Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Προσφυγή κατοίκων κατά των έργων της Ιονίας Οδού (!)

Διαβάζουμε στη Ελευθεροτυπία την εξής είδηση, η οποία κάνει αίσθηση: Οι κάτοικοι της Κλόκοβας προσέφυγαν κατά των έργων της Ιονίας Οδού! Συγκεκριμένα: Αφορά τα σχέδια του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ που προβλέπουν επιφανειακή διέλευση από την Παλιοβούνα, λίγο μετά το Αντίρριο, την αποκαλούμενη «Κακιά Σκάλα». Είναι μια διαδρομή που θεωρείται από τις χειρότερες του εθνικού δικτύου.

Τα σοβαρά τροχαία αποτελούν συχνό φαινόμενο στο συγκεκριμένο σημείο και το μόνο στοιχείο που το διαφοροποιεί από την καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών είναι η απουσία διοδίων.

*Οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας επικαλούνται γεωλογικά προβλήματα, αλλά κυρίως διέλευση από περιοχές με αρχαιολογικό ενδιαφέρον, ζητώντας την κατασκευή σήραγγας 2,3 χλμ. Εχουν μάλιστα κερδίσει την αναστολή των έργων, ώστε να μη δημιουργηθούν τετελεσμένα ώς τον Σεπτέμβριο που εκδικάζεται η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ενδεχόμενη υιοθέτηση της πρότασης για υπόγεια διέλευση θα ανεβάσει το κόστος του έργου στο συγκεκριμένο τμήμα περίπου κατά 5-8%.

*Οι χρόνοι τμηματικής παράδοσης του νέου αυτοκινητόδρομου, με νέα τμήματα συνολικού μήκους 159,4 χλμ. και προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, έχουν αρχίσει να μετρούν από τον Δεκέμβριο του 2007 και προβλέπουν ότι ώς τα μέσα του 2011 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα από το Αντίρριο ώς τη νότια είσοδο του Αγρινίου. Πρόκειται για 42,9 χιλιόμετρα με 5 ανισόπεδους κόμβους, 41 γέφυρες και δύο σήραγγες, με βάση τα ισχύοντα στη σύμβαση.

*Οι υπερβάσεις στο χρονοδιάγραμμα είναι δεδομένες, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, δεν έχει παραδώσει τους χώρους για να ξεκινήσουν τα έργα. Ως τώρα έχουν στηθεί εργοτάξια σε ορισμένα τμήματα, όπως στις σήραγγες Καλλιδονίας και Μαικήνιας, όπου υπάρχουν χώροι του Δημοσίου.

*Ως αντιστάθμισμα στα «δύσκολα» της Παλιοβούνας, προωθούνται με γοργό ρυθμό οι εργολαβίες στα υπόλοιπα κομμάτια και έχει παραδοθεί νωρίτερα το τελευταίο τμήμα της παράκαμψης του Αγρινίου, που εγκαινιάστηκε λίγο πριν τις ευρωεκλογές, αλλά σύντομα θα κλείνει κατά τμήματα για να μπει ο αντιολισθηρός τάπητας στο οδόστρωμα! Τέλος, του χρόνου θα ολοκληρωθεί και η παράκαμψη της Αρτας.

Σχόλιο:

1) Από πότε οι "εκπρόσωποι" μιας τοπικής κοινωνίας εκτελούν χρέη γεωλόγου; Αρμόδιοι για τα γεωλογικά προβλήματα νομίζουμε ότι είναι οι γεωλόγοι και δη αυτοί που κάνουν τις μελέτες.

2) Από πότε οι "εκπρόσωποι" μιας τοπικής κοινωνίας εκτελούν χρέη "αρχαιολόγου"; Τι σημαίνει αρχαιολογικό ενδιαφέρον; Ποιος μπορεί να το γνωρίζει εκ προοιμίου. Αρχαιολογικό ενδιαφέρον αποκτά μια περιοχή όταν κατά τη διάρκεια εργασιών βρεθούν αρχαιολογικά ευρήματα. Τότε ακολουθούνται οι διαδικασίες εκείνες που ορίζονται από τον νόμο.

Με το σκεπτικό πάντως αυτό (να μη γίνονται έργα προκαταβολικά,) να μην ανοίγονταν η σύραγγα του Μετρό στο Μοναστηράκι, να μην σκάβονταν η μισή Ελλάδα και να γυρνάγαμε στην δεκαετία του 50! Το θέμα είναι να εφαρμόζεται ο νόμος όταν βρίσκονται αρχαία τόσο από τους αρμόδιους φορείς ( Δήμους, αρχαιολογική υπηρεσία). Από κει και πέρα δεν έχει κανένας να φοβηθεί κάτι.

Αυτοί που διαμαρτύρονται για το έργο αυτό θα είχαν δίκιο εφόσον και μόνο έχουν μελέτες στα χέρια τους που αποδεικνύουν αυτά που λένε. Και πάλι όμως ποια κατασκευαστική εταιρία θα ρίσκαρε την ασφάλεια ενός τόσο μεγάλου έργου; Δεν νομίζουμε ότι σε τέτοια πράγματα υπάρχει τόση επιπολαιότητα! Εκεί που υπάρχουν πιο ισχυρά επιχειρήματα είναι στο ψηλότερο κόστος κατασκευής που μπορεί να έχει η λύση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Και πάλι όμως αν η πλάστιγγα της ασφάλειας γύρει στο τούνελ με επιστημονική πάλι τεκμηρίωση, τότε το επιχείρημα αναιρείται και αυτό.

Με τέτοιες κινήσεις και κωλυσιεργείες να ήμαστε σίγουροι ότι θα πηγαίνουμε μπροστά..Τη στιγμή που χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά ανεβαίνουν τον γολγοθά της Παλιοβούνας με υψηλό ρίσκο στην ασφάλεια τους, τα έργα δεν μπορούν να περιμένουν..

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΧΩΡΙΩΝ (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΥΠΟΝΟΕΙΣ ΤΟΤΕ ΚΑΚΩΣ) ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΤΡΥΠΗΜΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΕΥΚΟΛΗΣ ΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ..
ΜΑΚΑΡΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

μπράβο στον κόσμο που αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του!
Σε όλη τη χώρα γίνονται τούνελ στους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται αλλά στην ουγκάντα-αιτωλοακαρνανία όχι!!!

Agrinio Smile Clinic είπε...

Οι "κάτοικοι της Κλόκοβας" διαμαρτύρονται ακόμη για την λειτουργεία λατομείου στην περιοχή τους για τις ανάγκες του έργου όταν βάση νόμου η περιοχή τους είναι χαρακτηρισμένη ως λατομική ζώνη. Μιλούν για πιθανή υποβάθμιση του περιβάλλοντος από την λειτουργία του λατομείου όταν την ίδια στιγμή οι κτηνοτρόφοι της περιοχής αφήνουν τα κοπάδια βοοειδών τους να βόσκουν ελέυθερα εντός του χώρου του πρώην λατομείου. Ζητούν την δημιουργία σύραγγας στην Παλιοβούνα αντί του "μπαλκονιού" με την δικαιολογία την ανάγκη ύπαρξης εναλλάκτηκής διαδρομής σε περίπτωση ατυχήματος, παραλείποντας να μας πουν ποιά εναλλακτική διαδρομή υπάρχει σήμερα σε περίπτωση ατυχήματος.

Ανώνυμος είπε...

χωριατες και αμορφωτα πλασματα. τι περιμενεις?..

Ανώνυμος είπε...

theoro tin proseggisi poy kanete sto artro sas os asteia kai anoiti..

kostakoutas είπε...

Όπως ακριβώς το λέτε...Να εφαρμόζεται ο νομος και να μην έχουμε φαινόμενα όπου: αρκούδες πέφτουν σε αυτοκίνητα μεστούς δρόμους,αρχαία ευρήματα διαλύονται η απλά τσιμεντώνονται(βλέπε το 99% των έργων στην αθηνα και τα έργα των οδικών αξόνων).
Εσείς εκεί του blog,πριν κράξετε τους ντόπιους το ψάξατε το πράμα αν όντως υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα; Για την παληοβούνα πολλά λέγονται και νομίζω πως το βουνό είναι εντελώς ακατάλληλο για τη διάνοιξη σηράγγων.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστή η κίνηση των κατοίκων!

Ανώνυμος είπε...

η προσφυγη εγινε απο φορεις απο φορεις του Μεσολογγιου και κατοικους των γυρω χωριων που δεν ανεχονται να τους αντιμετωπιζουν ως ιθαγενεις αιτ/νες..τερμα στα λατομεια και στην υποβαθμιση,εξιοικονομηση αδρανων υλικων κλπ

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ?ΤΙ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ?ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ(ΠΟΥ ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΧΟΝΤΡΑ)ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΣΗΣΤΗΜΑ ΜΕ ΚΟΠΗ ΔΕΝΤΡΩΝ,ΘΑΜΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ.ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΠΖΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΩΝ?

Ανώνυμος είπε...

H εφημερίδα Παναιτωλική γράφει για το εν λόγω θέμα ότι όυδείς γνωρίζει ποιοι έκαναν την συγκεκριμένη προσφυγή. ..βγάλτε τα συμπεράσματα σας ..

Ανώνυμος είπε...

ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΝΤΕς ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ..ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΛΑΒΟ.ΚΑΙ Η ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΚΑΝΕ Η ΟΠΟΙΑ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΩΝ ΕΛΕΙΨΕΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΚΑΤΕΦΥΓΕ ΣΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Ανώνυμος είπε...

xekolate me to kwlobouno exei faei pollous akomh k apo keina ta merh...
akou ekei siraga sthn paliobouna...xerete se ti edafos sthrizete?
upo8etw pws prosfygh an uparxei 8a xoun kanei 1-2 atoma giati den 8a pernaei o dromos apo to magazi tous...