Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Υπό προκήρυξη μελέτες για τμήματα του «δυτικού σιδηροδρομικού άξονα>> Αντίρριο - Ιωάννινα.


Προς: ΠΡΟΕΔΡΟ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε

κ. Ιωάννη Πετρόπουλο

Δ.Σ. ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., Διεύθυνση μελετών

Καρόλου 27 10437, Αθήνα

Διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού ΟΣΕ

Καρόλου 1-3 10437, Αθήνα

Κοινοποίηση :

1. Υπουργός Υποδομών & Δικτύων Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε 10191 Παπάγου

2. ΥΥ&Δ, Τμήμα κοινοβουλευτικού Ελέγχου

3. Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας

4. Δ.Σ. Επιμελητήριου Αιτωλοακαρνανίας

5. ΤΕΕ περιφερειακό τμήμα νομού Αιτωλοακαρνανίας

6. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

7. Περιφέρεια Ηπείρου

8. Νομαρχίες: Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων

9. Δημοτικά συμβούλια: Μεσολογγίου, Αρακύνθου, Στράτου, Νεάπολης, Ινάχου, Θεστιέων, Παραβόλας, Θέρμου, Μακρυνείας, Παρακαμπυλίων, Παναιτωλικού, Αγρινίου, Άρτας, Ιωαννίνων

10. Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου

11. δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

12. ΑΚΑΡΠΟΡΤ A.E

13. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: Υπό προκήρυξη μελέτες για τμήματα του «δυτικού σιδηροδρομικού άξονα» Αντίρριο – Ιωάννινα.

Στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. (http://www.ergose.gr/ergosesite/inner.asp?CONTAINERID=3&REFCI=679&LANGUAGE=1) στην κατηγορία «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΩΝ 12ΜΗΝΟΥ» στην υποκατηγορία «ΜΕΛΕΤΕΣ» (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 12 ΜΗΝΩΝ (Αρ. Απόφασης 2503, Ημ/νία Έγκρισης Δ.Σ. ΕΡΓΟΣΕ 25-02-2008) Συμβάσεις Εκπόνησης Μελετών, Συναφών Υπηρεσιών και Συμφωνιών - Πλαίσιο που πρόκειται να προκηρυχθούν ή και να ανατεθούν τους επόμενους 12 μήνες), ανακοινώνονται στο συνημμένο έγγραφο οι μελέτες χάραξης για τμήματα του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα. Συγκεκριμένα:

> Αριθμός Απόφασης 41: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Αντίρριο έως Χ.Θ. 42+000 και σύνδεση με Αστακό (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 42: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο-Ιωάννινα τμήμα από 42+000 έως Χ.Θ. 120+000 (Α' Φάση)»

> Α.Α. 43: «Μελέτες χάραξης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αντίρριο- Ιωάννινα τμήμα από Χ.Θ. 120+000 έως Χ.Θ. 180+000 (Ιωάννινα) (Α' Φάση)»,

> Α.Α. 44: «Τοπογραφικές Μελέτες για την αντιμετώπιση αναγκών και

σύνταξη ορθοφωτοχαρτών για την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αντίρριο-Ιωάννινα»

Ταμείο χρηματοδότησης και απόφαση ένταξης ορίζετε το «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.)» ενώ ημερομηνία ολοκλήρωσης βάσει απόφασης ορίζετε ο Απρίλιος του 2013. Συνολικά ο προϋπολογισμός για τις συγκεκριμένες μελέτες ανέρχεται στα 23800000 € ενώ χαρακτηρίζονται «υπο προκήρυξη»

Αρχικά οι συγκεκριμένες διακηρύξεις εντείνουν το ενδιαφέρον και τον αγώνα για το πάγιο αίτημα των κοινωνιών και παραγωγικών τάξεων της πιο απομονωμένης συγκοινωνιακά περιοχής της Ελλάδας και μια από τις φτωχότερες της Ε.Ε για την δημιουργία σύγχρονου σιδηροδρόμου. Είναι κάτι για το οποίο αγωνιζόμαστε δεκαετίες και αποτελεί όραμα και σκοπό.

Από παλαιότερες παρουσιάσεις προμελετών γνωρίζουμε πως προβλέπετε χάραξη που παρακάμπτει αδικαιολόγητα την πόλη του Αγρινίου, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη που διέρχεται ο άξονας. Μια πόλη οικονομικό και φυσικό κέντρο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και της Δυτικής Στερεάς. Με ποια αυτοκαταστροφική λογική ξεκινάει αυτό το έργο πνοής, αγνοώντας μια τεράστια πηγή επιβατών; Ποια επιστημονικά στοιχεία δικαιολογούν την απομόνωση μιας πόλης 100 χιλιάδων κατοίκων; Ο όμιλος, η τοπική αυτοδιοίκηση καθώς και σύσσωμη η τοπική κοινωνία, υποστηρίζουμε και διεκδικούμε διαφορετική τελική χάραξη κοντά στο Αγρίνιο. Ελπίζουμε οι τελικές μελέτες που πρόκειται να ξεκινήσουν θα διορθώσουν το αρχικό σφάλμα και θα λάβουν υπόψη τις έντεκα ομόφωνες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων της Αιτωλοακαρνανίας (τις οποίες και σας επισυνάπτουμε) που ξεκαθαρίζουν πως δεν θα ανεχτούν την συγκοινωνιακή απομόνωση που τους επιβάλει ο λάθος σχεδιασμός της προμελέτης.

Θέλουμε να ενημερωθούμε για την πορεία των διαδικασιών για την έγκριση και εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων, την πρόοδο των διαδικασιών των δημοπρατήσεων, το χρονοδιάγραμμα των μελετών και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μελετώμενων έργων προκειμένου να προβούμε σε προτάσεις, γιατί, όπως σας ξεκαθαρίσαμε, δεν θα ανεχτούμε διαφορετική χάραξη.

Τέλος αιτούμαστε την ταχεία προώθηση του δίκαιου αιτήματός μας, σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 4, παρ. 1 του Ν. 2690/1999 «Κύρωση Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας» και την κοινοποίηση σε εμάς όλων των σχετικών εγγράφων σας. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και συνεργασία είμαστε πάντα πρόθυμοι και διαθέσιμοι και μπορείτε να επικοινωνείτε οποιαδήποτε στιγμή με τον όμιλο «Χ. Τρικούπης».

Ο πρόεδρος του Ομίλου

Χρήστος Κατσιμπίνης

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ade na doume bas kai....

Ανώνυμος είπε...

Σιδηρόδρομος από Αγρίνιο. Στάση Αγρίνιο και όχι στου διαόλου τη μάνα.
Ξερουν αυτοί. Τα ίδια έκαναν και με άλλα συγκοινωνιακά έργα.

Ανώνυμος είπε...

Θα είναι απαράδεκτο εάν γίνει τελικά αυτή η γραμμή αλλά να περνάει μακριά από το Αγρίνιο. Πρέπει να περνάει πολύ κοντά στη πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Gia poia grammi milame? afou iparxei idi mia grammi thelete kai ali?

Ανώνυμος είπε...

Ποια γραμμή ρε αγράμματε με τα greeklish? Αυτή που πάει πιο αργά και από ποδήλατο?
Ψαρόμυαλε, πήγαινε για κανα χέλι και καμιά τσιπούρα. Αυγοταραχοκέφαλε.

Ανώνυμος είπε...

4΄12 ασχετος.φιλαρακι δεν εχει γραμμη απο αγρινιο γιαννενα αλλα προς μεσολλογγι!και νωμιζεις οτι εκεινες οι γραμμες εξηπηρετουν τις σημερινες αναγκες των τρενων????

ΣΒΔΕ είπε...

Για να βοηθήσουμε στην κατανόηση κάποιων πραγμάτων, ο δυτικός άξονας είναι η υπό μελέτη γραμμή διεθνούς εύρους (1,44m) που θα ξεκινάει από την Καλαμάτα, θα συνεχίζει μέχρι την Πάτρα από εκεί θα συνεχίζει (νοητά αρχικά…) από το Αντίρριο προς Μεσολόγγι- Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Άρτα – Γιάννενα. Στα Γιάννενα θα ενώνετε με την σιδηροδρομική Εγνατία η οποία θα ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα και θα καταλήγει στην Καλαμπάκα όπου φτάνει σήμερα το δίκτυο του ΟΣΕ και από εκεί θα διακλαδώνετε προς Κοζάνη όπου επίσης φτάνει σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως είπαμε πριν θα είναι γραμμή διεθνούς εύρους, βαριάς υποδομής για επίτευξη μεγάλων ταχυτήτων (200χλ/ω). Η γραμμή που υπάρχει τώρα στην Αιτωλοακαρνανία είναι μετρική δηλαδή εύρους ενός μέτρου και δεν έχει δυνατότητα για ταχύτητα πάνω από 120χλ/ω. Η συγκεκριμένη γραμμή έπρεπε να λειτουργεί εδώ και έξι χρόνια σαν προαστιακός Αιτωλοακαρνανίας. Το γιατί δεν λειτουργεί ας μας το απαντήσουν παρακαλώ πολύ οι πανάξιοι εκλεγμένοι μας αντιπρόσωποι…

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΤΡΕΝΟ MAGNEV ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ.

Ανώνυμος είπε...

10:01 π.μ. Χαλάρωσε μεγάλε.
Με τον Thanos και τους ομότεχνους του που κατά πάσα πιθανότητα ψήφισες μια ζωή με το Κτελ θα πηγαίνεις…

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ...ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΤΕΛ ΔΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 1 ΩΡΑΣ ΝΑ ΤΗ ΚΑΝΟΥΝ 2 ΩΡΕΣ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΟΥΤΣΟΧΩΡΙ

ΥΠΑΡΧΟΥΝ Κ ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ...

Ανώνυμος είπε...

24 Μαρτίου 2010 3:28 μ.μ.

μπα , δεν ειμαι σοσιαληστης, δεν μου αρεσαν οι παπανδρεους ποτε μου.
για χρυση αυγη με βλεπω να ψηφιζω στις επομενες ετσι για αντιδραση , παντως κανενα απο τα 2 μεγαλα κομματα.τους συμφοιτητες θα κατσουμε να ψηφισουμε τωρα?
και κατι αλλο, ειναι δυνατον να πεταξε τοσα λεφτα το κτελ για τον καινουριο σταθμο και να ηξεραν οτι θα γινουν τρενα?
δεν νομιζω....
ουτε στην δευτερα παρουσια δεν προκειται να γινουν αυτα.
αυτα επρεπε να ειχαν γινει 30 χρονια πριν. τωρα το εχασες το "τρενο"!

Ανώνυμος είπε...

Στείλτε γράμμα στην Ευρωπαϊκή ένωση, το κτελ Αιτωλοακαρνανίας έφτιαξε νέο σταθμό στο Αγρίνιο, να παγώσουν όλα τα σιδηροδρομικά έργα, πια παίζει μόνο του! Τώρα τέλειωσε κάθε πρόβλημα, το μέλλον των συγκοινωνιών είναι εδώ! Αν θέλετε το καλό σας φροντίστε και εσείς κουτόφραγκοι εκεί πάνω να μας αντιγράψετε!