"Αμφισημίες αποφάσεων για Πλατυγιάλι, Σκαραμαγκά, Αστακό.
Η ημερήσια εφημερίδα της Αιτωλίας και της Ακαρνανίας «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ» ανέδειξε σε πρωτοσέλιδό της σχετικό θέμα με τίτλο « ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ SOS. Η ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ από Σκαραμαγκά και Λαύριο. Συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος Φώτης Μπερίκος που υπογράφει το κείμενο αναφέρει χαρακτηριστικά: «με την ανοχή ή και την παρότρυνση του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας, τα καράβια κατευθύνονται σε προβλήτα του Σκαραμαγκά που δεν έχει άδεια για μεταφόρτωση, δίνοντας αγγελία κατάπλου σε Λαύριο, όπου εκδίδονται και τα τιμολόγια. Στόχος η εκμηδένιση του Πλατυγιαλίου… όσο η Αιτωλοακαρνανία κοιμάται».
Σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες προέκυψαν από την έρευνα των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ, στις 13 Ιουλίου του 2007, πέντε υπουργοί της Κυβέρνησης της Ν.Δ. (Οικονομίας-Αλογοσκούφης, Εμπορικής Ναυτιλίας-Κεφαλογιάννης, Ανάπτυξης-Σιούφας, Μεταφορών-Λιάπης, Απασχόλησης-Μαγγίνας) με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1262/ 23-07-2007), νομιμοποιούν τη συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) και της εταιρείας Depots των ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά, εγκρίνοντας τα τιμολόγια που θα ισχύουν. Στις 3 Απριλίου του 2008, και εντός των πλαισίων της ανωτέρω απόφασης ο ΟΛΛ υπογράφει συμφωνία λιμενικής χρήσης της προβλήτας IV του Σκαραμαγκά με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. Ως εκ τούτου, υπήρξε επίσημη ενημέρωση προς τις εφοπλιστικές ενώσεις, γύρω από τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται με μορφή ανάλογη “εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων”.
Η υπουργική απόφαση που προαναφέρθηκε, καθώς και το καθεστώς που διαμόρφωσε, αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις, σε συνταγματικές κατοχυρώσεις, και σε διεθνείς συμβάσεις. Επιπροσθέτως, δεν είναι σύννομη ούτε με την αρχική σύμβαση παραχώρησης των Ναυπηγείων.
Εύκολα εξάγεται το συμπέρασμα, πως το λιμάνι του Αστακού έχει ήδη ζημιωθεί και προβλέπεται η διεύρυνση της καταστάσεως αυτής, επειδή το Κράτος καταστρατηγεί απροκάλυπτα τους νόμους του ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς. Ορίζει αυστηρότητα πλαίσια λειτουργίας για το Πλατυγιάλι (ως οφείλει άλλωστε και για κάθε λιμάνι), αλλά την ίδια στιγμή πριμοδοτεί ένα δεύτερο με εγκαταστάσεις που κανονικά δεν υφίστανται. Χωρίς να παίρνουμε θέση για το εάν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει λιμάνι στο Σκαραμαγκά σε περίπτωση που διαμορφωθούν κατάλληλα νομοθετήματα, τη παρούσα χρονική περίοδο, παρατηρείται πλήρης ασυνέπεια στη τήρηση ίσων αποστάσεων από τους κρατικούς φορείς, γεγονός που ανά πάσα στιγμή δύναται να θέσει την Ελλάδα υπόλογη ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η δραστηριοποίηση των τοπικών φορέων της Αιτωλοακαρνανίας θεωρείται ως εκ των ουκ άνευ, καθότι η προάσπιση μίας τεράστιας επένδυσης και παράλληλα σημαντικότατης επιχειρηματικής προσπάθειας που λαμβάνει χώρα στο Νομό, μόνο θετικά οφέλη θα αποδώσει στο τόπο. Είναι οξύμωρο να επιδεικνύεται ιδιαίτερη ευαισθησία σε ότι αφορά διαμαρτυρία και έλεγχο για τον Αστακό, και όταν καταστρατηγούνται κεκτημένα του η αντίδραση να κυμαίνεται μεταξύ υποτονικότητας και αδιαφορίας.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως απευθυνθήκαμε στην εταιρεία ΑΚΑΡΠΟΡΤ όπου από τη συνομιλία μας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Βασίλη Κούτση προκύπτει ότι έχουν «ξεκινήσει έρευνα» για τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα, αλλά «δεν μπορούμε ακόμα να κινηθούμε δικαστικά χωρίς τη συγκέντρωση στοιχείων».
Σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες προέκυψαν από την έρευνα των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ, στις 13 Ιουλίου του 2007, πέντε υπουργοί της Κυβέρνησης της Ν.Δ. (Οικονομίας-Αλογοσκούφης, Εμπορικής Ναυτιλίας-Κεφαλογιάννης, Ανάπτυξης-Σιούφας, Μεταφορών-Λιάπης, Απασχόλησης-Μαγγίνας) με κοινή υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1262/ 23-07-2007), νομιμοποιούν τη συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) και της εταιρείας Depots των ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά, εγκρίνοντας τα τιμολόγια που θα ισχύουν. Στις 3 Απριλίου του 2008, και εντός των πλαισίων της ανωτέρω απόφασης ο ΟΛΛ υπογράφει συμφωνία λιμενικής χρήσης της προβλήτας IV του Σκαραμαγκά με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. Ως εκ τούτου, υπήρξε επίσημη ενημέρωση προς τις εφοπλιστικές ενώσεις, γύρω από τις δυνατότητες των εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται με μορφή ανάλογη “εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων”.
Η υπουργική απόφαση που προαναφέρθηκε, καθώς και το καθεστώς που διαμόρφωσε, αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις, σε συνταγματικές κατοχυρώσεις, και σε διεθνείς συμβάσεις. Επιπροσθέτως, δεν είναι σύννομη ούτε με την αρχική σύμβαση παραχώρησης των Ναυπηγείων.
Εύκολα εξάγεται το συμπέρασμα, πως το λιμάνι του Αστακού έχει ήδη ζημιωθεί και προβλέπεται η διεύρυνση της καταστάσεως αυτής, επειδή το Κράτος καταστρατηγεί απροκάλυπτα τους νόμους του ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς. Ορίζει αυστηρότητα πλαίσια λειτουργίας για το Πλατυγιάλι (ως οφείλει άλλωστε και για κάθε λιμάνι), αλλά την ίδια στιγμή πριμοδοτεί ένα δεύτερο με εγκαταστάσεις που κανονικά δεν υφίστανται. Χωρίς να παίρνουμε θέση για το εάν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει λιμάνι στο Σκαραμαγκά σε περίπτωση που διαμορφωθούν κατάλληλα νομοθετήματα, τη παρούσα χρονική περίοδο, παρατηρείται πλήρης ασυνέπεια στη τήρηση ίσων αποστάσεων από τους κρατικούς φορείς, γεγονός που ανά πάσα στιγμή δύναται να θέσει την Ελλάδα υπόλογη ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η δραστηριοποίηση των τοπικών φορέων της Αιτωλοακαρνανίας θεωρείται ως εκ των ουκ άνευ, καθότι η προάσπιση μίας τεράστιας επένδυσης και παράλληλα σημαντικότατης επιχειρηματικής προσπάθειας που λαμβάνει χώρα στο Νομό, μόνο θετικά οφέλη θα αποδώσει στο τόπο. Είναι οξύμωρο να επιδεικνύεται ιδιαίτερη ευαισθησία σε ότι αφορά διαμαρτυρία και έλεγχο για τον Αστακό, και όταν καταστρατηγούνται κεκτημένα του η αντίδραση να κυμαίνεται μεταξύ υποτονικότητας και αδιαφορίας.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως απευθυνθήκαμε στην εταιρεία ΑΚΑΡΠΟΡΤ όπου από τη συνομιλία μας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Βασίλη Κούτση προκύπτει ότι έχουν «ξεκινήσει έρευνα» για τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα, αλλά «δεν μπορούμε ακόμα να κινηθούμε δικαστικά χωρίς τη συγκέντρωση στοιχείων».
3 σχόλια:
ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΝΑ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΣΟΥΝΕ ΣΑΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝΕ ΤΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΓΙΑ ΛΙΘΑΝΘΡΑΚΑ.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΑΣ ΑΝΤΕΞΟΥΝΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ.ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΑΝΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΛΙΘΑΝΘΡΑΚΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΕΤΟΙΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΙ ΣΚΟΥΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΛΕΓΟΝΤΑΙ.
Kai giati na pane ta karavia sto Platigiali?Na xefortothoun ta fortia kai meta auta na pane pou?Apo dromo, apo sidirodromo... Auti ti stigmi o OSE kataskeuazei terastio eboriko stathmo sto Triasio paidio, koda sto Skaramaga. idi kathimerina kinoude eborikes amaxostixies kai feugoun kateuthian apo ekei gia Valkania kai Europi.Ston Sxisto panw apo ta naupigia idi etimazete nea eboriki grami pou tha sindeei to limani tou Peirea me ton eboriko stathmo sto Triasio kai profanos me tin sigekrimeni provlita. Giati arage na min erxode se emas na xefortosoun ta karavia?
ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΒΡΟΜΑΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ.
-ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΞΕΦΟΡΤΩΝΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ;
-ΠΟΣΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΧΕΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ;
-ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ Η ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΕΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;
-ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ (ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ)ΩΣ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥ 'ΔΙΚΑΙΟΥ' ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ 80-100000 ΕΥΡΩ).ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ;
-ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ,ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΤΛ ΠΟΥ ΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ;
Δημοσίευση σχολίου