Τα επιχειρήματα της κατά της συγχωνεύσεως των σχολείων διατυπώνει η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας σε επιστολή της. Επίσης απευθύνει κάλεσμα στη 48ωρη πανελλαδική απεργία την Τρίτη 22 και Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011:
Μια από τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης του Υπουργείου Παιδείας «συγχωνεύσεις σχολείων» είναι η δραστική μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών και των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών στη σχολική εκπαίδευση. Είναι γνωστό ότι το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπ/σης και εκτιμάται ότι μέχρι το 2013 το ρεύμα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί με αποτέλεσμα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Σύμφωνα μάλιστα με την εφαρμογή του λόγου ένα προς πέντε στις προσλήψεις όπως αναφέρεται στο νόμο 3899/2010 οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν συνολικά τις 9000 περίπου μέχρι το 2013, πράγμα που σημαίνει μείωση των εκπαιδευτικών κατά 35000 περίπου η σε ποσοστό 20% του συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων.
Το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν εξαγγέλλει την συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων. Όλοι γνωρίζουν ότι σε μια τυπική συγχώνευση 2 σχολικών μονάδων, με δεδομένο ότι θα λειτουργούν στο όριο της χωρητικότητας (όριο των 30 μαθητών ανά τμήμα στην δευτεροβάθμια - 25 στην πρωτοβάθμια) χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων τουλάχιστον και βέβαια μειώνεται ο αριθμός των τμημάτων.
Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φτηνότερα.
Επίσης με πρόσχημα την οικονομική κρίση εξαπολύεται πρωτοφανής επίθεση στα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων και της εργατικής τάξης. Μειώνουν τους μισθούς, περικόπτουν κατά 40% τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, ελαστικοποιούν σε πρωτοφανέρωτο βαθμό τις εργασιακές σχέσεις, αυξάνουν τα όρια συνταξιοδότησης, μειώνουν τις συντάξεις.
Συγχωνεύουν, καταργούν και υποβαθμίζουν τις δημόσιες υπηρεσίες με μοναδικό κριτήριο τον περιορισμό των δαπανών και την εξεύρεση πόρων για την ικανοποίηση των συμφερόντων των δανειστών, των κερδοσκόπων και του τραπεζικού κεφαλαίου. Ταυτόχρονα στα πλαίσια του Καλλικράτη προωθούν το νέο σχολείο της αγοράς στο οποίο χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ανταλλάσσοντας τις <<χορηγίες>> τους με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα.
Είναι υπουργική υποκρισία να βαφτίζεται «ποιοτική αναβάθμιση» της εκπαίδευσης το στοίβαγμα των μαθητών σε τάξεις με 28 και 30 μαθητές.
Γι΄ αυτό δεν μπαίνουμε στην διαδικασία να διαπραγματευτούμε την περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και απαντούμε αρνητικά στο σχετικό σας κάλεσμα να καταρτίσουμε οποιαδήποτε πρόταση για συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων.
Ως κλάδος έχουμε τα δικά μας παιδαγωγικά κριτήρια και σας τα υπενθυμίζουμε:
• Ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα τους 25 στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
• Απαιτούμε τα τμήματα των μαθημάτων κατεύθυνσης και τα τμήματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης να έχουν λιγότερους από 20 μαθητές, καθώς και να θεσμοθετηθεί η αναλογία 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
Η κατάργηση μιας σχολικής μονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες, αφού θα οδηγήσει στο μαρασμό των τοπικών κοινωνιών.
Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να αυξηθεί η σχολική διαρροή και θα ενταθεί ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης.
Σε πολλές οικογένειες θα μπει το δίλημμα της μετεγκατάστασης με αποτέλεσμα την ερήμωση των χωριών και των παραμεθόριων περιοχών.
Είμαστε αντίθετοι με την δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα, αφού αυτό θα αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
Είναι φανερό πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξεις για το <<Νέο Σχολείο>>, με το σύνθημα πρώτα ο μαθητής, κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητές, ούτε για τους γονείς και πολύ περισσότερο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου