Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2010

Σηφουνάκης: Δεν υπάρχουν χρήματα για Δυτικό Σιδηροδρομικό άξονα


Του Αποστόλη Ζώη
Τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) επιβεβαίωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη, αναφερόμενος στο μέλλον του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα.
Ειδικότερα για το τμήμα Κιάτο- Ρίο, τονίζει πως είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Για το τμήμα δε από Ρίο μέχρι και το λιμάνι της Πάτρας απλά δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γιατί… δεν υπάρχουν χρήματα!!! Πρόκειται για μια απάντηση η οποία ξεκάθαρα πλέον θέτει σε αμφισβήτηση το μέλλον του παραπάνω άξονα και κατ’ επέκταση της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ο Δυτικός άξονας περιλαμβάνει τη γραμμή Καλαμπάκας - Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας, τη μονή Γραμμή Καλαμπάκας – Κοζάνης, τη μονή Γραμμή Αντιρρίου – Ιωαννίνων, τη σύνδεση της γραμμής Ιωαννίνων - Αντιρρίου με την γραμμή Αθηνών - Πατρών και τέλος τη μονή Γραμμή Ρίου - Πάτρας - Πύργου – Καλαμάτας.
Αναλυτικά
Ο κ. Σηφουνάκης στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων: «Το τμήμα Ρίο- Πάτρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι επί της ακτής, δεν υπάρχουν μελέτες για ημι-υπογειοποίηση και απαιτεί τεράστια δαπάνη. Αν συζητηθεί θα είναι για μετά το 2015. Αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στο λιμάνι κυρίως για τα εμπορεύματα. Πολύ πιθανό να χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα όπου εκεί θα υπάρχει μονή γραμμή. Αλλά για το δεύτερο σκέλος ( Ρίο- Πάτρα) θα πρέπει να γίνουν μελέτες, να υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι ένα δύσκολο έργο».
Ο βουλευτής Αχαΐας στην παρέμβασή του υπογράμμισε «Φαίνεται ότι ο σιδηρόδρομος, είναι αμφίβολο αν θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας γιατί το χρονοδιάγραμμα δεν προσδιορίστηκε. Έχουμε ένα αόριστο χρονοδιάγραμμα περίπου μέχρι το 2015 για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο, αλλά δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα μέχρι την Πάτρα. Γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα Είναι πρωτοφανές τρίτο αστικό κέντρο κράτους μέλους της ΕΕ να μην διαθέτει γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Οι δε 53 θέσεις εμπλοκής, αν δεν λυθούν άμεσα θα προκαλέσουν περαιτέρω καθυστερήσεις.»
Ο κ.Τσούκαλης σχολιάζοντας την απάντηση του Υπουργείου δήλωσε ότι η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική τόσο για την Αχαΐα όσο και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς θεωρεί άκρως ζωτική για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ολόκληρου του Δυτικού Άξονα τη σύνδεση της ΒΙΠΕ και του λιμανιού της Πάτρας με τη ΣΓΥΤ και καλούμε όλους τους φορείς της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας να αναγάγουν το σχετικό αίτημα ως κορυφαίο προς υλοποίηση κατά την 4η προγραμματική περίοδο.
Χαρακτηριστικά
Οι άξονες Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας και Αντιρρίου - Ιωαννίνων διέρχονται από την Ήπειρο και την Δυτική Ελλάδα, οι οποίες θα αποκτήσουν για πρώτη φορά σύνδεση με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι άξονες αυτοί θα συμβάλουν στην θεαματική βελτίωση των υποδομών των περιοχών αυτών, συνεισφέροντας έτσι σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας. Η πρωτεύουσα της Ηπείρου, τα Ιωάννινα, μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας (Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα) και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ένα λιμάνι που με τα έργα εκσυγχρονισμού του καθίσταται ένας σημαντικός κόμβος, θα συνδεθούν σιδηροδρομικά με τις υπόλοιπες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και όλα τα μεγάλα αστικά, βιομηχανικά κέντρα και εμπορευματικούς κόμβους (λιμάνια, εμπορευματικά κέντρα). Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα συνδεθεί έτσι σιδηροδρομικά με τους λιμένες Πατρών, Ικονίου (Πειραιάς), Θεσσαλονίκης (βελτίωση υφιστάμενης σύνδεσης) και Αλεξανδρούπολης. Επισημαίνεται ότι η ανάπτυξη και των τεσσάρων αυτών λιμένων συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και τα σχετικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Σημειώνεται επίσης ότι το προτεινόμενο έργο θα συνδέσει σιδηροδρομικά τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου (πύλη προς Μέση Ανατολή και Τουρκία).
O άξονας Καλαμπάκας - Κοζάνης (-Θεσσαλονίκης) υλοποιεί την από πολλών ετών προγραμματιζόμενη (και εν μέρει ολοκληρωθείσα τότε) σύνδεση μέσω της οποίας αποκαθιστά την απ' ευθείας σύνδεση της βορειοδυτικής Μακεδονίας με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα και ολοκληρώνει τον βόρειο κλάδο της σιδηροδρομικής Εγνατίας (νότιος κλάδος: Καλαμπάκα - Παλαιοφάρσαλος - Λάρισα/Βόλος - Θεσσαλονίκη).
O άξονας Ρίου - Πατρών - Καλαμάτας θα εξυπηρετήσει την Δυτική Πελοπόννησο προσφέροντας ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό άξονα κανονικού εύρους γραμμής.

Η ΕΡΕΥΝΑ 22 Ιανουαρίου 2010

6 σχόλια:

ΣΒΔΕ είπε...

Το κομμάτι στο οποίο αναφέρετε το δημοσίευμα ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ αλλά στον ΠΑΘΕ. Μέρος του Δυτικού άξονα θα ξεκινάει από την Πάτρα για νότια. Παιδιά σας παρακαλώ αλλάξτε τον τίτλο του άρθρου γιατί δημιουργούμε σύγχυση.

Το πρόβλημα έχει προκύψει εδώ και κάποιο καιρό όταν κάποιοι «περίεργοι» αποφάσισαν να ξεσηκωθούν και να απαιτήσουν παράλογες υπογειοποιήσεις. Αν γίνουν αυτές οι υπογειοποιήσεις, αν τους επιτρέψουμε να περάσει η βλακεία τους, τότε δεν θα υπάρχουν χρήματα για κανένα άλλο έργο στην περιφέρεια Δ. Ελλάδας… Είναι απίστευτη η βλακεία κάποιων οι οποίοι έχουν βαλθεί να ζητάνε παντού υπογειοποιήσεις για τον σιδηρόδρομο δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα τα έργα και στην ανάπτυξη, το οποίο φυσικά το πληρώνουμε εμείς οι Έλληνες φορολογούμενοι. Υποστηρίζουν πως η γραμμή τους διχοτομεί (;) και είναι επικίνδυνη… Δηλαδή οι τόσοι αυτοκινητόδρομοι, οι τόσες λεωφόροι, οι τόσοι δρόμοι καρμανιόλες μέσα στις πόλεις δεν ενοχλούν, μια σιδηροδρομική γραμμή όμως είναι αρκετή για να ξεσηκώσει τα πάντα… Με αυτό τον τρόπο κάποιοι ανεγκέφαλοι στην Αθήνα, θέλοντας να κάνουν παρκιν μπροστά στα σπίτια τους απαίτησαν την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου της Αθήνας που υπάρχει εκεί από το 1880. Αποτέλεσμα «κόλλησαν» το έργο για πολλά χρόνια και τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε ρήτρα στην Ε.Ε. γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο στο προγραμματισμένο διάστημα…. Στο Διακοπτό όμως που κατασκευάζετε η ΣΓΥΤ για την Πάτρα, προσπάθησε ο εκεί Δήμος να κάνει τέτοια «πατάτα» αλλά ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες εναντίων του και το σκέφτηκε αλλιώς μετά… Η Γραμμή της Πάτρας θα προχωρήσει, είναι αδιανόητο να σταματήσει από κάποιους υποκινουμένους ανεγκέφαλους και ο Κύριος Σηφουνάκης καλά θα κάνει να σκεφτεί ποια είναι η θέληση τη Ε.Ε. και όχι των τοπικών και γενικών οικονομικών συμφερόντων που φοβούνται να δουν τον σύγχρονο σιδηρόδρομο στην Πάτρα. Δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζετε τέτοιο μεγάλο έργο (το βλέπουμε όλοι στο δρόμο για Αθήνα) και να μην ολοκληρωθεί δηλαδή να μην φτάσει στον προορισμό του. Ο δυτικός άξονας ανήκει σε άλλα πακέτα χρηματοδότησης της Ε.Ε. και ελπίζουμε σύντομα να έχουμε νέα.!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στο ΣΒΔΕ και εγώ θα συμφωνήσω ότι άλλο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και άλλο ΠΑΘΕ/Π καθώς μιλάμε για τη διαδρομή Αθηνών-Πατρών και όχι Καλαμάτα-Αγρίνιο-Γιάννενα(και ίσως Τίρανα-σύνδεση με Αλβανία).kostas...

Ανώνυμος είπε...

O Σηφουνάκης μιλάει για το Πάτρα-Ρίο εννοώντας και το Δυτικό άξονα που μας αφορά,( δηλαδή δεν θα γίνει το μικρό αυτό κομμάτι ενώ θα γίνει το μεγαλο στη Δυτική Ελλάδα;) ενώ παρόμοιες προεκτάσεις αφήνει και το ρεπορτάζ της "Έρευνας".
Για να δούμε όμως τι θα ισχύσει τελικά..

Ανώνυμος είπε...

ΚΟΙΝΩΣ, ΤΣΙΜΠΟΥΚΙΑ!!!!

ΠΑΝΤΩΣ Ο ΠΑΜΠΟΝΗΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΩΘΟΥΣΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΝΗΣΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ-ΚΡΗΤΗ!!!

Ανώνυμος είπε...

1:11 μ.μ. να είσαι σίγουρος όμως ότι προωθεί τεταμένα και πιεστικά αυτός και όλο του το συνάφι τον υπόγειο σιδηροδρομικό άξονα Εξάρχεια – Κυψέλη – Γαλάτσι – Μαρούσι – Ζωγράφου. Και μην σου φανεί παράξενο αν αναγκαστείς να πας να τον χρησιμοποιείς θέλεις δεν θέλεις…

Ανώνυμος είπε...

Γιά τίς παράλογες υπογειοποιήσεις συμφωνω καί υπερθεματίζω, βλέπε καί σχετικό blog