Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας ανοικτή εκδήλωση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (ΟΚΕ)


Στα πλαίσια της 13ης ετήσιας συνάντησης των ΟΚΕ και των ΝΟΚΕ της χώρας που πραγματοποιήθηκε στο Αγρίνιο το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας φιλοξένησε στο συνεδριακή του αίθουσα ανοιχτή εκδήλωση με θέμα «Υποδομές και Περιφερειακή Ανάπτυξη», το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου.

Ομιλητές ήταν οι Χρήστος Πολυζωγόπουλος, Πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. Ελλάδος- Θύμιος Σώκος, Νομάρχης Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας - Τάσος Αποστολόπουλος, Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας- Χρήστος Φωτόπουλος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Αγρίνιο)- Δημήτριος Κοταντάκης, Πρόεδρος της Ν.Ο.Κ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και Παναγιώτης Τσιχριτζής, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας. Την υπουργό κα Λούκα Κατσέλη εκπροσώπησε ο Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αρμόδιος για θέματα Ανταγωνιστικότητας, κ. Μανώλης Πατεράκης.

Το λόγο πήραν επίσης ο Δήμαρχος Αγρινίου Παύλος Μοσχολιός, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Κουρουμπλής καθώς και ο Νομάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας.

Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των ομιλητών έφεραν ξανά στο προσκήνιο το μείζον ζήτημα της Περιφερειακής Ανάπτυξης σε εποχές μάλιστα κρίσιμες για την οικονομία και το μέλλον της χώρας.

Μάλιστα οι φορείς του νομού επιχείρησαν να καταδείξουν την υστέρηση που παρουσιάζεται στην περιοχή μας όχι μόνο λόγω των γνωστών αγκυλώσεων της κεντρικής εξουσίας αλλά και λόγω της ανυπαρξίας μιας κεντρικής απόφασης σχετικά με το τι πρέπει να κάνει το κράτος για επενδύσεις όπως το Πλατυγιάλι.

Το πρόβλημα των οδικών συνδέσεων και της ανυπαρξίας σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και η μη αξιοποίηση της τεράστιας επένδυσης του Πλατυγιαλίου ήταν κοινός παρανομαστής σε όλες τις εισηγήσεις ενώ από το νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας κ. Σώκο καταδείχτηκε και ο παραλογισμός να μην υπάρχει κανένας σχεδιασμός για να εκμεταλλευτεί η περιοχή και η χώρα τον τεράστιο ορυκτό πλούτο σε άργιλο και γύψο. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Μεγάλη επιχείρηση που θα προσέφερε εκατοντάδες θέσεις εργασίας στην περιοχή αναγκάστηκε να μην επενδύσει όταν κατάλαβε ότι δύο διοικητικοί υπάλληλοι του ΙΓΜΕ με νόμο από το 1935 είχαν απόλυτη δικαιοδοσία σχετικά με τη διαχείριση του ορυκτού πλούτου της περιοχής και παρόλες τις αγωνιώδεις προσπάθειές μου δεν κατέστη δυνατόν να επιταχυνθεί καμία διαδικασία».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτης Τσιχριτζής στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για μας να φιλοξενούμε σήμερα την εκδήλωση της Ο.Κ.Ε. Ελλάδος και γι’ αυτό οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον πρόεδρό της κ. Χρήστο Πολυζωγόπουλο αλλά και τον κ. Θύμιο Σώκο, τον νομάρχη μας, για την πρωτοβουλία και την επιλογή τους.

Φιλοξενούμε εδώ σήμερα ανθρώπους απ’ όλη την Ελλάδα και γι’ αυτό θα ήθελα να πω δύο λόγια για το Επιμελητήριό μας πριν αναφερθώ στον νομό μας.

Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας με περίπου 20.000 μέλη που κατανέμονται στα τμήματα Μεταποίησης, Εξαγωγών, Τουρισμού, Μεταφορών, Υπηρεσιών και Εμπορίου, είναι από τα μεγαλύτερα επαρχιακά Επιμελητήρια της χώρας, με εξαιρετικά πλούσια δράση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων του νομού μας, χωρίς βέβαια να παραλείπουμε το θεσμικό μας ρόλο του συμβούλου της πολιτείας και των επιχειρήσεων, για την ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.

Έχει ιδρύσει, πολύ πριν την καθιέρωση του εξαιρετικού θεσμού των ΚΕΠ και πριν απ’ όλα τα Επιμελητήρια της Χώρας για την εξυπηρέτηση των μελών του, παραρτήματα στις πόλεις του Μεσολογγίου, της Ναυπάκτου, της Αμφιλοχίας, της Βονίτσης, και σύντομα πρόκειται να λειτουργήσει και στον Αστακό.

Θεωρούμε σημαντική πρωτοβουλία μας την δημιουργία αυτής της συνεδριακής αίθουσας αλλά και του εκθετηρίου προϊόντων των επιχειρήσεων του νομού, απαραίτητες υποδομές, που έλειπαν από την περιοχή μας.

Επίσης, θεωρούμε κορυφαία ενέργεια τη δημιουργία από τα Επιμελητήρια 16 νομών της χώρας της « Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων» η οποία διαχειρίστηκε με επιτυχία το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του τότε Υπουργείου Ανάπτυξης, που αποτελούσε τμήμα του Γ΄ ΚΠΣ προς όφελος των επιχειρήσεων της περιοχής μας και της χώρας. Ήδη η παραπάνω εταιρεία αποτελεί ένα από τα οκτώ συστατικά μέλη του ΕΦΕΠΑΕ που φιλοδοξεί να διαχειριστεί το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα και Ανταγωνιστικότητα» του ΕΣΠΑ.

(...)Η Πολιτεία επέλεξε την ανάπτυξη του Άξονα Βορρά-Νότου (Θεσσαλονίκη –Αθήνα) και εγκατέλειψε την Δυτική Ελλάδα στην τύχη της και στις υποδομές που είχε οραματιστεί και πραγματοποιήσει ο Μεγάλος Πολιτικός του 19ου αιώνα Χαρίλαος Τρικούπης (Σιδηρόδρομος, Οδικοί Άξονες κ.λ.π.).

Αιτήματα των πολιτικών εκπροσώπων και των φορέων του νομού ικανοποιούνται με το σταγονόμετρο. Υποδομές που σε άλλες περιοχές θεωρούνται αυτονόητες εδώ ικανοποιούνται μετά από σκληρούς αγώνες και με προβλήματα (βλέπε Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο Αγρινίου κ.λ.π.).

Μεταξύ των άλλων σημαντικών υποδομών που λείπουν από το νομό μας είναι και τα ΒΙΟΠΑ ή Επιχειρηματικά Πάρκα. Δεν είναι δυνατόν να ελπίζεις σε μια νέα οποιουδήποτε τύπου ανάπτυξη, χωρίς να διαθέτεις την βασική αυτή υποδομή. Είναι κλασσική πια η ερώτηση των ξένων και ντόπιων επιχειρηματιών «πού να εγκατασταθώ Πρόεδρε;» και εγώ δεν έχω τη δυνατότητα να δώσω απάντηση.

Έτσι λοιπόν, άλλοι μεν, κυρίως οι ντόπιοι εγκαθίστανται σε περιοχές που διαθέτουν κάποιες υποτυπώδεις υποδομές, γιατί κάποιοι άλλοι είχαν εγκατασταθεί πριν από αυτούς στην ευρύτερη περιοχή, πληρώνουν πανάκριβα τη γη και εν συνεχεία καθίστανται όμηροι των διαφόρων υπηρεσιών, άλλοι δε, κυρίως οι ξένοι, δεν εγκαθίστανται και δεν επενδύουν στην περιοχή μας, εκτός αν είναι απόλυτη ανάγκη.

Τι γίνεται με το φυσικό αέριο;

Καμία κουβέντα. Δεν βρίσκεται ο νομός μας σε κανένα απολύτως σχεδιασμό.

Τι σκέψεις υπάρχουν για εμπορευματικό κέντρο ή σταθμό;

Καμία.

Τουλάχιστον δέκα χρόνια συζητάμε τη σύνδεση του λιμένος Πλατυγιαλιού με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Δεν είναι αυτό το λιμάνι που έσωσε την Ελλάδα στις μεγάλες απεργίες του ΟΛΠ;

Δεν είναι αυτό το λιμάνι με τις καλύτερες υποδομές στην Δυτική Ελλάδα με την γεωγραφική της έννοια;

Αν δεν είναι αυτό ευθεία βολή κατά τις ανάπτυξης τι είναι;
Αν η έλλειψη των υποδομών στις οποίες που αναφέρθηκα δεν αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό για τον επιχειρηματία και την επιχειρηματικότητα στην περιοχή μας, τότε τι αποτελεί;

Το ίδιο κόστος παραγωγής και μεταφοράς προϊόντος έχει ο επιχειρηματίας του νομού μας με τον επιχειρηματία του Ανατολικού και Βόρειου άξονα της χώρας;

Οι περισσότεροι ζήσαμε την εμπειρία το καλοκαίρι που μας πέρασε, του κατακλυσμού των παραλιών του Ιονίου και των νησιών του από κατοίκους της Βορείου Ελλάδος. Γιατί, συνέβη αυτό;

Ο λόγος είναι απλός: η ολοκλήρωση της Εγνατίας. Περιοχές που δε θα επισκεπτόταν κάποιος ποτέ ή θα το σκεφτόταν πολύ, ήρθαν κοντά του.

Η Αιτωλοακαρνανία με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει, δηλαδή τους πλούσιους φυσικούς πόρους, τη γεωγραφική της θέση, την δεδομένη κτηνοτροφική παραγωγή, την αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, την ενίσχυση της υπάρχουσας βιοτεχνικής και βιομηχανικής δραστηριότητας, τη στόχευση στη δημιουργία πρώτα απ’ όλα υποδομών που θα είναι παραγωγικές, ανταποδοτικές και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και όχι του τύπου να φτιάξουμε το δρόμο για να πηγαίνουμε άνετα στο χωριό 15 ημέρες το χρόνο, τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις και υποδομές αλλά και το σημαντικότερο με διάθεση για δουλειά, μπορεί να βαδίσει σταδιακά σε μια τροχιά ανάπτυξης»

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: