H θέση της Β ΕΛΜΕ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ Β' ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. Β’ ΕΛΜΕ ΑΙΤΩ/ΝΙΑΣ,
ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010

«Η απαράδεκτη και καταχρηστική απόφαση της ΔΕΠ Αγρινίου για παραχώρηση διδακτηρίου της Β/θμιας Εκπ/σης στο Πανεπιστήμιο!»
Η μεγάλη έλλειψη διδακτηρίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδιαίτερα στο Αγρίνιο, καθώς και η εγκατάλειψη των υπαρχόντων, είναι προβλήματα γνωστά στην εκπαιδευτική κοινότητα, όπως επίσης και στους πολίτες, κάτι που και η Δημοτική αρχή δεν αρνείται. Γνωστό είναι επίσης και το γεγονός, ότι όποια νέα διδακτήρια έγιναν στην Π/θμια και Δ/θμια, είναι αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος και της αταλάντευτης στάσης μας για καλυτέρευση των συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών.
Οι συνεχείς προσπάθειες των εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών, κατοίκων κ.α. που απαιτούν την ανέγερση νέων δημόσιων σχολείων καθώς και τη συντήρηση των υπαρχόντων, προσκρούει κάθε φορά στις πολιτικές λιτότητας, στη μη ύπαρξη ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού ανέγερσης σχολικών μονάδων στην μεγαλύτερη πόλη της Δυτ. Ελλάδας, στα συμφέροντα εκμετάλλευσης της γης, στη γραφειοκρατία καθώς και στην ατολμία της αυτοδιοίκησης για την διεκδίκηση των ανάλογων πόρων από την κεντρική εξουσία.
Τα Γ/σια, Λύκεια και ΕΠΑ.Λ της Πόλης του Αγρινίου, εκτός ελαχίστων, στεγάζονται σε «γερασμένα» κτίρια, ενώ υπάρχουν και λυόμενα σε κάποια από αυτά. Έτσι δεν μπορούν να καλυφθούν επαρκώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες της περιοχής σε επίπεδο Δ/θμιας εκπ/σης, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι καθηγητές να «στοιβάζονται» σε υπεράριθμα (30αρια) τμήματα! Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση αποβαίνει σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών μας. Για χώρους άλλων δραστηριοτήτων ούτε λόγος, αφού έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας.
Η Β΄ ΕΛΜΕ εδώ και αρκετά χρόνια έχει επισημάνει όλα αυτά τα προβλήματα και συνεχίζει ακόμα και τώρα να διεκδικεί την οριστική λύση του κτιριακού στο Αγρίνιο και σε κάθε περιοχή ευθύνης της. Χωρίς όμως το ανάλογο ενδιαφέρον από τα θεσμοθετημένα όργανα, το θέμα του κτιριακού γίνεται «τροχοπέδη» στη δημόσια εκπαίδευση.

Ο Δήμος Αγρινίου αντί να παίρνει πρωτοβουλίες για τα παραπάνω, εντελώς αυθαίρετα και βεβιασμένα και χωρίς έγκυρη ενημέρωσή μας, την Παρασκευή 18/6/2010 μεθόδευσε δια της ΔΕΠ, την παραχώρηση στο Πανεπιστήμιο του διδακτηρίου (στον Αη Γιάννη Ρηγανά) το οποίο ανήκει στο 3ο Γ/σίο Αγρινίου και στο οποίο στεγάζονταν το Μουσικό και φέτος το 1ο Γ/σιο (Παπαστράτειο). Η μετεγκατάσταση του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών από την περιοχή της Νεάπολης στο κτίριο του 3ου Γ/σίου, όπου σήμερα το τμήμα αυτό στεγάζεται σε νεόδμητο κτίριο ιδιωτικού σχολείου που είχε ενοικιάσει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, θεωρήθηκε από το κ. Δήμαρχο πολιτική προτεραιότητα, χωρίς όμως αυτό να προκύπτει από κάπου.
Ξεχνά η Δημοτική αρχή, ότι στο κτίριο αυτό μετά την αποχώρηση του 1ου Γ/σίου Αγρινίου, η εκπαιδευτική κοινότητα περίμενε να μετακινηθεί το 5ο Λύκειο Αγρινίου από το σημερινό κτίριο του Βοηδολίβαδου (διαχρονικό αίτημα). Οι λόγοι είναι γνωστοί, όπως ότι δεν υπάρχουν Γ/σια στην περιοχή αυτή, που να τροφοδοτούν με μαθητικό δυναμικό το 5ο Λύκειο, ενώ αρκετοί γονείς για τους δικούς τους λόγους δεν επιθυμούν την περιοχή και μετεγγράφουν τα παιδιά τους με διάφορους τρόπους στα άλλα Λύκεια του Αγρινίου, με τα γνωστά προβλήματα (υπεράριθμων τμημάτων), ενώ το συγκεκριμένο Λύκειο με πληρότητα καθηγητών και μέσων να είναι σε φθίνουσα προοπτική.
Αυτή η πολιτική απαίτηση του δημάρχου κατά τη συνεδρίαση από τα μέλη της ΔΕΠ, να παραχωρηθεί άρον-άρον το διδακτήριο, το οποίο ανήκει στη Δ/θμια Εκπαίδευση (σύμφωνα με τον Ν. 1894/1990 και την αντίστοιχη διαπιστωτική πράξη), δεν στηρίζεται σε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά δεδομένα, όπως αρμόζει στην περίπτωση, αλλά είναι ένα τεχνητό δίλημμα για προφανείς λόγους. Το όλο εγχείρημα προσπαθούν να το στηρίξουν σε ένα έωλο δίλημμα. Δηλαδή «ότι όποιος διαφωνεί, δεν είναι με το πανεπιστήμιο της πόλης»! Κάτω από αυτή την πίεση η πλειοψηφία της ΔΕΠ Αγρινίου (διαφώνησε ο εκπρόσωπος της Β’ ΕΛΜΕ) χωρίς να γνωρίζει όλα τα δεδομένα δέχθηκε άκριτα την εισήγηση του Δημάρχου χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση. Απεμπολώντας προφανώς ο κάθε εκπρόσωπος τις θέσεις του φορέα του, το έννομο συμφέρον της υπηρεσίας για τους υπηρεσιακούς παράγοντες (προϊσταμένους), καθώς και το νομότυπο της απόφασης που έλαβαν. Πως είναι δυνατόν η ΔΕΠ να δέχεται την τελευταία στιγμή ως θέμα ημερήσιας διάταξης τη «χρήση κτιρίου» κάτι που δεν ισχύει και να αποφασίζουν ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας; Για τους λόγους αυτούς, η Β΄ΕΛΜΕ διερευνά το νομότυπο της απόφασης της ΔΕΠ.
Θυμίζουμε παράλληλα σε όλους αυτούς, ότι δεν μονοπωλούν την περίσσεια ευαισθησία για την παραμονή του πανεπιστημίου στην πόλη του Αγρινίου – ΟΛΟΙ ΜΑΣ επιθυμούμε αυτή τη παραμονή.
Η διοίκηση της Δ/θμιας Εκπ/σης έχει σοβαρές ευθύνες για αυτή την καταστροφική απόφαση της ΔΕΠ για τα σχολεία του Αγρινίου. Το θέμα της συζήτησης και το ανέφικτο πλαίσιο που αποδέχθηκε η πλειοψηφία της ΔΕΠ (για το απώτερο μέλλον), είναι παρελκυστικό, αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της υπηρεσίας και βάζει σε κίνδυνο την αποτελεσματική και άρτια εκπαίδευση των μαθητών. Δεν γνώριζαν οι υπηρεσιακοί προϊστάμενοι τις εκκρεμότητες και τις εισηγήσεις που υπάρχουν για την αξιοποίηση τόσο του κτιρίου του 3ου Γ/σίου (πρώην Μουσικό) όσο και του κτιρίου στο Βοηδολίβαδο; (Πρόταση Δ/ντή ΣΕΚ Αγρινίου για συγκρότηση 2ου ΣΕΚ σε αυτό το κτίριο). Πως παραχωρούν τα κτίρια της Δ.Ε. όταν εκκρεμεί η ίδρυση του εσπερινού ΕΠΑΛ, ενόψει μάλιστα των διακηρύξεων του Υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στην ΤΕΕ;
Για το λόγο αυτό ζητούσαμε επίμονα να επισπευτούν οι εργασίες στα Παπαστράτεια διδακτήρια, για την ολοκλήρωση της μεταφοράς του 5ου Λυκείου (απο το Σχολικό Έτος 2010-11) στο κτίριο που έκανε προσωρινή χρήση το 1ο Γ/σιο και τώρα «μεθόδευσαν» να στεγαστεί το Πανεπιστήμιο, χωρίς αυτό να έχει στεγαστικό πρόβλημα προς το παρόν. .
Δηλαδή με αυτή τους την απόφαση υποβαθμίζουν τη Λυκειακή εκπαίδευση του Αγρινίου, αφού αφαιρούν δημόσιο κτίριο της Δ/θμιας Εκπ/σης παραχωρώντας το σε μια άλλη βαθμίδα, που έχει το αυτοδιοίκητο και δεν τις ανήκει αυτό, ενώ το δημόσιο θα συνεχίζει να πληρώνει επιμίσθια σε ιδιωτικά κτίρια - χωρίς να έχουν άμεσο στεγαστικό πρόβλημα τα τρία πανεπιστημιακά τμήματα!!! Ταυτόχρονα δεν έχει γίνει κάποια ολοκληρωμένη χωροταξική κατανομή των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με το μαθητικό δυναμικό της πόλης. Και από την άλλη η κυβέρνηση μειώνει μισθούς, συντάξεις και επιδόματα στους εργαζόμενους για να πληρωθούν παρόμοιες πρακτικές.
Αυτή η απαράδεκτη απόφαση της ΔΕΠ που «επέβαλε εντέχνως» ο κ. Δήμαρχος θεωρούμε ότι είναι πίσω από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης στο Αγρίνιο, και μοναδικό στόχο έχει να διασκεδάσει τις αρνητικές επιπτώσεις, που θα έχει στην τοπική κοινωνία η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας σε πιθανό κλείσιμο ή συγχωνεύσεις περιφερειακών τμημάτων των πανεπιστημίων σε εφαρμογή του συμφώνου σταθερότητας, όπως πρότεινε η σύνοδος των Πρυτάνεων στη Κρήτη.
Ποιος δημότης μπορεί να δεχθεί τα επιχειρήματα του Δημάρχου που «έπεισαν» τη πλειοψηφία της ΔΕΠ και αποφάσισε ουσιαστικά την κατάργηση ενός δημόσιου Λυκείου και την παραχώρηση διδακτηρίου της Δ/θμιας σε ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Πώς δικαιολογούν την απόφασή τους για στέγαση μελλοντικά του 5ου Λυκείου σε ιδιωτικό κτίριο στο Αγρίνιο όταν αποχωρήσει το Δημοτικό σχολείο που στεγάζεται προσωρινά σ’ αυτό;
Το επιχείρημα ότι μετακινούνται οι φοιτητές εκτός πόλης (Νεάπολη) και θα έπρεπε η σχολή τους, όπως λένε, να ήταν δίπλα από την εστία που σιτίζονται, εκτός του ότι είναι ελιτίστικο αίτημα, ποιος ευθύνεται για αυτό; Μήπως οι μαθητές και οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας; Με ποιά δεδομένα είχε ενοικιαστεί από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων το εκεί ιδιωτικό κτήριο; Ποιός το είχε υποδείξει;
Γιατί ο δήμος Αγρινίου δεν έχει δρομολογήσει ακόμα αστική συγκοινωνία στην περιοχή, αν αυτό είναι το αίτημα; Δεν επιδότησε ο Δήμος το Αστικό ΚΤΕΛ για τον σκοπό αυτό;
Θεωρεί ο κ. Δήμαρχος και η ΔΕΠ ότι πολιτικά στηρίζουν με αυτόν τον τρόπο την ύπαρξη Πανεπιστημίου στην περιοχή, όταν η πολιτεία δεν έχει βάλει ούτε ένα λιθαράκι για την ύπαρξη υποδομών, που να προϋποθέτουν την αυτονόμησή του και την διαμόρφωση του ανάλογου Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος;
Πού πάει ο σχεδιασμός του προκατόχου του και νυν Νομάρχη για την διάθεση του Αεροδρομίου και την ύπαρξη Πανεπιστημιούπολης, μια σωστή άποψη για να υπάρξει πραγματικά αυτόνομο ανώτατο ίδρυμα στη Δυτική Ελλάδα;
Ξεχνούν όλοι αυτοί που αποφάσισαν την υφαρπαγή του κτιρίου από τη Δ/θμια ότι το κεντρικό κτίριο που σήμερα στεγάζεται το Πανεπιστήμιο διατέθηκε από το 2ο Λύκειο Αγρίνιου δείχνοντας έμπρακτα ως βαθμίδα εκπαίδευσης το ενδιαφέρον για το ρίζωμα του πανεπιστημίου στη πόλη; Τα υπόλοιπα που προβάλλονται και ακούγονται ως λαϊκισμός δεν μας αφορούν. Οι ευθύνες όλων για το βάλτωμα της αυτονόμησης κ.λ.π. είναι γνωστές και δεν μπορούν εκείνοι που τους αναλογεί μέρος των ευθυνών σήμερα να γίνονται τιμητές και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες να φορτώνονται την ανυπαρξία κάποιων άλλων. Ούτε είμαστε διατεθειμένοι να εμπλακούμε σε προεκλογικούς εξακοντισμούς, σε στείρους ανταγωνισμούς και σε τακτικές υποσχέσεων και εκδούλευσης.
Είναι καθαρό πλέον ότι με την επιδιωκόμενη υπαγωγή των σχολείων στου Δήμους του «Καλλικράτη» η εκπαίδευση θα λειτουργεί σύμφωνα με τους πολιτικούς συσχετισμούς σε κάθε δήμο και όχι με εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς κανόνες! Αυτά είναι τα ζητήματα που μας αναγκάζουν να επιμένουμε ότι η περιφερειοποιήση των σχολείων θα τα παραδώσει βορά στις ορέξεις κάθε παράγοντα και στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ σε έκτακτη συνεδρίασή του τη Δευτέρα 21-6-2010 - Ο Μ Ο Φ Ω Ν Α ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ τα εξής:

1. Να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους πολίτες του Δήμου Αγρινίου και σε κάθε αρμόδιο φορέα, την «όλη μεθόδευση».
2. Να προσβάλει την απόφαση της ΔΕΠ με κάθε ένδικο μέσο ως παράνομη και καταχρηστικά ληφθείσα.
3. Να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφέρεια να αποκαταστήσουν τη νομιμότητα της παραχώρησης κτιρίου της Δ/θμιας και να ζητηθούν ευθύνες από τους υπηρεσιακούς παράγοντες (αν υπάρχουν) για την «απεμπόληση» του δικαιώματος των οργάνων της διοίκησης όσον αφορά την άρτια και ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών της β/θμιας εκπ/σης του Αγρινίου.
4. Να καλέσει τους γονείς και τους μαθητές καθώς και τους κοινωνικούς φορείς στη περιφρούρηση του διδακτηρίου για την μετεγκατάσταση του 5ου Λυκείου Αγρινίου για τα παιδιά των φτωχών και λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων που φοιτούν σε αυτό.
5. Να καλέσει την Διοικούσα Επιτροπή και τον Σύλλογο των φοιτητών από κοινού να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις για την μη κατάργηση των τμημάτων του Αγρινίου και την έναρξη των διαδικασιών κατασκευής των κτιρίων του Πανεπιστημίου στο αεροδρόμιο Αγρινίου.
6. Να ζητήσει από τους Συλλόγους των διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τμήματα με αριθμό μαθητών άνω των 25. Καμία μετεγγραφή μαθητών έξω από τον σχεδιασμό του 1ου Γραφείου Δ.Ε.
7. Να καλέσει το Δήμο Αγρινίου να δρομολογήσει εδώ και τώρα αστική συγκοινωνία με την περιοχή της Νεάπολης για την εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών και άλλων λειτουργιών του τμήματος, όπως είχε υποσχεθεί στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων προκειμένου αυτό να ενοποιήσει το ιδιωτικό κτίριο στη περιοχή αυτή.
8. Να παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στα ΜΜΕ

Τέλος καλούμε τη Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας τη Δευτέρα 28-6-2010 να καταδικάσει αυτή την πρακτική και να αναδείξει κεντρικά το όλο ζήτημα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν επέχει θέσης ένστασης προς κάθε δικαιοδοτικό κρατικό και υπηρεσιακό όργανο.
ΓΙΑΤΟ Δ.Σ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ