Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Ο δρόμος Αγρίνιο-Καρδιτσα

Στον χάρτη βλέπετε τα σημεία Νεράιδα και Μαυρομάτα, τα οποία είναι οδικά αποκλεισμένα.
Μαζί με αυτά, ουσιαστικά η Ευρυτανία και η Καρδίτσα..
(Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για να τη μεγενθύνετε)

Μια παλιά ( και σχετικά ξεχασμένη ιστορία) είναι η απευθείας σύνδεση του Αγρινίου με την Καρδίτσα. Ο δρόμος αυτός ξεκίνησε να κατασκευάζεται τη περίοδο του Μεσοπολέμου, ενώ αποτέλεσε όραμα του Νικόλαου Πλαστηρα. Τελικά όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαική ένωση έφερε νέες ευκαιρίες για την οδοποιία. Βγήκαν τόσα και τόσα κονδύλια, τα οποία αντί να αξιοποιήσουμε, μπαλώναμε τρύπες με αυτά δεξιά και αριστερά. Την ίδια τύχη μάλλον έχει και ο δρόμος Αγρίνιο-Καρδίτσα, ο οποίος θα συνέδεε απευθείας Δυτική Ελλάδα και Θεσσαλία. Διαβάζουμε λοιπόν τις νεότερες εξελίξεις για το θέμα αυτό στο http://www.karditsanews.gr/ που αναφέρει μεταξύ άλλων : "Είναι γεγονός ότι, είτε για λόγους οικονομικούς, είτε γραφειοκρατικών διαδικασιών, υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση των μελετών και από τα δύο μελετητικά γραφεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το έργο αυτό."
Ο δρόμος Αγρίνιο-Καρδίτσα φαίνεται να έχει κολλήσει και στην σύνταξη της μελέτης, της γέφυρας στον Μέγδοβα, που θα συνδέσει τα Τ. Δ. Μαυρομμάτας κ Νεράϊδας, τα οποία είναι οδικά αποκλεισμένα(!). Η γέφυρα μήκους 40 μ. εκτιμάται ότι θα στοιχίσει 400.000 €, ποσό το οποίο μπορεί να διατεθεί από το Υπ. Εσωτερικών και ΥΠΕΧΩΔΕ.
Σύμφωνα δε με δηλώσεις του Δήμαρχου Ιτάμου κ. Τσαντίλα " Το 2004 επί υπουργίας Χρ. Πάχτα εξασφαλίστηκε πίστωση 150.000 € για την γέφυρα Μαυρομμάτας - Νεράϊδας και τα χρήματα στη συνέχεια χάθηκαν !!! "
Μια από τα ίδια και για αυτόν το δρόμο. Πολλοί θα αναρωτηθούν "εδώ δεν έγινε η Ιόνια ακόμα, την Αγρινίου-Καρδίτσης ονειρευόμαστε; Κι όμως είναι κρίμα δύο νομοί πολύ κοντά χιλιομετρικά μεταξύ τους και μάλιστα "όμοροι" ( η Αιτωλοακαρνανία και η Καρδίτσα συνορεύουν (!) μεταξύ τους στον ορεινό Βάλτο ). Παρόλα αυτά όμως είναι απομονωμένοι!
Αντίθετα έργα όπως η εκτροπή του Αχελώου έχουν για κάποιους περισσότερη προτεραιότητα.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

παιδια εχω μεγαλωσει αγρινιο η καταγωγη μου ομως ειναι απο ορεινη καρδιτσα.πραγματικα οι 2 νομοι ενω ειναι τοσο κοντα γεωγραφικα ειναι πολυ μακρυα οσον αφορα τις οδικες τους συνδεσεις...για να παει κανεις απο αγρινιο καρδιτσα η θα πρεπει να παει απο μπραλλο-λαμια η απο γιαννενα-καταρα η απο εναν δρομο που δεν τον ξερουν πολλοι γιατι δεν ειναι και πολυ καλος απο ορεινο ογκο της αρτας δηλαδη που σε βγαζει στο μουζακι καρδιτσας.ειναι κριμα να μην υπαρχει ενας δρομος απευθειας που να ενωνει την στερεα ελλαδα -πελοπονησσο με την θεσσαλια γιατι εξυπηρετει αρκετο κοσμο οχι μονο απο αγρινιο αλλα και απο αλλους γυρω νομους.μακαρι να γινει κατι και να εξελιχθει το εργο αυτο οπως και αλλοι φυσικα δρομοι που ειναι πολυ μεγαλυτερης σημασιας για τον νομο μας(ιονια-παραιονια,αγρινιο-καρπενησι)

Ανώνυμος είπε...

filaraki megales allages se mia xwra h istoria exei deiksei oti ginontai mono apo kybernhseis pou exoun @@!!
otan tha xanavadisei to tetarto raix tote tha allaksei kai h ellada.
law and order!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΤΙΜΟΘΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ( ΕΚΤΡΟΠΗ ΑΧΕΛΩΟΥ ) Κ ΔΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΠΤ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ( ΔΡΟΜΟΙ )...ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ...ΕΛΕΟΣ ΔΛΔ

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΡΕΜΑΛΙΑ ΤΩΡΑ ΤΝ ΕΚΤΡΟΠΗ

Ανώνυμος είπε...

ειναι κριμα που δεν δραστηριοποιουνται οι 3 νομοι(ευρυτανια-αιτ/νια-καρδιτσα) για το δρομο αυτο διοτι θα εχει πολαπλα οφελη αναπτυξης και για τους 3 νομους και δεν ειναι ενα εργο πολυεξοδο αρα εφικτο