Άρθρο αναγνώστη για τη σιδηροδρομική γραμμή

Προς το Δ.Σ. Αγρινίου
-Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης

Αξιότιμε κε Δήμαρχε, αξιότιμο Δημοτικό Συμβούλιο,

Κατ΄αρχη θα πρέπει να εκφράσω την έκπληξή μου, που ένας δημόσιος φορέας απαντά τόσο γρήγορα σε μία πρόταση ενός απλού πολίτη. Αυτός ομολογουμένως σας τιμά.

Αξίζει όμως πιστεύω μία δευτερολογία η πρόταση μου αυτή.

ΠΡΩΤΟΝ και κύριον, δεν θα συμφωνήσω ότι οι πολίτες του κάθε τόπου είναι πάντα συμφωνοι για το που ξοδεύονται τα χρήματά του, γι΄αυτό μην επικαλείστε την οργή του, αν δεν δεί να πραγματοποιείται αυτή η σιδηροδρομική γραμμή. Πόσοι άλλωστε αδημονούν να δουν ένα τρένο να ξεκινά από το Αγρίνιο και να τερματίζει στο Κρυονέρι;;; Αν συνδεόταν με τα Ιωάννινα και με τον σταθμό της Πάτρας, να το δεχτώ.
Το ότι σας εκλέγουμε, δεν σημαίνει ότι ξερουμε και το τί θα υλοποιήσετε κάθε φορά. Αυτό ισχύει τόσο για σας όσο και για τις εκάστοτε κυβερνήσεις.

Δεύτερον, δεν χρειάζεται να καταστραφεί η σιδηροδρομική γραμμή, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο σκοπός τον οποίο προτείνω, ούτε να ασφαλτοποιηθεί όλη η φύση, όπως καθ'υπερβολή αναφέρετε!
Παραθέτω φωτογραφίες για το πως θα μπορούσε να γίνει αυτό. Οι φώτο είναι από εν ενεργεία σιδηροδρομική γραμμή κάπου στο εξωτερικό.

Θα μπορούσε δηλαδή να ασφαλτοστρωθεί ΜΟΝΟ το διάκενο ανάμεσα στις ράγες, όπως ακριβώς και στις (φυλασσόμενες ή αφύλακτες) διαβάσεις των τρένων, όπου ΚΑΙ τα αυτοκίνητα εξυπηρετούνται αλλά ΚΑΙ τα τρένα! Και φυσικά και κάποιος πεζός ή κάποιος ποδηλάτης θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί. Υπάρχει δηλαδή ασφαλτος μόνο ανάμεσα στις ράγες και ΟΧΙ επάνω στις ράγες.
Τίθεται εκεί σε κίνδυνο η λειτουργία του τρένου;Οχι!
Θα μπορούσε το διάκενο ανάμεσα στις ράγες να εξυπηρετήσει κάποιον που θα ήθελε να περπατήσει ή να κάνει ποδήλατο; ΝΑΙ!

Τρίτον:
Λέτε ότι εξετάζετε ή εξετάζεται το ενδεχόμενο αξιοποίησης του "Προαστιακού του Αγρινίου". Μάλλον ΑΥΤΑ ακούει ο κόσμος του Αγρινίου και εξοργίζεται. Κύριοι, δεν αξιοποιήθηκε -κακώς- ο προαστιακός όταν ήδη είχε ξεκινήσει η επαν-εφαρμογή του, όταν ήδη είχαν ανακαινιστεί οι ράγες, όταν είχε αγοραστεί -έναντι μυθικού ποσού φαντάζομαι - η μηχανή που έχασκε σαν ΑΓΑΛΜΑ στην είσοδο του Αιτωλικού... Τώρα θα αξιοποιηθεί; τώρα που τα πάντα περικόπτονται; τώρα που μετα βίας θα τελειώσει η Ιόνια Οδός;

Τρίτον:
Τα 13 εκατομμύρια ευρώ που στοίχισε το έργο, ο κόσμος περιμένει να τα δει να αξιοποιούνται. Εσεις μπορείτε να απαντήσετε ευθέως ότι μέχρι το τάδε χρονικό σημείο θα υπάρχει αξιοποίηση; Αυτό το χρονικό σημείο είναι μάλλον το μέλλον που δεν θα προλάβουμε να ζήσουμε... Και εμείς που συμμετείχαμε οικονομικά σε αυτό το μυθικό ποσό.

Τέταρτον:
Κάνατε λάθος να χρησιμοποιήσετε το παράδειγμα της Γερμανίας. Η Γερμανία φυσικά και δεν κατέστρεψε κανένα σιδηρόδρομο για να φτιάξει ποδηλατόδρομους αλλά δεν άφησε και πουθενά σιδηροδρομικές γραμμές 40 χρόνια αναξιοποίητες,όπως έχουμε κάνει εμείς!

Αγαπητοί μου κύριοι, ενα μόλις χρόνο μετά την κατάργηση του αεροδρομίου του Τέγκελ στο Βερολίνο, το αεροδρόμιο έχει δοθεί ήδη στο κοινό για κάθε έλλογη χρήση. Ποια χρήση έχει το δικό μας αεροδρόμιο 40 χρόνια μετά το τέλος της λειτουργίας του; Ή θέλετε να μας πείτε ότι κάτι ετοιμάζεται και εκεί που δεν το γνωρίζουμε πάλι εμείς; Ή είναι περήφανοι οι κάτοικοι του Αγρινίου που το αξιοποιεί ΜΟΝΟ η Αερολέσχη Αγρινίου; Κάποιο κόλλημα θα μου πείτε υπάρχει και κει. Μήπως αυτό δεν είναι περιουσία όλων; Μήπως και αυτό το μέρος δεν βλέπουν οι φορολογούμενοι να μην πιάνει τόπο η φορολογία τους κάθε μέρα που περνά; Προσέχετε λοιπόν τις αντιστοιχίσεις που κάνετε!

Πέμπτον:
Αναφέρετε, ότι υπαρχουν ήδη πολλοί δρόμοι εγκαταλελλειμένοι που θα μπορούσε κανείς να κάνει ποδήλατο. θα ήθελα να μας τους υποδείξετε παρακαλώ, γιατί εγώ δεν τους γνωρίζω, και να τους χαρακτρίσετε ως ποδηλατόδρομους ή ΈΣΤΩ να αναρτήσετε μία πινακίδα που να γράφει: "Προσοχή! Ποδηλάτες!" και ο ποδηλάτης να είναι ο κυρίαρχος επί του οδοστρώματος και όχι ο αδύναμος κρίκος, που τρέμει για την ασφάλειά του!
Να μπορεί και ο οικογενειάρχης να πάει εκει με σχετική ασφάλεια τα παιδιά του. Κανονικά βέβαια, ένας ποδηλατόδρομος δεν μπορεί να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διέλευσης του από οποιουδήποτε άλλο όχημα, αλλά από το τίποτα, ας είναι κι έτσι... Φοβάμαι όμως ότι και πάλι δεν θα μπορέσετε να μου προτείνετε κάποιον τέτοιο δρόμο. Κύριοι, στο Αγρίνιο ζούμε κι εμείς. Ποιος δρόμος δεν χρησιμοποιείται;;;

Έκτο:
Τί μέριμνα υπάρχει στα σχέδια σας-που πάλι δεν την γνωρίζουμε εμείς- για όλους αυτούς τους καημένους που προσπαθούν να περπατήσουν στον Αγ. Ιωάννη τον Ρηγανά; Για ποιο λόγο δεν φωταγωγείται και περιπολείται το Πάρκο του Αγρινίου να μπορεί κανείς να περπατά εκεί; για ποιο λόγο δεν φωταγωγείται,δεν διαφημίζεται και δεν περιπολείται ο Δασικός Ποδηλατόδρομος στον Αγ. Χριστόφορο για να στραφούν κάποιοι -οι πιο μυημένοι λόγω της ανηφόρας- εκεί; Μάλλον και πάλι δεν γνωρίζετε πως αξιοποιούνται τα πάρκα στο εξωτερικό...
Είναι "λεπτομέρεια" για ένα Δήμο να έχουν οι πολίτες του, καλή υγεία;;; Για ποιο λόγο δεν δημιουργούνται πίστες skateboard για τους νέους;

Κύριοι, σας παρακαλώ, φέτος "ΜΗΝ μείνετε Ελλάδα", μήπως και δούμε και μεις μια άσπρη μέρα. Πηγαίνετε σε κάποιο άλλο κράτος να δείτε πως κάπου αλλού έχουν καταφέρει πράγματα, που δεν απαιτούν απαραίτητα χρήματα πολλά, αλλά ευαισθησία και συνείδηση.

Κύριοι, το ξέρετε ότι μέσα στο Μόναχο μπορεί κανείς να κάνει θαλάσσιο surf??? (Η πλησιέστερη θάλασσα βρίσκεται 700 χλμ μακριά)
O Δήμος,πάντα, δημιούργησε μία ανάσχεση στο ορμητικό ποτάμι που διέρχεται την πόλη και οι κάτοικοι του Μονάχου έχουν προϋποθέσεις Χαβάης να εξασκηθούν στο άθλημα αυτό και μάλιστα βγάζουν και παγκόσμιους πρωταθλητές! Παράλληλα αποτελεί μία ακόμα αθλητική πρόταση για κάποιους που δεν θέλουν να περιορίζονται στο ελληνικό μονότονο τρίπτυχο: ποδόσφαιρο-μπάσκετ-βόλλευ. Φανταστείτε πως θα ακούγοταν στην Ελλάδα και μόνο σαν ιδέα, αν το πρότεινε κάποιος εδώ! Δεν εννοώ το Αγρίνιο, γιατί το Αγρίνιο δεν έχει ποτάμι.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι η πρόταση μου είναι πέρα για πέρα ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΗ, στοιχίζει λίγο πιστεύω, και ΔΕΝ αναιρεί μία μελλοντική χρήση της γραμμής από τον ΟΣΕ. Και σίγουρα κάποιοι που τον έζησαν και σε άλλες εποχές, θα χαρούν πολύ αν μπορούν έστω και περπατώντας να ξαναδιανύσουν ένα κομμάτι αυτής της διαδρομής. Η αιτιολογία ότι, επειδή είναι ιστορικό θα πρέπει να παραμείνει στη γυάλα, είναι περα για πέρα ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ. Και επειδή μιλάμε με όρους "γερμανικούς", μάθετε και το εξής: Κάστρα μεσαιωνικά και φρούρια είναι τώρα πανεπιστήμια και όχι απαραίτητα λαογραφικά μουσεία στη Γερμανία(βλέπε Πανεπιστήμιο Χαϊδελβέργης, Τυβίγγης και πολλά άλλα). Οι άνθρωποι εκεί τα έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους και είναι υπερήφανοι μάλιστα που μπορούν και προσελκύουν φοιτητές από όλο τον κόσμο σε κτίρια, πέρα για πέρα αξιολογότερα από οποιοδήποτε νεόδμητο κτίριο.

Αντιμέτωποι με το σύνολο των Ελλήνων φορολογουμένων είστε ήδη, κύριοι, από όλους αυτούς, που έχουν ταξιδέψει λίγο παραπέρα και έχουν αντιληφθεί με πόση ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ χειρίζεστε τις ζωές μας και τον χώρο στον οποίο καλούμαστε να ζήσουμε. "Σαν τα ποντίκια ζούμε εμείς στο Αγρίνιο" είπε ένας 12χρονος μαθητής μου μετά από μία επίσκεψη σε μία πόλη της Γερμανίας. (το ίδιο ισχύει και για άλλες χώρες της Ευρώπης, ζητώ συγγνώμη που αναφέρω συνέχεια την Γερμανία).

Πόσες ανάσες πρασίνου δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας; Πόσα παλιά σπίτια είδαμε να γκρεμίζονται και στην θέση τους απλά να χτίζονται πολυκατοικίες; Ο κόσμος έχει ξυπνήσει. Αν του ζητούσατε να συνδράμει προκειμένου να αγοραστούν κάποιοι χώροι προκειμένου να δημιουργηθούν κάποιοι επιπλέον χώροι ανάπυσης και αναψυχής, θα συμμετείχε πιστεύω με προθυμία. Αλλά αυτό το μοντέλο ανάπτυξης είναι για σας επίσης ουτοπικό.

Αυτά και άλλα αποκαρδιωτικά είναι ήδη ριζωμένα στη συνείδηση του πληθυσμού του Αγρινίου, την οποία επικαλείστε.

Από το Μόναχο
Χρήστος Παππάς