από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Στα ίχνη ενός παράνομου κυκλώματος εξόρυξης αδρανών υλικών από τον ποταμό Εύηνο στην Αιτωλοακαρνανία βρίσκονται οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, αποκαλύπτοντας τις πτυχές ενός καλοκουρδισμένου μηχανισμού υπεργολάβων που παραπέμπει σε τακτικές μαφίας.
Το κύκλωμα δρα ανεξέλεγκτα εδώ και χρόνια, «ρουφώντας» παράνομα τα υλικά του ποταμού και προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση. Από την εξόρυξη των αδρανών υλικών του Εύηνου κατασκευάστηκε στο παρελθόν η γέφυρα «Ρίο Αντίρριο» ενώ η περιοχή έχει παραχωρηθεί προς δωρεάν εκμετάλλευση στην κοινοπραξία της ΓΕΚ-Τέρνα που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού (συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα).
Με μία συντονισμένη επιχείρηση αστυνομικού τύπου και με την συνδρομή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, πριν από λίγες μέρες συνέλαβαν επ’ αυτοφόρω τους υπεύθυνους του οικολογικού εγκλήματος, ελέγχοντας τα φορτηγά που χρησιμοποιούν, τα παραστατικά τους αλλά και τα σημεία που πραγματοποιούν τις εκτεταμένες εξορύξεις αμμοχάλικου.
Η επιχείρηση δυσκόλεψε το έργο των αρχών καθώς στην περιοχή υπήρχαν τσιλιαδόροι για να διώχνουν τους ανεπιθύμητους επισκέπτες ενώ πολλά από τα φορτηγά διέθεταν πλαστές πινακίδες ώστε να μην μπορεί να εντοπιστεί εύκολα ο ιδιοκτήτης τους.
Όπως διαπιστώθηκε, η άδεια εκμετάλλευσης για την εξόρυξη αμμοχάλικου δόθηκε στην κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού στις 3 Απριλίου αλλά σύμφωνα με την Ειδική Γραμματέα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Μαργαρίτα Καραβασίλη, οι έρευνες κατέδειξαν ότι η περιοχή εκμεταλλευόταν τουλάχιστον ένα χρόνο, καθώς ήταν μεγάλος ο όγκος των αδρανών υλικών που είχαν αντληθεί.
«Δεν υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για την έκταση καθώς το έργο πλασάρεται ως συνοδό της Ιόνια Οδού» εξηγεί η κ. Καραβασίλη τονίζοντας επίσης ότι ούτε τα φορτηγά που εντοπίστηκαν κατά την ημέρα της αυτοψίας δεν είχαν δηλωθεί επίσημα από την κοινοπραξία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική έκταση που έχει παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση ανέρχεται σε 600 στρέμματα ενώ επιπλέον 400 έχουν παραχωρηθεί σε άλλη θέση.
Όπως τονίζουν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, το κύκλωμα των υπεργολάβων έχει αλλοιώσει πλήρως την εικόνα του Εύηνου, θησαυρίζοντας σε βάρος των φυσικών μας πόρων. Δεν είναι τυχαίο ότι στο υπουργείο περιβάλλοντος έχουν φτάσει καταγγελίες ότι τα υλικά δεν προορίζονται μόνο για τις ανάγκες εκτέλεσης των μεγάλων δημοσίων έργων αλλά καταλήγουν και σε μάντρες υλικών, κάνοντας κανονικό εμπόριο.
«Η επιλογή των συνεργατών-υπεργολάβων γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υπεργολάβοι που εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες σαφώς και θα παύσουν αυτόματα να μας παρέχουν τις υπηρεσίες τους» αναφέρει η Ιόνια Οδός. Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι η καταστροφή του ποταμού συντελέστηκε τα τελευταία δέκα χρόνια από τις παράνομες αμμοχαλικοληψίες και δηλώνει ότι η ίδια έχει όλες τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές άδειες.
Παρόλα αυτά, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος συνεχίζουν τις έρευνες και ετοιμάζονται να επιβάλλουν πρόστιμα για την υπεράντληση των φυσικών πόρων που έχει προκαλέσει μια απαράδεκτη περιβαλλοντικά κατάσταση στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Παλιότερα το ποτάμι ήταν γνωστό στους ντόπιους ως Φίδαρης, εξαιτίας της ροής που είχε το νερό. Σήμερα είναι μια επίπεδη γραμμή, τρανή απόδειξη των μεγάλων πιέσεων που έχει δεχτεί.
Στα ίχνη ενός παράνομου κυκλώματος εξόρυξης αδρανών υλικών από τον ποταμό Εύηνο στην Αιτωλοακαρνανία βρίσκονται οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, αποκαλύπτοντας τις πτυχές ενός καλοκουρδισμένου μηχανισμού υπεργολάβων που παραπέμπει σε τακτικές μαφίας.
Το κύκλωμα δρα ανεξέλεγκτα εδώ και χρόνια, «ρουφώντας» παράνομα τα υλικά του ποταμού και προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση. Από την εξόρυξη των αδρανών υλικών του Εύηνου κατασκευάστηκε στο παρελθόν η γέφυρα «Ρίο Αντίρριο» ενώ η περιοχή έχει παραχωρηθεί προς δωρεάν εκμετάλλευση στην κοινοπραξία της ΓΕΚ-Τέρνα που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού (συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα).
Με μία συντονισμένη επιχείρηση αστυνομικού τύπου και με την συνδρομή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, πριν από λίγες μέρες συνέλαβαν επ’ αυτοφόρω τους υπεύθυνους του οικολογικού εγκλήματος, ελέγχοντας τα φορτηγά που χρησιμοποιούν, τα παραστατικά τους αλλά και τα σημεία που πραγματοποιούν τις εκτεταμένες εξορύξεις αμμοχάλικου.
Η επιχείρηση δυσκόλεψε το έργο των αρχών καθώς στην περιοχή υπήρχαν τσιλιαδόροι για να διώχνουν τους ανεπιθύμητους επισκέπτες ενώ πολλά από τα φορτηγά διέθεταν πλαστές πινακίδες ώστε να μην μπορεί να εντοπιστεί εύκολα ο ιδιοκτήτης τους.
Όπως διαπιστώθηκε, η άδεια εκμετάλλευσης για την εξόρυξη αμμοχάλικου δόθηκε στην κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού στις 3 Απριλίου αλλά σύμφωνα με την Ειδική Γραμματέα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Μαργαρίτα Καραβασίλη, οι έρευνες κατέδειξαν ότι η περιοχή εκμεταλλευόταν τουλάχιστον ένα χρόνο, καθώς ήταν μεγάλος ο όγκος των αδρανών υλικών που είχαν αντληθεί.
«Δεν υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για την έκταση καθώς το έργο πλασάρεται ως συνοδό της Ιόνια Οδού» εξηγεί η κ. Καραβασίλη τονίζοντας επίσης ότι ούτε τα φορτηγά που εντοπίστηκαν κατά την ημέρα της αυτοψίας δεν είχαν δηλωθεί επίσημα από την κοινοπραξία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική έκταση που έχει παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση ανέρχεται σε 600 στρέμματα ενώ επιπλέον 400 έχουν παραχωρηθεί σε άλλη θέση.
Όπως τονίζουν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, το κύκλωμα των υπεργολάβων έχει αλλοιώσει πλήρως την εικόνα του Εύηνου, θησαυρίζοντας σε βάρος των φυσικών μας πόρων. Δεν είναι τυχαίο ότι στο υπουργείο περιβάλλοντος έχουν φτάσει καταγγελίες ότι τα υλικά δεν προορίζονται μόνο για τις ανάγκες εκτέλεσης των μεγάλων δημοσίων έργων αλλά καταλήγουν και σε μάντρες υλικών, κάνοντας κανονικό εμπόριο.
«Η επιλογή των συνεργατών-υπεργολάβων γίνεται με αυστηρά κριτήρια. Υπεργολάβοι που εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες σαφώς και θα παύσουν αυτόματα να μας παρέχουν τις υπηρεσίες τους» αναφέρει η Ιόνια Οδός. Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι η καταστροφή του ποταμού συντελέστηκε τα τελευταία δέκα χρόνια από τις παράνομες αμμοχαλικοληψίες και δηλώνει ότι η ίδια έχει όλες τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές άδειες.
Παρόλα αυτά, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος συνεχίζουν τις έρευνες και ετοιμάζονται να επιβάλλουν πρόστιμα για την υπεράντληση των φυσικών πόρων που έχει προκαλέσει μια απαράδεκτη περιβαλλοντικά κατάσταση στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Παλιότερα το ποτάμι ήταν γνωστό στους ντόπιους ως Φίδαρης, εξαιτίας της ροής που είχε το νερό. Σήμερα είναι μια επίπεδη γραμμή, τρανή απόδειξη των μεγάλων πιέσεων που έχει δεχτεί.
4 σχόλια:
Είναι κρίμα να καταστρέφεται η περιοχή μας για να πλουτίζουν μερικοί και το κάνουν χρόνια..........και σε πολλά ποτάμια της περιοχής.
Και τί θα γίνει ρε μάγκα που γράφεις το άρθρο? Να μη γίνουν έργα τεράστιας εθνικής σημασίας και να σκοτωνόμαστε σαν τα ποντίκια στις κατ'επίφαση εθνικές άθλιες οδούς?
Σε όλα τα πράγματα πρέπει να υπάρχει μια ιεράρχηση: και εδώ το πρωτεύον είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής με την κατασκευή, επιτέλους!, ενός ασφαλούς δρόμου. Και ταυτόχρονα η προστασία του περιβάλοντος με την λήψη αδρανών υλικών από την κοίτη ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ τα οποία υποβαθμίζουν σαφώς περισσότερο!
ΜΗΠΩΣ ΣΤΗΝ ΤΡΡΝΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑ;;;;
AΠΛΑ ΡΩΤΑΩ!!!!
Δημοσίευση σχολίου