Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2010

Περιβαλλοντικές ενστάσεις για την επένδυση LPG του Κατάρ στον Αστακό.

Η επένδυση του Κατάρ στον Αστακό, που περιλαμβάνεται στο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των πρωθυπουργών Ελλάδας και Κατάρ, ξεκίνησε την άνοιξη, προχώρησε στην αρχή με πρωτοφανή ταχύτητα για τα ελληνικά δεδομένα και τώρα εμφανίζει σχετική στασιμότητα στην εξέλιξή της.
Η επένδυση, που θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ, θα γίνει από τις εταιρείες πετρελαίου και ηλεκτρισμού του Κατάρ με τη συνδρομή ενός ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου του CΡC, επίσης συμφερόντων του Κατάρ. Αφορά την κατασκευή τερματικού σταθμού υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (Liquid Ρetroleum Gas- LΡG) ο οποίος θα τροφοδοτεί μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού και ακόμη ενός σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LΝG) που θα τροφοδοτεί τον αγωγό ΙΤGΙ που περνάει περίπου 80 χιλιόμετρα βόρεια του Αστακού, μεταφέροντας αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στη διαδρομή Τουρκία- Ελλάδα- Ιταλία. Κεντρικός φορέας της επένδυσης είναι η Qatar Ιnvestment Αuthority που αγόρασε προσφάτως το Ηarrods από τον Μοχαμέντ αλ Φαγέντ.

Για την υλοποίηση του σχεδίου φαίνεται να εργάστηκαν και Ελληνες της Γερμανίας, οι κκ. Α. Αντωνιάδης και Ι. Συριανός, με την εταιρεία Rosenband που έχει στενούς δεσμούς με το Κατάρ. Στόχος των επενδυτών είναι και η παράλληλη εκμετάλλευση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στη ΝΑΒΙΠΕ Αστακού, που είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον και της κινεζικής CΟSCΟ.

Παραμένουν ωστόσο σε εκκρεμότητα οι περιβαλλοντικές μελέτες στην επένδυση του Αστακού, καθώς προσκρούουν στην ιδιαιτερότητα του LΡG που θα χρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη. Το LΡG είναι πρωτοεμφανιζόμενο στην Ελλάδα καύσιμο και δεν συνηθίζεται για τέτοια χρήση, κυρίως επειδή θεωρείται περισσότερο επικίνδυνο από τα «ανταγωνιστικά» του, φυσικό αέριο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LΝG).

Το επεσήμανε άλλωστε, μιλώντας προ μηνών στους δημοσιογράφους, και η υπουργός ΠΕΚΑ κυρία Τίνα Μπιρμπίλη: «Είναι ένα καύσιμο εύφλεκτο και έχουν υπάρξει κατά καιρούς ατυχήματα σε διάφορες χώρες, αλλά η ασφάλεια της επένδυσης εξαρτάται από τις προδιαγραφές που θα τεθούν.Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο η ΔΕΠΑ έχει παραγγείλει μελέτη από ξένο οίκο ώστε να εξετάσει το θέμα της επικινδυνότητας ή μη. Αν η μελέτη δείξει ότι δεν είναι ασφαλής η επένδυση, προφανώς και δεν θα προχωρήσει» είχε πει.

Το κυβερνητικό επιτελείο γνωρίζει τις ενστάσεις που διατυπώνονται για το θέμα και δεν επιθυμεί να «χρεωθεί» οποιαδήποτε ένσταση αδιαφορίας για την ασφάλεια και το περιβάλλον. «Στη συμφωνία με το κονσόρτσιουμ αναφέρεται ρητώς ότι η ελληνική πλευρά θα θέσει τις τεχνικές προδιαγραφές και θα το κάνει με εξασφάλιση» είχε δηλώσει τον Μάιο ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Σπ. Κουβέλης.

Οι επενδυτές έχουν προσκομίσει μελέτη του ολλανδικού οίκου πιστοποίησης και αξιολόγησης Νorske Veritas, ο οποίος ως ανεξάρτητος αξιολογητής βεβαιώνει ότι, αν τηρηθούν οι απαραίτητες σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, το έργο είναι ασφαλές. Αναφέρει μάλιστα ότι υπάρχουν διεθνώς 42 δεξαμενές LΡG με χωρητικότητα αντίστοιχη εκείνης που πρόκειται να δημιουργηθεί στον Αστακό. Αυτή τη μελέτη εξέτασαν στελέχη της ΔΕΠΑ και έκριναν ότι οι προδιαγραφές κατασκευής συμπίπτουν με τις ευρωπαϊκές.

Το Κατάρ επιλέγει το συγκεκριμένο καύσιμο διότι είναι χώρα μαζικής παραγωγής LΡG και μπορεί να το διαθέσει με αποδοτικό τρόπο και με μεγάλη έκπτωση στην τιμή (για dumping ομιλούν στον ενεργειακό χώρο). Υπολογίζεται ότι η μονάδα του Αστακού θα χρειάζεται περίπου 1 εκατομμύριο τόνους LΡG τον χρόνο.

Η έτερη μεγάλη επένδυση που σχεδιάζεται στην περιοχή αφορά τον τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης LΝG, χωρητικότητας 2 δισ. κ.μ. Το αέριο αυτό θα μεταφέρεται βόρεια, με αγωγό που θα κατασκευαστεί, και θα συναντά τον αγωγό Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας (ΙΤGΙ) στην περιοχή των Ιωαννίνων. Η σύνδεση αυτή θα επιτρέψει την πώληση φυσικού αερίου προερχομένου από το Κατάρ στη Δυτική Ευρώπη.

Η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από τη μονάδα LΡG προβλέπεται να εξάγεται σε ποσοστό 70% στην αγορά της Βόρειας Ιταλίας, μέσω υποβρύχιου καλωδίου που θα συνδέει τον Αστακό με την Πεσκάρα της Ιταλίας. Το υπόλοιπο 30% θα διοχετεύεται στο ελληνικό δίκτυο. Υπάρχουν συζητήσεις με την ιταλική Εdison για να αγοράζει το ρεύμα που θα «φθάνει» στις ιταλικές ακτές, ωστόσο η απαιτούμενη επένδυση είναι μεγάλη και, όπως λέγεται χαρακτηριστικά απ΄ όσους παραμένουν επιφυλακτικοί, «τα “αν” που τίθενται είναι πάρα πολλά».

Δεν απαγορεύεται - έχει «κακή φήμη»

Η χρήση LΡG δεν απαγορεύεται στην ΕΕ αλλά οι ευρωπαϊκές ενεργειακές εταιρείες δεν χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, καθώς έχει δυσκολίες διαχείρισης σε πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις, τη στιγμή που υπάρχουν άλλα καύσιμα κατάλληλα για τη δουλειά αυτή.

Προφανώς η «κακή φήμη» που συνοδεύει το LΡG όσον αφορά την ασφάλεια της διαχείρισής του οφείλεται εν πολλοίς στο τραγικό δυστύχημα που έγινε το 1984 σε δεξαμενές LΡG στο Σαν Χουάν του Μεξικού, που στοίχισε 650 νεκρούς και 6.400 τραυματίες.

Μικρότερης έκτασης ήταν πέρυσι το δυστύχημα στην Τοσκάνη της Ιταλίας, όπου έγινε έκρηξη βυτιοφόρου βαγονιού που μετέφερε LΡG, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 15 άνθρωποι και να καταρρεύσουν γειτονικά κτίρια.

Το βασικό ερώτημα που έκαναν αρκετοί παράγοντες του ενεργειακού χώρου είναι «γιατί,αφού το παραγόμενο ρεύμα κατά 70% προορίζεται για την ιταλική αγορά, δεν γίνεται η μονάδα στην Ιταλία;».

Πηγή: Εφημερίδα Βήμα

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στο τελεταίο ερώτημα του θέματος, για να μη γίνει χαβούχζα η Ιταλία αλλά κάποια περιοχή της Ελλάδας και φυσικά σε περίπτωση ατυχ΄'ηματος να μη σκοτωθεί Ιταλός αλλά να αφανιστεί ο Αστακός.
Αστακιώτες, κάντε καμια διαθήκη από τώρα,γιατί αν σκάσουν οι σχεδιαζόμενες δεξαμενές, θα εξαυλωθείτε .

Ανώνυμος είπε...

Κι όχι μόνο αυτοί!

Ανώνυμος είπε...

Αλλά κι φούληδες κι ως κι ψαρόμυαλοι και βάλε!

Ανώνυμος είπε...

γιατι να μην γινει η επενδυση του αστακου στο ελληνικο αφου οπως μας λενε οι νομαρχες και οι δημαρχοι του πασοκ ειναι οικολογικη;

γιατι να γινουν τα φουγαρα παραγωγης ενεργειας στον αστακο και οχι στον εργοταξιακο χωρο της γεφυρας στο αντιριο;(εκει που εχει περιουσια ο υπουργος κουβελης..)

η ενεργεια που θα παραχθει θα καταναλωνετε στα μεγαλα αστικα κεντρα ΑΡΑ ας γινει στο ελληνικο ,μιας και ειναι και οικολογικη...

εξω απο τον αστακο τα αποβλητα του καταρ και των δανειστων.
οχι στην μολυνση και στην καταστροφη του τοπιου του αστακου και του ξηρομερου.

Ανώνυμος είπε...

Eλα μου ντε!Πόσο μυαλό χρειάζεται για να καταλάβει κανείς ότι πάνε να κάνουν τον Αστακό χαβούζα κα να αποτελειώσουν την Αιτωλοακαρνανία?Η απάντηση στο τελευταίο ερώτημα είναι αυτή.Γιατί οι Ιταλοί δεν είναι μακακες!Εμεις έχουμε τα σαϊνια εδώ που θα φέρουν την πράσινη ανάπτυξη και θα γίνουμε η Δανία του Νότου!Α ρε ξύλο που θέλουνε!

Ανώνυμος είπε...

Πρός
25 Σεπτεμβρίου 2010 4:14 μ.μ.

Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι.
Μια ζωή στην αντίδραση, στην αρνηση, είσαστε.

Το βρήκες .
Θα σκάσουν οι δεξαμενές.
Πές τους καλίτερα κάθε Κυριακή να εξομολογούνται και να κοινωνούν για να πάνε επίσης στον Παράδεισο.

Ανώνυμος είπε...

Πρός
25 Σεπτεμβρίου 2010 6:41 μ.μ.



Πρέπει να είσαι πολύ ΠΑΣΟΚ έτσι ;
Το κακό είναι που θα πιστεύεις πως είναι και θετικό!!!!

Ανώνυμος είπε...

Προς 6:41μμ

δεν είμαι ο 4.14
αλλά
πριν αρχίσεις να βρίζεις ενημερώσου πάνω στο θέμα. Μπορεί να μην "σκάσει" η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση, θα υποβαθμίσει σημαντικά την περιοχή όχι μόνο περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά. Εάν έχεις όραμα να γίνει η περιοχή μας σαν τα Μέγαρα και την Ελευσίνα, τι να πω, λυπάμαι. Αν πιστεύεις ότι ότι ακούγεται είναι προϊόντα αντιδραστικών, θα με ενδιέφερε ειλικρινά να ακούσω τα επιχειρήματα σου

Ανώνυμος είπε...

Πρός
25 Σεπτεμβρίου 2010 4:51 μ.μ.
25 Σεπτεμβρίου 2010 5:17 μ.μ.

Σιγά μην σας αφήσουν να ξυπνήσετε(με την εννοια να δείτε το πραγματικό συμφέρον σας), αυτοί που θέλουν να σας εχουν στην φτώχεια και την δυστυχία.

Τους εξυπηρετει να σας βλέπουν να ειστε ανεργοι΄μεσα στην οικονομική δυσπραγία σας και να φωνάζετε ' θέλουμε δουλειά και οχι ανεργία.

Σήμερα πέσε πιτα να σε φάω δεν υπάρχει.
Και λεφτά δεν βρέχει απο τον ουρανό.

Ανώνυμος είπε...

Επισπεύδονται με προεδρικό διάταγμα τα έργα στον Αστακό
Ενα έργο, που η κυβέρνηση χαρακτηρίζει ως «απάντηση στο φάντασμα της ύφεσης», αλλά που έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις από τοπικούς φορείς εξαιτίας του καυσίμου που θα χρησιμοποιηθεί (LPG). Στην επένδυση που αφορά στη δημιουργία μονάδας παραγωγής ρεύματος θα δοκιμαστεί το περίφημο fast tracking, σημείωνε υψηλά ιστάμενη κυβερνητική πηγή, καθώς η ελληνική πλευρά φαίνεται να βάζει σε δεύτερη μοίρα τις περιβαλλοντικές ανησυχίες προκειμένου να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
Παράλληλα, όμως, όπως υποστηρίζει επιχειρηματίας του κλάδου, η αναφορά και μόνο στο σχετικό ΦΕΚ (β 2.1. Ατμόσφαιρα) για «αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρο, νικέλιο και πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες» δεν αφήνει και πολλά περιθώρια παρερμηνείας του βαθμού... φιλικότητας προς το περιβάλλον της σχεδιαζόμενης επένδυσης ύψους τριών δισ. ευρώ.
Το έργο, που αρχικά είχε παρουσιαστεί από τους αρμόδιους ως μονάδα επεξεργασίας LNG, φάνηκε πως θα αφορούσε κυρίως LPG.
Το LPG είναι καύσιμο από το μείγμα προπανίου και βουτανίου με άλλα αέρια, με ιδιαίτερα υψηλή απόδοση, που όμως αποφεύγεται στην ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας. Λόγω της υψηλότατης επικινδυνότητας σήμερα λειτουργούν μόλις τρεις μονάδες (μία στο Πακιστάν για 775 MW και δύο σε Yokkaishi 1.245 MW και Anegasaki 3600 MW στην Ιαπωνία).
Η Ελλάδα προσφέρει χώρο για εγκατάσταση και παραγωγή ρεύματος, που θα πωλείται κυρίως στην Ιταλία, η οποία μετά το περυσινό δυστύχημα στην Τοσκάνη (εκτροχιασμός τρένου που μετέφερε LPG με 15 νεκρούς) έχει θεσπίσει αυστηρούς νόμους. Και στέλνει επενδύσεις ανάλογης επικινδυνότητας σε χώρες όπως το Μαυροβούνιο ή η Αλβανία.
.enet

Ανώνυμος είπε...

ειναι τεραστιο το πασοκ, δεν παιζεται!
ερχεται τελικα η πρασινη αναπτυξη της πρασινης τσοχας του καταρ!

Ανώνυμος είπε...

Πρός
25 Σεπτεμβρίου 2010 7:47 μ.μ.

Αντιπασοκικός, αντικομμουνιστής, αηδιασμένος επίσης με τα εργα και τις ημέρες του Κωστάκη και της παράταξής του, και ουτε λόγος για Καρατζαφέρη.
Αυτός ειμαι.
Ειμαι με την Ελλάδα και μόνο και χωρίς κομματικές η πολιτικές παρωπίδες.
Να βρεί προκοπή και ζωντάνια αυτός ο τόπος.
Αυτό ζητώ και μόνο.

-----------------------------------

Πρός
25 Σεπτεμβρίου 2010 10:04 μ.μ.

Αν σε καλύπτει γενικά πως το βλέπω ειμαι ο ιδιος που εγραψα
26 Σεπτεμβρίου 2010 12:50 π.μ.
το σχόλιο.
Αν δεν καλύπτεσαι, μπορώ να σου δώσω στοιχεία που καταρρίπτουν τους μύθους και τις φοβίες που σας καλλιέργησαν αυτοι που εχουν συμφέροντα να μην προχωρήσει τίποτα σε αυτόν τον τόπο.

Οσο για το οραμα για περιοχή ως Μέγαρα και Ελευσίνα μάθε αν εχεις συγγενείς στις ΗΠΑ να σου πούνε για τέρμιναλ μέσα στο ποτάμι της Νέας Υόρκης, για χημικά εργοστάσια.
Για LPG και LNG τέρμιναλς μαζί με τις τερματικές εγκαταστάσεις τους,χημικές και αλλες βαρειές βιομηχανίες που αρχίχουν απο τις οχθες του ποταμού μέχρι και κάποια σε πολλά σημεια μίλια προς την ενδοχώτα που βρίσκονται σε ολο το μήκος του ποταμου που διασχίζει την πόλη του Χιούστον του Τέξας.
Για κάθε καινούργια βιομηχανία που εγκαθίσταται εκεί αναρτούν πανώ με επιγραφές Wellcome Jobs.
Και το αντίστροφο , πορείες και διαμαρτυρίες οταν πάει να κλείσει κάποια βιομηχανία.
Το πρωταρχικό σήμερα σε ολες τίς αλλες χώρες ειναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αμμεσες η εμμεσες.
Στον Αστακό τι?
Και σε αλλα μέρη της Ελλάδος
τα ιδια γίνονται.

Ευχαρίστως αν θέλεις να σου παρθέσω κατάλογο μέ Terminals των LPG & LNG σε ολη την Βόρεια Ευρώπη την Μεσόγειο, που ειναι και πολλαπλώς μεγαλύτερα αυτου που σχεδιάζεται στον Αστακό.

Εκει βλέπεις δεν εχουν ευαισθησίες ο κόσμος.
Ειναι ανάλγητοι και ατρωμοι.
Ενω μόνο στον Αστακό θα συμβούν ολα τα δεινά και οι συμφορές.Εκεί το θέτετε.

Τελειώνω με αυτό που ξαναέγραψα παραπάνω/////// Σήμερα πέσε πιτα να σε φάω δεν υπάρχει.
Και λεφτά δεν βρέχει απο τον ουρανό. //////

Ανώνυμος είπε...

Η αλήθεια είναι οτι το LPG (υγροποιημένο πετρέλαιο) που θα χρησιμοποιηθείται είναι πολ΄τ επικίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος.Θα πρέπει να υπάρχουν σοβαρά μέτρα κατά τη δειάρκια των εργασιών (δηλαδή συνεχώς).
Για παράδειγμα βρήκα ένα συμβάν στο πακιστάν όπου μια έκρηξη ενός τρέιλερ με αυτό το υγρό σκότωσε πάνω απο 20 άτομα και τραυμάτισε περισσότερους.

http://www.paktribune.com/news/index.shtml?229016

Απο την άλλη το έργο θα αφήσει αποφέρει θέσεις εργασίας και κάποια τόνωση της αγοράς και του τζίρου σε πολλούς τομείς.
Το θέμα είναι να μην γίνει (αρκετή ζημιά) στον αγνό παράδεισο μας........
ζ.θ.

Ανώνυμος είπε...

Πρός
26 Σεπτεμβρίου 2010 5:24 μ.μ.

Norske Veritas = 3oς στον κόσμο ως επιθεωρητής πλοίων οργανισμός. Αρχίζοντας απο τα σχέδια των πλοίων,παρακολούθηση της ναυπήγησης, και μετά ο υπεύθυνος νηογνωμων για ολη την διάρκεια ζωής του πλοίου για ολα τα θέματα ασφάλειας των πλοίων.

2ος στον κόσμο ως υπεύθυνος οργανισμός σε πλωτές εξέδρες, sea Islands, oil rigs, .
Το ιδιο οπως στα πλοία απο την αρχή εως το τέλος ο ελεγχός τους στις κατασκευές στις συντηρήσεις στους ελέγχους ασφαλείας.

Και 1ος στον κόσμο απο την αρχή εως το τέλος υπεύθυνος οργανισμός, σε λιμενικές εγκαταστάσεις τετρελαιοειδών LPG & LNG terminals & plants.

Με αλλα λόγια οι εργασίες για αυτό το project θα παρακολουθούνται στενά απο αυτόν τον οργανισμό παγκοσμίου κύρους.
Ακόμα και η κάθε βίδα που θα μπαίνει ελέγχεται απο αυτούς .

Δεν επέλεξαν τυχαία τον Norske Veritas οι Καταριανοί και ουτε θέλουν να χάσουν τα λεφτά τους.
Και ουτε ο NV παίζει το ονομά του ,το κύρος του και την φήμη του να κάνει κάτι στραβό στον Αστακό.

Και για την τελευταία σου επιφύλαξη
να μην γίνει ζημιά στον αγνό παράδεισό μας.
Σου απαντώ.
Ανοιξε εναν χάρτη της Κεντρικής Αμερικής.
Νησιά παράδεισοι με παρθένα δάση αγριας ομορφιάς οπως ,Αρουμπα Κουρασάου, Μπαχάμες, Βερμούδες, κα. συνυπάρχει τουρισμός μαζί με εγκαταστάσεις δυηληστηρίων πετρελαιοειδών και παραγώγων τους.
Στις Μπαχάμες ξεφορτώνουν αργό για διυληση εκεί ακόμα και γιγαντιαία δεξαμενόπλοια 300.000 τόνων.

Αυτά για το θέμα περιβάλλον και τις οποιες φοβίες που ενέσπειραν στον κόσμο οι εχοντες συμφέρον να μην αλλάξει τίποτα εκεί.

Ανώνυμος είπε...

Προς 1:14 :

σου απαντώ:
κατανοώ ότι οι προθέσεις είναι αγνές, αλλά νομίζω ότι δεν έχεις σωστή ενημέρωση. Άλλο terminal αερίου και άλλο εργοστάσιο. Άλλο NG άλλο LNG και άλλο LPG. Μεγαλύτερο πρόβλημα επίσης είναι το μέγεθος της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης. Τέλος γνωρίζεις ότι επενδύσεις στο νομό ματαιώνονται ή αποσύρονται λόγω της προοπτικής δημιουργίας του εργοστασίου με δυναμικό 150 θέσεων εργασίας? Η σύγκριση με την ΗΠΑ, είναι άστοχη. Οι ΗΠΑ έχουν εκτάσεις για όλα. Οι αποστάσεις από τέτοιες εγκαταστάσεις είναι συνήθως ασύγκριτα μεγαλύτερες. Στην έκταση που έχουμε εδώ δεν μπορούμε να κυνηγάμε, αγροτική παραγωγή,τουρισμό - πολιτισμό, πυκνά οικιστικά σχέδια και ρυπογόνα βιομηχανία ταυτόχρονα. Πρέπει να κάνουμε επιλογή. Συμφωνώ ότι χρειάζεται και η βιομηχανία στην χώρα και ειδικότερα εδώ, όμως ας κοιτάξουμε να είναι βιομηχανία παραγωγική κερδίζοντας σε τεχνογνωσία και όχι να πουλάμε σαν κράτος τα δικαιώματα του CO2 που δικαιούμαστε σαν να είμαστε χώρα του Νίγηρα.

Ανώνυμος είπε...

στο πρωτοσελιδο βημα δεν τα λεν καλα.

Ανώνυμος είπε...

Πρός
26 Σεπτεμβρίου 2010 7:43 μ.μ.

Καλημέρα.
Επίτρεψέ μου να επανέλθω στο θέμα και στις ανησυχίες σου.

Πρώτα απ ολα θέλω να σου γνωρίσω οτι επενδύσεις στον νομό δεν γίνονται οχι επειδή γίνεται το project στον Αστακό αλλά για ολους τους αλλους γνωστούς λόγους.

Ενα τέρμιναλ με δυνατότητα berthing δύο LNG 128.000 κυβ.ποδών ενα εκαστο , εχει 85 τουλάχιστον νέες αλλά εξειδικευμένες θέσεις εργασίας.
(Εργαζόμενοι σε τρία ειδικά ρυμουλκά, ναυτεργάτες καβοδέτες, πλοηγούς, Berthing masters, Surveyors φορτίων, προσωπικό διαχείρησης φορτίου, συντηρητές των προβλήτων,ψυκτικοί χειριστές της διατήρησης σε υγρή μορφη του φορτίου κλπ.
Το ιδιο περίπου πάνω κάτω για διπλή προβλήτα LPG.
Χώρια το προσωπικο στο plant για συντήρηση των χιλιομέτρων γραμμών και των δεξαμενών.

Για το εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας με καυσιμο το LPG δεν γνωρίζω δέν απαντώ τι κόσμο θα απασχολήσει.

Για τους φόβους των κινδύνων με την ιδια φιλοσοφία να καταργήσουμε τις φιάλες υγραερίου στις σόμπες, τις συσκευές πετρογκαζ μαγειρεύματος οποιοι τις εχουν ακόμα, (Ολα τα σουβλατζίδικα και τα εστιατόρια πάντως με αυτές μαγειρεύουν), να απαγορεύσουμε την υγραεριοκίνηση στα ταξί κλπ.
Και ολα αυτά γιατί και εαν θα συμβεί κάτι.

Για τα εργοστάσια στις ΗΠΑ μάλλον δεν εχεις πληροφορηθεί οτι ειναι σχεδόν δίπλα στα σπίτια.

Για το ρυπογόνο τωρα.
Τα ξύλα που καίνε στον Αστακό τον χειμώνα στα τζάκια ειναι απείρως ποιό ρυπογόνα απο την οποια υποψία ρύπανσης απο τις εγκαταστάσεις.

Θά ψάξω και θα παραθέσω τους βαθμούς ρύπανσης αυτών των προιόντων και σύγκριση με αλλα καθημερινά που εχουμε ηδη στην ζωή μας.

Για το αλλο οτι δεν μπορούμε να τα κυνηγάμε ολα μαζί απαντώ .
Ολα γίνονται οπως εχουν γίνει και γίνονται και αλλού.


ΥΓ. Συγνώμηυν για πολλές Αγγλικές λέξεις.
Δεν ξέρω να τις αποδώσω με την σωστή εννοια αν τις παρέθετα στα Ελληνικά.

Ανώνυμος είπε...

''Άλλο terminal αερίου και άλλο εργοστάσιο. ''

συμφωνω απολυτα..
πανε να βρουν επιχειρηματα για την χαβουζα που ετοιμαζουν τα συμφεροντα παπαντρεου και παμπουκη..
για 150 θεσεις πασοκων απο ολη την ελλαδα θα λες αιτωλοακαρνανια και θα δυσφημιζεται οποιοδηποτε προιον παραγεται στον τοπο..
αυτη την αναπτυξη θελουμε;;

αν ειναι τοσο καθαρη η χαβουζα στον αστακο ας την κανουν στο ελληνικο και στην εκαλη και στο καστρι και στην ραφηνα...

γιατι απαξιωνουν την περιουσια των κατοικων του αστακου και των γυρω περιοχων;;

να παρουν την βρωμια τους και να την πανε στο καταρ..

Ανώνυμος είπε...

27 Σεπτεμβρίου 2010 2:58 μ.μ.

Τα νούμερα που αναφέρεις δεν ξέρω που τα βρήκες, αναφέρονται μόνο στο terminal και είναι περισσότερες από όσες συνολικά δηλώνουν και για όλες μαζί τις εγκαταστάσεις οι επενδυτές. Για το τεχνικό κομμάτι και για να μην αντιγράφω δες εδώ http://alturl.com/gdeur .Θα σταθώ στην θερμική ρύπανση και στην ρύπανση από τα καυσαέρια. Το καλοκαίρι που στο Αγρίνιο οι άνεμοι φυσούν συνήθως από νότιο-δυτικά είναι εύκολα να καταλάβει κανείς ότι δεν έχει μόνο ο Αστακός το πρόβλημα.

"με την ιδια φιλοσοφία να καταργήσουμε τις φιάλες υγραερίου " Σε πληροφορώ ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες(στις περισσότερες αν δεν κάνω λάθος) η χρήση σε εσωτερικούς χώρους απαγορεύεται.

"Ολα γίνονται οπως εχουν γίνει και γίνονται και αλλού" Ανάφερε μου σε παρακαλώ που έχεις δει εργοστάσια παραγωγής ηλ/σμού LPG (και όχι terminals) αυτού του μεγέθους ανά τον κόσμο, και ποια η απόσταση τους από την κοντινότερη πόλη? Και επίσης ποια η όχληση και οι συνέπειες στην γύρω περιοχή?


Αν βρεις έστω και ένα:
"Για τα εργοστάσια στις ΗΠΑ μάλλον δεν εχεις πληροφορηθεί οτι ειναι σχεδόν δίπλα στα σπίτια."

Εσύ θα ήθελες να διαμένεις δίπλα σε ένα από αυτά? Θεωρούνται οι περιοχές εγκατάστασής τους υποβαθμισμένες? Τα εργοστάσια που αναφέρεις (και όχι terminals) πότε κατασκευάστηκαν? Παλιότερα και άρα και με παλιότερους και χαλαρότερους περιβαλλοντικούς και χωροταξικούς όρους? Επίσης επειδή βλέπεις εκεί τα εργοστάσια μην νομίζεις ότι δεν υπήρξαν ή δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες. (δες εδώ http://alturl.com/7rgyw)

συνέχεια σε επόμενο σχόλιο

Ανώνυμος είπε...

συνέχεια...
Σε ενημερώνω πάντως ότι δεν γίνονται παντού όλα (αλλιώς να πούμε ναι και στα αυθαίρετα), ειδικά σε ένα μικρό (και σεισμογενές) κομμάτι γης όπως η Ελλάδα. Και πως να το κάνουμε το μέγεθος του εργοστασίου είναι δυσανάλογο και παράταιρο με τον χώρο και με ότι μας προσφέρει αυτός. Επενδύσεις (στο μεταποιητικό αγροτικό τομέα) που ταιριάζουν με τον χώρο πλησίασαν, αλλά έφυγαν μόλις κατάλαβαν τι πρόκειται να συμβεί. Κάποιες άλλες από ότι πληροφορούμαι ετοιμάζονται να φύγουν. Αν το εργοστάσιο αυτό εγκατασταθεί, οι μόνες επενδύσεις που θα ξαναπλησιάσουν θα είναι ίδιες ή χειρότερες και τότε θα τις δεχτούμε χωρίς πολλά - πολλά, από απελπισία γιατί δεν θα έχουμε καμία άλλη επιλογή. Τώρα έχουμε.

Όπως σου ξαναείπα καταλαβαίνω τις αγνές προθέσεις σου, συμφωνώ ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και χρειαζόμαστε και την βιομηχανία, όχι όμως στην τριτοκοσμική της μορφή με το να φιλοξενούμε εργοστάσια που αλλού είναι ανεπιθύμητα, αλλά στην παραγωγική.

ΥΓ. Συγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου