Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2010

Σημεία της κατάθεσης του Χρίστου Βερελή στην Εξεταστική Επιτροπή για τη Siemens - 14.07.2010

"1. Έρχομαι στην Επιτροπή με εμπιστοσύνη και δεν έδωσα καμία σημασία σ’ όσους έσπευσαν να πουν ή και να δημοσιεύσουν –πριν καν η Επιτροπή ενημερωθεί για τα θέματα, αλλά κυρίως πριν καν ακούσει εμένα- ότι υπήρχαν τάχα προειλημμένες αποφάσεις και ότι όπως είπαν έγκριτοι δημοσιογράφοι «Σου την έχουνε στημένη».

Παρά ταύτα, ζήτησα από καιρού να εμφανισθώ στην Επιτροπή σας προκειμένου να τοποθετηθώ αφ’ ενός απέναντι σε κακόβουλους ψιθύρους και συνήθη παραπολιτική δραστηριότητα ορισμένων, αφ’ετέρου δε, επειδή επιθυμώ να συμβάλω κατά το μέτρο της δυνατότητάς μου στην εμβάθυνση της έρευνας σας και στην ανάδειξη της αλήθειας ώστε να αποφευχθεί η «δημιουργία» αλήθειας.

2. Δεν υπέγραψα καμία σύμβαση ή συμφωνία ή τροποποίηση συμφωνίας στις οποίες να υπάρχει έστω και ελάχιστη συμμετοχή της Siemens.

3. Προάσπισα έντονα τα συμφέροντα του ΟΣΕ σε σχέση με συμβάσεις που είχαν υπογραφεί προ του 2000 και εμπόδισα τη Siemens σε βαθμό που να αναφέρεται στην εσωτερική της αλληλογραφία τον Αύγουστο 2002 γράφουν τα στελέχη της : «.. ο ίδιος ο κ. Βερελής ήταν εκείνος που υποδείκνυε στον ΟΣΕ τους τελευταίους μήνες να επιδεικνύει τη συμπεριφορά που επικρίναμε.»

και ακόμη «οι επιστολές μας αποδεικνύουν την ορθότητα των επικρίσεων για τον ΟΣΕ, οι οποίες εκφράζονται εδώ και καιρό δημοσίως στην Ελλάδα» , εννοώντας επιθετικά δημοσιεύματα που προφανώς κατηύθυνε η Siemens εναντίον μου. Αλλά ακόμη πιο σκληρά εκφράζονται το Σεπτέμβρη του 2002 αναφέροντας ότι «ο ΟΣΕ έπαιξε ένα αηδιαστικό κόλπο για να ισχυροποιήσει τη θέση του έναντι της Siemens»

Έδωσα γραπτή εντολή να κηρυχθούν έκπτωτες οι εταιρίες που δεν τηρούσαν τους όρους των συμβάσεών τους με τον ΟΣΕ και προφανώς και της Siemens. Η εντολή μου αυτή προκάλεσε μεγάλη ανησυχία και όντως ο ΟΣΕ άρχισε τη διαδικασία εκπτώσεων που όμως δεν προχώρησε με απόφαση του εκπροσώπου του Υπ. Οικονομικών.

4. Καταθέτω ακόμη για το θέμα των προγραμματικών συμφωνιών εμπιστευτικό σημείωμα του μάρτυρα Δ. Καραπάνου προς τον τότε Υπ. Μεταφορών στις 24.5.2004 όπου αναγνωρίζει πλήρως την στάση μου αυτή και διαπιστώνει ότι και αντέδρασα και ήμουν αμέτοχος του όποιου παρασκηνίου.

5. Κατέθεσα επίσης για την πίεση της Siemens και του Μ. Χριστοφοράκου προκειμένου να πάρει διαγωνισμό ύψους 40 εκατ. ευρώ στα ΕΛΤΑ και αφού τον έχασε το 2001 προσέφυγε στα δικαστήρια όπου δικαιώθηκαν τα ΕΛΤΑ. Ήταν ίσως ο μεγαλύτερος διαγωνισμός που έχασε η Siemens.

6. Για την προτροπή του τότε Πρέσβη των ΗΠΑ Τ. Μύλλερ να ενταχθεί ο ΟΣΕ στο ευρύτερο σύστημα με ασφάλεια (μετέπειτα C4I) για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς και την πίεση της Siemens δια του Μ. Χριστοφοράκου για το ίδιο θέμα. Έδωσα τότε εντολή (όπως έχει ήδη κατατεθεί στην επιτροπή) ο ΟΣΕ να μην εμπλακεί παρ’ ότι την εποχή εκείνη υπήρξε έξαρση δολιοφθορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μετά τις εκλογές του 2004, ο ΟΣΕ εκλήθη να συμμετάσχει στο C4I εκχωρώντας τον προϋπολογισμό που είχε για θέματα ασφαλείας.

7. Όταν ανέλαβα το 2000 καθήκοντα Υπουργού Μεταφορών ο Πρωθυπουργός κ. Σημίτης μου είπε ότι έχω ελευθερία επιλογών σε σχέση με ότι είχε δρομολογηθεί από τον προκάτοχό μου κ. Μαντέλη.

Ένα μήνα μετά απέπεμψα την αγγλική εταιρία Speadwing που είχε αναλάβει τη διοίκηση της Ολυμπιακής με αρνητικά αποτελέσματα.

8. Αρνήθηκα την εξαγορά της αλυσίδας Γερμανός από τον ΟΤΕ. Και αυτό δρομολογήθηκε μόλις έφυγα. Για το θέμα αυτό θα μιλήσω αναλυτικά στο μέλλον.

Η Deutche Telekom με επισκέφτηκε δύο φορές συνοδευόμενη από τον Μ. Χριστοφοράκο, για να δηλώσει την επιθυμία της συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ. Μετά από συνεννόηση με τον κ. Σημίτη τους απάντησα ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται γι αυτή την εξέλιξη.

9. Αρνήθηκα να συναινέσω στην πώληση του Ταχ. Ταμιευτηρίου, θεωρώντας ότι είναι εξαιρετικά χρήσιμο για το Δημόσιο και ορθά. Aυτή η επιλογή μου δικαιώθηκε.

10. Προκηρύχθηκε επί των ημερών μου το κομμάτι 3 Γέφυρες Πειραιάς του Προαστιακού σαν ολυμπιακή υποχρέωση της χώρας και όταν έφυγα ούτε σύμβαση είχε υπογραφεί, αλλά κυρίως ο ΟΣΕ είχε την δυνατότητα της επιλογής να προχωρήσει ή να ακυρώσει το έργο βάση της Νομοθεσίας για τα Δημόσια Έργα.

Έκανα σαφές ότι το κομμάτι αυτό του Προαστιακού ουδέποτε είχε ενταχθεί αφού είχε απορριφθεί από το ΣτΕ η περιβαλλοντική του αδειοδότηση. Από τα χρήματα που προβλεπόταν δεν χάθηκε ούτε 1 € αφού διατέθηκαν για άλλα έργα των Συγκοινωνιών. Μάλιστα αργότερα το έργο εντάχθηκε κανονικά και χρηματοδοτείται.

11. Εξήγησα ότι ο Υπουργός Μεταφορών δεν διοικεί ούτε αποφασίζει για έργα και προμήθειες σε κανένα επίπεδο, γιατί σύμφωνα με τη Νομοθεσία υπάρχουν γι’ αυτά τα θέματα συγκεκριμένα όργανα που αποφαίνονται. Ασκεί την πολιτική εποπτεία και παρεμβαίνει όπου θεωρεί ότι θίγεται το δημόσιο συμφέρον σε μείζονα ζητήματα.

12. Η πολιτεία και οι πράξεις μου ήταν επωφελείς για το Δημόσιο, το Υπουργείο και τους Οργανισμούς που επόπτευε και δεν δίστασα ποτέ να πάρω αποφάσεις. Δεν ανήκα στη σχολή της ευχάριστης απραξίας.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή μου για την προσωπική μου στάση απέναντι σε θέματα ηθικής τάξης και δεοντολογίας θέλω να υπενθυμίσω ότι όταν προ έτους δημοσιεύθηκαν υπαινιγμοί περί δήθεν έστω πολιτικής ευθύνης μου στην υπόθεση ΜΑΝ παραιτήθηκα από τη θέση του Βουλευτή.

Μια ασυνήθιστη ενέργεια για τα πολιτικά πράγματα στη χώρα μας. Τόσο ασυνήθιστη ώστε από ορισμένους θεωρήθηκε ύποπτη.

Σήμερα, που δικαστικά η υπόθεση έχει διαλευκανθεί στη Γερμανία και είναι ξεκάθαρο πέραν κάθε αμφιβολίας ότι δεν με αφορά, αλλά και διαγράφονται τα πρόσωπα που εμπλέκονται στην Ελλάδα, (η σχετική δικογραφία βρίσκεται στην εισαγγελία Αθήνας) η τότε ενέργειά μου δικαιώνεται ως μια διαφορετική στάση απέναντι στην απαξίωση της πολιτικής, των πολιτικών και την ισοπέδωση όσων ασκούν πολιτική εξουσία.

Αυτό που θα αποκαλυφθεί είναι μια συνοικιακή μαφία με ποδοσφαιρικές και αλβανικές απολήξεις, που αν δεν επρόκειτο για δημόσια προμήθεια θα έκανε την ιστορία παρωδία. Η ΜΑΝ πρέπει αμέσως να υποστεί κυρώσεις στον ελληνικό χώρο. Έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα ότι θα γίνουν γνωστοί ευρύτερα αυτοί που γνώριζαν τι είχε συμβεί και παρακολουθούσαν χαμογελώντας την περιπέτειά μου νομίζοντας ότι είναι ασφαλείς. Τελικά δεν ήταν!

13. Απέδειξα στην Επιτροπή ότι οτιδήποτε ειπώθηκε το οποίο έστω και οριακά με έθιγε δεν είχε βάση παρά μόνο ηθελημένες παραποιήσεις ή άγνοιες. Ανέφερα ένα προς ένα όλα αυτά τα σημεία και έγιναν απολύτως σαφή και τα όσα ειπώθηκαν.

14. Μπήκα στην πολιτική πλουσιότερος απ’ ότι είμαι σήμερα, όπως είναι φανερό απ’ όλα όσα μπορεί ο καθένας να διασταυρώσει.
Αναρτώ το πόθεν έσχες μου στο διαδίκτυο από το 2007 όπου υπάρχει η εξέλιξη της περιουσίας μου και με «πόθεν»
Γι’ αυτό δεν δέχομαι ούτε ως ακραία υπόθεση να καταταγώ στην ίδια ομάδα με κάποιους που δέχτηκαν και καταδέχτηκαν να πάρουν «χορηγίες» ή με άλλους που αύξησαν κατά 10δες φορές την περιουσία τους μέσα στην πολιτική.
Πριν γίνω πολιτικός είχα διοικήσει μεγάλες εταιρίες και είχα υπογράψει 25 κερδοφόρους ισολογισμούς ανωνύμων εταιριών μεταξύ των οποίων και της εταιρίας που είχα την πλειοψηφία των μετοχών.

15. Η πολιτική μου διαδρομή δεν ήταν μια στρογγυλή τούμπα! Είχε γωνίες. Είχα απόψεις και την ευθύνη να τις λέω. Όπως όταν έγκαιρα χτύπησα καμπάνες για τον τεράστιο οικονομικό κίνδυνο που ερχόταν για την Ελλάδα. Παρεξηγήθηκε η πρότασή μου για Έλληνα Υπουργό Οικονομίας κοινής εμπιστοσύνης των κομμάτων στα τέλη του 2008. Θα ήταν προτιμότερο αυτό από την παρουσία του ΔΝΤ."

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΝ ΑΙΤ/ΝΙΑ? Κ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ Δ.ΕΛΛΑΔΑΣ ΘΑ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΑΓΡΙΝΙΟ?

ΘΑ Μ [ΠΕΙΤΕ ΔΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ...ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΑΣ ΛΕΩ
ΕΣΕΙΣ ΛΕΤΕ ΔΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΦΑΤΕ? ΤΥΧΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΑ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ ΤΟ 3ΠΛΑΣΙΟ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΣ? ΤΥΧΑΙΟ? ΔΝ ΝΟΜΙΖΩ...ΑΝΤΕ ΝΑ ΜΝ ΓΑΜ*** ΤΠΤ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΤΙΚΑ

Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ

Ανώνυμος είπε...

Ο Βερελής κατάφερε και ανακαίνισε την μετρική γραμμή Αγρινίου –Κρυονερίου η οποία όμως δεν λειτούργησε ποτέ μάλλον γιατί δεν πρόλαβε… Κατάφερε επίσης και ένταξε τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα στο διευρωπαϊκό δίκτυο και στην χρηματοδότηση. Αυτό ήταν δικό του έργο αλλά αναρωτιέμαι δεν μπόρεσε να βάλει και το Αγρίνιο στο σχέδιο ή απλά αδιαφόρησε; Η αλήθεια πάντως είναι ότι είναι ο μόνος πολιτικός που κατάφερε να κάνει ένα έργο αποκλειστικά για την Αιτωλοακαρνανία (άσχετα αν δεν λειτούργησε) και όχι έργο πάνω στην Αιτωλοακαρνανία που απλά την προσπερνάει και ωφελεί κυρίως τους διερχόμενους.

Ανώνυμος είπε...

ΑΚΟΜΑ ΕΞΩ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ;