Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

Προτάσεις της Νομαρχίας για κατασκευή παραπλεύρων έργων του Δυτικού άξονα και ανάδειξη μνημειακών περιοχών


Το 2009 κλείνει με τις προτάσεις της νομαρχίας για κατασκευή παραπλεύρων έργων του Δυτικού άξονα και ανάδειξη μνημειακών περιοχών. Οι προτάσεις αυτές είναι ένας ολοκληρωμένος "αναπτυξιακός" χάρτης για την Αιτωλοακαρνανία. Ας ελπίσουμε τα επόμενα χρόνια αυτός να γίνει πραγματικότητα και όλοι να κάνουν το καθήκον τους και να παλέψουν για την υλοποίηση τους. Το κείμενο έχει ως εξής:
Το μήκος του Δυτικού Άξονα που διασχίζει το Νομό Αιτωλοακαρνανίας ανέρχεται σε 126 χιλιόμετρα από τα 186 χιλιόμετρα συνολικού μήκους του έργου. Παρά το γεγονός ότι τα 2/3 του συνολικού μήκους του έργου διασχίζουν τη γεωγραφική ενότητα της Αιτωλοακαρνανίας, οι προβλεπόμενοι κόμβοι είναι ελάχιστοικαι δεν βρίσκονται σε σημεία ώστε να συνδέουν εύκολα τα διαθέσιμα του νομού με την Ιόνια Οδό ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν παρέχουν την ορθή και λειτουργική είσοδο και έξοδο των οχημάτων σε αντίθεση με το οδικό τμήμα Πάτρα- Τσακώνα όπου προβλέπονται 18 κόμβοι σε διάφορα σημεία.
1.Παρατηρήσεις επί του σχεδιασμού της Ιόνιας οδού και διεκδίκηση παράπλευρων – συνοδών έργων του Δυτικού άξονα
Τα διαθέσιμα του Νομού στα Δυτικά Παράλια (ακτές για τουριστική προβολή και πεδιάδες για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα) δεν συνδέονται επαρκώς με το Δυτικό Οδικό άξονα. Είναι απαραίτητη η ανακατασκευή και μετατροπή της Παλαιάς Εθνικής Οδού σε ένα σύγχρονο τετράιχνο αυτοκινητόδρομοπου θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες ταχείας και ασφαλούς μετακίνησης. Ειδικότερα είναι απαραίτητη η ανακατασκευή εκείνου όπου αναπτύσσεται βιοτεχνική και εμπορική δραστηριότητα στην περιοχή που εκτείνεται από τις λίμνες Τριχωνίδα και Λυσιμαχεία έως τον ποταμό Αχελώο.
2. Απαραίτητοι οριζόντιοι Οδικοί Άξονες
Από το 1995 είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα οοδικός άξονας Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία και από τότε παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση σε μελέτη και κατασκευή.Επιτακτική αναγκαιότητα είναι να χρηματοδοτηθούν και να δημοπρατηθούν ως παράπλευρα οδικά έργα τα τμήματα
2α.Αστακός – Πλατυγιάλι - Κεφαλόβρυσο

2β.Αγρίνιο - Καρπενήσι.

2γ. Σύνδεση κόμβου Αγγελοκάστρου με το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που διασφαλίζει την πρόσβαση στο νυν στρατιωτικό και μελλοντικά – ελπίζουμε – πολιτικό για cargo μεταφορές αεροδρόμιο Αγρινίου.
. Οδικός άξονας από κόμβο Κουβαρά- Φυτείες- Μπαμπίνη- Αετός- Μύτικας
2ε. Βελτίωση του υπάρχοντος οδικού άξονα Φυτείες- Μπαμπίνη- Μαχαιρά- Βασιλόπουλο- Καραϊσκάκη- Αστακός
. Οι δύο τελευταίοι προτεινόμενοι οδικοί άξονες είναι αναγκαία έργα πνοής που θα συνδέσουν τις δυτικές ακτές του Νομού με την ενδοχώρα και θα αποτελέσουν το έναυσμα για την επίτευξη της αγροτικής, οικιστικής, παραγωγικής και κοινωνικής ανάπτυξης μιας μεγάλης γεωγραφικής ενότητας του Νομού Αιτωλοακαρνανίας όπου διαβιεί – στην περιοχή του Αγρινίου και στους πέριξ αυτού Δήμους- πληθυσμός άνω των 150.000 κατοίκων.
3. Κάθετοι οδικοί άξονες
Ως παράπλευρο έργο θα πρέπει να κατασκευασθεί το τμήμα Κόμβος Αντιρρίου μέσω παράκαμψης Ναυπάκτου- Κάτω Μακρυνού – Θέρμο. Πρόκειται για ένα μικρό διαγώνιο άξονα ο οποίος θα συνδέσει της περιοχές της Λίμνης Τριχωνίδας και του δήμου Θέρμου με το Δυτικό Άξονα και θα ενισχύσει την πρόσβαση στον ορεινό όγκο της ορεινής Τριχωνίδας και της Ευρυτανίας και θα ωθήσει τον προσκυνηματικό τουρισμό στον Προυσσό.
4. Κατασκευή της Παρατριχώνιας Οδού
Για την ανάδειξη της λειτουργικότητας των προαναφερθέντων αξόνων είναι αναγκαία η κατασκευή της Παρατριχώνιας Οδού για την οποία υπάρχει οριστική μελέτη. Θα πρέπει η μελέτη αυτή να επικαιροποιηθεί και το έργο να οδηγηθεί σε δημοπράτηση. Πρόκειται για ένα έργο που που θα προσδώσει αναπτυξιακή, επιχειρηματική και οικιστική ώθηση στην ευρύτερη περιοχή τηςΤριχωνίδας βελτιώνοντας παράλληλα τη σύνδεση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας με την Ευρυτανία.
5. Συνδέσεις Ιόνιας Οδού με Παραιόνια Οδό , Λευκάδα- Άκτιο- Πρέβεζα Για την επίτευξη του στόχου σύνδεσης της Ιόνιας με την Παραιόνια οδό και τις περιοχές Λευκάδα, Ακτίο , Πρέβεζα επιβάλλεται
α) η άμεση συμβασιοποίηση και η εκκίνηση κατασκευής του τμήματος Αμβρακία - Άκτιο
β) η προώθηση της κατασκευής του οδικού άξονα
Λευκάδα - Άκτιο, δύο άξονες που θα συνδέουν την Ιόνια με την Παραιόνια οδό, το πολιτικό αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια ζεύξη προς Πρέβεζα και θα αποτελούν ένα λειτουργικό οδικό δίκτυο. Είναι αδήριτη αναγκαιότητα να επισημανθεί ότι στα πλαίσια της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι απαραίτητη η κατασκευή σηράγγωνστη θέση Κλόκοβα, μία ανά κατεύθυνση, οι οποίες να έχουν τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τον υπόλοιπο οδικό άξονα. Ανάδειξη μνημειακών περιοχών
Οι
μνημειακές περιοχές τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που χρίζουν προστασίας, και ανάδειξης σε εγγείς με το Δυτικό άξονα περιοχές και οι σχετικές δράσεις που προτείνονται είναι οι ακόλουθες:
1) Αρχαίο Θέατρο Μακύνειας (αναστηλωτικές εργασίες και εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας).
2) Βυζαντινός Ναός Παναξιώτισσας (ναός εξαιρετικού ενδιαφέροντος της υστεροβυζαντινής περιόδου στην περιοχή Χάνια Γαυρολίμνης), εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας
3) Εργασίες ανάδειξης και προσπελασιμότητας στην Αρχαία Χαλκίδα στη θέση Κάτω Βασιλική.
4) Αρχαιολογικός χώρος Καλυδώνας (μνημείο 1100- 1000 π.Χ.)
4α Ανάγκη ανάδειξης θεάτρου Καλυδώνας.
4β Ανάγκη συνέχισης αποκαλυπτικών και σωστικών εργασιών στον ευρύτερο χώρο της πόλης της αρχαίας Καλυδώνας.
5) Ρωμαϊκές Θέρμες (μνημείο 2ου μ.Χ. αιώνα, αναστηλωμένο σε απόσταση 1 χιλιομέτρου νοτίως του Άξονα της Ιόνιας Οδού στη θέση Άγιος Ιωάννης Μεσολογγίου), εργασίες βελτίωσης προσπελασιμότητας

6) Αρχαία Πλευρώνα (μνημείο 2 φάσεων, νεότερη φάση 4ος π.Χ αιώνας) σε απόσταση 500 μέτρων από τον άξονα της Ιόνιας Οδού. 6α Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου του περιτοιχίσματος της αρχαίας πόλης. 6β Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου στην αρχαία αγορά και στο δίκτυο οδοποιίας του οικισμού. 6γ Ενίσχυση αναστηλωτικού έργου του αρχαίου θεάτρου
7) Βυζαντινοί ναοί περιοχών Σταμνάς και Μάστρου – επιτακτική είναι η ανάγκη εκτέλεσης σωστικών εργασιών στους παρακάτω ναούς 7α Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννη στην επισκοπή Μάστρου (μνημείο 8ου αιώνα μ.Χ) 7β Παναγία Λεσινιώτισσα (Βυζαντινός Ναός 13ου αιώνα μ.Χ) 7γ Σταμνά «Δύο Εκκλησιές»- 10ος αιώνας Ναός Αγίου Γεωργίου- 13ος αιώνας Ναός Αγίων Θεοδώρων 9ος αιώνας
8) Αρχαιολογικός χώρος Αμφιλοχικού Άργους.

8α Εξασφάλιση εύκολης πρόσβασης

8β Ενίσχυση ανασκαπτικών και αναστηλωτικών εργασιών του αρχαίου Θεάτρου.
9) Συνέχιση ανασκαφών και αποκατάσταση του Θεάτρου της Αρχαίας Στράτου και ανάδειξη του ναού του Στρατίου Διός.
11) Αρχαιολογικός χώρος Αγγελοκάστρου και Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου (Βυζαντινά μνημεία 13ου αιώνα) σωστικές εργασίες και βελτίωσης προσπελασιμότητας

12) Συνέχιση των ανασκαπτικών εργασιών στην περιοχή του Αρχαίου Θεάτρου των Οινιαδών «Τρίκαρδος».

13) Άγιος Στέφανος Ριβίου (13ος αιώνας), βελτίωση της πρόσβασης.
14)Παλαιοχριστιανικός Ναός της Χώρας στο Ζαπάντι (6ος και 8ος αιώνας μ.Χ) σωστικές εργασίες και βελτίωση πρόσβασης.
15)Άγιος Νικόλαος Κρεμαστός (Μνημείο σε δύο φάσεις 10ος και 13ος αιώνας μ.Χ), σωστικές εργασίες και βελτίωση πρόσβασης.
16) Περιβαλλοντικές αξίες που πρέπει να αναδειχθούν σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό είναι α)το Φαράγγι της Κλεισούρας,
β) το όρος Βαράσοβα με το αναρριχητικό του πεδίο και τους αρχαιολογικούς του χώρους γ)το δάσος του Φράξου δ)το δάσος της Καστανιάς στο Άνω Κεράσοβο. ε)η Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου στ) η Λιμνοθάλασσα Αιτωλικού ζ)οι λίμνες Οζερός και Αμβρακία. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας θα διεκδικήσει την κατασκευή και ανάδειξη των παράπλευρων του Δυτικού Άξονα έργων και μνημειακών περιοχών γιατί τα ανωτέρω δύνανται να αποτελέσουν σημαντικό πολλαπλασιαστή οικονομικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ανάπτυξης, τοπικής αλλά και εθνικής εμβέλειας.

Χάρτης: epimetol.gr

Αφιέρωμα στο Κώστα Γιαννίδη από το ΔΗΠΕΘΕ


Τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010 στις 9.00 το βράδυ στο Δημοτικό Θέατρο θα πραγματοποιηθεί τελικά, το μουσικό αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα συνθέτη Κώστα Γιαννίδη που ετοίμασε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου.

Με αυτό το όνομα ο Γιαννίδης διέπρεψε στο χώρο του ελαφρού τραγουδιού, από το 1930 έως το 1960, γράφοντας μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια της εποχής. Με το πραγματικό του όνομα, Γιάννης Κωνσταντινίδης ( το Γιαννίδης είναι αναγραμματισμός του ονόματός του ) έγραψε έργα σοβαρής μουσικής.

Ο διεθνούς φήμης τραγουδιστής Τάσος Χριστογιαννόπουλος θα παρουσιάσει και τις δύο όψεις του Γιαννίδη, ερμηνεύοντας « τα τραγούδια του ελληνικού λαού » στο α’ μέρος (δημοτικά, σε νέα εναρμόνιση ) και τα σημαντικότερα ελαφρά του τραγούδια στο β’ μέρος. Στο πιάνο τον συνοδεύει ο Θανάσης Αποστολόπουλος

Να θυμήσουμε ότι οι παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής με το έργο «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» συνεχίζονται και ότι την ημέρα της Πρωτοχρονιάς ισχύει η εορταστική προσφορά του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ προς τους θεατές του με γενική είσοδο 10€

Εισιτήρια προπωλούνται στο ταμείο του Δημοτικού Θεάτρου

Ώρες ταμείου 11.00 -13.00 & 18.00 – 21.00, τηλ. ταμείου 26410-56135

Προβολή ταινίας στο Άνεσις

Ο Δημοτικός Κινηματογράφος ΄΄ΑΝΕΣΙΣ΄΄, από την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009 θα προβάλει την ταινία: Ο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΡ. ΠΑΡΝΑΣΟΥΣ
Έχοντας κερδίσει την αθανασία του σε μια συμφωνία με τον Διάβολο, ο περιπλανώμενος τσιρκολάνος Δρ. Παρνάσους βλέπει ότι πλησιάζει η ώρα της "πληρωμής": τα 16α γενέθλια της κόρης του. Για να τη σώσει, αποφασίζει να βάλει ακόμα ένα στοίχημα.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέρι Γκίλιαμ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ : Χιθ Λέτζερ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Λίλι Κόουλ, Τζόνι Ντεπ, Τζουντ Λο

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Oι τιμές της Γέφυρας για το 2010

Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. ανακοινώνει τις τιμές διελεύσεως από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» για το 2010, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τις 11 Ιανουαρίου του νέου έτους.

Λαμβανομένης υπ’ όψιν της οικονομικής συγκυρίας, παραμένουν «παγωμένες» 20 από τις συνολικά 27 κατηγορίες διελεύσεως από τη Γέφυρα. (Σημειώνονται με κόκκινο χρώμα στον αναλυτικό πίνακα).

Μεταξύ αυτών, οι τιμές διέλευσης με ηλεκτρονικό πομποδέκτη (e-pass), αυτές των απλών διελεύσεων μοτοσικλετών, των μηνιαίων και εβδομαδιαίων εκπτωτικών καρτών για Ι.Χ, οι κάρτες 10 διελεύσεων για μοτοσικλέτες, αλλά και η βασική διέλευση της κάρτας «αλέ-ρετούρ», παραμένουν για μία ακόμη χρονιά στα επίπεδα του 2008.

Προηγούμενες τιμές διοδίων
Νέες τιμές διοδίων
Απλή διέλευση
Επιβατηγά Ι.Χ.
11,70
11,80
Φορτηγά

- 2 άξονες

18,00

18,30

- 3 άξονες

29,20

29,80

- 4 άξονες και άνω

39,20

39,20

- 5 άξονες και άνω

39,20

39,20

Λεωφορεία

- έως 20 θέσεις

27,00

27,50

- από 20 έως 40 θέσεις

38,00

38,50

- άνω των 40 θέσεων

58,00

59,00

Μοτοσικλέτες

1,80

1,80

Προηγούμενες τιμές διοδίων
Νέες τιμές διοδίων
Εβδομαδιαίες κάρτες 10 διελεύσεων
Επιβατηγά Ι.Χ.
63,50
63,50
Φορτηγά

- 2 άξονες

138,00
138,00

- 3 άξονες

228,00

228,00

- 4 άξονες

316,00

316,00

- 5 άξονες και άνω

316,00

316,00

Μηνιαίες κάρτες 10 διελεύσεων
Επιβατηγά Ι.Χ.
80,50
80,50
Φορτηγά

- 2 άξονες

150,00

150,00

- 3 άξονες

253,00

253,00

- 4 άξονες

352,00

352,00

- 5 άξονες και άνω

352,00

352,00

Ειδικές Κάρτες
Μοτοσικλέτες 10 διελεύσεις
16,00
16,00
Ηλεκτρονική διέλευση (e-pass)

1-10 διελεύσεις

10,00

10,00

11-20 διελεύσεις

6,00

6,00

Παραπάνω από 20 διελεύσεις

4,00

4,00

Εισιτήριο μ’ επιστροφή

0-2 ώρες

12,50

12,50

2-4 ώρες

17,00

17,00

4-5 ώρες

21,00

21,00

Πάνω από 5 ώρες

23,40

23,60

2000-2010: Πέρασαν 10 χρόνια..

Χωρίς να το καταλάβουμε, ο ερχομός του 2010 δεν αφήνει πίσω του μια χρονιά αλλά μια ολόκληρη δεκαετία. Εμείς θα επιχειρήσουμε να κάνουμε μια μίνι ανασκόπηση στην επικαιρότητα του τόπου μας εστιάζοντας στα σημαντικότερα γεγονότα.
2001: Φεύγει από κοντά μας ο Αριστείδης Μόσχος, ο κορυφαίος κατά πολλούς και πιο γνωστός οργανοπαίκτης και δάσκαλος σαντουριού των ημερών μας. Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1930. Ήταν το πέμπτο από τα δέκα παιδιά της οικογένειάς του, η οποία καταγόταν από το χωριό Πεντάλοφο. Από κάποιο ρουμάνικο περιοδεύον συγκρότημα, ο Αριστείδης Μόσχος άκουσε το σαντούρι και το αγάπησε.Συνεργάστηκε με πολλούς τραγουδιστές, μουσικούς και συνθέτες. Συμμετείχε σε πολλές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές σχετικές με τη δημοτική και λαϊκή μουσική παράδοση. Κυκλοφόρησε 15 προσωπικούς δίσκους, εκ των οποίων οι τρεις έγιναν χρυσοί και οι δύο πλατινένιοι. Συμμετείχε σε περίπου 150 άλλους δίσκους ως σολίστας.Το 1985 ίδρυσε το «Λαϊκό Σχολείο Παραδοσιακής Μουσικής», το οποίο λειτούργησε ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία. Εκεί δίδαξε δεκάδες μουσικά όργανα, αλλά και βυζαντινή μουσική. Επίσης, συνέστησε και χορωδία.Τιμήθηκε από δήμους, συλλόγους, οργανώσεις και από τη Βουλή.
2002 Στον 21ο αιώνα, η Αιτωλοακαρνανία ενώθηκε οδικώς με την Πρέβεζα. Συγκεκριμένα εγκαινιάστηκε η λειτουργία της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας . Η σήραγγα σήμερα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910m και μέγιστο βάθος 27m κάτω από τη θάλασσα. Τα τροχοφόρα διασχίζουν την απόσταση σε 1 έως 1,5 λεπτό περίπου. Όλη η σήραγγα παρακολουθείται από κάμερες κλειστού κυκλώματος. Πεζοί και ποδήλατα δεν επιτρέπεται να περάσουν, όπως και φορτηγά με επικίνδυνα φορτία. Οι ειδικοί λένε ότι το σκυρόδεμα αντέχει χρονικά για 100 χρόνια και σε σεισμό μέχρι 8 ρίχτερ.
Επίσης το 2003 εγκαινιάστηκανι οι νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις εμβαδού 7500 τ χμ του Αεροδρομίου του Ακτίου.
2004: Αναμφίβολα τη παράσταση στη δεκαετία 2000-2010 κλέβει η κατασκευή ενός εντυπωσιακού έργου, που το θαυμάζουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης: Τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Όταν παραδόθηκε, μειώθηκε κατά πολύ η απόσταση από την πρωτεύουσα δημιουργώντας άλλη ώθηση και άλλες προσδοκίες στο τόπο μας. Βέβαια αυτές δεν είχαν συνοδοιπόρο το ανάλογο οδικό δίκτυο, καθώς η Ιόνια Οδός κατασκευάζονταν με ρυθμούς χελώνας και προσδοκούμε την επόμενη δεκαετία να την εγκαινιάσουμε.
2005: Αλλάζει ο ρους της ιστορίας για την αγαπημένη μας ομάδα τον Παναιτωλικό. Αιτία; Η έλευση δύο συμπατριωτών μας με έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα στη Σουηδία του Φώτη Κωστούλα και του Σωκράτη Τσιάρα. Ο πρώτος παραμένει έως τώρα στο τιμόνι της ομάδας, συμβάλλοντας καταλυτικά στην άνοδο της στη Β Εθνική. Πλέον ο Παναιτωλικός χτυπά με αξιώσεις την πόρτα της Super League ύστερα από 33 και πλέον χρόνια. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δημιουργήθηκαν υποδομές που δημιουργούν προσδοκίες για την μόνιμη και διαρκής ανάπτυξη του ποδοσφαίρου και του αθλητισμού στο τόπο μας. Όλα αυτά έχουν καταστήσει το Παναιτωλικό το σημαντικότερο πρεσβευτή του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας στο πανελλήνιο.
2006: Ένα από τα πιο στυγερά εγκλήματα συνέβη δυστυχώς στα Καλύβια Αγρινίου. Πέντε κυνηγοί πέφτουν νεκροί από τις σφαίρες του Δ. Φούκα. Ο δράστης καταδικάστηκε από το το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αιγίου σε 5 φορές ισόβια.
2009: Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος πλέον υφίσταται, έστω και στα χαρτιά. Το 2009 μας αφήνει με την εκρεμμότητα του ορισμού της νέας Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής. Αυτό που έχει σημασία πάντως είναι ότι η περιοχή μας υπάρχει πλέον στο χάρτη της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετά από χίλια μύρια κύματα ( Θυμίζουμε την απώλεια του οικονομικού τμήματος, το οποίο πήγε στην Πάτρα τη δεκαετία του 90 έπειτα από σφοδρές πιέσεις, καθώς και την τωρινή αντίδραση των Ιωαννίνων. Όπως και να έχει η δεκαετία του 2010 μας αφήνει με νέα δεδομένα και προσδοκίες.
Ανεκπλήρωτα αιτήματα:
Εφετείο, τρένο, αξιοποίηση κτισμάτων στη πόλη μας που μπορούν να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις μεγάλου βενηλεκούς, όπως των αποθηκών Παπαπέτρου και φυσικά η Ιόνια Οδός, η οποία κωλυσιεργεί για μια ακόμα δεκαετίες.
Να μην φέρει η δεκαετία του 2010:
Φυσικά την εκτροπή του Αχελώου, η οποία προσωρινά μεν πάγωσε, όμως απαιτεί την εγρήγορση της τοπικής μας κοινωνίας καθώς είναι ένα θέμα που δεν γίνεται να κλείσει έτσι απλά όταν ένα μεγάλο μέρος των έργων έχει γίνει.
Και όλα αυτά με φόντο την πόλη του Αγρινίου, που η δεκαετία 2000-2010 το έχει παραδώσει σε εμάς αγνώριστο ( προς το καλύτερο με παλαιότερα χρόνια), με πολλαπλές επιλογές, με ακόμα περισσότερο κόσμο και φυσικά με όνειρα για το μέλλον. Ας είναι το 2010 η αφετηρία για κάτι ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ....

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Αιματηρή συμπλοκή στο Μύτικα

Σε αιματηρό επεισόδιο κατέληξε ο διαπληκτισμός μιας ομάδας, αποτελούμενη από πέντε άτομα, Πακιστανικής καταγωγής, με δύο Αφγανούς, στο Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας.
Τα πέντε άτομα, τα κίνητρα των οποίων παραμένουν άγνωστα, μαχαίρωσαν στην πλάτη τον ένα αλλοδαπό και ξυλοκόπησαν τον δεύτερο Αφγανό. Στη συνέχεια τους αφαίρεσαν τα δελτία ασύλου τους και διέφυγαν.
Η Αστυνομία εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψη των δραστών.
madata.gr

Ξεκινά η καταβολή του Επιδόματος Κονωνικής Αλληλεγγύης


Από την Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας, ανακοινώνεται ότι από την Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2009, ξεκινά η καταβολή της πρώτης δόσης του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που θεσπίστηκε με τον Ν. 3808/10-12-2009, με στόχο την στήριξη και την ενίσχυση των οικογενειών με πολύ χαμηλό εισόδημα καθώς και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Δικαιούχοι του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, είναι όσοι λαμβάνουν προνοιακό επίδομα, μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του σχετικού νόμου (10-12-2009).
Το ποσό της πρώτης δόσης που αναλογεί σε κάθε έναν από τους παραπάνω δικαιούχους, ανέρχεται στα 200 € και η πληρωμή του ανωτέρω ποσού θα γίνει με επιταγή ταχυπληρωμής ΕΛ.ΤΑ..
Η Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας, είναι από τις πρώτες στην Ελλάδα, που ξεκινά άμεσα την καταβολή του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μιας και με συντονισμένες ενέργειες, μερίμνησε τόσο για την σωστή και έγκαιρη καταγραφή των δικαιούχων, όσο και την εξασφάλιση της απαιτούμενης πίστωσης.
Η καταβολή της πρώτης δόσης του επιδόματος, θα ολοκληρωθεί στις 12 Ιανουαρίου 2010.

Γράμμα σε όσους δεν εορτάζουν...


Υπάρχουν άνθρωποι που αυτές τις μέρες δεν εορτάζουν. Υπάρχουν άνθρωποι που ενώ η ψυχή τους λαχταρά την εορτή της ζωής μένουν σιωπηλοί στην μοναξιά που τους επέβαλε το σύστημα των υποτιθέμενων "αξιών " μας. Των "ιδανικών και αρχών" μας, που δεν είναι τίποτε άλλο από ιδεολογήματα,τροφή της αυτοεικόνα μας, το εγώ μας, χωρίς καμία αλήθεια στην ζωή.

Υπάρχουν αυτές τις μέρες σπίτια με τζάμια θαμπά , με πόρτες που δεν χάρηκαν το πέρασμα του επισκέπτη. Τοίχοι χλωμοί και διάδρομοι σκοτεινοί που οδηγούν σε δωμάτια γεμάτα οδύνη και μοναξιά.

Μα πιο πολύ, απεριγράπτως πιο πολύ, αυτά τα πρόσωπα τα μελαγχολικά, τα μάτια τα γεμάτα ερωτηματικά, οι ψυχές που διψασμένες νόημα ζητούν, ήταν των ημερών αυτών μια παραφωνία, αλλά ωστόσο το μόνο ζητούμενο.

- Γιατί να γελάσω, γιατί να είμαι χαρούμενος;… μου είπε τις προάλλες ένα νεαρό άτομο από εκείνα που μεγάλωσαν και συνεχίζουν να μεγαλώνουν στις πόλεις, τα σπίτια, τα δωμάτια, όπου ο ήλιος και το φεγγάρι είναι άγνωστο κείμενο.

-Πολύ μοναξιά πάτερ…, μου ψιθύρισε με ανεμική φωνή, που μόλις και μετά βίας μπορούσε να συλλαβίσει λέξεις και να σχηματίσει προτάσεις επικοινωνίας.

Είναι βλέπεις και ξεχασμένη η γλώσσα μας, αφού κανείς πια δεν την μιλάει. Και αυτοί που την προφέρουν την ξοδεύουν ανώδυνα και την κρατούν επικίνδυνα άδεια. Συνήθως για να κρύβουν την ψευτιά και να υποστηρίζουν την υποκρισία του βίου τους.

-Μοναξιά, βουβαμάρα, θλίψη στο σπίτι. Η συντροφιά, οι σχέσεις και η κοινωνία με ανθρώπους πολυτέλεια στην βουβή πεζοπορία της ψυχής.

-Γιατί βρε Ν……-τον ρωτάω- τόση θλίψη- όχι ότι δεν ήξερα αλλά ήθελα να ανοίξω την κουβέντα- μα περισσότερο την καρδιά του, που διψούσε για μια συνάντηση πέρα από τις λέξεις, από τα σύμφωνα και τα φωνήεντα.

-Τι γιατί πάτερ μου…….., σάματι πως ξέρω και εγώ. Από την μέρα που γεννήθηκα αυτή την απάντηση ψάχνω και εγώ να δώσω. Γιατί, γιατί τόση θλίψη, τόσος πόνος στα μάτια, στην ψυχή, στις ζωές των ανθρώπων.

-Ο πατέρας άνεργος, η μάνα ανασφάλιστη στην μαύρη εργασία, τα αδέλφια μου ο καθένας στο δικό του κόσμο, άλλος στην τηλεόραση και άλλο στο Pc. Και εγώ ψάχνω κανένα φιλαράκι να πούμε δυο κουβέντες. Αλλά οι αποστάσεις μακρινές και το χαρτζιλίκι για κανένα καφέ, καμιά βολτίτσα όλο και λιγοστεύει ή και εξαφανίζετε. Τι να πω και στην Μάνα, εδώ καλά καλά με αυτά που παίρνει δε μπορούμε να καλύψουμε τις βασικές ανάγκες. Να ζητάω και εγώ δεν λέει….. Και έτσι κάθομαι μέσα….. Τις προάλλες μας έδωσαν το επίδομα ανεργίας του πατέρα, και μαζί της τριτεκνίας, αλλά… χα χα χα… μέχρι να το πάρουμε, το δώσαμε και πάλι πίσω στο κράτος με όλα αυτά που μας παίρνουν κάθε μήνα κάθε χρόνο. Τι μας τα δίνουν και καθόλου; Σκέτη κοροϊδία. Τελικά ο μεγαλύτερος ληστής είναι το ίδιο το κράτος.

-Κοίτα σε καταλαβαίνω, μα πάνω από όλα σε νιώθω. Και εγώ σε μια παρόμοια οικογενειακή κατάσταση μεγάλωσα. Βέβαια σήμερα τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα. Ωστόσο επειδή ακριβώς έχω περάσει και σε ένα ποσοστό περνάω ακόμη, μέσα από τέτοιες καταστάσεις θα ήθελα να σου πω μερικές σκέψεις μέσα από την καρδιά μου, με αισθήματα αλληλεγγύης και βαθιάς ανθρώπινης φιλίας:

· το πρώτο που έχω να σου πω, είναι αντιστάσου. Αντιστάσου όπως μπορείς σε όλο αυτό το σύστημα που βλέπεις γύρω σου και είναι έτοιμο να σε κατασπαράξει όπως κάνει καθημερινά με χιλιάδες συνανθρώπους μας. Αυτό το σύστημα σε θέλει θλιμμένο, μίζερο, αξιολύπητο και αξιοθρήνητο. Σε θέλει απελπισμένο και παραδομένο στα πλαστά και μεθοδευμένα αδιέξοδα. Τα τεχνητά αδιέξοδα που δημιουργήσανε για να μας ελέγχουν. Για να ασκούν εξουσία πάνω στην ζωή μας, πάνω στην ψυχή μας. Σπάσε το σύστημα αυτό, αλλά πρόσεχε ξεκίνα πρώτα από μέσα σου. Από την ψυχή σου θα κάνεις την αρχή. Όταν θα πάρεις την απόφαση να μην τους χαρίσεις την ζωή, τον χρόνο σου, τα όνειρα σου. Δεν τους ανήκεις. Δεν είσαι μονάδα στον ισολογισμό τους. Δεν είσαι χρηστικό αντικείμενο στα σχέδια τους, δεν είσαι μονάδα παραγωγής και αποχαυνωτικής κατανάλωσης. Είσαι ανώτερη σπορά.

· Το δεύτερο που πρέπει να κατανοήσεις είναι ότι όλοι αυτοί-κράτος-καπιταλιστική κοινωνία-πλουτοκρατία- θέλουν να σε «εκπαιδεύσουν» ώστε να νοιώθεις και να αισθάνεσαι, ότι για να σε προσέχουν και για να σου δίνουν σημασία πρέπει να κλαις, να παραπονιέσαι, να ζητάς, να ζητάς συνεχώς. Ζήτουλα και κακομοίρη σε θέλουν δηλαδή. Όχι να κατακτάς. Να κερδίζεις περήφανα και αξιοπρεπώς, αλλά να επαιτείς. Να επαιτείς ένα κοίταγμα, ένα χάδι, ένα φιλί, μια αγκαλιά, μια κουβέντα, μια παρέα. Να επαιτείς μια δουλειά, μια εργασία, μια δημιουργική έκφραση, να ζεις ….Και στο τέλος να τους λες και ευχαριστώ δοξάζοντας τους.

· Το τρίτο, είναι ότι το σύστημα σου μαθαίνει να εξαρτάσαι. Να είσαι μια εξαρτημένη ύπαρξη σε όλα τα επίπεδα. Να εξαρτάται η χαρά που θα νιώσεις, πως και που θα την νιώσεις, μέχρι πόσο και ως πόσο. Χρόνος, χώρος, ποιότητας, επιλογές όλες δικές τους.

· Τέταρτον, είναι ότι σου μαθαίνουν ότι αυτή η πραγματικότητα δεν μπορεί να αλλάξει και ότι εάν είναι κάτι να αλλάξει δεν θα το κάνεις εσύ, αλλά κάποιος άλλος έξω από εσένα. Έτσι ελέγχουν την ζωή σου. Έχουν εξουσία πάνω στην ιστορία σου. Σε ορίζουν και σε καθορίζουν.

Δεν σε θέλουν να πιστεύεις στις δικές σου δυνάμεις. Αυτές που υπάρχουν μέσα σαν προίκα του δημιουργού σου. Οι προδιαγραφές σου είναι για πολύ υψηλά και μεγάλα πράγματα. Είναι για την ουτοπία, για την εσχατολογία του τέλειου, για την επανάσταση, για την κοινωνία του αλλιώς.

Μάθε λοιπόν φίλε ότι όσο και εάν μας έχουν μαυρίσει την ζωή, οσο και αν μας έχουν όντως δυσκολέψει τον βιο, εμείς δεν θα παραδοθούμε σε κανένα, παρά μονάχα στην ζωή που ο Θεός μας χάρισε για να την ζήσουμε με χαρά και έκσταση.

Μη τους παραδίδεσαι, βγες έξω από τα μπουντρούμια όπου ο καπιταλιστικός καταναλωτισμός και η οικονομική δυναστεία της "ανάπτυξης" και της αστικοποίησης μας επέβαλε. Βγες από την παραμόρφωση του συστήματος και ψάξε, αναζήτησε την μεταμόρφωση. Δεν είναι φύση σου για να μαραζώνεις, για να θλίβεσαι, για να στενοχωριέσαι, ζήσε.

Βγες στους δρόμους και ας μην έχεις μια στη τσέπη. Δεν χρειάζεται. Περπάτησε, ρούφα ουρανό και αστέρια. Νιώσε την ύπαρξη, την ομορφιά του σώματος σου, καθώς περπατάει, καθώς κοιτάει, καθώς ακούει και μιλάει. Πάρε ένα φίλο μια φίλη και περπατήστε. Δεν είναι ανάγκη να καταναλώσετε, να αγοράσατε, να ξοδέψετε, να πληρώσετε, για να νιώσετε ότι υπάρχετε, αυτό δεν είναι η αλήθεια σας, είναι το ψέμα του πολιτισμού της κατανάλωσης, του κέρδους. Πάρε ένα ποδήλατο και φύγε, περπάτησε, τρέξε. Συναντήσου με άλλους ανθρώπους, μιλήστε, παίξτε, γελάστε, δοξάστε την ύπαρξη, το Θεό, την ανθρώπινη κοινωνία και επικοινωνία.

Σπάστε την ατομικότητα, ζήστε μαζί στιγμές, μοιραστείτε πράγματα, αντικείμενα, ρούχα, φαγητά, λεφτά, λέξεις, εικόνες, νοήματα, συναισθήματα, εμπειρίες, την ζωή σας. Οργανωθείτε μόνοι σας. Κάντε ομάδες κοινοτισμού. Μπείτε σε ομάδες που ζουν κοινοτικό βίο, σε ενορίες όπου υπάρχει η εκκλησία, σε συλλογικότητες αυτοοργάνωσης, μόνο μην μείνεις μόνος.

Δεν θα σε δικαιολογήσω. Σε κατανοώ, αλλά μην τους χαρίζεις την ζωή σου. Μη σε κάνουν δούλο τους κάτω από την εξουσία του χρήματος, κάτω από την δύναμη να ορίζουν το πώς θα ζήσεις. Δεν τους ανήκεις. Ανήκες μονάχα στην ζωή, ζήσε…. το μπορείς….. Ο Χριστός δεν έφερε μια νέα θρησκεία στον κόσμο των θρησκειών, αλλα ένα νέο τρόπος ζωής, ζήσε λοιπόν….. Μην χαριστείς σε κανένα.

Μην ξεχνάς δεν είσαι δυστυχισμένος. Έτσι σου έμαθαν. Έτσι σε θέλουν για να σε κατευθύνουν και να τους έχεις ανάγκη. Δεν ανήκεις σε αυτούς, είσαι άπειρος, είσαι παιδί Ανάρχου πατρός….. Μπορείς να είσαι ευτυχισμένος, μη πείθεσαι ότι είσαι δυστυχισμένος. Είσαι στο ποσοστό που τους το επιτρέπεις. Είσαι στο ποσοστό που παίζεις το παιγνίδι τους. Είσαι μόνο όταν παίζεις με τους όρους του συστήματος τους, που ορίζει ως ευτυχία το κέρδος, την αφθονία, το χρήμα, την κατανάλωση. Ψάξε να βρεις την αλήθεια της φύσης σου, την αλήθεια του υπάρχω, που είναι η ελευθερία.

Καλά Χριστούγεννα φίλε-η καλή Χρονιά!!!!

π. Λίβυος

http://plibyos.blogspot.com

Από τη γιορτή τσιγαρίδας στις Φυτείες






Μεγάλη επιτυχία είχε η 5η Γιορτή Τσιγαρίδας στις 26/12 στην πλατεία των Φυτειών. Με την βοήθεια του καλού καιρού αλλά και με αξιοποίηση της εμπειρίας των προηγουμένων ετών η φετινή Γιορτή Τσιγαρίδας εξελίχτηκε σε πραγματικό χειμερινό γλέντι για τις εκατοντάδες των επισκεπτών που έφτασαν στις Φυτείες από όλη την ευρύτερη περιοχή. Με σκοπό την διασκέδαση των παρευρισκομένων οι διοργανωτές έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους όσον αφορά και τις υποδομές φιλοξενίας αλλά και την επάρκεια των προσφερόμενων ειδών. Από νωρίς το πρωί στα ειδικά καζάνια εκατοντάδες κιλά χοιρινό κρέας "τσιγαρίστηκε " προς τέρψιν των επισκεπτών και με τη βοήθεια των μελών αλλά και εθελοντών φίλων σερβιρίστηκε συνοδευόμενο και από κρασί στους επισκέπτες. Η παρουσία του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Φυτειών , μαθητικών Συλλόγων και του Εν Αθήναις Πολιτιστικού Συλλόγου Φυτειωτών εμπλούτισε με επιπλέον θέματα τη Γιορτή. Παρευρέθηκαν ο δημότης βουλευτής Ανδρέας Μακρυπίδης, οι αντινομάρχες Δημοσθένης Καπώνης και Παν. Κατσούλης, ο Δήμαρχος Αστακού Π. Στάικος, ο πρόεδρος Δ.Σ Αγρινίου Γ.Γρίνος, ο νομαρχιακός σύμβουλος Γ. Τσιμπλής , πρόεδρος της Ο.Π.ΣΥ.Ξ Δ. Στεργίου καθώς και πολλοί εκπρόσωποι πολιτιστικών συλλόγων του Ξηρομέρου.

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Προχωράει η ανάπλαση της Εθνικής Οδού από Ερμίτσα ως τον κόμβο Αλιμέντα


Το δρόμο της υλοποίησης παίρνει το έργο της αναδιαρρύθμισης της Εθνικής οδού από Ερμίτσα έως τον κόμβο Αλιμέντα, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και του δεύτερου μειοδότη του διαγωνισμού την εταιρεία (ΔΟΜΟΚΑΤ ΑΕ).

Υπενθυμίζεται ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί το Σεπτέμβριο του 2008, μετά από συντονισμένες ενέργειες του Δημάρχου Αγρινίου κ. Παύλου Μοσχολιού, όμως ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος χωρίς να έχει αρχίσει να εκτελεί το έργο.

Προ του κινδύνου να ακυρωθεί το έργο μετά την έκπτωση του αναδόχου, ο Δήμαρχος Αγρινίου Παύλος Μοσχολιός με επιστολή του στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα στις 26-11-2009 είχε ζητήσει να ακολουθηθεί η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης με το δεύτερο μειοδότη, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου.

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου και σε ότι αφορά την περιοχή του Αγρινίου προβλέπεται η ανακατασκευή του ήδη υπάρχοντος δρόμου, η κατασκευή βοηθητικών δρόμων σε κάθε πλευρά της Εθνικής οδού, φωτισμός, αποχέτευση, κόμβους όπου αυτοί είναι απαραίτητοι (στη θέση που κατασκευάζεται το Νέο Νοσοκομείο, στην διασταύρωση της Ε.Ο. προς την περιοχή του Αη-Γιάννη Ριγανά, στην διασταύρωση της Ε.Ο. με την οδό Καλέργη, στις σχολές του ΟΑΕΔ), καθώς και κατασκευή round about (κυκλικού κόμβου στο Δημοτικό Στάδιο).

Με την δημοπράτηση αυτού του έργου επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε η περιοχή, αφού ο δρόμος από τον κόμβο Αλιμέντα έως την Ερμίτσα είχε αποκτήσει αστικό πλέον χαρακτήρα με μεγάλη εμπορική δραστηριότητα παράλληλα με την λειτουργία του ως εθνικού οδικού δικτύου, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, καθυστέρηση στην υπεραστική και αστική κυκλοφορία των οχημάτων και να μην αναπτύσσεται ορθολογικά η εμπορική δραστηριότητα στην περιοχή.

Ο προϋπολογισμός του έργου με τίτλο «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα», ανέρχεται στα 26 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και το 50% αφορά την παρέμβαση που θα γίνει στην περιοχή του Αγρινίου.

φώτο panaitoliki.gr