Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Το υπόμνημα της ΕΝΑΕ για την Ιονία Οδό.


Συνάντηση συνεργασίας είχε σήμερα το πρωί ο Πρόεδρος της ΕΝΑΕ( Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος) κ. Δημήτρη Δράκου με τους Νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αχαΐας, Ζακύνθου, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Λευκάδας, Πρέβεζας και Κέρκυρας για την τουριστική ανάπτυξη του άξονα της Ιόνιας Οδού. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΝΑΕ κατόπιν αιτήματος του Νομάρχη Αχαίας κ. Δημήτρη Κατσικόπουλου.
Η συζήτηση εν ολίγοις στην εν λόγω συνάντηση κινήθηκε γύρω από τα πάγια αναπτυξιακά ζητήματα της Δυτικής Ελλάδας που έχουν να κάνουν με την Ιονία Οδό. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει το υπόμνημα της συνάντησης. Και για να βάζουμε τα πράγματα σε μια σειρά δείτε αναλυτικά τι αναφέρεται μεταξύ άλλων για την Ιονία Οδό:
Α’ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ : Αντίρριο – Ιωάννινα
Η Ιόνια Οδός είναι οριστικά υπό κατασκευή και οι προκαταρκτικές εργασίες είναι πραγματικότητα. Μετά απο καθυστερήσεις ενός έτους ένα έργο που περιμένουν τόσο πολύ οι κάτοικοι της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας ξεκινά. Η Κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο είναι η Hellenic Autopistas και είναι η παραχωρησιούχος εταιρεία για την Ιόνια Οδό και για τα τμήματα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια , Σχηματάρι - Χαλκίδα από όπου θα εισπράττει και τα διόδια.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στοιχεία του έργου
Ιόνια Οδός- Αντίρριο- Ιωάννινα (μελλοντικά μέχρι τα σύνορα με Αλβανία)
Κατασκευή: 159,4χλμ – Εκμετάλλευση 379χλμ

Χρονοδιάγραμμα Έργου
Έναρξη Διαγωνισμού: Μάρτιος 2005
Υπογραφή Σύμβασης: 19 Δεκεμβρίου 2006
Ολοκλήρωση Έργου: 2013
Κόστος κατασκευής: 1,4 δις. ευρώ. Συμβολή Δημοσίου:330 εκ. €, (τα μισά από την ΕΕ)
Ανάδοχος Κοινοπραξία: Όμιλος HELLENIC AUTOPISTAS που αποτελείται από τις εταιρείες:
CINTRA CONCESIONES SA, ACS ACTIVIDADES DE CONNSTRUCCION SERVICIOS SA, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FEROVIAL/AGROMAN CONSTRUCCIONES SA
Χρόνος παραχώρησης: 30 έτη με είσπραξη διοδίων στην Ιόνια Οδό και στο τμήμα Μεταμόρφωση- Σκάρφεια και Σχηματάρι-Χαλκίδα με την υποχρέωση συντήρησης των Αυτοκινητοδρόμων αυτών.
Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα του Ρίο Αντίρριο και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι , το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Πρέβεζας, Άρτας, Ιωαννίνων και αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ από τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.

Αναλυτικά στοιχεία για την κατασκευή του έργου
Η κατασκευή του δρόμου περιλαμβάνει πολυάριθμες σήραγγες και γέφυρες. Η διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος 24,5 μ. και περιλαμβάνει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με διαχωριστικά, δεντροφυτεμένη νησίδα πλάτους 2,5 μ. τύπου New Jersey.
Τα Νέα Τμήματα της Ιόνιας Οδού μήκους 159,4 χλμ., που θα κατασκευαστούν είναι τα:
A. Αντίρριο – Νότιο άκρο Παράκαμψης Αγρινίου, μήκους 42,9 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος στο μεγαλύτερο μέρος του ακολουθεί νέα χάραξη και τοπικά ακολουθεί την υφιστάμενη εθνική οδό. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 33 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 2 Σήραγγες συνολικού μήκους 1735μ. και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 450μ.
- 41 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 2800μ. Από τις γέφυρες αυτές, 9 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 1800μ.
- 27 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
Ολοκλήρωση έργων ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου μήκους 13,5 χλμ.
B. Παράκαμψη Αγρινίου – Παράκαμψη Άρτας, μήκους 53 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 38 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 2 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 900μ. και ένα υπόγειο έργο (cut and cover) μήκους 190μ.
- 9 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 1100μ. Από τις γέφυρες αυτές, 3 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 870μ.
- 37 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου (δεν περιλαμβάνονται τα τεχνικά των ανισόπεδων κόμβων).
Γ. Βόρειο Άκρο Παράκαμψης Άρτας – Εγνατία Οδός, μήκους 50 χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι την υφιστάμενη εθνική οδό.
Για την βελτίωση και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, προβλέπεται η κατασκευή νέου οδικού δικτύου μήκους 39 χλμ.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευασθούν :
- 5 ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
- 1 Σήραγγα μήκους 950μ.
- 17 Γέφυρες άνω των 20μ. συνολικού μήκους 4760μ. Από τις γέφυρες αυτές, 10 είναι άνω των 100μ. συνολικού μήκους 4550μ.
36 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.

Παραδόσεις τμημάτων Ιόνιας οδού
- 32 μήνες για την ολοκλήρωση του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου (2011).
- 40 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση τμήματος Αντίρριο – Αγρίνιο (2011-2012)
- 72 μήνες απο την έναρξη της παραχώρησης για την ολοκλήρωση όλου του έργου (2013-2014).
Η Ιόνια Οδός είναι μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για την περιοχή αυτή της Ελλάδας που είναι απο τις λιγότερο αναπτυγμένες σε όλη τη χώρα ενώ έχει πολλές φυσικές ομορφιές και αποτελεί πύλη εισόδου εξόδου για την Δυτική Ευρώπη.

Πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 35 χλμ).
Στο τέλος του χρόνου ( 2009 ), αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η παράκαμψη Άρτας (μήκους 15 χλμ)
Στο νότιο κομμάτι του άξονα έχει ξεκινήσει περιορισμένος αριθμός εργασιών, στα σημεία όπου οι απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί.
Όπως αναφέρεται στο τέλος του υπομνηματος: "βρισκόμαστε όλοι εδώ για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση
-για την υποστήριξη αλλά και την απεμπλοκή των διαδικασιών, - για την προώθηση της ολοκλήρωσης της κατασκευής της Ιονίας Οδού - και ασφαλώς για να καταθέσουμε τη βούλησή μας για τη διεκδίκηση μια νέας αναπτυξιακής δυναμικής της Δυτικής Ελλάδας.
Αυτή η ένωση θα πρέπει να πάρει μορφή, μέσα από την ύπαρξη μιας δομής, μιας σύμπραξης, η οποία θα καλύπτει γεωγραφικά και θεσμικά και θα εκφράζει αντιπροσωπευτικά, τις απόψεις και τις θέσεις (επιστημονικές, κοινωνικές, πολιτικές, κ.α.) των συμμετεχόντων φορέων.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΛΙ Ο ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΩΚΟ

Ανώνυμος είπε...

ΟΤΑΝ ΚΡΑΤΑΣ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙΣ ΄΄ΑΤΟΜΙΚΑ΄΄ΣΕ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΧΕΛΩΝΕΣ.

Ανώνυμος είπε...

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΟΚ!!!!
ΣΤΑΜΑΤΑΝΕ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ!
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΟΚ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!!!
ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ ΣΦΙΧΤΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ!!

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΕΙΔΗ δεν προλαβε να κανει το νοσοκομείο ο Κωστακης.... δεν κανετε το Σαμαρα κυβερνηση, να σας το φκιαξει ΠΑΤ-ΚΙΟΥΤ... xaxaxaxaxaxaxaa....