Παρούσα και η τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς και Έλληνες ειδικοί, διακεκριμένοι καθηγητές ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων που είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν και να συμβάλλουν με τις απόψεις τους. Οι εργασίες άνοιξαν με την πραγματοποίηση στο συνεδριακό χώρο του Επιμελητηρίου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου.
Κατά τις εργασίες του Σαββάτου 5 Δεκεμβρίου και αφού αναγνώστηκε χαιρετισμός του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, χαιρέτισε τις εργασίες της συνδιάσκεψης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, Παναγιώτης Τσιχριτζής ο οποίος τόνισε την ιδιαίτερη χαρά του για το ότι πλέον το Επιμελητήριο μπορεί και φιλοξενεί τέτοιας πανελλαδικής εμβέλειας γεγονότα και εκδηλώσεις. Το λόγο αμέσως μετά πήρε ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος ο οποίος στη τοποθέτησή του επέμεινε πολύ στην επάρκεια υποδομών που υπάρχουν στην περιοχή (Πλατυγιάλι, Γέφυρα, Αεροδρόμια Ακτίου και Αγρινίου, υποθαλάσσια στο Άκτιο, Ιόνια Οδός) τα οποία αν συνδυαζόταν σωστά θα μπορούσαν να δώσουν λύση σε χρονίζοντα προβλήματα των μεταφορών σε όλη τη χώρα. Επεσήμανε, δε, ότι πέρα από την προφανή αδικία της μονοδιάστατης ανάπτυξης της χώρας έχουμε πια και κατασπατάληση πόρων στο λεκανοπέδιο της Αττικής, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει η χώρα μας να δίνει τριτοκοσμική εικόνα με το 70 και πλέον τοις εκατό της οικονομίας να εδρεύει στην υδροκέφαλη Αθήνα.
Στη συνέχεια τοποθέτηση έκανε ο δήμαρχος Αγρινίου επισημαίνοντας την τεράστια σημασία που κατέχει ο νομός για τις Μεταφορές στη χώρα, το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο αλλά και την αδικία της ανάπτυξης μόνο του ανατολικού κομματιού της χώρας. Υπενθύμισε το μέγα θέμα του λιμανιού στο Πλατυγιάλι που τόσες προοπτικές θα μπορούσε να δώσει στην περιοχή αλλά και στην ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας ενώ πρόσθεσε στο γενικότερο προβληματισμό και το ζήτημα του σιδηροδρομικού άξονα που πλέον πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την κεντρική εξουσία αφού δεν νοείται στην προηγμένη Ευρώπη δυναμική οικονομία χωρίς αξιόλογο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στη συνέχεια πολύ σημαντικές εισηγήσεις είχαμε διαδοχικά από τους κ.κ. Μιχάλη Αδαμαντιάδη, Πρόεδρο του Ε.Ε.ΣΥ.Μ που δήλωσε εντυπωσιασμένος από τη φιλοξενία αλλά και τις δυνατότητες του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας και παράλληλα παρουσίασε τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ. Ακολούθως υπήρξαν οι εισηγήσεις των Βασίλη Κούτση, Διευθύνοντος Συμβούλου της Akarport που παρουσίασε την εισήγησή του «Το λιμάνι του Αστακού σαν δυτική Εμπορευματική πύλη της Ελλάδας – Προοπτικές, προβλήματα, προκλήσεις», Ανδρέα Χρηστίδη, Γενικού Διευθυντή Κοινοπραξίας EuroIonia, Κωνσταντίνου Πιστιόλα, Β’ Αντιπροέδρου Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας με θέμα «Δυκτίωση υποδομών μεταφοφορών και διακίνησης σε τοπικό και εθνικό». Ακόμα από τους κ.κ. Καραπάνο Κωνσταντίνο, Α’ Αντιπρόεδρο Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, Αθανάσιο Κάκκο, Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΣΥ.Μ και κ. Δημήτρη Σταματούκο, Οικονομικό Επόπτη Επιμελητηρίου Χαλκίδας – Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. που παρουσίασε την εισήγησή του με θέμα « Το οδικό δίκτυο, η οδική ασφάλεια και οι μεταφορές».
Είναι γενικά παραδεκτό ότι το επίπεδο των εισηγήσεων υπήρξε υψηλότατο ενώ υπήρξε σύμπνοια στα συμπεράσματα που υπήρξαν για την αναγκαιότητα της ανάπτυξης των δικτύων μεταφορών στην δυτική Ελλάδα που είναι άλλωστε η εγγύτερη περιοχή της χώρας στην Ευρώπη όπου, όλοι συμφωνούν, ότι βρίσκεται το μέλλον της.
Μετά το πέρας των εργασιών υπήρξε Τεχνική επίσκεψη στο λιμάνι του Αστακού για όλους τους καλεσμένους του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας όπου οι σύνεδροι μπόρεσαν αφ’ ενός να γνωρίσουν το Πλατυγιάλι και τις δυνατότητές του και αφετέρου να μείνουν έκθαμβοι από την αδράνεια που έχει επιδειχθεί σε κεντρικό επίπεδο για ένα τόσο πολυσήμαντο αναπτυξιακό έργο.
Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας για μια ακόμη φορά πάντως έδειξε τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στα τεκταινόμενα της περιοχής ενώ όλοι οι σύνεδροι και οι εισηγητές της συνδιάσκεψης τόνισαν την άριστη φιλοξενία που είχαν και το πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που τους παρείχαν τα στελέχη του.
Λίγα λόγια για τον Ε.Ε.ΣΥ.Μ
Ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ) ιδρύθηκε από τα Ελληνικά Επιμελητήρια το 1995, ως ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Πενήντα (61) Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια από όλη την Ελλάδα, μαζί με αρκετές πρωτοπόρες ενώσεις οδικών μεταφορέων, ναυτιλιακών πρακτόρων και μεταφορικών εταιρειών, είναι σήμερα μέλη του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. Ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ Διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται κάθε τέσσερα χρόνια από την Γενική Συνέλευση των μελών του. Στο παρών ΔΣ, το οποίο εξελέγη τον Απρίλιο του 2006, συμμετέχουν εκπρόσωποι Επιμελητηρίων από όλες τις Περιφέρειες τη χώρας, με Πρόεδρο τον κ. Μιχάλη Π. Αδαμαντιάδη, εκπρόσωπο του ΕΒΕ Πειραιώς. Μεταξύ των βασικών στόχων του Ε.Ε.ΣΥ.Μ είναι: Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας στον τομέα των μεταφορών μεταξύ των Ελληνικών Επιμελητηρίων• η προσφορά βοήθειας στις συνολικές εθνικές προσπάθειες για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Μεταφορικών Συστημάτων• η μελέτη συγκεκριμένων ζητημάτων μεταφορών σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο• και η συνεργασία με τις εθνικές αρχές και αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με άλλους Ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και φορείς που ασχολούνται με τις μεταφορές. Πήρε πρωτοβουλίες και προώθησε συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπτυξη των εθνικών μεταφορικών δυνατοτήτων στο πλαίσιο προγραμμάτων
Ιδιωτικής και Δημόσιας Συνεργασίας. Εκπόνησε σειρά μελετών και οργάνωσε σε συνεργασία με τις εθνικές μας αρχές, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Υπουργεία γειτονικών χωρών, καθώς και αρκετούς Ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, σημαντικά εθνικά, περιφερειακά και διεθνή συνέδρια, σεμινάρια, διασκέψεις στρογγυλής τραπέζης και εργαστήρια, που προώθησαν την Ευρωπαϊκή και περιφερειακή συνεργασία και ανάπτυξη των μεταφορών. Είχε ενεργό ρόλο στις δραστηριότητες της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιμελητηρίων (EUROCHAMBERS) και είναι μέλος του Δικτύου Ευρωπαϊκών Εμπορευματικών Κέντρων (EUROPLATFORMS). Υπήρξε ο εμπνευστής και κύριος υποστηριχτής της ανάπτυξης ενός Δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων στη χώρα μας και σειράς άλλων σχετικών πρωτοβουλιών, που βοηθούν τον εκσυγχρονισμό και βελτίωση των Ελληνικών μεταφορών και την ανάπτυξη της Ελληνικής περιφέρειας και νήσων.
Οι θέσεις του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. για τις Μεταφορές:
• Ανάπτυξη μιας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών, με βάση τις ανάγκες της χώρας σε μεταφορικό έργο, με μελέτη των εισαγωγικών και εξαγωγικών ροών εμπορευμάτων από και προς τις πόλεις και την περιφέρεια, λαμβανομένης υπόψη και της μελλοντικής ανάπτυξης που θα έχουν οι διάφορες περιοχές της χώρας επί τη βάσει ενός εθνικού χωροταξικού σχεδίου, το οποίο ρυθμίζει στρατηγικά τη χωροθέτηση των εμπορικών πυλών εισόδου-εξόδου τόσο αναφορικά με τις ροές εσωτερικής όσο και διεθνούς μεταφοράς
• Ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών κέντρων, όπως εν πολλοίς αυτό επικυρώθηκε και από το Εθνικό Χωροταξικό σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, το οποίο όσο και αν κατακεραυνώθηκε για αστοχίες του σε άλλους τομείς, στο τομέα των εμπορευματικών κέντρων είναι σίγουρα αποδεκτό, με μόνη σοβαρή ένσταση την παγια προσκόλληση της χώρας στην ανάπτυξη οδικού κατά κύριο λόγο δικτύου
• Θεσμική υποστήριξη και παροχή κινήτρων για επιλογή των συνδυασμένων μεταφορών και εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης του μεταφορικού έργου (logistics) προκειμένου να ευνοηθεί η οριζόντια (outsourcing) ή η κάθετη (οίκοθεν) οργάνωση δικτύων διανομής, τα οποία θα εξορθολογίσουν την διαμετακόμιση των αγαθών από τους χώρους παραγωγής στους χώρους εναπόθεσης και από εκεί στον τελικό παραλήπτη, με θετικές συνέπειες τη σωστή τροφοδότηση του αστικού και περιαστικού οικιστικού και εμπορικού ιστού και την προστασία του περιβάλλοντος
• Διαχωρισμό των εμπορευματικών από τις επιβατικές λειτουργίες των νησιωτικών λιμένων αλλά και διαχωρισμό του εμπορευματικού από τον επιβατικό χαρακτήρα της ακτοπλοϊας μας με την ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών σταθμών και την ταυτόχρονη εφαρμογή συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών στα νησιά με χρήση εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγών πλοίων
• Ενεργή προώθηση της διαδικασίας συνολικής αναθεώρησης του θεσμικού πλαισίου των οδικών μεταφορών με άμεση έναρξη διαδικασίας ουσιαστικής διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων μερών, διαδικασία στην οποία ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ πρόθυμα θα εισφέρει το προϊόν των εργασιών της ήδη δραστηριοποιούμενης ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συγκροτήσει για τον σκοπό.
• Άμεση εξομοίωση του νομικού πλαισίου ευθύνης του μεταφορέα που διέπει τις εθνικές οδικές μεταφορές με γνώμονα τις ρυθμίσεις της Διεθνούς Σύμβασης της Γενεύης για τις Οδικές Μεταφορές (CMR) και επέκταση των ρυθμίσεων της συμβάσεως CMR ώστε να καλύπτουν ρητά και τον παραγγελιοδόχο μεταφοράς (διαμεταφορέα). Επίσης, μελέτη και εφαρμογή καθεστώτος υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης μεταφορέα/διαμεταφορέα ανάλογου με το καθεστώς που ισχύει στην ασφάλιση αστικής ευθύνης των οχημάτων μεταφοράς επιβατών με ουσιαστική τόνωση και της σχετικής ασφαλιστικής αγοράς
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Κατά τις εργασίες του Σαββάτου 5 Δεκεμβρίου και αφού αναγνώστηκε χαιρετισμός του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, χαιρέτισε τις εργασίες της συνδιάσκεψης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, Παναγιώτης Τσιχριτζής ο οποίος τόνισε την ιδιαίτερη χαρά του για το ότι πλέον το Επιμελητήριο μπορεί και φιλοξενεί τέτοιας πανελλαδικής εμβέλειας γεγονότα και εκδηλώσεις. Το λόγο αμέσως μετά πήρε ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος ο οποίος στη τοποθέτησή του επέμεινε πολύ στην επάρκεια υποδομών που υπάρχουν στην περιοχή (Πλατυγιάλι, Γέφυρα, Αεροδρόμια Ακτίου και Αγρινίου, υποθαλάσσια στο Άκτιο, Ιόνια Οδός) τα οποία αν συνδυαζόταν σωστά θα μπορούσαν να δώσουν λύση σε χρονίζοντα προβλήματα των μεταφορών σε όλη τη χώρα. Επεσήμανε, δε, ότι πέρα από την προφανή αδικία της μονοδιάστατης ανάπτυξης της χώρας έχουμε πια και κατασπατάληση πόρων στο λεκανοπέδιο της Αττικής, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει η χώρα μας να δίνει τριτοκοσμική εικόνα με το 70 και πλέον τοις εκατό της οικονομίας να εδρεύει στην υδροκέφαλη Αθήνα.
Στη συνέχεια τοποθέτηση έκανε ο δήμαρχος Αγρινίου επισημαίνοντας την τεράστια σημασία που κατέχει ο νομός για τις Μεταφορές στη χώρα, το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο αλλά και την αδικία της ανάπτυξης μόνο του ανατολικού κομματιού της χώρας. Υπενθύμισε το μέγα θέμα του λιμανιού στο Πλατυγιάλι που τόσες προοπτικές θα μπορούσε να δώσει στην περιοχή αλλά και στην ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας ενώ πρόσθεσε στο γενικότερο προβληματισμό και το ζήτημα του σιδηροδρομικού άξονα που πλέον πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την κεντρική εξουσία αφού δεν νοείται στην προηγμένη Ευρώπη δυναμική οικονομία χωρίς αξιόλογο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στη συνέχεια πολύ σημαντικές εισηγήσεις είχαμε διαδοχικά από τους κ.κ. Μιχάλη Αδαμαντιάδη, Πρόεδρο του Ε.Ε.ΣΥ.Μ που δήλωσε εντυπωσιασμένος από τη φιλοξενία αλλά και τις δυνατότητες του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας και παράλληλα παρουσίασε τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ. Ακολούθως υπήρξαν οι εισηγήσεις των Βασίλη Κούτση, Διευθύνοντος Συμβούλου της Akarport που παρουσίασε την εισήγησή του «Το λιμάνι του Αστακού σαν δυτική Εμπορευματική πύλη της Ελλάδας – Προοπτικές, προβλήματα, προκλήσεις», Ανδρέα Χρηστίδη, Γενικού Διευθυντή Κοινοπραξίας EuroIonia, Κωνσταντίνου Πιστιόλα, Β’ Αντιπροέδρου Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας με θέμα «Δυκτίωση υποδομών μεταφοφορών και διακίνησης σε τοπικό και εθνικό». Ακόμα από τους κ.κ. Καραπάνο Κωνσταντίνο, Α’ Αντιπρόεδρο Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, Αθανάσιο Κάκκο, Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΣΥ.Μ και κ. Δημήτρη Σταματούκο, Οικονομικό Επόπτη Επιμελητηρίου Χαλκίδας – Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. που παρουσίασε την εισήγησή του με θέμα « Το οδικό δίκτυο, η οδική ασφάλεια και οι μεταφορές».
Είναι γενικά παραδεκτό ότι το επίπεδο των εισηγήσεων υπήρξε υψηλότατο ενώ υπήρξε σύμπνοια στα συμπεράσματα που υπήρξαν για την αναγκαιότητα της ανάπτυξης των δικτύων μεταφορών στην δυτική Ελλάδα που είναι άλλωστε η εγγύτερη περιοχή της χώρας στην Ευρώπη όπου, όλοι συμφωνούν, ότι βρίσκεται το μέλλον της.
Μετά το πέρας των εργασιών υπήρξε Τεχνική επίσκεψη στο λιμάνι του Αστακού για όλους τους καλεσμένους του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας όπου οι σύνεδροι μπόρεσαν αφ’ ενός να γνωρίσουν το Πλατυγιάλι και τις δυνατότητές του και αφετέρου να μείνουν έκθαμβοι από την αδράνεια που έχει επιδειχθεί σε κεντρικό επίπεδο για ένα τόσο πολυσήμαντο αναπτυξιακό έργο.
Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας για μια ακόμη φορά πάντως έδειξε τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στα τεκταινόμενα της περιοχής ενώ όλοι οι σύνεδροι και οι εισηγητές της συνδιάσκεψης τόνισαν την άριστη φιλοξενία που είχαν και το πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που τους παρείχαν τα στελέχη του.
Λίγα λόγια για τον Ε.Ε.ΣΥ.Μ
Ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ) ιδρύθηκε από τα Ελληνικά Επιμελητήρια το 1995, ως ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Πενήντα (61) Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια από όλη την Ελλάδα, μαζί με αρκετές πρωτοπόρες ενώσεις οδικών μεταφορέων, ναυτιλιακών πρακτόρων και μεταφορικών εταιρειών, είναι σήμερα μέλη του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. Ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ Διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται κάθε τέσσερα χρόνια από την Γενική Συνέλευση των μελών του. Στο παρών ΔΣ, το οποίο εξελέγη τον Απρίλιο του 2006, συμμετέχουν εκπρόσωποι Επιμελητηρίων από όλες τις Περιφέρειες τη χώρας, με Πρόεδρο τον κ. Μιχάλη Π. Αδαμαντιάδη, εκπρόσωπο του ΕΒΕ Πειραιώς. Μεταξύ των βασικών στόχων του Ε.Ε.ΣΥ.Μ είναι: Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας στον τομέα των μεταφορών μεταξύ των Ελληνικών Επιμελητηρίων• η προσφορά βοήθειας στις συνολικές εθνικές προσπάθειες για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Μεταφορικών Συστημάτων• η μελέτη συγκεκριμένων ζητημάτων μεταφορών σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο• και η συνεργασία με τις εθνικές αρχές και αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με άλλους Ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και φορείς που ασχολούνται με τις μεταφορές. Πήρε πρωτοβουλίες και προώθησε συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπτυξη των εθνικών μεταφορικών δυνατοτήτων στο πλαίσιο προγραμμάτων
Ιδιωτικής και Δημόσιας Συνεργασίας. Εκπόνησε σειρά μελετών και οργάνωσε σε συνεργασία με τις εθνικές μας αρχές, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Υπουργεία γειτονικών χωρών, καθώς και αρκετούς Ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, σημαντικά εθνικά, περιφερειακά και διεθνή συνέδρια, σεμινάρια, διασκέψεις στρογγυλής τραπέζης και εργαστήρια, που προώθησαν την Ευρωπαϊκή και περιφερειακή συνεργασία και ανάπτυξη των μεταφορών. Είχε ενεργό ρόλο στις δραστηριότητες της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιμελητηρίων (EUROCHAMBERS) και είναι μέλος του Δικτύου Ευρωπαϊκών Εμπορευματικών Κέντρων (EUROPLATFORMS). Υπήρξε ο εμπνευστής και κύριος υποστηριχτής της ανάπτυξης ενός Δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων στη χώρα μας και σειράς άλλων σχετικών πρωτοβουλιών, που βοηθούν τον εκσυγχρονισμό και βελτίωση των Ελληνικών μεταφορών και την ανάπτυξη της Ελληνικής περιφέρειας και νήσων.
Οι θέσεις του Ε.Ε.ΣΥ.Μ. για τις Μεταφορές:
• Ανάπτυξη μιας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών, με βάση τις ανάγκες της χώρας σε μεταφορικό έργο, με μελέτη των εισαγωγικών και εξαγωγικών ροών εμπορευμάτων από και προς τις πόλεις και την περιφέρεια, λαμβανομένης υπόψη και της μελλοντικής ανάπτυξης που θα έχουν οι διάφορες περιοχές της χώρας επί τη βάσει ενός εθνικού χωροταξικού σχεδίου, το οποίο ρυθμίζει στρατηγικά τη χωροθέτηση των εμπορικών πυλών εισόδου-εξόδου τόσο αναφορικά με τις ροές εσωτερικής όσο και διεθνούς μεταφοράς
• Ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών κέντρων, όπως εν πολλοίς αυτό επικυρώθηκε και από το Εθνικό Χωροταξικό σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, το οποίο όσο και αν κατακεραυνώθηκε για αστοχίες του σε άλλους τομείς, στο τομέα των εμπορευματικών κέντρων είναι σίγουρα αποδεκτό, με μόνη σοβαρή ένσταση την παγια προσκόλληση της χώρας στην ανάπτυξη οδικού κατά κύριο λόγο δικτύου
• Θεσμική υποστήριξη και παροχή κινήτρων για επιλογή των συνδυασμένων μεταφορών και εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης του μεταφορικού έργου (logistics) προκειμένου να ευνοηθεί η οριζόντια (outsourcing) ή η κάθετη (οίκοθεν) οργάνωση δικτύων διανομής, τα οποία θα εξορθολογίσουν την διαμετακόμιση των αγαθών από τους χώρους παραγωγής στους χώρους εναπόθεσης και από εκεί στον τελικό παραλήπτη, με θετικές συνέπειες τη σωστή τροφοδότηση του αστικού και περιαστικού οικιστικού και εμπορικού ιστού και την προστασία του περιβάλλοντος
• Διαχωρισμό των εμπορευματικών από τις επιβατικές λειτουργίες των νησιωτικών λιμένων αλλά και διαχωρισμό του εμπορευματικού από τον επιβατικό χαρακτήρα της ακτοπλοϊας μας με την ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών σταθμών και την ταυτόχρονη εφαρμογή συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών στα νησιά με χρήση εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγών πλοίων
• Ενεργή προώθηση της διαδικασίας συνολικής αναθεώρησης του θεσμικού πλαισίου των οδικών μεταφορών με άμεση έναρξη διαδικασίας ουσιαστικής διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων μερών, διαδικασία στην οποία ο Ε.Ε.ΣΥ.Μ πρόθυμα θα εισφέρει το προϊόν των εργασιών της ήδη δραστηριοποιούμενης ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συγκροτήσει για τον σκοπό.
• Άμεση εξομοίωση του νομικού πλαισίου ευθύνης του μεταφορέα που διέπει τις εθνικές οδικές μεταφορές με γνώμονα τις ρυθμίσεις της Διεθνούς Σύμβασης της Γενεύης για τις Οδικές Μεταφορές (CMR) και επέκταση των ρυθμίσεων της συμβάσεως CMR ώστε να καλύπτουν ρητά και τον παραγγελιοδόχο μεταφοράς (διαμεταφορέα). Επίσης, μελέτη και εφαρμογή καθεστώτος υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης μεταφορέα/διαμεταφορέα ανάλογου με το καθεστώς που ισχύει στην ασφάλιση αστικής ευθύνης των οχημάτων μεταφοράς επιβατών με ουσιαστική τόνωση και της σχετικής ασφαλιστικής αγοράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου