Λάβαμε την παρακάτω εποστολή για το Πλατυγιάλι Αστακού που την υπογράφει η Κίνηση Πολιτών Αστακού και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου "Η Βελά" την οποία αναδημοσιεύουμε:
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΑΣΤΑΚΟΥ
Με την παρούσα μας επιστολή μας θα θέλαμε να σας κοινοποιήσουμε τις ανησυχίες μας και κάποιους προβληματισμούς που σχέση έχουν με την επένδυση που προτίθεται να υλοποιήσει η κρατική εταιρία πετρελαίου του ΚΑΤΑΡ Q.P.I στο πλατυγιάλι Αστακού σε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας .
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ ΑΣΤΑΚΟΥ
Το 1984 με κοινή απόφαση των τότε Υπουργών Βιομηχανίας , Οικονομικών και X. Ο.Π (173/11-4-1984), ιδρύεται στην Ελλάδα η πρώτη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Περιοχή. ( Χάριν συντομίας στο εξής θα ονομαζόταν ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ)
Για τον παραπάνω λόγο απαλλοτριώθηκαν 1.500στρέμματα τα οποία έμελλε να οριοθετήσουν χωροταξικά την μετέπειτα ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. (σήμερα η συνολική έκταση της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ είναι 1910 στρ ).
Φορέας υλοποίησης του έργου ήταν η Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Ανάπτυξης.
Η χρηματοδότηση του έργου θα προήρχετο κύρια από τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα.
Σκοπός του εν λόγω έργου ήταν η δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων υποδοχής πλοίων προς διάλυση και στον χερσαίο τμήμα αναλόγως των επενδυτικών ενδιαφερόντων η εγκατάσταση επιχειρήσεων συναφών προς την διάλυση πλοίων όπως: μίνι χυτήρια, υψικάμινοι κ.τ.λ
Ήταν λοιπόν μια πολιτική απόφαση της τότε κυβέρνησης και της Ε.Τ.Β.Α που όπως απεδείχθη εκ των υστέρων περισσότερο τους ενδιέφερε η απορρόφηση Ευρωπαϊκών κονδυλίων και λιγότερο η επιτυχία του όλου επιχειρησιακού πλάνου.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΑΣΤΑΚΟΥ
Με την παρούσα μας επιστολή μας θα θέλαμε να σας κοινοποιήσουμε τις ανησυχίες μας και κάποιους προβληματισμούς που σχέση έχουν με την επένδυση που προτίθεται να υλοποιήσει η κρατική εταιρία πετρελαίου του ΚΑΤΑΡ Q.P.I στο πλατυγιάλι Αστακού σε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας .
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ ΑΣΤΑΚΟΥ
Το 1984 με κοινή απόφαση των τότε Υπουργών Βιομηχανίας , Οικονομικών και X. Ο.Π (173/11-4-1984), ιδρύεται στην Ελλάδα η πρώτη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Περιοχή. ( Χάριν συντομίας στο εξής θα ονομαζόταν ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ)
Για τον παραπάνω λόγο απαλλοτριώθηκαν 1.500στρέμματα τα οποία έμελλε να οριοθετήσουν χωροταξικά την μετέπειτα ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. (σήμερα η συνολική έκταση της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ είναι 1910 στρ ).
Φορέας υλοποίησης του έργου ήταν η Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Ανάπτυξης.
Η χρηματοδότηση του έργου θα προήρχετο κύρια από τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα.
Σκοπός του εν λόγω έργου ήταν η δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων υποδοχής πλοίων προς διάλυση και στον χερσαίο τμήμα αναλόγως των επενδυτικών ενδιαφερόντων η εγκατάσταση επιχειρήσεων συναφών προς την διάλυση πλοίων όπως: μίνι χυτήρια, υψικάμινοι κ.τ.λ
Ήταν λοιπόν μια πολιτική απόφαση της τότε κυβέρνησης και της Ε.Τ.Β.Α που όπως απεδείχθη εκ των υστέρων περισσότερο τους ενδιέφερε η απορρόφηση Ευρωπαϊκών κονδυλίων και λιγότερο η επιτυχία του όλου επιχειρησιακού πλάνου.
Διαβάστε περισσότερα
Σημείωση:
Για το Πλατυγιάλι θέση μας είναι ότι η επένδυση πρέπει να προχωρήσει. Βεβαίως οι περιβαλλοντικοί όροι πρέπει να ληφθούν υπόψιν και να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία. Πιστεύουμε ότι και αυτό το ζήτημα μπορεί να λυθεί και η επένδυση να γίνει. Ωστόσο εστιάζουμε πάντως σε τρείς επιπτώσεις που αναφέρει η επιστολή.
Θα θέλαμε ωστόσο να υπάρξει μια επίσημη απάντηση για το αν ισχύουν και σε τί βαθμό:
"- Οι τοπικοί ρύποι από μια τέτοια μονάδα είναι 20% λιγότεροι από μια αντίστοιχη μονάδα λιθάνθρακα και περίπου 15% περισσότεροι απ’ τη μονάδα λιθάνθρακα που είχε δρομολογηθεί στον Αστακό και ξεσήκωσε τον κόσμο.
- Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους (ΕΠΑΡ) με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες
- Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια, πέρα απ’ τον κίνδυνο Ατυχήματος Μεγάλης ¨Εκτασης (ΒΑΜΕ), θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή . "
- Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους (ΕΠΑΡ) με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες
- Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια, πέρα απ’ τον κίνδυνο Ατυχήματος Μεγάλης ¨Εκτασης (ΒΑΜΕ), θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή . "
3 σχόλια:
Σε μαζική κλίμακα και μεγάλη συγκέντρωση, οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις κατατάσσονται στην ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφάλειας και υπόκεινται από την Ε.Ε. στην οδηγία 96/82/ΕΚ. Η συγκεκριμένη οδηγία είναι γνωστή και ως Σεβέζο ΙΙ και αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Έκτασης». Πήρε το όνομα της από το γνωστό ατύχημα διαρροής χημικών (διοξίνης) στο Σεβέζο της Ιταλίας το 1976.
Το LPG αντλεί την «κακή του φήμη» κυρίως από δύο μεγάλα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Ο λόγος για το τραγικό δυστύχημα στις 19 Νοεμβρίου του 1984 σε δεξαμενές LPG της κρατικής εταιρείας PEMEX στο Σαν Χουάν του Μεξικού, προκάλεσε το θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους και τον τραυματισμό περίπου 6.000 ανθρώπων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκρηξη έγινε αισθητή και καταγράφηκε από σεισμογράφους στο Πανεπιστήμιο του Μεξικού στην πρωτεύουσα της χώρας.
Ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα συνέβη στην Τοσκάνη πέρυσι όταν εξερράγη βαγόνι που μετέφερε LPG. Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους 15 άνθρωποι ενώ προκλήθηκαν ζημιές και καταρρεύσεις κτιρίων στην περιοχή.
Το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν τις μεγάλες εγκαταστάσεις LPG τουλάχιστον στην ηλεκτροπαραγωγή, εμμέσως συνάγεται και από την πρόθεση των επενδυτών να εξάγουν την ηλεκτρική ενέργεια στην Ιταλία και παρ’ όλα αυτά επιλέγουν ως τοποθεσία εγκατάστασης την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι πάγια τακτική της γειτονικής χώρας είναι να εγκαθιστά ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες μεγάλης όχλησης ή επικινδυνότητας σε γειτονικές χώρες, όπως συμβαίνει με τα ανθρακικά εργοστάσια σε Αλβανία και Μαυροβούνιο που θα αναπτύξουν ιταλικές εταιρείες.
Όταν υλοποιηθεί το project του Αστακού αναμένεται να διακινείται και να αποθηκεύεται στην περιοχή τεράστιος όγκος καυσίμου LPG και εκτιμάται ότι για τη λειτουργία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον Αστακό θα πραγματοποιούνται περί τα 50 δρομολόγια ετησίως ειδικών δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ, που θα εκφορτώνουν το καύσιμο μέσω συστημάτων αγωγών, συμπιεστών, αντλιών κλπ.
Αξιολογη και τεκμηριωμένη επιστολή. Να ξερουν θα βρουν τον κοσμο μπροστα τους!!
Επιτέλους ας σταματήσει αυτό το παιγνίδι με την δήθεν "πράσινη ανάπτυξη" και τα "πράσινα άλογα"!
Η Αιτωλοακαρνανία είναι από μόνη της ένα τεράστιο φυσικό πάρκο και οφείλει η πολιτεία να το αναδείξει, να δημιουργηθεί έτσι ένας οικολογικός τουρισμός με βάση τα τόσα αξιοθέατα που προσφέρει ο Νομός, με τη δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας (κι όχι τις 140 που υπόσχεται αυτό το μεγαλεπήβολο και "βρώμικο" έργο)!
Δείτε τις επιπτώσεις γενικότερα των μεγάλων αυτών επενδυτών που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της δικιάς τους τσέπης:
http://www.youtube.com/watch?v=f1vLOvvniU4&feature=related
Ο κόσμος πρέπει να αντισταθεί, πριν είναι αργά...!
Δημοσίευση σχολίου