Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Προχωρούν οι εργασίες της παράκαμψης Αγρινίου

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που έχουμε, προχωρούν οι εργασίες της παράκαμψης Αγρινίου. Έως τώρα έχει ασφαλτοστρωθεί όλο το τμήμα του εν λόγω δρόμου έως το ύψος περίπου της Ρίγανης και σειρά έχει το κομμάτι από το προαναφερθέν σημείο έως τον Κουβαρά.
Η παράκαμψη Αγρινίου υπενθυμίζουμε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί το πιθανότερο το 2010 και θα αποτελέσει ανάσα για το κυκλοφοριακό που υπάρχει στην υπάρχουσα εθνική οδό. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διπλής λωρίδας τωρινός εθνικός δρόμος που περνά παράλληλα του Αγρινίου προγραμματίζεται να χρησιμεύει ως λεωφόρος, όπου θα διοχετεύεται η κίνηση από το κέντρο της πόλης στην τωρινή εθνική οδό.
Να δούμε λοιπόν αν θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και αν η παράκαμψη θα παραδοθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έρχονται οι μπουλντόζες για την Ιόνια
19.12.08

Με το επενδυτικό ενδιαφέρον αυξημένο...
Αρχές του 2009 στήνονται τα εργοτάξια. Τον Αύγουστο σε κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου

Των ΜΑΡΙΑΣ ΜΠΑΣΔΕΚΗ
ΝΑΝΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ

Οι αρχές του 2009 αποτελούν σταθμό για την Αιτωλοακαρνανία και τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα, καθώς τότε θα αναμένεται να στηθούν τα εργοτάξια για την κατασκευή του σημαντικότερου αυτοκινητοδρόμου για την αναπτυξιακή πορεία της περιοχής, την Ιόνιας Οδού. Την ίδια ώρα, προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς τα έργα στην παράκαμψη Αγρινίου, ενώ ήδη πολλοί είναι εκείνοι που έχουν δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, αποτελώντας έτσι έναν προάγγελο για την επιχειρηματική και τουριστική έκρηξη που αναμένεται να συντελεστεί στην περιοχή.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της EURO ΙΟΝΙΑ, την κοινοπραξία δηλαδή, που έχει αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου (Αντίρριο-Ιωάννινα), οι τεχνικές εταιρείες που τη συγκροτούν είναι οι ΤΕΡΝΑ ΑΕ - Ferrovial SA - Dragados SA. Η Κοινοπραξία και κάθε μία από τις εταιρείες που την απαρτίζουν, έχουν επωμιστεί το βάρος της κατασκευής κάποιων τμημάτων.
Δηλαδή, η Dragados έχει αναλάβει το τμήμα Αντίρριο - Κάτω Βασιλική. Το κομμάτι της Παλιοβούνας θα κατασκευαστεί από την ΤΕΡΝΑ και την Ferrovial. Η ΤΕΡΝΑ έχει την ευθύνη επίσης για την κατασκευή του κομματιού από την Κάτω Βασιλική, έως και τη σήραγγα Καλυδώνας στο μισό της σκέλος. Το υπόλοιπο κομμάτι και μέχρι το Κεφαλόβρυσο έχει αναλάβει η Ferrovial.
Ήδη σε όλο το τμήμα της Ιόνιας από το Αντίρριο μέχρι το Κεφαλόβρυσο ξεκίνησαν προκαταρκτικές, αλλά και ουσιαστικές εργασίες. Γίνονται αρχαιολογικές τομές για να εξεταστεί μήπως υπάρχουν αρχαία ευρήματα και μέσα στον Γενάρη ανοίγουν τα εργοτάξια. Το πρώτο θα είναι στο Αντίρριο, το δεύτερο κοντά στην όχθη του Ευήνου προς Μεσολόγγι και το τρίτο μεταξύ Μεσολογγίου και Αιτωλικού.
Όσον αφορά στα τμήματα της Παλαιοβούνας(Κλόκοβας) και Ευήνου, σύμφωνα με την EURO ΙΟΝΙΑ, η τελική τεχνική λύση και η οριστική μελέτη των τμημάτων αυτών δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί.
Εκτός αυτού, ένα σημαντικό κομμάτι είναι και αυτό των κόμβων. Σύμφωνα με την προκαταρτική μελέτη του έργου, προβλέπεται να κατασκευαστούν 13 κόμβοι. Για την ακρίβεια κόμβου προβλέπονται στα εξής σημεία: Αντίρριο, Ρίζα, Κλόκοβα, Ευηνοχώρι, Μεσολόγγι, Αμβρακία, Αμφιλοχία, Άρτα, Φιλιππιάδα, Γοργόμυλος, Τέροβο, Αβγό, Εγνατία, πλην φυσικά του τμήματος παράκαμψης Αγρινίου, στην οποία θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.
Αυτή τη στιγμή, όπως μας πληροφόρησαν, οι εργασίες βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσης των μελετών και η ημερομηνία έναρξης κατασκευής τοποθετείται άμεσα, στις αρχές του 2009. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών προβλέπεται για το τέλος του 2013, με σταδιακή, βέβαια, παράδοση διαφόρων επιμέρους τμημάτων. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη σύμβαση του έργου, θα γίνονται αρχαιολογικές τομές πριν από την έναρξη οποιασδήποτε εργασίας. Συνολικά, το κόστος του τεράστιου αυτού έργου υπολογίζεται να ανέλθει σε 1,2 δις ευρώ, ενώ αναμένεται να καλυφθούν περίπου 800 νέες θέσεις εργασίας μαζί, φυσικά με το προσωπικό των υπεργολάβων.

Σε καλό δρόμο η παράκαμψη Αγρινίου
Ειδικά τώρα για το έργο της ευρείας παράκαμψης Αγρινίου, αυτό αποτελείται από δύο μεγάλα τμήματα. Το ένα τμήμα (Αγγελόκαστρο - Κουβαράς) κατασκευάζεται ήδη εδώ και καιρό από την Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΗΧΑΝΙΚΗ. Το δεύτερο τμήμα (Κεφαλόβρυσο-Αγγελόκαστρο) ήταν ημιτελές και άρχισε ήδη να ολοκληρώνεται από την Κοινοπραξία EURO IONIA. Κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν στο Χαλίκι, το Αγγελόκαστρο και τον Άγιο Ηλία. Συνολικά το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2009.

Ενδιαφέρον επενδυτών
κατά μήκος της Ιόνιας
Η Ιόνια Οδός, η οποία φέρνει την Πελοπόννησο, μέσω της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, της Αιτωλοακαρνανίας και της Νότιας Ηπείρου, στην Εγνατία και θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα, Φιλιππιάδα, Ιωάννινα. Εμφανείς είναι οι συνέπειες των ριζικών αλλαγών που θα επιφέρει αυτό το μεγάλο έργο, ακόμη και σε περιοχές, όπου δεν έχει αρχίσει ακόμη η κατασκευή του. Με την Ιόνια Οδό αναμένεται να παρατηρηθεί τουριστική έκρηξη σε περιοχές, οι οποίες σήμερα, εξαιτίας της έλλειψης καλού οδικού δικτύου, βρίσκονται στο περιθώριο. Οι εμπορευματικές μεταφορές εκτιμάται ότι θα σημειώσουν αλματώδη ανάπτυξη σε όλη τη Δυτική Ελλάδα με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού και θα πολλαπλασιαστεί η κίνηση των φορτηγών εθνικών και διεθνών μεταφορών. Εμπορικά κέντρα θα πάρουν θέση κατά μήκος του οδικού άξονα για τη μελλοντική εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών, ενώ αλυσίδες εστίασης αναζητούν οικόπεδα για αξιοποίηση.
Επιπλέον, στην περιοχή μεταξύ Αντιρρίου-Αγρινίου εκδηλώνεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για τουριστική κατοικία, ενώ φήμες από την περιοχή αναφέρουν ότι μεγάλη εταιρεία προσανατολίζεται στην κατασκευή τουριστικών εγκαταστάσεων και γηπέδου γκολφ. "Oι τιμές των ακινήτων αυξάνονται μέρα με τη μέρα και το αγοραστικό ενδιαφέρον" υποστηρίζει στην "Π" η κτηματομεσίτρια Βούλα Μπανιά Κουτέρη.

Τουριστική έκρηξη αναμένεται στη Δυτική Ελλάδα
Στη Ναύπακτο πραγματοποιούνται κινήσεις για την κατασκευή παραθεριστικών συγκροτημάτων, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζεται και σε άλλες περιοχές, που είτε διέρχεται είτε όχι, φαίνεται όμως να επωφελούνται με την κατασκευή του μεγάλου οδικού άξονα, όπως ο Αστακός, η Βόνιτσα, η Λευκάδα. Ο δήμαρχος Αστακού Παναγιώτης Στάικος επιβεβαιώνει πως υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές στην περιοχή, χωρίς όμως να είναι ακόμη κάτι οριστικό. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μενιδίου Μάρκος Βασίλας επιβεβαιώνει τις πληροφορίες μας αναφέροντας πως "σίγουρα η προοπτική κατασκευής της Ιόνιας οδού έχει δημιουργήσει ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον για την περιοχή. Παρατηρούνται ερευνητικές κινήσεις στην περιοχή παράλληλα με τη δίοδο του δρόμου και κυρίως στη ζώνη μεταξύ του δρόμου και της θάλασσας. Ο δήμος Μενιδίου παράλληλα με τα έργα υποδομής εκπονεί ΣΧΟΑΠ και ορίζει ζώνες χρήσης γης. Αυτό βοηθάει στην αξιοποίηση του τόπου και στην ασφάλεια των επενδυτών στην περιοχή. Ακόμη, θα δημιουργηθεί περιοχή ΠΕΡΠΟ που θα είναι ελκυστικό και θα διευκολύνει μεγάλους επενδυτές". Τέλος, ο δήμαρχος Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμήσης παραδέχεται και ο ίδιος πως η Ιόνια οδός θα δώσει μεγάλη ώθηση αναπτυξιακή στην περιοχή, αλλά και σε όλη τη Δυτική Ελλάδα και τονίζει "εμείς καταφέραμε και εξασφαλίσαμε δύο σταθμούς εφοδιασμού αυτοκινήτων (ΣΕΑ) ο ένας θα γίνει στην περιοχή Φαλαγγέα και ο δεύτερος στην KNAUF. Υπάρχει ενδιαφέρον από επιχειρηματικές εταιρείες, ομίλους κυρίως στο κομμάτι της εμπορικής διακίνησης που ναι μεν είναι σημαντικό και θα δώσει θέσεις εργασίας, αλλά δε συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην τόνωση της τοπικής ανάπτυξης" .


Τελευταία ανανέωση ( 19.12.08 )

http://e-politeia.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2585&Itemid=1

Ανώνυμος είπε...

που θα γινει η συνδεση της ιονιας με το αγρινιο και με τη δρομο;

Ανώνυμος είπε...

που θα γινει η συνδεση της ιονιας με το αγρινιο και με τη δρομο;

Ανώνυμος είπε...

ante na parakamftei to agrino mpas kai den xeftilizetai i ait/nia ..oi taxidiotes den tha exoun dei agrinioti opote tha exoyn panta kali apopsi gia tin ait/nia..artemis

Ανώνυμος είπε...

α ρε αρτεμη ο ιδιος εξεστος και κομοπλεξικος θα εισαι παντα.τοσο μεγαλο ειναι το τραυμα που σου εχει προκαλεσει το αγρινιο που δεν προκειται να το ξεπερασεις ποτε σου οπως φαινεται...περαστικα σου και λιγο ξυδακι....

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΡΤΕΜΗ, ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΡΙΓΚΗΠΑΤΟ. ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟ MONTE CARLO ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΘΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΟΝΤΕ AGRINIO ΜΕ ΠΡΙΓΚΗΠΑ ΤΟΝ ΛΑΜΑΡΑ!!