Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας "Ευρυτανικά νέα" διαμαρτύρονται έντονα οι δημότες και κάτοικοι της Δυτικής Ευρυτανίας για την αδιαφορία της πολιτείας και τη στάση κάποιων τοπικών "παραγόντων" οι οποίοι, ενώ υπάρχει η χάραξη του δυτικού οδικού άξονα Καρπενήσι - Αγρίνιο μέσω Φραγκίστας, προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες ότι ο μοναδικός οδικός άξονας για Αγρίνιο διέρχεται μέσω Προυσού. Ζητούν να στηρίξουν τον οδικό άξονα Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο έτσι όπως έχει χαραχθεί.
Μεταξύ άλλων τονίζουν:"Βρισκόμαστε στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα και διαπιστώνουμε ότι το φλέγον και καίριο θέμα της βελτίωσης του Εθνικού άξονα Καρπενησίου - Αγρινίου όχι μόνο παραμένει στάσιμο, αλλά και επιδεικνύεται μια προκλητική αδιαφορία από τους αρμόδιους φορείς του τόπου μας.
Το ζωτικότερο θέμα για την επιβίωση και ανάπτυξη της Δυτικής Ευρυτανίας και όχι μόνο, φαίνεται ότι σκοπίμως εγκαταλείπεται στο έλεος της τύχης του, εγκαταλελειμμένος σαν να πρόκειται για κάποιον άνευ σημασίας δασικό δρόμο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, διάφοροι παράγοντες του νομού μας τοποθετούνται με πρωτοφανή εχθρότητα ενάντια στην προοπτική ριζικής αναδιάρθρωσης του εν λόγω οδικού άξονα θεωρώντας ότι το μέλλον της οδικής επικοινωνίας με την Αιτωλοακαρνανία είναι δια μέσω Προυσού.
Θα ήταν σκόπιμο να τονιστεί ότι τα μεγάλα οδικά έργα δεν γίνονται με βάση μικροκομματικά, καιροσκοπικά και ιδιοτελή μικροσυμφέροντα αλλά με βάση την προοπτική αναζωογόνησης του νομού μας, ο οποίος κατά τα 2/3 οφείλει την ύπαρξή του στο τμήμα της Ευρυτανίας από το όριο του ποταμού Μέγδοβα και δυτικά.
Είναι γνωστό ότι ο οδικός άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο χαράχθηκε και είχε και έχει σκοπό, πλην της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και την οικονομική και εμπορική ανάπτυξη όχι μόνο της Ευρυτανίας αλλά και τη διεύρυνση των παραπάνω δραστηριοτήτων με το σύνολο της Αιτωλοακαρνανίας, την πρόσβαση στην Ήπειρο.
Τα οφέλη από την παραπάνω επικοινωνία είναι αυτονόητα για το νομό μας γενικά και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση (άλλωστε γι’ αυτό κατασκευάστηκαν οι σύγχρονες γέφυρες Κρεμαστών και Τατάρνας).
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς οι παραπάνω προαναφερθέντες «παράγοντες» εθελοτυφλούν μπροστά στα οφθαλμοφανή οφέλη που προκύπτουν από τη δραστική βελτίωση του εθνικού άξονα Καρπενησίου - Αγρινίου μέσω της υπάρχουσας χάραξης."
Μεταξύ άλλων τονίζουν:"Βρισκόμαστε στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα και διαπιστώνουμε ότι το φλέγον και καίριο θέμα της βελτίωσης του Εθνικού άξονα Καρπενησίου - Αγρινίου όχι μόνο παραμένει στάσιμο, αλλά και επιδεικνύεται μια προκλητική αδιαφορία από τους αρμόδιους φορείς του τόπου μας.
Το ζωτικότερο θέμα για την επιβίωση και ανάπτυξη της Δυτικής Ευρυτανίας και όχι μόνο, φαίνεται ότι σκοπίμως εγκαταλείπεται στο έλεος της τύχης του, εγκαταλελειμμένος σαν να πρόκειται για κάποιον άνευ σημασίας δασικό δρόμο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, διάφοροι παράγοντες του νομού μας τοποθετούνται με πρωτοφανή εχθρότητα ενάντια στην προοπτική ριζικής αναδιάρθρωσης του εν λόγω οδικού άξονα θεωρώντας ότι το μέλλον της οδικής επικοινωνίας με την Αιτωλοακαρνανία είναι δια μέσω Προυσού.
Θα ήταν σκόπιμο να τονιστεί ότι τα μεγάλα οδικά έργα δεν γίνονται με βάση μικροκομματικά, καιροσκοπικά και ιδιοτελή μικροσυμφέροντα αλλά με βάση την προοπτική αναζωογόνησης του νομού μας, ο οποίος κατά τα 2/3 οφείλει την ύπαρξή του στο τμήμα της Ευρυτανίας από το όριο του ποταμού Μέγδοβα και δυτικά.
Είναι γνωστό ότι ο οδικός άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο χαράχθηκε και είχε και έχει σκοπό, πλην της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και την οικονομική και εμπορική ανάπτυξη όχι μόνο της Ευρυτανίας αλλά και τη διεύρυνση των παραπάνω δραστηριοτήτων με το σύνολο της Αιτωλοακαρνανίας, την πρόσβαση στην Ήπειρο.
Τα οφέλη από την παραπάνω επικοινωνία είναι αυτονόητα για το νομό μας γενικά και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση (άλλωστε γι’ αυτό κατασκευάστηκαν οι σύγχρονες γέφυρες Κρεμαστών και Τατάρνας).
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς οι παραπάνω προαναφερθέντες «παράγοντες» εθελοτυφλούν μπροστά στα οφθαλμοφανή οφέλη που προκύπτουν από τη δραστική βελτίωση του εθνικού άξονα Καρπενησίου - Αγρινίου μέσω της υπάρχουσας χάραξης."
Πηγή: prassia-eyrytanias.blogspot.com
Ως πότε έργα κοινής ωφέλειας θα είναι "όμηρα" σε τοπικά συμφέροντα; Το ζήτημα είναι να γίνει η εθνική οδός και επιτέλους να αποπερατωθεί αυτό το έργο.
Όταν η συζήτηση αναλώνεται στο αν ο δρόμος θα περάσει από το α η το β σημείο, τότε δυστυχώς δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Υπενθυμίζουμε ότι και ο δρόμος Αγρίνιο-Καρπενήσι μέσω Προυσού αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω κατολισθήσεων. Ζητήματα ασφάλειας τίθονται και εκεί.
Ας έχουν το λόγο οι μηχανικοί που ξέρουν κάτι παραπάνω από όλους εμάς .
Αυτοί άλλωστε είναι εκείνοι που έκαναν τον υπάρχοντα σχεδιασμό. Μπας και επιτέλους γίνει το έργο..
Όταν η συζήτηση αναλώνεται στο αν ο δρόμος θα περάσει από το α η το β σημείο, τότε δυστυχώς δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Υπενθυμίζουμε ότι και ο δρόμος Αγρίνιο-Καρπενήσι μέσω Προυσού αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω κατολισθήσεων. Ζητήματα ασφάλειας τίθονται και εκεί.
Ας έχουν το λόγο οι μηχανικοί που ξέρουν κάτι παραπάνω από όλους εμάς .
Αυτοί άλλωστε είναι εκείνοι που έκαναν τον υπάρχοντα σχεδιασμό. Μπας και επιτέλους γίνει το έργο..
10 σχόλια:
Τί λέτε ωρέ Φραγκιστανοί. Από Προυσσό να γίνει η χάραξη να γλιτώνουμε και 30 χιλιόμετρα δρόμου.
Παραγοντίσκοι είστε εσείς εκείπου θέλετε να ταλαιπωρείτε δεκάδες χιλιάδες κόσμο με 30 χιλιόμετρα περισσότεα ( 85 από Προυσσό για Καρπενήσι , 115 από Φραγκίστα για Καρπενήσι, με αφετηρία το Αγρίνιο πάντα ).
Ποιος είναι λοιπόν ο παραγοντίσκος που δεν αφήνει ν πάνε μπροστά τα πράγματα στη χώρα? Κάτι τύποι με μυαλά σαν εσάς. Όλα για τα λεφτά.
Να γίνει το σωστό επιτέλους. Δρόμο για Καρπενήσι από Προυσσό. Δε θα κάνουμε εμεί ς το γύρο του θανάτου για 100 νοματαίους από Φραγκίστα.
Αθάνατη Ελλάδα....
Είναι απαράδεκτο αυτό που ζητούν οι Φραγκιστανοί Κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια.
Το λογικό θα ήταν να απαιτήσουν την χάραξη για το δικό τους κομμάτι.
Δεν έχει καμία λογική ο πολίτης απο το Αγρίνιο που θέλει να πάει στον Προυσό να κάνει τριπλάσια διαδρομή μόνο και μόνο για την αξιοποίηση της Φραγκίστας.
Ας ενδιαφέρθουν λοιπόν για το δικό τους δρόμο και να μην χρησιμοποιούν τον Προυσό ως εμπόδιο. Ο Προυσός εξάλου εδώ και χρόνια δέχετε ανελέητο σαμποτάρισμα απο το Δήμο Καρπενησίου μη τυχόν και αναπτυχθεί και χάσουν τη "μασα"
Θα ήταν άδικο λοιπόν να ζητούν και το αποκλεισμό του απο το Δήμο Αγρινίου.
Η Νόμος Ευρυτανίας πρέπει να αναπτυχθεί-αξιοποιηθεί συνολικά και όχι μεμονωμένα. Μόνο έτσι θα απολαμβάνουν όλοι τα προνόμοια.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν οι έχοντες και κατέχοντες θέσεις κλειδιά.
Ο καθένα μας έχει δικαίωμα και είναι εύλογο να ενδιφέρεται για το χωριό που γεννήθηκε δεν έχει όμως το δικαίωμα και είναι παρανοϊκό να " θαβει" τα χωριά των άλλων.
βρε παπαρα αμα γινει ο δρομος απο φραγκιστα θα ειναι πολυ λιγοτερα τα χιλιομετρα και με λιγοτερο κοστος.
Όταν δεν υπάρχει χρήμα,βολεύει πολύ η αλλαγή θέματος...Πάντως είτε από τη μία είτε από την άλλη πας,το ότι ο δρόμος αυτός θεωρείται εθνική οδός είναι για το βιβλίο Γκίνες!
ΥΓ Προς το συντάκτη,χωρίς παρεξήγηση,επειδή γίνεται συχνά λάθος...τίθενται και όχι τίθονται!Φιλικά!
Ο εθνικός δρόμος Αγρίνιο Καρπενήσι, εφόσον δεν περάσει από Αγιο Βλάσιο και Ανατολική Φραγκιστα θα έχει μήκος κάτω από 80 χιλιόμετρα και θα είναι απόλυτα ασφαλής. Επιπλέον ο εν λόγω δρόμος θα φέρει και την Θεσσαλία πιο κοντά στην Αιτωλ/νια γιατί από την Βινιανή η Καρδίτσα είναι σε μικρή απόσταση. Ο εν λόγω δρόμος θα έχει πολύ καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά και θα είναι κατάλληλος και ασφαλής για μεταφορές και συγκοινωνία. Επιπλέον θα βγάλει την Αιτωλ/νια από την απομόνωση από την Ανατολική Στέρεα Ελλάδα και την Θεσσαλία. Ε εν λόγω δρόμος είναι ενταγμένος και στα δευτερεύοντα Ευρωπαϊκά δίκτυα, είναι δηλαδή πάρα πολύ απαραίτητος για την Αιτωλ/νια και Ευρυτανία και όχι μόνο.
Ο δρόμος προς Καρπενήσι από Προυσό είναι ένας δρόμος που δεν μπορεί να εξυπηρέτηση της μεταφορές και την συγκοινωνία λόγω των μεγάλων κατά μήκος κλίσεων και πολύ μεγάλων πρανών (εγκυμονούν μεγάλους κίνδυνους). Ο δρόμος αυτός έχει αναπτυχθεί και πρέπει να υπάρχει μόνο για τουριστικούς λόγους και για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής. Η διάθεση μεγάλων κονδυλίων στο δρόμο για Προυσό είναι κατασπατάληση πόρων.
ΣΧΟΛΙΟ 1
ρε παιδια γιατί να γινουν νεες χαράξεις;
για χασιμο χρονου και γερο φαγοποτι των τεχνικων εταιρειων μελετων και εφαρμογης;
Nα γινει άμεση βελτιωση και των δυο οδων, με διαπλατυνσεις, τεχνικα έργα, προστατευτικές μπάρες, αντιστηριξη πρανών και προπαντως αμεση και ποιοτικη αντικατασταση των απαρχαιωμενων οδοστρωματων.
Δηλαδη γιατι πρεπει να πηγαινει καποιος απο ενα δρομο;
ας υπαρχουν δρομοι και ας παει ο καθενας απο οπου θελει!!!
ολα τα αλλα ειναι χαζοχωριατικα βιτσια!!!
Το καταλαβαινω οτι το ευρυτανικο λομπι ειναι ισχυρο - και με πολιτικες προσβασεις σε ολους τους χωρους - αλλα μην ξεχνανε οτι πλεον μενουν στην Αιτωλοακαρνανια και το Αγρινιο.
ΣΧΟΛΙΟ 2
Αληθεια, αυτο μας ΄΄καιει΄΄, ως Αγρινιο;
Πως θα αναπτυχθει η Ευρυτανία, η ορεινη Ναυπακτία και η περιοχη του Αγιου Βλασιου, ουσιαστικά μια δημογραφικη έρημος;
Μηπως το Αγρινιο πρεπει να κοιταξει γυρω να αναπτυχθει πρωτιστως ο περιγυρος της μεσόγειας ΄΄αιτωλικης λεκανης΄΄ αρχικα και να ''απορροφησει'' διοικητικα στο μελλον και την επαρχια Μεσολογγιου, αποκτωντας προσβαση στην θαλασσα;
Μηπως μετα τον ΄΄Καλλικρατη΄΄, πρεπει το Αγρινιο να κοιταξει καλυτερα προς τους νυν δημους Αγγελοκαστρου και Μακρυνειας, που ουσιαστικα ανηκουν στον ΄΄ζωτικο΄΄ χωρο του και σε δευτερο χρονο τον νυν δημο Αιτωλικου, για άμεση οδο στην Ιονια οδο;
Υ.Γ.Για οσους νομιζουν οτι τα παραπανω ειναι υπερβολικα, θα μου επιτρεψετε να σας πω οτι αυτη ηταν η πολιτικη της ΄΄Αιτωλικης Συμπολιτειας΄΄ τον 3ο αιώνα π.Χ., οταν ανεδείχθη στην μεγαλυτερη πολιτικη δυναμη της Κεντρικης Ελλαδας!!!
Γέφυρα της Επισκοπής και όχι γέφυρα Κρεμαστών. Οι γέφυρες Τατάρνας και Επισκοπής κατασκευάσθηκαν τις δεκαετίες του 1960 & 1970. Η γέφυρα της Επισκοπής έγινε για το δρόμο Αγρίνιο Καρπενήσι Λαμία & Η γέφυρα Τατάρνας για το δρόμο Αμφιλοχία Βινιανη Καρπενήσι Λαμία. Στο Σχεδιασμό ήταν και η κατασκευή δρόμου Βινιανη Καρδίτσα η παραμεγδόβια χάραξη.
Οι παραπάνω σχεδιασμοί εξυπηρετούν την δυτική Στερεά Ελλάδα τμήμα της Ηπείρου, Θεσσαλία και Ανατολική Στερεά Ελλάδα και είναι σχεδιασμός για ανάπτυξη των παραπάνω περιοχών
Ο 12,18 έχει σωστή προσέγγιση του θέματος Αγρίνιο – Αιτωλ/νια γιατί κατά την γνώμη αφορά το 70% της Αιτωλ/νιας . Αλλά για να αναπτυχθεί μια περιοχή δεν πρέπει να έχει καλούς δρόμου μόνο σε ένα άξονα Γιάννενα –γέφυρα Αντίρριου – Πάτρα – Αθηνά. Αλλά και σε περιοχές (Θεσσαλία – Φθιώτιδα) που μέχρι σήμερα και τώρα η πρόσβαση είναι δύσκολη και έχει κόστος. Μεγάλα οδικά έργα στην περιοχή μας είναι σε εξέλιξη πχ Ιόνια οδός, δρόμος προς Άκτιο, πιστεύω και δρόμος προς Πλατυγιάλι θα ολοκληρωθεί. Έργα που θα πρέπει να γίνουν είναι ο αυτοκινητόδρομος προς Αγρίνιο από Αγγελόκασρο, η βελτίωση της υπάρχουσας εθνικής οδού στο μεγαλύτερο μέρος της με νησίδα και δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση κλπ. Ο δρόμος Αγρίνιο γέφυρα Επισκοπής Καρπενήσι Λαμία ( ο εν λόγω δρόμος δεν είναι απαραίτητο να περάσει από Άγιο Βλάσιο & Φραγκίστα, συνολικό μήκος για Καρπενήσι κάτω από 80 χιλ.) & Βινιανη Καρδίτσα είναι επίσης στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του Αγρινίου – Αιτωλ/νιας. Η ανάπτυξη της Ευρυτανίας και ειδικότερα της Δυτικής θα πρέπει ενδιαφέρει άμεσα το Αγρίνιο και την Αιτωλ/νια γιατί περιοχή που δεν έχει ενδοχώρα αναπτυγμένη δεν μπορεί να αναπτυχθεί..
h katagwgh tou pateramou einai apo ton ai blash.eitai perash o dromos apo ekei eitai oxi to xwriomou tha mhnei sthn udia katastash pou einai twra,giath oi anthrwph pou to paizoun arxontes tou topou apla den endiaferontai....an telika paei apo prouso to papadario tha einaio apo pusw ....
Δημοσίευση σχολίου