Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2010

Σεμινάριο “Η τέχνη όχημα στην παιδαγωγική πράξη” Αγρίνιο, 19- 21 Νοεμβρίου 2010









Αγρίνιο, 19- 21 Νοεμβρίου, 2010
(διάρκεια 14 διδακτικές ώρες)
για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων

Οι φορείς
1.Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Αγρινίου
2.Εταιρεία Λόγου και Τέχνης: ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ

Το πλαίσιο αναφοράς

Στη σύγχρονη πραγματικότητα που συνεχώς αλλάζει, δεν μπορεί να εξαιρεθεί απ τον κανόνα το εκπαιδευτικό μοντέλο. Η εκπαίδευση και όσοι ασχολούνται με αυτή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες έχουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις τεράστιες αλλαγές. Eίναι πια σαφές ότι τα παιδιά και οι νέοι πρέπει να εκπαιδεύονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με κριτική σκέψη και με πνεύμα συλλογικότητας τις προκλήσεις του «αύριο»
Οι τέχνες και ιδιαίτερα το θέατρο παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην πρακτική που προτείνεται καθώς αποτελούν ένα χώρο διαλόγου όπου το βίωμα, η αλληλεπίδραση αλλά και η αξιοποίηση της αισθητικής είναι το μέσο δημιουργίας αλλά και ο κώδικας επικοινωνίας.

Σύντομη περιγραφή

Μέσα από την έκθεση και ανταλλαγή μεθόδων και τεχνικών μεταξύ των εκπαιδευτικών και όχημα τις τέχνες, το πρόγραμμα σκοπεύει να δημιουργήσει μια μεθοδολογία η οποία θα βοηθήσει όσους λειτουργούν στο χώρο εκπαίδευσης των νέων να συνειδητοποιήσουν και να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους στην τάξη λαμβάνοντας υπόψη τα νέα παιδευτικά αλλά και κοινωνικά δεδομένα.
Το πρόγραμμα αφορά στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών κι έχει σκοπό να τους εφοδιάσει με τα κατάλληλα "εργαλεία", για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση για ανανέωση της διδακτικής πράξης στην αίθουσα και έξω από αυτή.
Βασικό στοιχείο στην παιδαγωγική πράξη, που προτείνεται, είναι παιδαγωγοί και μαθητευόμενοι μαζί να πορεύονται σε μια διαδικασία μάθησης και κατανόησης του κόσμου, να αναπτύσσουν κοινούς προβληματισμούς, να μοιράζονται τις ανησυχίες τους και να βρίσκουν δημιουργικούς τρόπους να εκφράζονται.


ΣΤΟΧΟΣ

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο στόχος του σεμιναρίου είναι να καλλιεργηθεί μια νέα παιδαγωγική πρακτική στην Εκπαίδευση που θα αξιοποιεί το Θέατρο/ Δράμα και τις Τέχνες γενικότερα και η οποία θα αναγνωρίζει έναν καινούριο πιο σύνθετο ρόλο στον παιδαγωγό, προωθώντας τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την κριτική σκέψη των νέων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εισηγήσεις, συζητήσεις και βιωματικά εργαστήρια. Παίρνουν μέρος (κατ’ αλφαβητική σειρά)

Μαρία Αργυρίου, εκπαιδευτικός ΠΕ16, υποψήφια διδάκτωρ Ιονίου Πανεπιστημίου
Σίσσυ Παπαθανασίου, ιστορικός θεάτρου, υπεύθυνη του προγράμματος «Αναγνώσεις» του Εθνικού θεάτρου.
Σπύρος Πετρίτης, υποψήφιος Διδάκτωρ Ε. & Κ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Τμήμa Θεατρικών Σπουδών
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σκηνοθέτης- θεατροπαιδαγωγός

Ημέρες –Ώρες -Τόπος
Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Αγρινίου,
2ο χιλιόμετρο Αγρινίου - Αντίρριου
Τ.Κ.30100

Παρασκευή 19/11/2010, 16.00-20.00
Σάββατο 20/11/2010, 09.30-14.00 & 16.00-20.30
Κυριακή 21/11/2010, 10.00-13.30


Δήλωση συμμετοχής για σύντομη εισήγηση.

Στο σεμινάριο και στα πλαίσια του διαλόγου και της αξιοποίησης του προσωπικού παιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμβάλουν ενεργά, καταθέτοντας μια προσωπική παιδαγωγική εμπειρία υπό τη μορφή σύντομης εισήγησης.
Οι εισηγήσεις θα γίνουν την πρώτη μέρα του σεμιναρίου, δηλαδή Παρασκευή ώρα 16.00 μμ μετά από την παρουσίαση του προγράμματος από τους φορείς.
Πιστεύουμε πως είναι απαραίτητο ν’ ακούγονται οι εμπειρίες των μάχιμων εκπαιδευτικών καθώς συμβάλλουν ουσιαστικά στην εμπέδωση των μηνυμάτων που φιλοδοξεί να μεταδώσει αυτό το σεμινάριο.
Θερμή παράκληση να δηλώσετε εγκαίρως τη συμμετοχή σας στην υπεύθυνη του σεμιναρίου.

Πληροφορίες- Δηλώσεις συμμετοχής στη Γραμματεία του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου ώρες 9π.μ. – 13μ.μ. τηλέφωνο 26410 53595 και
στο τηλέφωνο 6948462849 υπεύθυνη Βάια Σπυρέλη ώρες 4μ.μ-6μ.μ.
email: syntexnia10@yahoo.gr

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο εκπαιδευτικός πορεύεται με τον κόσμο. Ο κόσμος αλλάζει, άρα και ο εκπαιδευτικός πρέπει να εκσυχρονίζεται.
Καλές κινήσεις αυτές σε μια εποχή που χρειάζεται επιστράτευση πνευματικής αντοχής.

Ανώνυμος είπε...

Ο Rudolf Arnheim στο εν λόγω βιβλίο του κατέθετε μεταξύ άλλων τα παρακάτω:
"Εάν η τέχνη λέγεται ότι αποτελεί μέρος του πολιτισμού μας και ως εκ τούτου απαραίτητο εφόδιο κάθε καλλιεργημένου ανθρώπου, τότε ο υπεύθυνος δάσκαλος θα πρέπει να αναρωτηθεί περί του κατά πόσο όλα τα μέρη του πολιτισμού αυτού είναι αναγκαία για όλους και προσιτά σε όλους, καθώς επίσης και κατά πόσο είναι όλα εξίσου ουσιώδη. Εάν ακούσουμε ότι οι τέχνες αναπτύσσουν και εμπλουτίζουν την ανθρώπινη προσωπικότητα και καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, χρειάζεται να γνωρίζουμε εάν το κάνουν αυτό καλύτερα από άλλα πεδία μελέτης και γιατί ".