Η κουτάλα ποτέ δεν πεθαίνει, ούτε τα τοπικά συμφέροντα, το γνωρίζουμε αυτό. Μην το αναγάγουμε σε αξία όμως.
«η Πλευρώνα…φυσικά η αρχαία μορφή του Μεσολογγίου με άλλη ονομασία και λίγο τραβηγμένο προς τα πίσω διότι τότε υπήρχε θάλασσα στο σημερινό Μεσολόγγι» Μα δεν είπες (σωστά) ότι το Μεσολόγγι ιδρύθηκε από Δαλματούς πειρατές; Δηλαδή ως πόλη προϋπήρχε της ίδρυσής της, μόνο που βρισκόταν σε άλλη θέση και είχε άλλο όνομα! Λεπτομέρειες. Υποθέτω θα ‘χε και άλλους κατοίκους (ή μήπως προ-εξοδίτες;). Δηλαδή τι κοινό μοιράζεται με τη σημερινή, άντε και τη μεσαιωνική, πόλη ώστε να δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός της Πλευρώνας ως «αρχαία μορφή του Μεσολογγίου»; Ο ορισμός της καπηλείας προκειμένου να φτάσουμε τις ρίζες μας ως την προϊστορία! Ο Λιακόπουλος πρέπει να είναι μπεστ σέλλερ στο Μεσολόγγι.
«το Μεσολόγγι αμυνόμενο αναπαραγάγει ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ Ιστορικές αναφορές». Γιατί όμως ΜΟΝΟ τέτοιες; Κάποιο άλλο επιχείρημα δεν έχει να προβάλλει αμυνόμενο; Το πολύ το Κύριε ελέησον…
«αν αρχίσω και λέω τι είχε το Μεσολόγγι και τι το Αγρίνιο». Ο παρελθών χρόνος της πρότασης είναι η ουσία του προβλήματος και της διαφωνίας μας. Γερασμένα, χιλιοειπωμένα επιχειρήματα, με το πιο πρόσφατο να έρχεται από τα μέσα του προ-προηγούμενου αιώνα. Κρίμα, πιστεύω ότι η συζήτηση θα ήταν πιο παραγωγική και ενδιαφέρουσα αν άρχιζες να λες τι έχει (ενεστώτας) το Μεσολόγγι και τι το Αγρίνιο.
«Επισείω την προσοχή στον φίλο να μην ξανοίγεται πολύ…» Περιμένω με αγωνία την Αγροφυλακή Μεσολογγίου να επιληφθεί του θέματος.

Ανώνυμος είπε...

5.48 Η ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΗ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ.ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ.... ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΧΑΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟ?ΒΑΛΑΤΕ ΤΗΝ ΝΑΣΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΥΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ?ΤΙ ΒΡΗΚΕ Ο ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ ΣΤΟ ΣΚΑΨΙΜΟ?ΜΕ ΤΙ ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΖΗΤΑΤΕ ΕΦΕΤΕΙΟ?ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΤΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΥΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΑΣ?ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΡΧΑΙΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ?ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΠΛΕΥΡΩΝΑ?ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ?ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ?ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΧΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ?ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΧΑΛΑΖΕΙΚΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΛΕΥΡΩΝΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ?ΕΣΕΙΣ ΒΡΗΚΑΤΕ ΕΝΑΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΑΦΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟ.ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΕΓΡΑΨΑ ΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ...ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΣΤΙΑ,ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΣΗ.ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ..ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ,ΣΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΙΣ 60 .000 ΚΟΣΜΟΣ ΩΣ ΕΥΡΥΤΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣ,ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΗ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ,ΜΕ ΧΡΩΜΑ,ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ,ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ,ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟ,ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ,ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ,ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ,ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΕΘΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ,ΜΕ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΝΑΠΥΞΙΑΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ 500 ΣΚΑΦΩΝ,ΜΕ 2 ΣΧΟΛΕΣ ΤΕΙ ΚΑΙ ΔΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ,ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ,ΜΕ ΜΙΑ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ,ΜΕ ΣΥΝΕΧΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΗΝΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΤΕΝΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ..ΔΕΝ ΛΕΩ ΑΛΛΑ ΔΙΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΕΒΕΙ Η ΠΙΕΣΗ.ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Ένα ποτάμι με ποδήλατα αναμένεται να πλημμυρίσει την προσεχή Κυριακή 10/5 τους δρόμους του Μεσολογγίου αφού η ποδηλατούπολη της Ελλάδας δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την Πανελλαδική Ποδηλατοδρομία, για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη για τις μετακινήσεις τους.
Με σύνθημα «Ορθοπεταλιά στο Όνειρο», από τις 10 και μισή το πρωί της Κυριακής οι ποδηλάτες και ποδηλάτισσες του Μεσολογγίου θα ξεκινήσουν να συγκεντρώνονται στην Κεντρική Πλατεία της πόλης, απ’ όπου στις 11 πμ. θα αρχίσει η ποδηλατοδρομία.
Ειδικά για το Μεσολόγγι η πρωτοβουλία αυτά αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού σε όλους είναι γνωστό ότι το ποδήλατο είναι συνυφασμένο με την καθημερινή ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με μετριοπαθείς υπολογισμούς στο Μεσολόγγι υπάρχουν περισσότερα από 40.000 ποδήλατα!!!
Ταυτόχρονα θα δοθεί η δυνατότητα περαιτέρω ανάδειξης της αναγκαιότητας της χρήσης του ποδηλάτου αλλά και του σεβασμού που θα πρέπει να επιδεικνύουν οι οδηγοί των ΙΧ στους ποδηλάτες.
Την οργανωτική ευθύνη της Ποδηλατοδρομίας έχουν από κοινού ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, το ΤΕΙ Μεσολογγίου, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Μεσολογγίου, ο Σύλλογος Φίλων του Ποδηλάτου και η Κινηματογραφική Λέσχη Μεσολογγίου.
Όσον αφορά την συμμετοχή συλλόγων και φορέων της περιοχής αυτή καθημερινά διευρύνεται και ήδη μέχρι και την Τετάρτη 6/5 την συμμετοχή τους στην ποδηλατοδρομία δήλωσαν ο Σύλλογος «Φίλοι της Λιμνοθάλασσας» και ο Σύλλογος «Οι Φίλοι του Ραδιοφώνου», ενώ τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής πραγματοποιούν ενημερωτικές επισκέψεις σε όλα τα σχολεία του Μεσολογγίου.
Έτσι ο κατάλογος των υποστηρικτών της Ποδηλατοδρομίας διαμορφώνεται ως εξής: Δικηγορικός Σύλλογος Μεσολογγίου, Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου, Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Αιτωλοακαρνανίας, Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου, Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών, Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων ΟΤΕ Μεσολογγίου, Γυμναστικός Σύλλογος «Λόρδος Βύρων», Σωματείο Εργαζομένων του Δήμου Μεσολογγίου, «Φίλοι της Λιμνοθάλασσας», Σύλλογος «Οι Φίλοι του Ραδιοφώνου».



Αναρτήθηκε από Messolonghi News Ηλεκτρονική Εφημερίδα Μεσολογγίου στις 5/07/2009 02

Βραχωρίτης είπε...

7:40 Μη λες περισσότερα, δε χρειάζεται. Το artemis ως άλλη Πετρούλα μάλλον τελείωσε και εγώ πείστηκα να κάνω μια καλή αγορά στην πόλη σου. Με αναλογία 1 σκάφος ανά 35 κατοίκους θα ξεπεράσετε και το Μονακό. Άσε που σε περίπτωση ανάγκης θα μπορέσετε όλοι να διαφύγετε διά θαλάσσης.
Όμως από παρελθόντα χρόνο πέρασες αμέσως σε μέλλοντα· και ο ενεστώτας χρόνος είναι, μην τον σνομπάρεις. Πολλά τα «θα» και εκτός από υποκειμενικούς χαρακτηρισμούς όπως «πόλη πολύ όμορφη, με χρώμα, σκέψη και χαρακτήρα», δεν βλέπω (ούτε τώρα) πολλά για το σημερινό Μεσολόγγι. Όπως και να ‘χει, ειλικρινά εύχομαι να πραγματοποιηθούν όλα αυτά, δεν είμαι εναντίον της ανάπτυξης του τόπου μου.
Από την άλλη, όσο κοντά και αν βρίσκεται κάποια αρχαία πόλη, εν προκειμένω η Πλευρώνα, στο σημερινό Μεσολόγγι, νομίζεις ότι νομιμοποιείσαι να την αποκαλείς «αρχαίο Μεσολόγγι»; Εκτίθεσαι και θυμίζεις τους γείτονές μας στα Δαρδανέλια που αποκαλούν τα ερείπια της Τροίας «αρχαίο Χισαρλίκ» επειδή έτυχε χιλιετίες αργότερα να φτιάξουν το μαντρί τους από πάνω. Και μην πεις «εγώ όμως είμαι απόγονος των αρχαίων κατοίκων της Πλευρώνας, ο Τούρκος όχι», γιατί θα μας πάρουν τα γέλια και θα με κάνεις να μιλήσω πάλι για γονιδιακά σύνδρομα κτλ. Λίγο σεβασμό και προσοχή σε τέτοιου είδους βαφτίσια.
Όσο για το μουσείο, και οι δύο πόλεις θα έπρεπε να έχουν από ένα αξιόλογο κτίριο, αλλά στην τριτοκοσμική Αιτ/νία πρέπει ή να σκοτωθούμε μεταξύ μας ή να το ρίξουμε κλήρο! Μη χειρότερα…

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΒΡΑΧΩΡΙΤΗ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ..ΞΕΚΙΝΑΩ ΑΝΑΠΟΔΑ.ΓΙΑΤΙ Η ΠΛΕΥΡΩΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΤΕ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ ΑΡΧΑΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟ?ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ.ΑΚΥΡΗ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΔΙΟΤΙ Η ΜΑΡΙΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑΣ,ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ 2000 ΤΜ ΜΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΚΛΠ.ΑΡΑ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΑ 2Ο ΚΟΤΕΡΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.Η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΜΟΥ ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ,ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ.ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΣΕ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΣΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΚΑΙ ΟΠΟΥ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΥΜΝΗΘΗΚΕ ΕΝΩ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΤΟ ΕΙΠΑΝ ΑΣΧΗΜΗ ΠΟΛΗ.ΡΩΤΑΩ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΝΩ ΜΕ ΤΙ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙΤΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ?ΜΕ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΥ?ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΣΟΥ?ΜΕ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ?ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ,ΜΥΚΗΝΩΝ ΣΤΙΣ ΜΥΚΗΝΕΣ,ΚΝΩΣΟΥ ΣΤΗΝ ΚΝΩΣΟ,ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ,ΔΕΛΦΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΛΠ.ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΥΣ.ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΦΥΓΕΤΕ?ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ?Η ΘΑ ΕΓΚΛΩΒΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ ΜΠΕΤΟΝ?ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΜΟΥ ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΓΙΑ ΠΛΕΙΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΣΙΜΗ.ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ,ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΒΓΑΖΕΤΕ ΣΠΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΑΠΕΦΥΓΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΝ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΠΛΑΣΣΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ.ΔΕΣ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΑ

Βραχωρίτης είπε...

Επιμένεις να συγκρίνεις ανομοια πράγματα και να με συγχέεις ηθελημένα με άλλους γράφοντες στο blog. Τα γραπτά μένουν και σε προκαλώ να μου υποδείξεις πού αναφέρθηκα σε τάφους και αρχαίο Αγρίνιο! Εστίασα μόνο στη μιζέρια και το θράσσος κάποιων να βαφτίζουν πόλεις με γνωστό όνομα (όπως η Πλευρώνα), διαφορετική τοποθεσία και σαφές ιστορικό χάσμα από τις μεταγενέστερες οικήσεις ως "αρχαίο Μεσολόγγι". Πριν λοιπόν εκτραχυνθούμε σε φαιδρές μετωνομασίες του τύπου Μεδεώνα = "αρχαία Κατούνα" και αρχίσουν άλλοι να ανακαλύπτουν "αρχαίους Άγιους Φανούριους" κτλ συνιστάται λίγη προσοχή, σοβαρότητα και σεβασμός στην ιστορία.

Για την ομορφιά του Μεσολογγίου καλύτερα να ξεφύγεις από τα τηλεοπτικά πλάνα και να αναζητήσεις την άποψη των χιλιάδων "κατ'αναγκη" τουριστών, δηλαδή των σπουδαστών και φαντάρων της πόλης, στην πλειοψηφία τους μη Αιτ/νες. Αν όντως είχες αποτολμήσει κάτι τέτοιο θα άκουγες την πικρή αλήθεια. Ένα μικρό γκάλοπ θα σε πείσει. Τώρα αν στον όρο "τουριστικότητα" του Μεσολογγίου (τον οποίο αρνείσαι για το Αγρίνιο, και καλά κάνεις) περιλαμβάνεις τα πούλμαν των υπερήλικων που έρχονται για λασπόλουτρα ή τους πιτσιρικάδες που κατεβαίνουν απ'τα γύρω χωριά για καφέ με τα παπάκια, θέτεις το θέμα "τουρισμός" σε άλλες βάσεις.

Σχετικά με τη μαρίνα ξέρω ακριβώς που απευθύνεται, και γι' αυτό περιμένω εναγωνίως τη μέρα που θα δω σε αυτή όχι 500, αλλά έστω και 50 σκάφη ξένων που θα αφήνουν το Ιόνιο και θα έρχονται να ζήσουν το μύθο τους στην πανέμορφη Τουρλίδα! Αν και μάλλον μέχρι τότε θα έχουμε αφήσει όλοι τα εγκόσμια. Τέτοια έργα, φίλε Μεσολογγίτη, μάλλον από το φαγοπότι ημετέρων πολιτικάντιδων κατευθύνονται, όπως και ο σιδηρόδρομος Αιτ/νίας, παρά από ρεαλιστικούς σχεδιασμούς.


Με αναγκάζεις να επαναλάβω τη θέση μου για το μουσείο! Το Μεσολόγγι φυσικά δικαιούται να κρατήσει τα αρχαία ευρήματα που βρέθηκαν κοντά σε αυτό (όχι αόριστα "στην περιοχή του"), όπως και το Θέρμο τα δικά του. Τα ευρήματα όμως από άλλες περιοχές που δεν είναι αρκετα για να οργανωθεί μουσείο επί τόπου, θα πρέπει να μεταφερθούν στο μέρος του νομού όπου μπορούν να τα θαυμάσουν οι περισσότεροι. Νομίζω ότί αυτό μπορεί να γίνει στην μόνη ΠΟΛΗ που έχει ο νομός, τουλάχιστον μέχρι οι ορδές τουριστών (με κότερα ή χωρίς) να αρχίσουν να πλημμυρίζουν το Μεσολόγγι, οπότε θα πρέπει να συζητήσουμε την μεταφορά τους.

"...Εσείς στο Αγρίνιο σε περίπτωση ανάγκης από πού θα διαφύγετε;" "...Προοπτική της πόλης μου που για πλείστους λόγους έχει μείνει στάσιμη." Ησύχασε, οι κάτοικοι του Αγρινίου δεν έχουν λόγο να το εγκαταλείψουν. Οι Μεσολογγίτες έχουν αρχίσει την εκκένωση προ πολλού, εξ ου και η στασιμότητα την οποία επιτέλους παραδέχεσαι(επιτέλους ήρθαμε στο παρόν!) και είναι το μόνο συμπέραμα στο οποίο μπορείς να καταλήξεις για το ΣΗΜΕΡΙΝΟ Μεσολόγγι! Όσο για τους πλείστους λόγους, πέρα από το κακό Αγρίνιο, σε αφήνω να τους αναλογιστείς.

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΒΡΑΧΩΡΙΤΗ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΧΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΧΡΟΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΠΟΡΕΥΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΙΣ ΚΟΝΤΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΖΕΡΑ ΤΟΠΙΚΙΣΤΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΣΟΥ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΠΩΣ Η ΕΥΡΕΣΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΟΛΕΩΝ?ΦΥΣΙΚΑ Η ΠΛΕΥΡΩΝΑ ΩΣ ΠΟΛΗ ΛΕΓΟΤΑΝ ΠΛΕΥΡΩΝΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΟΠΩΣ ΠΡΟΕΙΠΑ.ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΕΥΡΕΣΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ ΑΥΤΟΥΣΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ(ΜΗΝ ΛΕΣ ΠΟΝΗΡΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ,ΟΤΑΝ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΑΣΤΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ)ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΝΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ?ΓΙΑΤΙ ΕΣΥ ΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙΣ?ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΛΙΣΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΕΥΡΩΝΑΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ.ΤΟ ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΥΓΕΤΕ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΟΙΩΝΕΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ,ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΡΨΝ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΕΣΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΕΓΩ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΣΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑ ΦΑΝΤΑΡΟΣ,ΕΚΤΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΕΖΗΣΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΖΩ ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΠΑΛΙΑ ΔΕΝ ΕΒΛΕΠΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΗΤΑΝ ΑΔΕΙΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΒΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΑΤΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ.ΔΕΝ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΓΙΑ ΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΕΣΑΕΙ.ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΟΤΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΞΕΦΟΥΣΚΩΣΕ ΠΙΑ.ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΤΕ ΔΗΛΑΔΗ?ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΑΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ?ΤΑ ΚΑΠΝΑ ΠΕΘΑΝΑΝ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ.ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΤΕ 70.000 ΠΛΥΘΥΣΜΟ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ?ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ?ΠΩΣ ΜΙΛΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΥΝΗΓΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΟΡΒΑΝΑ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ?ΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΡΙΝΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ.ΕΡΧΕΣΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ?ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20-30 ΣΚΑΦΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ.Ε ΚΑΝΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΚΡΑΤΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΜΜΟΝΕΣ ΣΟΥ ΠΟΘ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΛΙΔΑ ΩΣ ΒΟΥΛΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ.ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΡΕΥΤΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΛΙΔΑ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ.ΕΞΑΛΛΟΥ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.ΚΑΘΑΡΑ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΟΣΜΟ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.ΟΠΟΤΕ ΠΑΛΙ ΕΙΣΑΙ ΕΚΤΟΣ.ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΘ ΑΠΑΝΤΑΣ ΑΟΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΣΟΛΟΓΑ....ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΜΟΝΗ ΠΟΛΗ?ΛΕΣ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΛΗ?ΑΝ ΜΠΕΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΘΑ ΤΡΟΜΑΞΕΙ ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΑΞΗ ΝΕΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ.ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΒΑΖΑ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΙΑΠΩΝΕΣ.ΑΝ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΡΣ ΟΠΕΡΕΙΤΟΡΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΝΑ ΔΟΥΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΘΥΣΑΥΡΟΥΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΙΤΝ?ΝΙΑΣ?ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΑΠΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΑ Η ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΠΛΑ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΩΝΑ,ΤΗΝ ΜΑΚΥΝΕΙΑ,ΤΗΝ ΚΑΛΥΔΩΝΑ,ΤΙΣ ΟΙΝΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΡΟ?ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΙΟΝΙΑΣ( ΗΔΗ ΕΝΩΝΕΤΑΙ Ο ΑΣΤΑΚΟΣ ΜΕ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΜΕ ΙΟΝΙΑ)ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΙΔΡΥΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗς ΜΑΣ ΠΟΥ ΦΥΛΑΤΤΕ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΜΟΤΙΤΑ.ΚΑΛΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΕΙΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ?ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΠΙΚΡΑ ΠΟΘ ΠΕΡΝΑΤΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟΣΑ ΛΙΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΑΝ ΕΣΑΣ

Βραχωρίτης είπε...

Ξεθάβω το θέμα για να διαχωρίσω τη θέση μου από αυτή άλλων συμπολιτών μου: το αρχαίο Αγρίνιο (χωρίς εισαγωγικά εδώ καθώς όντως υπήρξε, αντίθετα από το "αρχαίο Μεσολόγγι") ούτε έχει ούτε θα μπορούσε να έχει καμία σχέση με τη σημερινή πόλη και λυπάμαι που δεν μπορείς να πεις κι εσύ κάτι τόσο αυτονόητο για την πόλη σου. Αν τώρα ψάχνεις αντικατοπτρισμούς του σύγχρονου Μεσολογγίου 2.000 και περισσότερα χρόνια πριν, δικαίωμά σου. Επίσης υπήρξα σχετικά πρόσφατα κι εγώ φαντάρος (και για κάποιους μήνες ακόμα πιο πρόσφατα, εργαζόμενος) στην πόλη σου και τις κρίσεις που ανέφερα τις άκουσα ο ίδιος από χείλη ξένων, οπότε η ομορφιά του Μεσολογγίου παραμένει κρίση υποκειμενική στην οποία σαφώς δε συμφωνούν όλοι. Σε κάθε περίπτωση σε αφήνω να περιμένεις τους τουρίστες και την ανάπτυξη έτσι όπως μου την περιγράφεις. Σου εύχομαι καλή υπομονή.