Όμιλος φίλων σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης»
Η απομόνωση του Αγρινίου έργο των πολιτικών
Σε απάντηση της επιστολής που είχε αποστείλει ο Όμιλος Φιλών Σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης» στην ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τις υπό προκήρυξη μελέτες για το Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα Αντίρριο- Ιωάννινα, λάβαμε απαντητική επιστολή μέσω του προέδρου και διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωαν. Πετρόπουλου, με την οποία μας γνωστοποιείται πως η σιδηροδρομική σύνδεση του Αγρινίου με τον άξονα δεν υφίσταται ούτε καν ως σχέδιο.
Για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνεται ο αποκλεισμός της πόλης του Αγρινίου από κάθε μεγάλο έργο και κάθε συγκοινωνιακό άξονα. Η Ιόνια Οδός και ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας –όπως επίσημα ανακοινώνεται τώρα- αγνοούν το Αγρίνιο. Ποια λογική υπαγορεύει να απομονώνεται μια πόλη και μια ευρύτερη περιοχή άνω το 120 χιλιάδων κατοίκων από ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό και συγκοινωνιακό έργο;
Υπάρχει άραγε κάποιος συγκεκριμένος λόγος που το Αγρίνιο συνεχώς αγνοείται; Ή μήπως υπάρχει κάποια μυστική δύναμη που μας καταδιώκει ;
Μάλλον η επώδυνη και διαχρονική, όπως αποδεικνύεται, έλλειψη πολιτικής βούλησης τόσο από την πλευρά του πολιτικού προσωπικού του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας, όσο και από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τι έκαναν οι πολιτικοί του νομού (βουλευτές, νομάρχες, δήμαρχοι) όταν σχεδιάζονταν ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και όταν εντάσσονταν στα ευρωπαϊκά πακέτα χρηματοδότησης; Απολύτως τίποτα! Αυτό μας αποκαλύπτεται τώρα και επίσημα από την ΕΡΓΟΣΕ. Μας αναγκάζουν να συμπεράνουμε πως στο συγκεκριμένο τομέα έχουν αποτύχει παταγωδώς όλοι τους.
Ο Όμιλος μας είχε προειδοποιήσει για το θέμα όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και μάλιστα είχε εδώ και χρόνια ζητήσει από τα δημοτικά συμβούλια της περιοχής να πάρουν απόφαση-θέση για τη δίκαιη χάραξη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα κοντά στο Αγρίνιο. Και ήταν 11 τα δημοτικά συμβούλια της ευρύτερης περιοχής που ομόφωνα συμφώνησαν με τις θέσεις μας, ωστόσο όλα τα δημοτικά συμβούλια έμειναν εκεί. Και με την στάση τους αυτή ουσιαστικά ακύρωσαν τις αποφάσεις τους αλλά και τα επιχειρήματα του Ομίλου μας, όταν γνωστοποιούσαμε τις εν λόγω αποφάσεις με την επιστολή μας στην ΕΡΓΟΣΕ. Λυπούμαστε που οι δήμοι και ιδίως ο δήμος Αγρινίου, αρκέστηκαν σε μια μόνο τυπική απόφαση, χωρίς να πράξουν οτιδήποτε άλλο. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο στην απραξία τους για το θέμα, αυτή τη περίοδο αλλά τουλάχιστον για τα δέκα προηγούμενα χρόνια. Το ίδιο βέβαια ευθύνονται οι βουλευτές του νομού, οι κατά καιρούς ντόπιοι υπουργοί, οι νομάρχες και οι φορείς που αδιαφόρησαν για το θέμα.
Η παράκαμψη του Αγρινίου σημαίνει την ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση και αποξένωσή του αφού προσπερνάται από τον διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό άξονα. Αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ζωή του τόπου. Η σωστή διέλευση του άξονα κοντά στην πόλη θα ήταν μια ευκαιρία για την ένταξή του στον συγκοινωνιακό χάρτη της Ευρώπης. Και κάτι ακόμα : η παράκαμψη του Αγρινίου υποσκάπτει και τη βιωσιμότητα του Άξονα αποκλείοντας μια τεράστια πηγή επιβατών, την μεγαλύτερη πόλη μεταξύ Πάτρας και Ιωαννίνων. Στην εποχή που η πράσινη ανάπτυξη είναι επιτακτική ανάγκη –σύμφωνα με τα λεγόμενα της κυβέρνησης- δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε άλλο για την αναγκαιότητα του έργου και της σύνδεσής του με το Αγρίνιο.
Τέλος σχετικά με την χρηματοδότηση, όπως διευκρινίζει η απαντητική επιστολή της ΕΡΓΟΣΕ, το 50% των μελετών χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους. Οι εθνικοί πόροι που απαιτούνται για τα πρώτα χρόνια δεν χρειάζεται να είναι υψηλοί, π.χ. το 2010: 0(μηδέν) €, το 2011: 1 εκ. €, το 2012: 2 εκ. €, το διάστημα 2013 – 2016: από 4 εκ. €. Έτσι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να κερδηθεί χρόνος, να μην χαθεί η ευκαιρία χρηματοδότησης από την Ε.Ε. ώστε όταν η χώρα επανέλθει σε καλύτερη κατάσταση να έχει έτοιμη την μελέτη για ένα τέτοιο σπουδαίο έργο και να προγραμματίσει τη κατασκευή του.
Αν έστω και τώρα -στο και πέντε- της υπόθεσης όλοι οι φορείς και οι πολιτικοί του νομού διεκδικήσουν, ίσως υπάρχει ακόμη ελπίδα και το μεγάλο αυτό έργο να μην χαθεί και η σύνδεση του Αγρινίου με τον Άξονα να επιτευχθεί. Γι’ αυτό και καλούμε όλους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες, που βλέπουν συνεχώς τον τόπο τους να απαξιώνεται και να παρακμάζει.
Το Δ.Σ. του ομίλου
15 σχόλια:
Aisxos mas to lene mes tin mapa poso mas exoun gramenous
ΟΥΤΕ ΔΥΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ο ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΑΤΟ-ΑΙΓΙΟ-ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΒΑΡΟΣ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΡΑΓΚΟ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ ΚΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΧΕΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΑΛΑΝΕ.
ο ομιλος γιατι δεν αναφερεται ονομαστικα σε ποιους πολιτικους πιστωνει την σιδηροδρομικη απομονωση της περιοχης του διευρυμενου αγρινιου;
1:04 π.μ. Μιλάς λες και έπεσες από το διάστημα.
Δεν ξέρεις ποιοι έχουν εκλεγεί βουλευτές τα τελευταία 10-20 χρόνια; Ποιο έχουν εκλεγεί Δήμαρχοι και ποιοι ήταν Νομάρχες; Πολύ λίγα ονόματα δεν θέλει ιδιαίτερο ψάξιμο… Το θέμα είναι γιατί εκλέγονταν αυτοί οι άχρηστοι και φυσικά το μεγαλύτερο θέμα είναι να τους στείλουμε σπίτια τους
Κ ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ? ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΣΤΝ ΣΒΔΕ, ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΠΑΥΛΟ ΜΟΣΧΟΛΙΟ, ΝΟΜΑΡΧΗ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ ΘΥΜΙΟ ΣΩΚΟ, AGRINIONEWS BLOG
ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΝ ΕΡΩΤΗΣΗ Μ...
Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ
Υ.Γ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΘΕΙ Τ ΣΧΕΔΙΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΑΓΡΙΝΙΟ Η' ΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΟΚΙΜΙ...ΝΑ ΜΝ ΑΦΕΘΕΙ
Κ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΕΣΑΣ ΔΙΟΤΙ ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΤΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Κ ΟΧΙ ΕΓΩ
Π ΕΙΝΑΙ Τ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΝ ΦΟΡΕΩΝ Τ ΑΓΡΙΝΙΟΥ??? ΟΕΟ
στο χαλίκι θα πηγαίνετε βλάχοι για να βγείτε στον πολιτισμό τώρα
ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΗ ΡΙΓΑΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΣ ΣΤΟΙΧΙΣΕΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ, ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ Κ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ...ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΝΤΡΟΠΗΣ ΑΝ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ Δ.ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΤΑ ΤΝ ΠΑΤΡΑ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΝΕΛ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΕΣΩ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΝ ΔΡΟΜΟ
Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ
Υ.Γ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΓΟΝΟΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΣΗ Μ
ΠΙΟ ΧΑΛΙΚΙ ΡΕ ΨΑΡΙ? ΤΡΑΒΑ *** ΣΤΝ ΤΟΥΡΛΙΔΑ
Το ενδιαφέρων των πολιτών της περιοχής που είναι; Δίχως τραίνο ξεχνάμε την ανάπτυξη,οπως την ξεχνάγαμε τοσα χρόνια.
Αλλα τι να πει κανεις,ειμαστε χειρότεροι των ιθαγενών(αυτοι τουλαχιστον περιμεναν τον μεγάλο τους θεο και τους βγήκε ισπανος βάρβαρος)..Αρα καλα μας κανουν,ελπιζω το 2100 οχι κοσμοδρόμια να μην υπάρχουν αλλα ουτε πέτρα όρθια σ'ετουτο τον τόπο,αυτό μας αξίζει.
δεν σας χώσανε πολύ βαθιά μέσα ...
μόνο είκοσι χιλιόμετρα , είστε από τον πολιτισμό μακριά .
πιο βαθιά έπρεπε ...
12:37 ΤΡΑΒΑ ***
Σ.Π. Πραγματικά δεν ξέρω τι θα πράξουν οι φορείς. Μέχρι τώρα αδιαφορία έχουν επιδείξει για το θέμα και μόνο. Εδώ ήρθε ο υφυπουργός υποδομών και δεν είπε λέξη για τον σιδηρόδρομο, νομίζω λέει πολλά αυτό. Μακάρι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων οι πολιτικοί. Εμείς σαν όμιλος θα προσπαθήσουμε μέχρι τέλους αλλά στην τελική ποιος μας ακούει εμάς;
re 12.37 trava kane kana mpanio stis laspes....
ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΒΔΕ...ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ Κ ΕΓΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΝ ΘΕΣΗ Μ ΝΑ ΠΙΕΣΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Σ.Π.-ΑΓΡΙΝΙΟ
Δημοσίευση σχολίου